207 RC'lerin yağ tüketimi ortalama ne kadardır. Stock halde turbosu sorun yapan varmı ?
Printable View
207 RC'lerin yağ tüketimi ortalama ne kadardır. Stock halde turbosu sorun yapan varmı ?
Resmi veri yok tabi ancak fabrikanın verdiği anormallik sınırı ilk 10000 km de 5000km de 1 lt sonrasında 10000km de 1 litre idi.. GT için de böyleydi.
Lakin yarım lt düştüğü anda Yağı kontrol et uyarısı çıkar. Ama bu sarı bir uyarıdır kırmızı yağ lambası değildir. Bu uyarı dik yokuşlarda park edili olduğunda filan da çıkar arada normaldir. Araç çalıştığında 2-3 m yürütüo durduğu yerde yağ damlaları var mı bakılması yeterdir bana göre..
Stok halde turbosu arızalanan bir tane araç geldi bana.. Bu da aslında turbonun içine kaçan contadan dolayı.. Info flash ı mevcut olan 1440.s5 nolu parça ile riski sıfırlanan bir mevzu idi.. Referans 1444.s5 veya 1448.s5 te olabilir aklımda kalanı yazdım. Bu referans Servicebox ta gözükmeyebilir de ama böyle bir parça mevcut.
parça kodu 1440.S5 galiba hava emiş borusu turbodan hava filtresi kutusuna bağlanan boru
görsel bir farkı varmı yoksa sadece malzemesimi farklı? mesela 156'lık RCZ'lerin o emiş borusu bizim borudan biraz farklı
bir de akü muhafaza kapakları makyajlı RC'lerde değişmiş bu kapaklar bize direk uyarmı yoksa akünün alt muhafazasınıdamı değiştirmek gerek ? benim kapaklar deforme olmuş yerlerine iyi oturmuyor hep çıkıyor ve almışken yenilerini alayım diyorum
1440.s5 te malzeme farkı var evet. Normalde RC'lerin üzerinde a9 geliyor.. RCZ 156'larda da j8 geliyor olması lazım. Referansları yine karıştırıyor olabilirim.
Akü muhafazalarına bugüne kadar hiç dikkat etmedim inanın. Yarın bir araştırmaya çalışayım şu an evden hiçbir şeye erişemez durumdayım.
arkadaşlar aracın bakımı geldi h.sonu bakımı yapılacak bujilerde büyük ihtimal değişecek rcz bujileri ile değiştirsemmi diye düşünüyorum yada başka tavsiyeniz olurmu ?
yağ olarakta sizlerden fikir almıştım 0,30 motul koyduracağım...
RCZ bujisi kullanmanı tavsiye ederim.
şuan yazılm yok ama
Yağ eksiltmeyen turbo araç yoktur... Kim ne sıklıkla ne sıkıştırmada kullaniyor. Kullansaniza 7bn km sıkıştırarak yüksek devirde. BEn 7 bn de 1 lt ellerim ve 1 km sonra Değişirim her zaman. Sonradan eklenen yağ daha çabuk yanar.
Arkadaşlar bir bakın videolar çok güzel Mert arkadaşımız döktürmüş yine..
http://www.techturkey.com/forum/vide...ml#post2966307
Bir arkadaşımızın stok 2009 model RC'si baya yağ eksiltiyor. Kaçak felan yok. Km çok yüksek değil. Sürekli gazlanmıyor. Ancak gazlandığında eksozdan siyah duman atma var. Ben turbosundan şüpheleniyorum. Motorda bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Nasıl bir kontrol önerirsiniz.
DS3 forumuna sordum aşnzıman kodlarını bilen var mı diye cevap gelince yazarım buraya..
5960L5 refaranslı bujilerden 4 tane aldım arkadaşlar yarın bakımda taktıracağım (da) usta sıkıntısız takar heralde benim çıkan bujiler ile tırnak farkı vs filen yok değilmi araç 207gt :)
@naman ilgin ve cevapların için teşekkürler ;)
fark yok 2 bujı arasında takılabılır sıkıntısız
Beyler bir konu kafama çok takılıyo... GT28RS turbo kitim geldi, takılıyo. + RCZ bujiler ve ateşleme bobinleri değişecek + 5. vites dislisi (Sipariş henüz yolda) Altta verdigim linkte de görebileceğiniz üzere mini cooper S R56 motorda 350hp. güç üretebiliyo bu turbo. Bizim 207 Rc için hedefimiz 300hp. üç aşağı beş yukarı. Bu durumda RC için Wiseco Forged piston almalı mıyım?. Yoksa bu güce stock pistonlarım dayanır mı? Uzun ömürlü bir kullanım istiyorum. Kafam rahat değil. Sizcee...?
GT28RS 350HP Turbo Kit for Mini Cooper Turbo S (R56) : atpturbo.com
bence dayanır bizim pistonlar zaten standartdan daha farklı diye biliyorum naman detay verebilir
Araç stok halde 175hp güç üreten motor hadi %20 gizli güçü çıkardık diyelim sorun değilde 350hp bir güç yani 2 katı güçü elde edipde nasıl pistonlar kaldırıyor bana açıklayın.
Burda bir hata var. RCZ bujileri de tek tırnaklıdır. Hatta üzerlerinde ürün kodları olmasa görsel olarak ayırması imkansıza yakındır.
3 tırnaklı olan bizim motor familyasına genel olarak tavsiye edilen BRISK ler oluyor genelde.. Yanlış hatırlamıyorsam, ürünün tam adı BRSK-MR12YS idi.
200'lük RCZ'te kullanılan bujinin referansı 5960.L5.. Ticari adıyla NGK ILZKBR7A-8G
200'lük haricinde tüm THP lerde NGK'nın platinum bujileri kullanılıyor. PLZK ile başlıyordu devamını unuttum.
Big turbo upgrade ten sonra kullanılacak yazılım ile basılacak bara göre bu RCZ bujileri de yetersiz kalabilir.
Normal koşullarda dayanması gerekir ama üst devir limitörü değişeceğinden ve bu devirlere ilk 2 viteste çok hızlı ve belki kontrolsüz çıkılabilme riski olacağından kolları zorlayacaktır diye düşünüyorum.
Yazılımın çok çok iyi tasarlanması gerekiyor. Ayrıca son dişliyi değiştireceğinizden ötürü aracın CAN dolaşan tüm hız bilgileri de sapıtacaktır. Bunu en kolay Cruise'un çalışmamasıyla hissedeceksinizdir. Dişli değiştikten sonra ECU'daki Vites-Devir-sürat referans tablolarının da güncellenmesi gerekir. Cruise dan sonra hıza bağlı tüm donanımların çalışması tamamen iptal olmasa da şaşacaktır.
Üst devir haricinde aşırı hızlı devirlenme haricinde zorlanacağını düşünmüyorum ben pistonların açıkçası.
Normalde sert kompresörle sente attırabilen bir motora sahibiz. Aynını gaz ile yapabilecek çok agresif bir yazılım bence en başta buradan sinyal vermeye başlar. Ancak şöyle de bir fark var: TolgaErtem'in motoru bu konuya senelerdir yazan arkadaşların motorlarından çok daha stabil be mühendisliği tamamlanmış bir motor. Toleransı bana göre daha fazla olacaktır.
Aslında bu konuyu yatak odam kadar silindirlere sahip motorlarla uğraşan xplod ve guru merruse daha iyi bileceklerdir :D
motorun gücünün 2 katına çıkması, silindirdeki patlama basıncının iki katına çıkması demektir. buna bağlı olarak piston yüzeyinde birim alana düşen basıncın iki katına çıkması demektir. segmanların piston faturalarına uygulayacağı kuvvetin de iki katına çıkması demektir. yukarıdan aşağıya sırasıyla, piston pimine ve yatağına(burcuna), kol yatağına ve kranka, yine kranka ve ana yataklara uygulanan kuvvet de iki katına çıkacaktır. bu, hareketli parçalar arasındaki yağ filminin yırtılmasını 2 kat kolaylaştıracak ve metal metale çalışma sebebiyle aşınmalara sebep olacaktır.
"tam" iki kat farktan bahsedemeyeceğimiz tek birşey varsa o da motorun aşınma süresidir. yani, motor ömrünü tam yarı sürede tamamlayacak diyemeyiz. evelki paragrafta bahsettiğim aşınmaların tam iki katı olduğu durum, motorun o anda ürettiği gücün 350hp olduğu durumdur.
örneğin, 10000kmde bir bakım öngörmüşse üretici, gücü ikiye artırdığımızda 5000de bir bakıma inmez. zira, 10000km, ortalama 50kmh hız ile 200 saatte tamamlanacaktır. bu 200 saatin 200ünde de motora 350 hp ürettirmemiz mümkün olamayacağından,
1. evet, bakım aralıkları kısalır.
2. hayır, "tam" yarıya düşmez.
diyebiliriz.
ama akıldan çıkarılmamalıdır ki, güç, dizayn edilen gücün iki katına çıkarılacaksa, motorun ömründe ciddi düşüş olacaktır. motorun dizaynındaki zayıf noktalar daha çabuk su koyvermeye başlayacaktır. ep6 ailesi motorlarda bu zayıf noktalara en güzel örneklerden biri valve guide'lardır. yüksek egzost sıcaklığı ve yüksek devir birleştiğinde silgi gibi eriyen subap gaydlarından yağ kaybı en bilindik "yağ yakma" sebeplerindendir mesela.
uzun yazmışım, özetlemeye çalışayım;
şahsen ben, motora çoook ciddi mekanik modifikasyonlar yapılmadan gücü iki katına çıkararak, uzun süreler sorunsuz kullanılabilecek, olası çevresel ve/ya kullanıcının oluşturacağı zor şartlara mukavemetli bir arabaya sahip olabileceğimizi düşünmüyorum.
yapmak isteyeceklere ve niyetlenmişlere, hatta bu işe kollarını sıvamışlara nacizane tavsiyem, yağ basıncını artırarak eklemlerdeki yağ filminin yırtılmasını biraz olsun geciktirmeyi denemektir.
not: naman'ın refere etmesi karşısında sessiz kalamadım. sağolasın birader. ,)
Arkadaşlar ,
Ana üniteyi değiştirmek istiyorum çıtırdan bir tesisat yapacağım parçaları topluyorum.
Ama ana ünite üzerinden görülebilen fonksiyonları da kaybetmek istemiyorum var mı bir çözümü?
dün aracın bakımı yapıldı 0.30 motul malesef bulamadım onun yerine castrol edge 0.30 koydum ayrıca bujiler değişti rcz bujisi taktırdım fren balataları değişti yağ filtresi benzin filtresi Polen filtresi işçilik 650 tl :)
bn 5 30 kullanıyorum 5 bn km de bir ekliyorum azaltıyor araçtaki fincan sesinide kesiyor. tawsiye ederim.
bujiler : 55 tl
yağ 4+1 lt yedek : 135 tl
balatalar ön arka : 190 tl
filtreler : 60 tl
fren müşiri ve kablosu : 65 tl
işçilik : 125 tl
kapı sekmanlarını değiştirdim : 16 tl
toplam : 646 tl