esp de ne gibi bir sorun çıkarır onu anlamadım
Printable View
sakat bir durum o zaman
silindir 2 üzerinde yanma teklemeleri.
arka oksijen sondası sinyal arızası.
arızaları yasayanlar ve çözümleri?
1.aralıklı arıza diyor
2.sürekli arıza
haklisiniz olabilir :) ben 5bin km'den 21 bin km'ye kadar eibach 5'lik c2 yayiyla kullandim hic sorun olmadi, ESP bir cok kez hayatimi kurtardi da diyebilirim :D
GT'de 50 kmh'den sonra ESP'nin kapatilamamasi burada bir istisna teskil etmez sanirim, olasi bir ariza durumundan bahsediyoruz:soru:
16 sac jant bizim arabalara olurmu?
Aslında kapalıymış gibi gözükse de açık o :) Biraz tolerans bırakıyor sadece kar kullanımı için *****..
Bu yay mevzunda bnm gördüğüm yaylılarda kitlilerde hep minör esp sensör hataları oluşurdu hangi tekerlerde uygulama yapılmışsa.. Minör olduklarından ötürü lamba yakmıyor. Çünkü ölçülen değerler olması gereken referanslara yine yakın. Ama sonuçta ESP o değerlere göre hareket ettiğinden(tabi direksiyonun açısı, pedalların durumu vb. noktalara da bakıyor) erken veya geç devreye girdiği oluyor. Belli senaryolarda da bu kadar verinin normalden farklı olduğunu gördüğünde sensörlerde uyumsuzluk olduğunu düşünüp yakıveriyor lambayı.. yaktığında da kendini kapatıyor.. ABS de ESP'ye bağlı olduğundan o da iptal oluyor. Ben de bir keresinde amortisör patlattıydım. Onda da olmuştu. RC değildi tabi bu :)
16 jantı(bir çoğunu) RC'de engelleyen diskler.. Ama GT'deki fren tesisatına sahip 16 jantlı 207 var.. Gerçi hiçbiri sac değildi hatırladığım kadarıyla..
merak ettiğim yayla (araba yuklu olsa nasıl olur??) ıle esp nin alakası.. amortisor stroku ıle ılgılı bir sensor mu var?? slow bump fast bump rebound vs. ölçebiliyor mu?? ıkısınede hayır. esp lastiklerdeki turu sayar diğer inputlara gore (direksiyon fren gaz gibi değerleri de ölçerek) gerekli müdaheleyi yapar. Yay takınca lastiklerin tur sayıları değişiyor mu? ona da hayır. arabanın dinamiği nasıl olur onu tartışalım ama esp ile işi yok. Ben yakında (1 hafta) koni artı eibach pro kit takıcam. Taktıktan sonra izlenimlerimi anlatırım. deniz senlede bir test ederiz müsait olunca..
belkı su an yazılanların dısında olucak ama aracımın turbosunu buyutmek ıstıyorum turbomun herhangı bır sorunu yoktur amac daha fazla hp almak ıstıyorum aklımda olanlar
buyuk ve kalıtelı bı turbo ( marka model yardım edersenız sewınırım )
ıntercollerı buyutmek (lıtre ve olculer yardımı )
komple eksoz down pıpe sona guzel bı son susturucu (ıskender yada sebo )
komple fıltre home made hks yada aem
en sona guzel bı yazılım yazılımı cok guwendıgım ve sewdıgım bı abım yapıcak onda sıkıntı yok
sızlerınde yardımını beklıyorum su an arastırma asamasındayım tahmını fıyatlar ve gucu arastırıyorum butceme uydugu kadarıyla yaomayı dusunuyom tesekkurler
yardımları ve katkıları beklıyom
esp de sorunda çıksa abs dewre dışındada kalsa amortisörlerde patlasa takozlarda çıksa ölümüne basıklık dyp basıcam küllüm galiba..herkeze tşk.yine):):)arazi arçlarına inat..:)
satılırsa satılır kanka dusurmemın sebebı bı arac buldum satılık degıl ama parada anlastık arkadasımla o yuzden bır an once satılırsa yıne turbo deısık bı seye bınmek ıstıyorum o yuzden o fıyat acılıyetı war dıye
sımdılık bunları dusunuyorum yawas yawas yapmayı hıc bı zaman ıstemem eger olursa hepsı bırden olur parcaları ewde toplayıp o sekılde yaparım elımde honda d serısı turbo kıtım war ondakı parcalardan bı kacı ısımı goruyo aslında ama derlı toplu bı sey olsun ıstıyorum bu da bıraz zaman alır satılırsa kısmet derız dıgerını yuklerız ama YARDIM ISTIYORUZ
Teker başına ağırlık vs de ölçüyor. Oradan ağırlık merkezini de hesaplayıp ona göre kendine oto kalibrasyon çekiyor kendine sonuçta yüke göre tutuş dinamikleri de değişiyor.. Çoğu zaman da bunu minor hata olarak kaydediyor bu hata U kodlu olduğu için generic diaglar da okuyamıyor diye biliyorum.
ESP-ABS arızasını bir önceki aracımda dediğim sebepten dolayı yaşadım dediğim gibi. RC'de de yaşadım ama dümdüz yolda giderken kapattı ertesi servise geldiğimde en ufak bir kayıt yoktu.. Minörler kesinlikle kapamaya yöneltmiyor.
Bence önce katalitiği aradan çıkarmak lazım :rolleyes:
Kayıpsın bu arada bak Ctesileri Muzaffer'le arkandan konuşuyoruz artık o derece açtın arayı :D
Çok yoğun bir aydı. Yılda, ayda benim için güzel bitti. Arkamdan konuşmak :soru: Bende gelmek istiyorum. Bu arada senin şu işi hallet akşam falanda ayarlarız birşeyler. Muzoya yemek sözüm var zaten. ;) Decat için yapacak adamım hazır da arıza ışığı canımı sıkıyor. Sonuçta ışık yakma ihtimali var. Kararsızım anlayacağın. Bu arada son program baya iyi ;)
Işık bende ECU arızası olarak yandı PPS sondadan dedi.. Muzo aparatı taktık söndü şu an tık yok.. Ama çok km de yapamadım açıkçası.
Arkamdan konuşmak kısmı şakaydı, efsane oldun bi anda anlamında yazmak istedim ama iş çıkış saati kafa 1 mlynken öyle yazmışım, kusura bakma :(
Son program dediğin hangisi? 4000 de VTEC açan:D programı diyosan decat ten sonra peak etkisi makul seviyelere indi altdevirlerin canlanmasından dolayı.. Hiç kesiklik yapmıyor ancak 6200'den sonra devirlenme 4 5 te hala çok iyi değil. 6000lerin en iyi hali bana göre hala stock.. neden böyle anlamış değilim.. Ama psikolojik değil eminim..
Ben en başından beri 207nin EP6DT ve DTS li versiyonlarının termodinamik tasarımlarını çok başarılı bulmuyorum. Bence kaput altı olması gerekenden daha sıcak. Büyük turbo demişsiniz ancak zaten dar olan kaputta turbonun konumunu diğer ısı kaynaklarını da göz önünde bulundurarak çok iyi seçmeniz gerekiyor. Yoksa bana göre çok randıman alabileceğinizi zannetmiyorum. Ve bence fabrikanın bu motorlara 98 oktan tavsiye etmesinin sebeplerinden biri de bu. Büyük turboyla motorun yüksek oktan bağımlılığını arttırırsınız gibime geliyor.. Bizim çakma 97 bu konuda sınıfta kalır bence.
Dediğim gibi dünden beridir yanmadı ama bu halde çatlasa 15 km yaptım.. Yarın denerim..
inş. olurda banada gösterirsin çözüm yolu.. benimki bilg.dan sildiklerinden beri sadece çalıştırdığımda yanıyor sonra sönüyor uyarı vermiyor
Peki uyarı mesajı ne hiç dikkat ettin mi?
Aslında egsoz emisyon hatası tahmin edyordum ben ama direk ECU arızası hatası verdi.
istanbulda barbaros yazılım yapacak olan kişi kat ısıgını programdan söndürecegini söylemişti. bunu nasıl yapacak ? bilgisi olan varmı ?
Bende yeni aparatla henüz yanmadı.. 30 km daha yaptım yaklaşık 45 km oldu yanmadı
Sondayı kattan bir miktar uzaklaştırarak sondanın beklenen(kat.li halindeki) değerleri okumasını sağlıyor..
bu yazılım mevzusunu bende duydum arıza ısığı yanınca direk onu önerdiler. ama yazılım hep korkutuyor beni
Yanıltıcı denilen şey nedir bilmiyorum... Bu mekanik bir olay tamamen.. 100km oldu yanmadı..
hmmm ben hep kemer airbag yanıltıcıları gibi direnç hesabı birşey canlandırdıydım kafamda :D
neyse kanka sen foto cek musaıt vaktinde bizde görelim :D
http://img534.imageshack.us/img534/8...c00014o.th.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/1...c00013p.th.jpg
Bu kısa olanı... İşe yaramadı.. Şu an aracın üstündeki bunun 2-3 cm daha uzunu.. O araç üstünde foto için lifte almam lazım aracı.. Şeklen aynı ama