Toyota Starlet Glanzalardaki 4e-fte motor ile 1.3 (4e-fe)corollaların motoru arasındaki benzerlik farklılıklar nelerdir. Henüz projeye işi imkansız olsa da 1.3 corollaya modifikasyon için glanza parçaları kullanabilir miyiz???
Toyota Starlet Glanzalardaki 4e-fte motor ile 1.3 (4e-fe)corollaların motoru arasındaki benzerlik farklılıklar nelerdir. Henüz projeye işi imkansız olsa da 1.3 corollaya modifikasyon için glanza parçaları kullanabilir miyiz???
www.toyodiy.com
buradan hangi toyota aracın hangi diğer toyota ile parçaları uyumlu görebilirsin.
Üst kapak bire bir aynıdır.. Tek egzantrik kasnagının çevirdiği 2 egzantrikleri vardır. yani zincir sistemli bir DOHC var.Egzantrikler ve subabların açılış oranına kadar 1e 1 aynı.. Fakat emme manifold larında büyük farklılık vardır .. Enjektör leri 195cc 4e-fe ve 295cc 4e-fte şeklindedir. Kapaktaki bu benzerliklere rağmen 6800rpm rev limıt 4e-fe ve 7200rpm rev limit 4e-fte şeklindedir çünkü blokların iç aksamları farklıdır.
Blok lar ın karşılaştırması şu şekildedir.
Stroke ve Bore 2 sinde de aynıdır..Stroke 77.4mm .. Bore ise 74.00mm dir.
Pistonlar da büyük materyal farklılığı vardır..Sıkıştırma oranları ise 9.6:1 CR 4e-fe / 8.2:1 CR 4e-fte şeklindedir.
Diğer bir büyük fark ise Piston kolları dır.. 4e fe kolları ; 4efte ye göre baya bir incedir.Rod vidaları da dayanıksızdır. yağ pompası ve kranklar nerdeyse aynıdır.
4e fe atmosferik bir motor : 88bhp@5600rpm / 116nm@5200rpm (tork) 1332cc
4e fTE aşırı besleme CT-9a/b Turboşarjlı : 135bhp@6200rpm / 157nm@4800rpm
Daha fazla bilgi veya herhangi bir parçasını istersen sormaktan çekinme..
starlet ıle ee111 corolla arasında emme manıfold kısmı farklı hatırlıyorum ben. ama cogu parcayı uydyrabılırsın.
JLR Warranty Specialist
CMAS *** Scuba & Free Diver
Kibris tan Her turlu glanza parcasini sana kolayca temin edebilirm.. hem aftermarket hem oem..
4e motorlar cok kapasitesi olmamasina ragmen hafif arabalarda iyi performans alabilecein motordurlar.. Yuklemesi de baya bir ucuz.. honda dan bile ucuz..
Elimde T28/28 garrett ve aftermarket manifold var.. intercooler i de oralardan halledersin.. yada onun da kiti var.. bir e manage bile isini fazlasiyla gorur..
Emme manifold u injector falan istersen burdan onlari da ucuza bulrz. Oem piston ve kol da ucuz ama .. ben olsam acmisken Aftermarket piston kol kullanrm..
Yada hic acmazsin TRD nin 2mm bir contasi var onu alir devam edersin. .
eğer direk glanzaya çevirmek istiyosan glanza için üretilmiş dereceli egzantrik , kol piston alırsın daha büyük bi turbo ile üfürürsün daha önce de demiştim sana![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)