User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.3 Toyota Yaris için performans tavsiyeleriniz??

  1. #1
    gkhunk
    Misafir

    1.3 Toyota Yaris için performans tavsiyeleriniz??

    Arkadaşlar selamlar,

    Aracım 07 model Toyota Yaris. 1300 cc, dohc vvt-i, ancak bildiğim sadece emme valfini vvt-i control ediyor, dual vvt-i yeni çıkardılar.

    Sıkıştırma : 11:1, 6000 rpm de 87 beygir, 4000 devirde de max 116 nm tork veriyor. Araçda 2 adet katalitik konvertor var, birisi headers üzerine monteli, headers stock çıkışı 30mm krom boru 4+1 olarak ilk catalitik konvertor e giriyor, sonra 2. katalitik var, ara borular 42mm, ortada tüp orta susturucu var. Arkada da yer sıkıntısından tek uydurabildiğim sanayi tipi bi susturucu var. Stock susturucu kazanı uzunluk 25cm, çap 20cm. Lastiklerim orjinalde 185x60x15” araç 1030 kg. Kutu içi K&N taktım ama motor ısındıkça sıcak hava alıyor, performanstan düşüyor. Emme manifoldum plastik. gaz kelebeği dijital çalışıyor.

    Araca özel üretilmiş CAI, camshaft, piston set, intake manifold, headers, clutch, flywheel yok, bunlar ancak custom yapılacak. CAI için ancak 60mm giriş yapabiliyorum. Alt devirlerim biraz sıkıntılı, klasmanım olurda drag’ a girmek isterim, Rolling gibi bir uğraşım olmadı. Onun dışında normal takılıyorum.

    Şimdi sizlere danışarak aracın speğini belirlemek istiyorum. Küçük çaplı modifikasyonlar ile neler yapılabilir, neleri önerirsiniz (egzoz boru çapları v.s.nos, turbo da buna dahil) forged bi ekipman üretilmediği için zaten çok bişi yapamayacağım, maksadım küçük çaplı düzenlemeler ile, biraz da hafiflersem iyi devirlenen bi aracım olsun istiyorum.

    Schneider camshafts firması stock egzantriği gönderdiğinizde dereceli hale getiriyordu diye hatırlıyorum, CP pistons’dan da custom forged piston yaptırılabilir ama bunlar uçuk rakamlara oluyor tabiî ki.

    Lastik boyutu, egzoz ve headers boru çapları, katalitik iptali, ecu?? filtre, v.s. yorumlarınızı bekliyorum, ona göre ekipmanları toplamaya başlayacağım.

    Şimdiden teşekkürler.







  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    slm gökhun, cai yi custom yapıp sis farı yuvasından hava emdirebilirsen gayet soğuk çeker ısınma problemi minimuma iner, atmo yüklemek istersen 48mm düz boru öneririm , 2. kat ı iptal edebilirsin sanıyorum sensör kattan önce olması lazım fotodada öyleymiş şimdi baktım

    turbo düşünürsen eğer, gt20 boyutlarında ufak bi turbo - güzel bi manifold, iyi bi ems ve mapping ile güzel-yeterli güçler çıkarabilirsin (140-150whp, 160-170hp gibi) stock olarakta aslında güzel bi sıkıştırma oranı mevcut araçta

    motor kodu ne aracının ona göre parça aranabilir, aslında 1.5 yarislerdeki motor olsa (2nzfe) trd nin supercharger ı , çeşitli turbo kitleri bulunabilmekte ona göre , ona uygun bolt on turbo kiti seninkine de uygulanabilir diye düşünüyorum. ufak tefek gayet zevkli bi araç olur. hafifletmeye ise stepne ile başla bagaj döşemelerini vs sökersin sonrada eğer istersen aşırı beslemeden sonra 195-55 yada 205-50r15 ölçülerinde lastik kombinasyonu kullanabilirsin jant boyutunda büyümeye gitmek istemezsen çünkü üstündekilerde oldukça güzel

    daha çok yardımcı olmaya çalışırım biraz araştırma yapiim yrn itibariyle misafirlerimi yolcu edicem vaktim artıcak nette takılmak için fırsatım olcak

  3. #3
    gkhunk
    Misafir
    araç motor kodu 2sz-fe, fransa üretimi daihatsu yapımı motor, 1.5l için çok ekipman var ama toyota türkiyeye o motoru sokmamış. 2sz-fe için üretilmiş bolt-on hiçbirşey yok neredeyse. 1.5 olsa blitz supercharger falan da var.

    evet 2. katalizörde sensör yok, manifoldun hemen çıkışında olanda sensör var,

    turbo düşünmeyip atmosferikte ecu için neler yapılabilir? sanırım besleme için sadece enjektör uygulayabilirim.

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    toyota türkiyeye ne sokuyor ki zaten

    basit olarak , safc - düz boru - cai uygulanabilir en uygun olanı bu olacaktır,
    daha hard bişey düşünürsek egzantrik yaptırıp bi ems ve iyi bir ayar, komple egsoz - cai uygulanabilir.

    araştıralım hem zaman geçsin hem bişeyler buldukça zevk alırız.

  5. #5
    gkhunk
    Misafir
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    toyota türkiyeye ne sokuyor ki zaten

    basit olarak , safc - düz boru - cai uygulanabilir en uygun olanı bu olacaktır,
    daha hard bişey düşünürsek egzantrik yaptırıp bi ems ve iyi bir ayar, komple egsoz - cai uygulanabilir.

    araştıralım hem zaman geçsin hem bişeyler buldukça zevk alırız.
    safc den kastin vvt-i geçme devirini aşağıya çekebildiğin cihaz mı?

    power enterprise usa firmasının camcon diye bi cihazı var, vvt-i devrini ayarlıyorlar, aynı ayar honda v-tec motorlar için de mevcut.

    http://www.powerenterpriseusa.net/pr...con/camcon.htm

  6. #6
    gkhunk
    Misafir

  7. #7
    nightkids_han
    Misafir
    walla bence d4d alıp chip filtre egzos daha mantıklı olacaktır yaw he dizel sewmiyorsanız orası ayrı

  8. #8
    gkhunk
    Misafir
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    walla bence d4d alıp chip filtre egzos daha mantıklı olacaktır yaw he dizel sewmiyorsanız orası ayrı
    araç hediye, o yüzden bununla uğraşıyorum

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı gkhunk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    safc den kastin vvt-i geçme devirini aşağıya çekebildiğin cihaz mı?

    power enterprise usa firmasının camcon diye bi cihazı var, vvt-i devrini ayarlıyorlar, aynı ayar honda v-tec motorlar için de mevcut.

    http://www.powerenterpriseusa.net/pr...con/camcon.htm
    safc ile belli devir aralıklarında map tarzı basit ayar yapmayı sağlıyan cihaz.

    vvti controller iyi bi aygıt

  10. #10
    gkhunk
    Misafir
    hani ya, başka fikir vercek yok mu?

  11. #11
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Levojum seni kutlamak geldi içimden. çok verimli bilgiler vermişsin gökhunjuğuma.. bde bana ucuz yay bulsan tam süper olcak:d:d


    @ Gökhun araba çok iimiş ya. kazasız belasız.kırmızı yaris ilk defa görüorum çok güzelmiş

  12. #12
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    arıyorum kanka ama fiyatlar hep uçuk

  13. #13
    sülüman
    Misafir
    http://www.zageturbo.com/pro/proshow.asp

    istersen kitte yardımcı olurum

  14. #14
    ClioSport
    Misafir
    d4d yarisler ne manyak gidiyomuş yahu...

  15. #15
    gkhunk
    Misafir
    Alıntı emresener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levojum seni kutlamak geldi içimden. çok verimli bilgiler vermişsin gökhunjuğuma.. bde bana ucuz yay bulsan tam süper olcak:d:d


    @ Gökhun araba çok iimiş ya. kazasız belasız.kırmızı yaris ilk defa görüorum çok güzelmiş
    eyw Emre, saolasın. araba aslında turuncu

  16. #16
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı ClioSport Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d4d yarisler ne manyak gidiyomuş yahu...
    bende öyle düşünüyorum ama hiç denemedim aracımla felan nerden bu kanıya wardın acaba denedinmi?

  17. #17
    orhansah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    TrackTürk
    Mesaj
    3.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ClioSport Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d4d yarisler ne manyak gidiyomuş yahu...
    gider gider, fena gider

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hacim düşük ve kilosuda 1050 olduğu için ve zaten mevcut sıkıştırması 11 olduğu için atmosferik uğraşmak yerine aşırı besleme tavsiye ederim. Supercharge kitleri olması lazım bu araç için. Onları araştır bence.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hacim düşük ve kilosuda 1050 olduğu için ve zaten mevcut sıkıştırması 11 olduğu için atmosferik uğraşmak yerine aşırı besleme tavsiye ederim. Supercharge kitleri olması lazım bu araç için. Onları araştır bence.
    1.5 ler için var Şuayb, 1.3 ler için pek bişey bulunamıyor ama custom bolt on bişeyler yapılabilir gt22 tarzı bi turboyla çokta zevkli olur güzel ayarla

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •