User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Yağ buharı

  1. #1
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yağ buharı

    Arkadaşlar yağ buharı araç için gerekli bişeymidir.Çoğu arabada gaz kelebeğine emme manifolduna yada külbütör kapağına illaki bi yağ buhar hortumu giriyor en az 3-4 hortum çıkışları oluyor.Bunların iptali rolanti problemi yada yağ basıncı yada yakıtta bi değişim yaparmı amaç nedir yani yağ buhar hortumlarında.Benim ilgilendiğim araç tarzlarında aşırı bi buhar akışı var.
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  2. #2
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yag buhari cevre kirleticidir.
    bu yuzden dogaya salmak yerine emmeye verip yakilmasi icin veriliyorlar emmeye..
    oil catch can kullanabilirsiniz emmeye vermek istemiyorsaniz..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  3. #3
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yag buhari cevre kirleticidir.
    bu yuzden dogaya salmak yerine emmeye verip yakilmasi icin veriliyorlar emmeye..
    oil catch can kullanabilirsiniz emmeye vermek istemiyorsaniz..
    Oil catch tankları biliyorumda.külbütörden oraya ordan oraya dolanıyoda dolanıyor hortumlar bence gereksiz.Yağ buharın benzinin yanmasında yardımcı oluyormu yada emme manifoldu gaz kelebeği subapların üstünü kirletmekten başka bi işe yaramıyormu
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  4. #4
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ordan oraya dediginiz sey, biri kulbutor havalandirmasidir, biri blok havalandirmasidir vb gibi birsey olabilir mi?
    benim bildigim kadariyla o buharin hicbir faydasi yok motor icin..
    hatta direct injection makinelerde emmeye vermemek ciddi kurum olusumunu engelliyor..
    yani diesel ve tfsi falan gibi makineler icin..
    iptal etmenin herhangi olumsuz bir etkisi yok bildigim kadariyla..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  5. #5
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bazıları gaz kelebeğinin yağlanması vs gibi açıdan yararlı olduğunu söylüyorlar ama iptal edip bi problem yaşayan görmedim

  6. #6
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rölantide filan herhangi bir sapma olmaz veya çekişten de düşmezz.. oil tank kullanmasanda yinede bir krank filitresi kullan oraya derim..
    emme manifoldunda ki pis yağ kalıntılarını temizledikten sonra iptal edersen daha iyi olur die düşünüyorum.. ama sizin bahsettiğiniz olayda herhangi bir problem olmuyor ilgilendiğimiz araçlar hemen hemen aynı
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  7. #7
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ordan oraya dediginiz sey, biri kulbutor havalandirmasidir, biri blok havalandirmasidir vb gibi birsey olabilir mi?
    benim bildigim kadariyla o buharin hicbir faydasi yok motor icin..
    hatta direct injection makinelerde emmeye vermemek ciddi kurum olusumunu engelliyor..
    yani diesel ve tfsi falan gibi makineler icin..
    iptal etmenin herhangi olumsuz bir etkisi yok bildigim kadariyla..
    evet külbütör ve blok havalandırması.bende farklı düşünmüyordum farklı fikirlerde çıkabilir düşüncesi ile açtım konuyu.Mantıken kurumuda engeller yağ üflemiyor gibi gözüküyor ama bi kaba tuttuğunda ciddi yağ pisliği oluyor bununda emme manifoldunda gezmesini ordanda subaplara gitmesini kimse ,stemez
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  8. #8
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bende iptal hatta kendim iptal ettim her hangi bir sorunla karşılaşmadım ancak benim araç karbüratörlü
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç bir zaman zararını görmedim aksine faydasını gördüm, 306 gtı da emmeye giren yağ buharını iptal edip emme manifoldu ve kelebeği temizlemiştim, yağ toz pislik birleşince resmen katran bağlamış, çevre kirliliği için tekrar yakılmasını sağlamaktır amacı, bir nevi egr valfinin yaptığı işe benzer bişi yapıyormuş gibi.
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  10. #10
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecen sene Ankaradan kazasiz, az km li ama bakimi dikkate alinmamis 2007 model lpgli otomatik bir focus aldim. Yola cikmadan bakimini yaptirirken hava filtresinin icinde yag buharinin baglandigi yere konan sungerin yag icinde oldugunu gordum, sungeri temizledik kuruttuk. Usta bakimsizlikdan dedi tam sentetik yag koyduk komple bakimi yaptik sonra yola ciktim Adanaya 500km sonra actim baktim tertemizdi. Tam sentetik yagda buharlasma olmuyormu ?
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  11. #11
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpgli araçlarda faydasi olacaktır

  12. #12
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende iptal ettim, krank filtresi mevcut simdilik, oil catch turbo gibi yuksek basincli araclar icin sanki, atmosferikte oradan yag atmasi yada yag buharinin yaga donuserek oil catch'i doldurmasi biraz zor bir ihtimal gibi.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende iptal ettim, krank filtresi mevcut simdilik, oil catch turbo gibi yuksek basincli araclar icin sanki, atmosferikte oradan yag atmasi yada yag buharinin yaga donuserek oil catch'i doldurmasi biraz zor bir ihtimal gibi.
    Yüksek devirde kompressyona bindirirsen gayet güzel atabiliyor. İyi bir gazlama gecesi çay bardağı kadar atar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •