İyi bari rahat etsinler de gerisi önemli değil, biz çekelim ağrılarını :icon_tup:
Ben o yolun üzerine 400 km ekleyip gelmiştim tek başıma, deliliği düşün :D Gerçi yine gelirim yeter ki yolda benzer ritmde giden birilerini bulayım :)
Printable View
Aynen onlar rahat etsinde problem yok :)
Ya aslında gitmesine 1500 km'de gidilir ama yol ve hava şartları güzel olucak :)
Afyon'da bir sis başladı yaklaşık 20 dk 40 km'yi geçemedim. Annemde uyuyordu uyandırmadım onu ama biraz tırstım açıkcası çünkü karşıdan geleni göremiyorsun bi anda görünce panik oluyorsun :)
Bu videoyu ben çektim giderken,screenshot yaptım baksana uzunlar açınca yol gözükmüyor :)
http://i44.tinypic.com/2mz9vgy.png
Ben de 6 da Alanya'dan çıkıp 8 gibi Burdur'u geçmiştim, pek farklı sayılmazdı sis açısından ama tabi sabahın boşluğu ile 70-80 geçebilmiştim oraları :)
Bu arada sisli havada uzun far yakılmaz, duvar yapar önünü şekil A daki gibi :)
Aracın sente atladıgını nereden anlayabiliriz kesin olarak ve yaptırmaya kalksak bize ne kadara patlar ?
Ayrıca benim araç turboyu son zamanlarda korumaya alıyor.Arıza ışığı yanmıyo genelde kendi kendine geçiyor ama turbo gittigi zamanlarda bilgisayara bagladıgımızda fazla fakir karışım tarzında arıza veriyor bilgisayarda nedeni ve çözümü hakkında bilgisi olan var mı ?
Hayırlı olsun merthan kazasız belasız keyifle binersin insallah
turbo kendini koruyama alıyo düz motor oluyo arıza yakmıyo hiçbir şekilde turbo iptal oluyo, servise götürdüm sente dediler fiyat 1200tl çıkardılar. 500-600civarı parça 500tl işçilik + buji ve antifriz değiştirmişler 1200 öle tuttu.Şuanki parça fiyatları servis fiyatları nedir güncel bilmiyorum 2yıl oldu aşa yukarı. Sente aparatı bekledik 1-2 ayda her serviste yokmuş servisler arası dolaşıyomuş alet edevat öle dediler 1 günde çıkarıyolar değişen parçalardada 1yıl garati oluyomuş.
Arkadaşlar bizim motor içi çok ısınıyor biliyorsunuz.Performans isteniyorsa en önemli etkenlerden birisi motora soğuk hava çektirebilmek.O yüzden kışın araçlarımız daha giderli oluyorlar.
Motor içine soğuk hava göndermenin yolu ;
RC/GT için ;
1-Hava filtresine soğuk hava çektirmek ve çekilen soğuk havanın ısınmadan turboya girmesini sağlamak.
2-İntercooler dan emmeye giden boruyu izole etmek
3-Emme manifoldumuz plastik biliyorsunuz bunu motor içi sıcaklıktan korumak
4-Egzost manifoldunun motor içine sıcaklık vermesini engellemek
5-Turbonun egzos ve emme taraflarını izole etmek.Egzos tarafının motor içine sıcak hava vermemesi, emmenin de motor içindeki havadan ısınmaması
Buna çözüm araştırırken daha önceden de bildiğim DEI markasının reflect a gold ürününe yoğunlaştım.Yurtdışında bir çok kullanım örneği var.En büyük özelliği kendinden yapışkanlı olduğu için amnyant sargı sarılamayan bölgelere uygulama yapılabilmesi.Sürekli olarak 454 dereceye kadar ısı dayanımı var.
bu test videosu 1648 dereceye ısıtmışlar normalde böyle bir derece görmemiz imkansız.
yalıtım olmadan çelik plaka arkası 95 derece olmuş
yalıtım ile birlikte çelik plaka arkası 35 dereceye düşüyor.süper bir yalıtımı var.
Tested - DEI Reflect A Gold Heat Thermal Racing Engine Tape - YouTube
Şimdi benim projem
1-Benim dışı carbon olan filtre kutumun üzerini bununla kaplamak.Filtrenin ucuna yaza doğru eskisi gibi sol far arkasına boru uzatacağım bu boru da yalıtımlı olacak.
örnek;
http://i223.photobucket.com/albums/d...se20a4b4b.jpeg
http://myweb.wit.edu/nguyent13/images/a4cover01.jpg
2-Turbonun egzos tarafınad turbo ceketim var ama emme tarafını da bu bantla kaplamayı düşünüyorum.
Örnek;
http://i176.photobucket.com/albums/w...DSC_0006-1.jpg
3-Turbodan intercooler a giden boruyu ve intercooler dan emmeye giden boruyu kaplamayı düşünüyorum..
O da buna benzer bir çalışma olacak ;
http://www.velosterturbo.org/forum/a...429.650478.jpg
4-Emme manifoldunu kaplamak
örnek ;
http://i189.photobucket.com/albums/z...7/IMAG0468.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z...7/IMAG0466.jpg,
5-Egzos manifoldunu kaplamak.
Bunun için Yiğit Torun kardeşim sağolsun destek verip custom bir çalışma yaptı benim için seramik kapladı.(monte edilirken fotoğraflarını paylaşırım)
Bu şekilde maximum yalıtıma ulaşmış olacağım.
Yurtdışında intercooler ın yan panellerini de kaplıyorlar.Mantıklı.Manfioldu takmak için belki ön tamponu sökeceğiz o zaman seat fmic in kenarlarını bu şekilde yapabilirim..
http://www.velosterturbo.org/forum/a...479.935602.jpg
k20 ci bir arkadaş da buna benzer bir çalışma yapmış ...
http://img842.imageshack.us/img842/9936/ajintake.jpg
yine bir kaç örnek ,
http://3.bp.blogspot.com/-PcMz-m47Xm...826_163740.jpg
http://www.stiblog.com/images/forsal...s/IMG_0473.jpg
http://i.imgur.com/774yKoLl.jpg
Super bı alasım oldugu ortada pekı bunu nerden ve nasıl temın edebılırız harıka bıseymıs
siyahı yokmu bunun ? renk kötüde
Arkadaşlar araç bazen rolantideyken titriyor bi anda duruyor sonra bi anda titriyor sonra bi anda duruyor falan 1.6 thp lerin hepsi böyle mi yoksa bana has bişey mi :) ?
özgür abi borulara , emmeye , manifolda uygulama cok güzel olur özellikle turbodan emmeye kadar olan kısımda. ama turboya bence yapma derim turbo yeteri kadar ısınıyor zaten dahada ısınır diye dusunuyorum ısı kendını dısarı atamaz. bilmiyorum yanlısmı düşünüyorum. şişer falan.
mert bende oyle bir sorun yok , efe gorunce yazar neden oldugunu veya bilen arkadaslar yazar.
Cem siyahı yok metalik olanı var ama ısı dayanımı yarı yarıya az ,
http://www.designengineering.com/sit...flectacool.jpg
Bana acaip cool geldi renk :D:D:D
http://i123.photobucket.com/albums/o...8/DSC05318.jpg
https://www.lgmotorsports.com/galler...estrictors.JPG
http://www.tmrmzine.com/335/exhaust/images/urwrap.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/l...E/IMG_1007.jpg
http://i121.photobucket.com/albums/o...rks/fab134.jpg
http://www.timeattackforums.com/foru...p-dsc09936.jpg
Kendi sitesinden alabilirsiniz Türkiye ye kargo var.
3.87 cm x 9 mt lik bant (1-1/2” x 30’ roll ) kargo dahil 111 usd
3.87 cm x 4.5 mt lik bant (1-1/2” x 15’ rol l) kargo dahil 83 usd
http://www.designengineering.com/cat...r/reflect-gold