User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: catback,headers,down pipe,up pipe,spec,wideband

  1. #1
    MELİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    catback,headers,down pipe,up pipe,spec,wideband

    arkadaşlar bu parçaların net olarak nedir ne iş yaptıklarını yazarmısınız

    catback
    headers
    downpipe
    uppipe
    spec
    wideband
    cai
    air intake

  2. #2
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    headers silindir kapağından cıkan egzos dumanını ileten parça. orj manifoldu büyütüp rahatlattmak denebilir.



    catback denilen şey egzos sistemi. headerstan itibaren arka son susturucuya giden hatta denir.

    downpipe tubodan cıkan egzos parcası



    spec kelimesi bu sitede bihayli kullanılıyo cümle içinde kullanalım "senın arabanın specleri neler" türkçesi " senın arabandaki modifyeler neler"


    wide band cihazı aracın egzost yoluna bağlanır ve zengin mi fakir mi oldugunu görmenı saglar



    cai = Cold air intake = soğuk hava filtresi



    air intake = filtre


  3. #3
    MELİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle çok tşk ederim cevabın için
    peki catback görevi nedir ve soğuk hava filtresi diger normal filtreden farkı nedir neden kullanılır

  4. #4
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    katalızorden sonrakı aftermarket sıstemlere catback ,turbodan sonrakı sıstemlerede turboback denır.bıldıgın egzoz sıstemıdır.basındakı cat katalızoru,back ıse katalızorden sonrasını ıfade eder.gorevı ıse egzoz tahlıyesıdır.orjınal sıstemler genelde tune edılen araclara yetmez yada amacına uygun olmaz.sonradan bolt-on (hazır kıt) yada custom (el emegı) yapılan turboback ve catback egzozlar egzoz tahlıyesını rahatlatmak amacı ıle kullanılır.

  5. #5
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    downpıpe ıse genel olarak soyle adlandırılabılır ,turbobackte zaten sıstemın bır parcasıdır,catbackte ıse katalızor ve turbonun arasındakı borulandırma dıyebılırız.zaten turkceye cevırırsek downpıpe = altboru ,turbodan sonra borulandırmanın ılk kısmı.

  6. #6
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MELİH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle çok tşk ederim cevabın için
    peki catback görevi nedir ve soğuk hava filtresi diger normal filtreden farkı nedir neden kullanılır
    Şaka yapıyorsun herhalde yukarıda arkadaş açıklamış o halini bile anlamadıysan bence bulaşma bu işe bilğin eksoz işte ne görevi olabilirki eksozun

  7. #7
    By_DoMiNo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye / İSTANBUL
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar Hazır Konu açılmışken bende sorumu bu topic içerisinde sorayım. Şimdi atmosferik modifiyede Katalizör ü iptal ederek. Aracın Egzost hattında kaybettiği gücü geri alması saglanır diye bir tanım vardı. Yani katalizör iptali Arabada yaptığı güc artışı aslında katalizörün emdigi enerjinin tekrar geri kazanılması olarak anlatılıyor. Yalnız bu okuduğum tanımın sonunda şöyle bir şey daha anlatılıyor. Eğer Egzost sistemine veya diğer adıysa catback sistemine iyi bir orta susturucu konulursa daha da fazla performans kazanılır diye bir ifade geçiyordu. 1. si bu orta susturucu olayı doğrumudur. 2. si bu sistemin işleyişini anlatabilirmisiniz.

  8. #8
    mertk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MELİH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle çok tşk ederim cevabın için
    peki catback görevi nedir ve soğuk hava filtresi diger normal filtreden farkı nedir neden kullanılır
    bu konuda forumda bir cok makale mevcut biraz arama butonunu kullanırsan istedigin bilgiye ulasırsın

  9. #9
    MELİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cevaplar için çok tşk ederim

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_DoMiNo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Hazır Konu açılmışken bende sorumu bu topic içerisinde sorayım. Şimdi atmosferik modifiyede Katalizör ü iptal ederek. Aracın Egzost hattında kaybettiği gücü geri alması saglanır diye bir tanım vardı. Yani katalizör iptali Arabada yaptığı güc artışı aslında katalizörün emdigi enerjinin tekrar geri kazanılması olarak anlatılıyor. Yalnız bu okuduğum tanımın sonunda şöyle bir şey daha anlatılıyor. Eğer Egzost sistemine veya diğer adıysa catback sistemine iyi bir orta susturucu konulursa daha da fazla performans kazanılır diye bir ifade geçiyordu. 1. si bu orta susturucu olayı doğrumudur. 2. si bu sistemin işleyişini anlatabilirmisiniz.


    katalitazör enerji falan emmez yalnızca egzoz gazındaki zararlı gazların emisytonunu düşürmeye yarar tabi bunu yaparkende gazın daha rahat çıkmasını engellediği için güç kaybına neden oluyor kat. iptal edildiğinde bu kayıp gücü kazanırsınız bir miktar

    güç kazanma yada kaybetme egzozun çapına susturucunun kalitesine göre dğeişir kazanırsın genelde ama eğer yanlış çap vs kullanırsan kaybedebilrsinde
    körler sağırlar

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    catback:katalitazörden son susturucuya kadar olan son susturucu dahil olan egzoz kısmıdır

    headers:manifolddur header kelimesi daha doğrudur.

    downpipe:turbodan çıkan ve aşağı inen egzoz elemanıdır genelde kat.a kadar olan kısma denir.

    uppipe:boxer motorlarda kullanılan turbo egzoz manifoldunun bir parçasıdır

    spec:specificationın kısaltmasıdır.

    wideband:egzoz gazındaki oksijen miktarını belirleyerek ayar yapılmasını yada ne durumda olduğuunu gösteren elemandır.

    cai:cold air intake/motora daha soğuk hava vermek için yapılan sistemlerdir.

    air intake:hava girişi hava filtresi çeşitli elemanlar için kullanılabilr.
    körler sağırlar

  12. #12
    By_DoMiNo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye / İSTANBUL
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    katalitazör enerji falan emmez yalnızca egzoz gazındaki zararlı gazların emisytonunu düşürmeye yarar tabi bunu yaparkende gazın daha rahat çıkmasını engellediği için güç kaybına neden oluyor kat. iptal edildiğinde bu kayıp gücü kazanırsınız bir miktar

    güç kazanma yada kaybetme egzozun çapına susturucunun kalitesine göre dğeişir kazanırsın genelde ama eğer yanlış çap vs kullanırsan kaybedebilrsinde
    Mesela Çap olarak Haddinden fazla geniş yapıldığında yine güc kaybı olduğunu biliyorumda. Benim kafama takılan tek şey. Eğer doğru bir egzost sistemi ve Ayarında bir orta susturucu ile Düz borulu halinden bile Daha fazla performans kazanıldığı yazıyor. Egzost ile ilgili modifiye tanımlarından birinde. Yani katalizörden gecen gaz Bir nebzede olsa dirence uğruyor. Orta susturucudaki Dirence uğramayacakmı. Tabiki ben bunu basit mantıkla kuruyorum. Tabiki orta susturucu ile ilgili Teori Ve pratiği tam olarak bilmiyorum. Bunun teorisi daha farklı galiba..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •