beyler intercooler takar takmaz neler fark eder arabada ? mesala ilk hissetdiğiniz nedir?
Printable View
beyler intercooler takar takmaz neler fark eder arabada ? mesala ilk hissetdiğiniz nedir?
seatsport intercooler taktigini varsayarsak, güc gelme devirin 1000rpm yukarı cıkıcaktır(tabiri caizse turbonun dolma deviri).
Steliosun görüşü şu şekilde, küçük intercoolar hem hacimen hemde bulundugu yer bakımından fazla ısınmakta, dolayısı ile yeteri kadar soğuyamayan hava motorlar gitmekte, buda vuruntu riskini özellikle sıkıştırarak kullanımda arttırmakta.
yazılımla desteklediğin sürece 1000 devirin pek manası kalmayacaktır. düsünmeden tak derim.
aynen şöyle hissettik eheuehuehuehueh :D:D:D:D
fotodaki öncel bizim..
http://imagizer.imageshack.us/v2/800.../dsc01312q.jpg
Egzoz sistemi olarak ne öneriyorsunuz? 70 lik downpipe,63'lük düz boru ve sona warex mi?
Ya da aynı şekilde gidip son susturucuya gelmeden cut out mu? Hangisini önerirsiniz?
Yazılımım şuan 1 bar,1.2 yapmak için downpipe,düz boru ve sona gelmeden cut out yaptırsam nasıl olur?
Ya da performans açısından başka düşünceniz var mı? Teşekkürler :)
en çok kullanılan egzos sistemi 70-76 dp devamına 63,5 lük düz sona warex veya 70-76 dp spiralden sonra cut-out.
ya da 70-76 dp sona kadar 70 lik düz boru ama bence turbo büyütmeden 70 e gerek yok..
Cut-out takarsanız alt devirler biraz cansız olur ama üst devirlerde bi o kadar canlı olur.
Stock turboyla 63 mm dp daha iyi olmaz mı ?
Stock turbo 70 veya 76 mm dp ı yeterince doldurabilirmi ?
Down pipe- Bu boru turbonun sicak tarafından çıkar, genellikle kartere kadar (ya da bazen biraz daha fazla) uzar. Downpipe boyu için iyi bir genel kural: daha büyük=daha iyi. Turbolar, çok fazla backpressure yaratır, bu yüzden gazları mümkün olduğunca çabuk dışarı atmak gerekir. İŞte bu yüzden yüksek güç üreten turbolu otomobillerin çoğunda komple egzoz sistemi yerine açık bi downpipe görürürz. Eğer komple egzoz da uygulayacaksanız aynı kural geçerli: daha büyük=daha iyi. Araştırmamda gördüğüm kadrıyla 2,5" egzoz, 300hp nin altındaki arabalar için yeterli. Ama büyük egzoz imkanınız varsa kaçınmayın.
***NOT: Her Downpipe birbirinin aynısı değildir ve üniversal de değildirler. Farklı manifoldlar, downpipe ı farklı yerlerde bulundurur. İyi bi araştırma yapıp setup ınıza uyan bi downpipe aldığınızdan emin olun.
Asiri besleme bolumunden alinti.
63 luk dp oldugunda tek fark katalitigi iptal etmis oluyoruz. orjinal boru ebati ayni kalmis oluyor.
Backpressure olayı kafamı karıştırıyor birazda , neden derseniz yine bu konu içinde bu araçların biraz backpressure a ihtiyacı olduğu yazılmıştı benimde o aklımda kalmış o yüzden 2.5'' lik bi sistem var kafamda ,
bu konuya bi açıklık gelirse çok iyi olacak , yani bu araçların backpressure ihtiyacı varmı yoksa tamamen minimuma indirmek gerekli mi ? Tabiki stock turbo kullanılan sistemler için bahsediyorum..
Orjinal dp nin (katalik in) turbo agzi 70 lik alt taraftaki agzi 60 lik yani orjinalde de 60 lik cikis devami 57 lik.
208 156thp de dp cikis 57 devami 50 lik (abimin araci) dp herzaman egzos capindan buyuk olacak.