direksiyon kutusu değil yanisağ sol yaptığımda tak tak yapıyor
Şifreli bijonun şifresini 180 derece ters takın sonra arkadan çekiç ile vura vura oturtun. Daha sonra açılacaktır. Ama dikkatli çevirin. Bu güne kadar 2 kere kaybettim o şifreyi hep kaynaksız açtırdım jantçılarda. Parada vermedim.![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
arkadaşlar 2010/2011 model araçlarda olan standart teyp den arıyorum cıkma olarak makul bir ücret karşılığı alabilirim yada kendi standart rd4 ünitemi verebilirim alacağım bluetooth cihazı benim rd4 ile çalışmıyor oem yeni cihaza ihtiyacım var elinde olan bilgisi olan yada cıkma olarak servislerden bulabilecek olan varsa yardımlarınıız bekliyorum
''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN
Dediğin gibi vurarak denedim ama 4 dişin 3 dişi aşağı doğru gitti 4.diş yukarda kaldı ama azimli kilitmiş bijonu sıkma fonksiyonunu yerine getiriyo açmaya gelince sukoyveriyoŞu anda bir sıkıntı yok ama yarın öbür gün yolda kalsam fena olacak..
Bu arada anahtarımıda kaybettim yedek anahtar var code kısmıda elimde yenisini nerden çıkarttırabiliriz bilgisi olan var mı ?Servis dışında olur mu bu işler ?
amma uzun konuymus arkadas oku oku bitmedi.suan 280. sayfadayim.az kaldiben sevinerek bir 207 rc aldim ama hevesim kursagimda kaldi resmen.
aracimda kronik olarak yazilanlar suan mevcut.ilk debriyaj mesela aracim 42000 km oldugu halde ilk viteste silkeleme ve 2. vitese attigim zaman (ayagimi debriyajdan hizli çekmedigim halde) vuruyor.birde ön taraftan tik tik ses yapiyor usta arkadasim bunun normal oldugunu söylemisti ama ben sizin yazdiklarinizdan onun zincirin gergisi oldugunu anladim.birde aracin arka tarafinda en ufak bir çukurda bile langir lungur bir ses yapiyor o da sanirsam eksozun yalitimindan oldugu anladim yazdiklarinizdan.
herseyi geçtim araç dogru dürüst mod u kabul etmiyor kendileri nazli brzbu araci ben 120 km kullandim bu kullanimimda otobanda gerçekten keyifli bir araç ama dur kalkta yoruyor.
beni sakin yanlis anlamayin ben Türkiye de yasiyor olsam kesinlikle bu sekilde bir araba kullanirim.çok konforlu ama burada hem ustasini bulmak zor hemde isçilikler pahali.
Debriyaj bence kronik bir sorun değilki 42000 bin km gerçekten iyi bir km, bu şekilde tork dağılımı olan bir araç için.
Tik tik sesini detaylandırmak gerekiyor. Zira gerginin yarattığı ses, sadece motor soğuk çalıştırıldığında ilk 60 sn boyunca olan ve bir daha oluşmayan bir zincir sesi. 'tik tik'ten ziyade tirtiritirtirtir gibi sanki sübapla pistonlar birbirlerine dokunuyorlarmış gibi bir ses bu. Dışarıdan da neredeyse 10 metreden bile sağır sultanın duyabileceği türde bir ses.
Ve bu sıkıntı sadece belli üretimlerde var. Aracınızın kaç model olduğunu bilemiyorum. Ama garantiden bu parçanız değişmiş olabilir. VIN/VIS verebilirseniz, ülkeniz farketmez, aracınızın garanti geçmişine bakabilirim.
Bunun dışında tik tik sesini daha netleştirmek gerekiyor.
Egsoz yalıtımlarında egsoz gövdesi üzerinde oluşan rezonansın zamanla izolatörlerin vidalarını gevşeterecek tiz bir sesle zangırdamalarına yol açan türden bir ses. Ve daha çok orta susturucu etrafında(yolcu mahallinin tam altı) gerçekleşiyor. Eğer arkada langir lungur bir ses oluyorsa bu dediğiniz son susturucu sabitlelemerinden de olabilir(ayağınızla oynatmaya çalışın, anlarsınız) veya çok sık gördüğümüz stepne lastiğinin göbeğindeki kriko tesisatının sarı renkli sabitlemesinin yerinden çıkması sonucu bu langır lunguru işitiyor olabilirsiniz. Bazen de şifreli bijonu stepneye koyuyorlar, o bijon tüm stepne içinde dolandığı zaman da ses oluşuyor.
Valla aramızda en şanslı sizsiniz. Biz bu kadar uğraşıyoruz çünkü oktan sıkıntımız var. Bizde 98 ve üzeri yakıt satılmıyor. Bildiğimiz kadarıyla Belçika'da yüksek oktanlı yakıtlar mevcut.
Takdir edersiniz ki yüksek sıkıştırma oranlı bir motora sahibiz. Her ne kadar 95 oktan yakıtlarla sorunsuz çalışsa da, tuning e girdiğimiz zaman oktan en büyük engel oluyor bize. Bu motor 98 oktana ayarlı bir motor. Ve bizde bu yakıt artık yok. Ama diğer oktanlara da uyumlu(stock olarak) Öyleki knock sensörü sayesinde 95 oktan yakıt aldığımızda aracın performansı %5'e kadar düşebiliyor.
Eğer siz bulunduğunuz bölgede 98 oktan ve üzeri(RON) yakıt bulabiliyorsanız(rafineri çıkışlı, katıksız) bence tuning konusunda telaş etmenize gerek yok.
Dur kalk ı seven bir araç değil bu. Zaten aslında biraz da bu yüzden debriyaj erkence bitebiliyor. Hoş biten debriyaj da değil aslında.. Baskı yanıyor.. Sizde de eminim baskı gitmiştir. Veya göbeği çatlamıştır.
Ya şu zincir gergisi dediğiniz olay sente olayı değilmi arkadaşlar birde bu sente olayı ile ilgili bir video varmı acaba merak ettim
sente ve gergi farklı bılıyorum ben gerdı ses yapıyor namanın dedıgı gıbı
''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN
Gergi bir yerde sente atması riskini arttırıyor evet. tabi eğer 0829.g3 ile değiştirilmez ise.. Değiştirilirken de MUTLAKA ve MUTLAKA egzantriklerin senkron edilip özel takımlarıyla sabitlendikten sonra değiştirilmesi gerekiyor. Son mevzuatta bu değişim sırasında zincir uzamalarına kadar herşey kontrol edilebilir oluyot.
Bu forgeyi sökmek için 0379.77 kodlu parçayı istettim. Üstünde zaten bu parçadan vardı forge arasına takılıyormuş istediğim parça sadece güncellenmiş modeliydi herhalde ufak tefek farklılıklar vardı orjinaliyle ama istediğim iyi oldu çünkü üstündeki parçanın içi dağılmıştı..
Forgeyi söküp direk bu parçayı taktım yine olmadı turbo basmıyor gibi oldu..
Forgeyle birlikte taktım. Esas sorun şimdi başladı 1 de araba parçalıyor çok iyi eskisine nazaran 2 ye alıyorum 3 binden 5 bine kadar devirde bir dalgalanma yok ama araba kesiklik yapıyormuş gibi sesi vooooooooooooo diye gideceğine vooovooovooo yapıyor.. Ama silkeleme falan yok. 5 binden sonra düzeliyor..
3 4 5 hepsinde aynı. Bilgisayara bağlıyoruz hiçbir sorun yok. Geçici arıza sürekli arıza hiçbiri yok. Gidişi orta halli ne kötü ne tam performanslı. Kafayı yicem neden yapar bunu..
öncelikle size tesekkür ederim.bu kadar aydinlatici yazdiginiz için.benim aracim 05/08 model 42000 km de rengide köpek baligi grisi.
kusura bakmayin 42000 kmde bana bir debriyajin çok erken oldugunu saniyorum.astra coupe turbo m vardi 116000 kmde oldugu halde hala ilk debriyajiydi.206 gti m vardi aracimin ilk debriyajini 150000 km de degistirdim.astra gsi minkini 190000 km de 106 gtimi 145000 km degistirdim.bende ona nazaran 42000 km çok erken oldugunu sandim.
bu tik tik sesi benim aracimda ilk çalistiginda 5 bilemediniz 6 sn sonra geçip (bunun normal oldugunu saniyorum her araba soguk motorda bu sekilde yaptigindan eminim).araç soguk motorda rolantisi yüksek tekrar normal hale geldikten sonra sonra basliyor aslinda o tik tik sesi.
bu arkadaki dediginiz sesi yarin dediklerinize bakacam.eksozu hafif sallamistim o normal seviyede sallaniyor ama üstündeki izoleyi gayet hos sallaniyor.onun sabit olmasi gerektigini düsünüyorum.
bu arada VIN/VIS dediginiz aracin sase numarasimi yoksa baska bir numarasi onu belirtirseniz size yollarim.ilginiz için tesekkür ederim.
evet yakin konusunda iyiyiz devamli 98 kullaniyorum bazende katkili 98 aliyorum shell benzincisinden ama almanya kadar iyi degiliz.ben almanya da geçen sene aracimla gelirken 102 oktan benzin aldigimda aracin gidisi bile degismisti.hos bulgaristandanda benzin aldik sakir sakir avans vurmaya basladi.
ama siz bizden daha sanslisiniz ki sizde sanayi var isçilik ucuz her istedegini yaptiriyorsun muayene 2 senede bir bizde her sene ve o kadar kati ki anlatamam sizlere.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)