User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dyno ölçümünün yanlış viteste yapılması ?

  1. #1
    BlackEmperor
    Misafir

    Dyno ölçümünün yanlış viteste yapılması ?

    4. vites yerine 5. viteste ölçüm yapılması sonucu ne kadar etkiler arkadaşlar ?

  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dyno vitese göre ölçmez şimdi sana söyle söleyeyim TR deki dynolar

    Vamag serp bosch felan ilk ölçülücek viteste calibre edilir sonra o viteste komple ölçülür 3-4-5 hangisinde basar san bas calibreli ise yakın sonuclar alırsın sıkıntı olmaaz
    3-5 beygir oynar ki 2-3 kere üst üste ölçer isen sıcaklıktan bile o farklar olur
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eninde sonunda cvp çıkar herkes hemen cvp verebilir die bir kayide yok ARtı dier arkadaş bırak geyik yapmayı
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dyno vitese göre ölçmez şimdi sana söyle söleyeyim TR deki dynolar

    Vamag serp bosch felan ilk ölçülücek viteste calibre edilir sonra o viteste komple ölçülür 3-4-5 hangisinde basar san bas calibreli ise yakın sonuclar alırsın sıkıntı olmaaz
    3-5 beygir oynar ki 2-3 kere üst üste ölçer isen sıcaklıktan bile o farklar olur
    peki son vitesten 1 vites düşükte ölçülmesi tavsiye edilir genelde bunun sebebi ne peki?



    edit: Diyorsun ki 4. viteste ölçüm yapcaksan 4. viteste kalibre edip öyle koşu yapacaksın

  5. #5
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki son vitesten 1 vites düşükte ölçülmesi tavsiye edilir genelde bunun sebebi ne peki?



    edit: Diyorsun ki 4. viteste ölçüm yapcaksan 4. viteste kalibre edip öyle koşu yapacaksın
    o salakca bir cümle calibre edityorsun mesela dynodynamics yada dynojet yada mustang dynoda sadece bilgi olsun diye ölçüyorsun dynolar kendi karşılıklı güç ve ivmelenmeye göre ölçüm yapıyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #6
    BlackEmperor
    Misafir
    son bir soru daha yeri gelmişken 35 derecede fansız bir dyno ölçümü ( serp Dyno) ne kadar kırpmıştır gerçek verilerden ?

  7. #7
    1JZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    54
    Şehir
    Turkiye. BURSA
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabayi dynoda ölçerken fansız ama intercolera su püsküterek sovutmak fandan daha etkili oluyor.

  8. #8
    BlackEmperor
    Misafir
    genelde 1:1 vites oranına yakın olursa dha dogru sonuç verır diyor yabancı forumlar akşamdan berı araştırıyorumda benım 4. vites 0,882 5 vites 0,775 bide hava 35 dereceydi bana biraz duşuk geldi dyno sonucum her 2 vitestetede deneyen varsa o acıdan sordum ki illaki vardır aramızda

  9. #9
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo arabada yüksek viteste turbo daha cok bastıgı için bnm araçta 10 hp ye yakın oynuyordu...

  10. #10
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo arabada yüksek viteste turbo daha cok bastıgı için bnm araçta 10 hp ye yakın oynuyordu...
    oyle bişe nasıl oluyo ki? turbonun donmesı için oenmlı olan gaz cıkışı onun içinde belirleyici etken devir sayısı ? ister 2 ister 5 aynı barı basması lazım senin arabanı setupp farklıysa bılemem ama vıtese gore setup değişmez herhalde

  11. #11
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oyle bişe nasıl oluyo ki? turbonun donmesı için oenmlı olan gaz cıkışı onun içinde belirleyici etken devir sayısı ? ister 2 ister 5 aynı barı basması lazım senin arabanı setupp farklıysa bılemem ama vıtese gore setup değişmez herhalde
    farklı viteslerde farklı basınçlar basabilirsin sinan bunu es geçme, mesela astra coupe bertone ler fln 1*2. de 0.6 basarken diğer viteslerde 0.8 bar basar.

    sondan bi düşük viteste basılma olayıysa tamamen tesadüf, kalibrasyonu yapılmamış dynolarda 1:1 oranı olayı geçerlidir, genelde de sondan bir önceki vites bu 1:1 e en yakın oranı verdiği için o viteste ölçülür.

    bu arada sonucu paylaşsana benle

  12. #12
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabanın 5.vites Dyno Verisi 236HP çıktı..
    4.Vites Dyno verisi ise 200hp çıktı..
    fark oluyor yani vitesler arası yada bende biraz fazla fark çıkmış

  13. #13
    Suti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Batı Sınırı
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    genelde biz şanzıman ayna mahruti oranı 1:1 e yakın olan vitesi tercih etmeye calışıyoruz,

    genelde 3 veya 4. viteste olcum yapıyoruz,

    ama Oz unda dediği gibi şuana kadar gorduğum maximum fark 4 bg,

    turbo araçlarda yüke iyi bindirmek lazım yanı full boost yaptırabilmek önemli

    fan önemli

  14. #14
    dmts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    silindir testlerinde redline a girmeden 1,2,3 vitesler değiştiriliyor,sondan bi önceki vites üzerinde redline'a kadar gidiliyor, her vites değişiminde gafikteki sıçramaları rahatlıkla görmek mümkün. .Bu nedenle en sağlıklısı 5 vitesli araçlarda 4. viteste,6 vitesli araçlarda 5. viteste homojen bi devir bandı grafiği çizmeye çalışmaktır.

  15. #15
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim arabanın 5.vites Dyno Verisi 236HP çıktı..
    4.Vites Dyno verisi ise 200hp çıktı..
    fark oluyor yani vitesler arası yada bende biraz fazla fark çıkmış
    normaldede bu şekilde oluyor yanlız değilsin yani 1:1 e yakın olmak en mantıklısı 5 vites güç yüksek çıkıyor gerçi bütün dynoların köküne kibrit suyu en iyisi otoban dyno su
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  16. #16
    PNR05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    323
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki dizel veya benzinli farkerdermi ölçüm aşamasında?

  17. #17
    kmince
    Misafir
    Tiptronik olmayan klasik otomatik şanzımana sahip arabalarda ölçüm nasıl yapılıyor. Bunu merak ediyorum gerçekten.

  18. #18
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tiptronik olmayan klasik otomatik şanzımana sahip arabalarda ölçüm nasıl yapılıyor. Bunu merak ediyorum gerçekten.
    klasik otomatik viteslerde aracı 1 veya 2. viteste sabit tutabilme mümkün ki genelde L,2,D veya 1,2,D şeklinde oluyor vitesler

    dyno vitese gore kalibre ediliyorsa aynı şekilde olçulebilir

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  19. #19
    BlackEmperor
    Misafir
    hem 5 de hem 4 de dynoya çıktım tekrardan fark ediyor beyler fark çok değil ama fark ediyor benim araçta öyle oldu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •