kayıplardasın dostum? aracını sattınmı duruyormu? şu an aramızda büyük turbo yapan yok ama turbo pallerini büyüten biri 280hp civarı almış diyorlardı istanbulda. ne dyno gördük ne aracı. kayboldu gitti. bende merak ediyorum gerçekten...
Printable View
deniz ben daha oncede soyledım 2. sılındırde sıkıntı olabılırmı dıye bendede 2 de verıyo cunku aynı sıkıntıyı
merhaba arkadaşlar Rc için acaba seat sport intercooler nerden buluruz kısa ve ucuz yollu şimdiden teşekkürler
ben de yeni sattım birader.. alırken çok heves etmiştim de 2 sene sonra soğudum.
şimdilerde aynısının azıcık biraz daha büyük turbolusunu sipariş verdik. iyi mi ettik bilmem ama. huyum kurusun bu motordan kopamıyorum.
mart gibi alta nın "billet in" dediği turbosu çıkıyor. 280 hp vaad ediyorlar. bakalım bekleyelim görelim
altanın kitini takan bi 207 vardı bildiğim kadarıyla 280+ hp aldılar sonra biraz kısıldı stand. kol dan dolayı
JCW 211 lik geliyor mart başı.. chilli paket dışında hiçbirşey koydurmadım arabaya. (spor amortisör hariç) 68 e bitirdik.
aralıktan beri bekliyorum. teslimatlar çok geç borusan da.
altanın kitini takan arkadaşta da sorun yoktu bildiğim kadarıyla evet.
ama ben pek tutmadım o gt2560R ı. birincisi boost çok geç geliyor. (en erken 3500 rpm). ikincisi de boru, bağlantı, devre vs. çok masraflı..
bence şu an en iyi seçim billet turbo olarak gözüküyor. bir bakın:
Turbo____________Air Flow lbs-min_____ Est. Engine HP______ Wheel HP seen
Stock MCS Turbo________ 21 lbs-min___________ 210HP______________ 210WHP
Stock JCW Turbo ________ 25 lbs-min___________ 250HP______________ 240WHP
ALTA Billet 56 Turbo______ 28 lbs-min___________ 280HP______________ ???
Garrett GT2560R Turbo___ 30 lbs-min___________ 300HP______________ 280WHP
http://www.altaperformance.com/share...6insidebig.jpg
http://www.altaperformance.com/share...rvevsstock.jpg
^^ dediğim gibi gt2560r da boost çok geç geliyor.
http://www.altaperformance.com/share...compar.jpg.jpg
^^ açık yeşil billet boost haritası. koyu yeşil stage 3 yazılım stok turbo.
http://www.altaperformance.com/share...compar.jpg.jpg
^^billet konulmuş tork ve güç eğrisi ile stage 3 mcs & 207 rc
http://www.altaperformance.com/share...cwstg3.jpg.jpg
^^ esas işte can alıcı diyagram budur: bildiğiniz üzere yazılım sonrası 5500 rpm den sonra nefesi kesilen ufak turbolarımız gidişimizi de kesiyordu. burada bunun önüne geçildiğini iddia ediyor.
kompresör pervanelerini karşılaştıralım
-ALTA Billet 56 Wheel
_____56mm exducer with 59.32mm extended tips.
_____43.3mm Inducer size.
_____Rated at 28lbs/min
-K03 compressor wheel from MCS (207 rc)
_____50mm exducer with 53.77mm extended tips
_____37.8mm inducer size
_____Rated at 20-21lbs/min
K04-S4 compressor wheel
_____50mm exducer
_____39.77 inducer
_____Rated at 23lb-min
induser pervanenin küçük olan çapı (giriş). exduser da büyük olan çap (çap)
http://www.altaperformance.com/share...elscompare.jpg
Türbin fanı karşılaştırması:
-ALTA Billet 56 Turbine Wheel 50mm major exducer , 42mm exducer.
-JCW Turbine Wheel 45mm major Exducer, 40.5mm exducer
-MCS Turbine Wheel 45mm major exducer, 40.5mm exducer (207 rc)
major exduser: fanın büyük çapı (giriş) exduser fanın küçük çapı (çıkış)
işlenmiş keysin görüntüsü
http://www.altaperformance.com/share...insideturb.jpg
bu harita ALTA Billet turbonun: 65% verimde, kabaca 27.8 lb-min --> 0.21kg/s, --> 280 HP
http://www.altaperformance.com/share...6/billet56.jpg
bu harita JCW turbonun: 64% verimde, kabaca 24.7 lb-min --> 0.19kg/s, --> 250 HP
http://www.altaperformance.com/share...6/comptest.jpg
bu harita MCS (207rc) turbonun: 65% verimde, kabaca 21.1 lb-min --> 0.16kg/s, --> 210 HP
http://www.altaperformance.com/share.../comptest2.jpg
Hayırlı olsun umarım kazasız belasız binersin:) Mükemmel bir araç. Çok zevkli...İlk başlarda virajlarda çok güvensiz gelmişti alışmadığımdan dolayı sanırım.Sonralarda insanın aklı almıyo virajdan çıkınca:) Kardeşim aldı.Bende artık arabaya tam anlamıyla hakim oldum sayılır:) Bundan 1.5 ay önce kırmızı vardı birtane neden onu vermediler anlamadım? Bahsettiğim aracı alan adam sıra falan beklemedi hoşuna gitti birtane bende alayım dedi 1 hafta sonra arabayla geldi.
seat cupra aldıgım için oyuncagımı sattım son hali. bir hafta sonra teslim edicem sizlerle paylaşmak istedim.
http://i52.tinypic.com/125p9fm.jpg
http://i52.tinypic.com/4gg2zo.jpg
http://i53.tinypic.com/2v9rwc3.jpg
http://i53.tinypic.com/2cr61l5.jpg
:) kilitli diff. (LSD) farkını buradan anlıyoruz işte.
ya zaten istinyede de bir tane vardı. siyah kırmızı JCW. ama arabayı full yapmışlar. 80 lira istiyolardı. sunroof koymuş ben istemem ki ağırlık yapar. vs.
herneyse gelsin de görelim bakalım. full alta dan gidecem bu sefer.. yazılım da hazır (accesport) uğraşmayacam bizim götüboklu yazılımcılarla.
İstanbul'dayken enjektörler söküldü iğneleri düzeltildi, o-ring leri iyi durumda değilmiş orjinali 200Tl imiş 8'li set.. Sanayiden ultra mega lüx kalitelilerinden alıp takmışlar tanesi 1 tl. Enjektörler de bu arada yer değiştirdi.
Iridiumlar gelince söktüğüm Platinum bujiler geri takıldı.
50 km yol yaptım. Biraz sıkışık trafik olduğundan 5-4-3-2 kompresör yaptım. Frenlerim iyi değil diskleri çok bozmak istemedim. 0-200 yaptım. 100-200 yaptım. Devamına çok çıkamadım trafik müsait değildi. Ama 200'e kadar kesintisiz ve stabil hızlandı. Araç mapin vermesi gerektiğini tam olarak vermeye başladığı için de map in hataları(bana göre) ortaya çıktı biraz. İlk 3 vites OK. 4'ün 6000den sonrası 5'in de 5900'dan sonrası yavaş devirleniyor.
50 km boyunca en ufak bir güç/çekiş düşüklüğü, detonasyon/vuruntu gerçekleşmedi. Yakıt sarfiyatı düştü. Bakalım bu depoyu aynı stil ile bitiricem bişi olucak mı..
RC'lerini satıp yeni araç alan arkadaşlara güle güle kullanmalarını dilerim :)
Olsun olsun o arkadaşlarımız da konudan kopmaz İnşAllah..
Kıvanç hayırlı olsun bu arada..:icon_tup:
İnşAllah TR nin en hızlı JCW ü senin olur..
Jantları da üstünde verdin dimi sen o paraya :(:(