yaw 0w40'ta eksiltir araba 5w40 :D...boşver sen bmwyı
Printable View
yaw 0w40'ta eksiltir araba 5w40 :D...boşver sen bmwyı
Borlar için ne kadar açıklama yapılıyorsa çoğu balon çoğu hikaye
Denedim yakıtta artısı olmadı eksozdan atan duman miktarı aynı
Ne işe yarar niye o kadar şişirirler anlamadım gitti
var tabı sneın haberın yokmu ? gayet anlatmak ıstedığımı analdınız yanı mercedes bmw bunu servıs yağı olarak kullanıyosa verdır dımı bı bıldıklerı kı daha yenı surume gıden bı yağı neden herkes kötu dıyebılır suan pıyadakı en ıyı yağ ve fıyat bakımındanda yuksek tutlan bır yağ anlamadım ben sızı ama ben bıekre denıycem eksıltırse alır bı bıdon daha tamamlarız
bmwye konan yağ iyidir mantığı çok yanlış bi mantık...
her aracın motorun gereksinimleri farklıdır..
bu söledığın mantıklı olabılr ama 0 40 a kımse kötu yağ dıyemez adamlar bu yağı yaparken kactane profasör bunun basında uğrasıyor bunun yağ yakcağını fln dusunmuslerdır sanırım kı 0-40 yağ demek 0 ıncelığı göstermez kı ısınma oranını gösterrı kalınlık 40 lık kısmı dıye bılyorum yağ araba calısında o 0 ıncelığğınen motorun heryeıne ulasıp aşınmasını önlerken 5 dk ıcınde 10-40 yağ ıle aynı konuma yaklasıyor yağ benım bıldığım
Bu işler aslında özünde çok basit yaklaşımlarla çözülebilecek olaylar. Motor bilgisinede hiç gerek yok.
Sadece basit bir mantık gerekli
Nasıl mı?
Bu işe miyonlar yatıran shell,motul gibi yag firmaları, gram performans ve dayanıklılık için milyonlar harcayan f1 takımları ve onlarca otomobil üreticisi bu işi bilmiyorlarda.
Bir adam banyodan evreka diye fırlıyor.
Bizim bütün sorunlu motorlarımızın ilacını buluyor.
YOK ARTIK.
valla 0-40 ı denemek ıstıyorum acıkcası kullananlar cok memlun kullanıp memlun omlayan varsa ayzabılr
şefim sen 0-40 koyarak yağı iyice inceltiyorsun, 10/60 koymadan yağ yakman değişmez, ve kanımca 0-40, 10-40 tan daha çok eksiltecektir...
neden tam sentetik 10w40 yok :D varsada ulkemızde yaygın degıl...
baksanıza f40 alsak ona bıle 10w40 koycaklar sanayide :D
mobilin var aslinda yanlis hatirlamiyosam high milleage die :D ama sagolsunlar getirmiyolar turkiyeye
tecrubelerıme dayanarak bı konuda uyarmak istıyorum.oncelıkle 0-40 yag her araca uygun bır yag secenegı degıldir.bmwnın kullandıgı yag dıyerekte bu yagı kullanmak mantıksızlıktır.6 veya 8 sılındırlı yuksek beygırlı araclara kullanılan yagı 1.6 4 sılındırlı arabada kullanmak zulumdur.ve aracınız yag yakar.
Mobil1 0-40 kesinlikle çok başarılı bir yağ çekinmeden koyabilirsin. Şu anda sıfır bir araç alsam ilk 5000 de yağ değiştirir ve mobil 0-40 koyardim.
bırakın alsın 0w40'ı eksiltmeye başlasın aracı :D...
ya kımsenın yag yakıyor dedıgı yok 0w40 100bin üstü 10w40 kullanılmış araçta sızma yani yakma yapabılır dıyorlar cok ınce yag dıyorlar...
o km'den beri 0w40 kullansan tmm :D
Arkadaşlar olay bu kadar basit degil yag yakar denmez tam sentetik yağlar zaten belli oranda yanarlar diger yaglar ise azalma yerine özelliğini kaybederler. Mobil 0-40 100bin üstüne koyulmaz diye bişey yok gayet güzelde olur ama dedigim gibi tam sentetik yağlar azalmayı daha çok yapar , bu aman aman değildir tabiki.:cool:
Yabancı forumlardan okudugum kadarıyla, Mobil 1 artık tam sentetik değil kutusunun uzerinde tam sentetik yazmasına ragmen sentetik oranının %88 seviyelerinde oldugunu ogrendim. Benim aracımın km si dusuk oldugundan en son Mobil 1 0 30 kullandım; tabi kutunun uzerinde tam sentetik yazıyordu. Yagı asla kotulemiyorum 10000 km yi gectim aracım cok devir ceviren bir motoru olmadıgı (vtec 2) icin nokta eksiltmedi. Ancak, Mobil 1 0 30 kadar ince bir yagı kullanmama ragmen daha once 10/40 Castrol Magnatec den performans olarak hic fark goremedim.
Yine internette yabancı sitelerdeki forumlarda yaptıgım arastırmalarda Motul yagının tamamının tam sentetik tek yag oldugu ve direk performans odaklı oldugunu ogrendim.
Motul 300V serisi gercekten tamamen arabanın performansını one cıkartmak icin yarıs arabalarındaki tecrubelerden elde edilerek dizayn edilmiş ve diger yagların kendi icinde bulundurdugu katkıların iki misli (double-ester) katkı maddesi iceriyor. Yani bu yaga katkı maddesi bor/mor/motor up vs. koymaya gerek yok ve anlamsız.
Neyse daha once 0/30 Mobil 1 kullandıgımdan yine ince olsun nasıl olsa eksiltmiyor diyerek. Motul 5/30 aradım ama urunun zor bulunmasından oturu 5/40 bulabildim. Hatta biraz uzuldum kalın oldu umarım devirlenme ve ust devirlere tırmanmada sorun yaratmaz dedim. Iste şimdi ilginc olanı anlatıcam yagı koydukran sonra araba resmen deli gibi devirleniyor ve neredeyse her devir bandında kafa kaldırıyordu. Gercekten asırı derecede memnun kaldım. Ustumde fazla para da olmadıgından ustam sadece yag ve yag filtresini değiştirdi. Yani hava filtresi buji vs her sey eskisi devam. Boylelikle iyi bir kıyaslama oldu.
Su ana kadar arabama koydugum hiç bir yag boyle MOTUL gibi bir sonuc vermedi.
Devirlenme dehset ve rolanti calısması bile inanılmaz farketti.
Kısaca şiddetle tavsiye ediyorum. MOTUL u 140 TL ye aldım evet ucuz değil ama; Kalkıp ortalama bir yag alsanız 80 TL; bir de Motorsilk veya Bor koysanız 50 - 60 TL; Aynı kapıya cıkacak. En azından MOTUL un muazzam bir arge si var. Borpower veya Motorsilk uzun vadede nasıl sonuc verecek bilinmez. Maceraya gerek yok derim.
guzel yorum cok sağol aklımda söledıklerın kağle alıcam kesınlıkle
Rica ederim şimdi yazdıgımı okudum biraz reklam gibi olmus :S
ama boyle bir ciddi fark varken forumdaki herkezle paylasmak istedim...
1.4 hondalarda kullanan arkadaslar bıle memlun benım aracımdada buyuk ıhtımal ıyı olcak olmadı 5000 km sonrA değiştiricez artık kı olmaması ıcın hıc bı sebep yok sanırım
Motul'u ben JDM Works'den almıstım.
http://www.jdmworks.net/iletisim
300V serisi olmasına dikkat et. Sahibinden de eski seri yaglarını satıyorlar.
Yalnız Motorsilk'in referanslarında Honda Toyota Nissan Volvo gibi markalar da yer alıyor
http://www.motorsilkturkey.com/index...eranslar#first