User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turbo projesinde kullanmaya beyin sorusu?

  1. #1
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    turbo projesinde kullanmaya beyin sorusu?

    arkadaşlar bu beyin turbo ıcın uygunmudur bıldıgınız yardımlarınızı beklıyorum

    Megasquirt V2 ECU
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  2. #2
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Projenlede alakali biraz. Belki daha uygun cihazlar isini gorebilir. Motorumu komple yapicam vs diyorsan daha uyguna bulunmasi zor standalone oldugu icin.

  3. #3
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Projenlede alakali biraz. Belki daha uygun cihazlar isini gorebilir. Motorumu komple yapicam vs diyorsan daha uyguna bulunmasi zor standalone oldugu icin.
    yok stock motora 0.3-0.4 düsünüyoruz ama bu işimizi görürmü fiyat oalrak iyimi daha uygunu olurmu??
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  4. #4
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Engin bizim caminin imamı uygun paraya okuyo üflüyo hiç kırılmıyo avans filan vurmuo haberin olsun
    BRO TUNE-R

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha uygunu olmaz sanmıyorum. İşini görür senin aracında aynı beyini kullananlar oldu. Hatta MS1 ile yaptılar. Bu MS2. He çok fark varmı. Pek yok ama bu beyin daha iyi. Harness yapılması lazım. Yada boş 106gti beyni lazım sana bu beyin onun içine koyulacak. Tak çalıştır hale getirilecek. Ama genede biraz takılma sırasında işi var. Daha güçlü 106'lar üstündede kullandılar 0.3 - 0.4 bardan bişi olmaz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha uygunu olmaz sanmıyorum. İşini görür senin aracında aynı beyini kullananlar oldu. Hatta MS1 ile yaptılar. Bu MS2. He çok fark varmı. Pek yok ama bu beyin daha iyi. Harness yapılması lazım. Yada boş 106gti beyni lazım sana bu beyin onun içine koyulacak. Tak çalıştır hale getirilecek. Ama genede biraz takılma sırasında işi var. Daha güçlü 106'lar üstündede kullandılar 0.3 - 0.4 bardan bişi olmaz.
    o zaman işimize yarıcak demektir süper...
    BRO TUNE-R

  7. #7
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işimizi görürse bu uygun bence stock motora düşünüyoruz ama ilerliyebilirizde piston vs duruma göre bu beyın ılerdede görürmü işimizi 106 beynı buluruz su an var zaten vts nın kendı beynıde olmadı ondan faydalanırız dıyorum kırılmasın dıye 03.04 var dedım 0.5 olurmu bılmıyorum piston alsak nasıl olur kola gerek olurmu?...
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  8. #8
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok stock motora 0.3-0.4 düsünüyoruz ama bu işimizi görürmü fiyat oalrak iyimi daha uygunu olurmu??

    Fiyat olarak fena degil tabi komple montajlanmis calisir halde teslim ediyorsa. Ufak tefek problemler cikarabilen bir ecu. Eger ugrasmayi seviyorsan alip kurcalayabilirsin. Aracina gore bir harness yapman gerekecek extradan. yaptirmaya kalksan 200-250 tl alirlar tahminim. Belki daha ugunada yaparlar. Stock motora 0.3 0.4 basacaksan Zorlamayacaksan safc, afc tarzi urunlerde isini gorur bence hele ki maliyet onemliyse.

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fiyat olarak fena degil tabi komple montajlanmis calisir halde teslim ediyorsa. Ufak tefek problemler cikarabilen bir ecu. Eger ugrasmayi seviyorsan alip kurcalayabilirsin. Aracina gore bir harness yapman gerekecek extradan. yaptirmaya kalksan 200-250 tl alirlar tahminim. Belki daha ugunada yaparlar. Stock motora 0.3 0.4 basacaksan Zorlamayacaksan safc, afc tarzi urunlerde isini gorur bence hele ki maliyet onemliyse.
    SAFC felan gene nerden baksan 200 tl tutacak. Minicik ayark ekranında zorlanmaktansa MS2 bile olsa standalone ile uzaktan yakından alakası olmaz. Bence hiç önermemek bile gerekiyor SAFC tarzı oyuncakları.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fiyat olarak fena degil tabi komple montajlanmis calisir halde teslim ediyorsa. Ufak tefek problemler cikarabilen bir ecu. Eger ugrasmayi seviyorsan alip kurcalayabilirsin. Aracina gore bir harness yapman gerekecek extradan. yaptirmaya kalksan 200-250 tl alirlar tahminim. Belki daha ugunada yaparlar. Stock motora 0.3 0.4 basacaksan Zorlamayacaksan safc, afc tarzi urunlerde isini gorur bence hele ki maliyet onemliyse.
    safc den daha mantıklı gibi geldi sankı beyın hem ilerde de işimize yarar gıbı duruyor piston kol ps gibi eklemelerde harness için ömer usta ya aıt işin elektronik kısmı
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  11. #11
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SAFC felan gene nerden baksan 200 tl tutacak. Minicik ayark ekranında zorlanmaktansa MS2 bile olsa standalone ile uzaktan yakından alakası olmaz. Bence hiç önermemek bile gerekiyor SAFC tarzı oyuncakları.
    Alakasi olmaz tabi ama adam icin maliyet cok onemliyse 0.3 0.4 basacaksa 400tl buyuk bir fark ve + harness vs gibi dertleri yok. Yukarida yazdim ztn motora vs girilmesi planlaniyorsa en uygun fiyatli standalone unite.

  12. #12
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler allah zihin acıklığı versin hepinize peki stock motorda 0.5 bar sıkıntır yaratırmı?
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaratmaz dersek 0.5 bar basıp motoru kırarsan hesap sormayacaksan yaratmaz..

    O iş tamamen motorunun kondüsyonuna bağlı. Eğer sekmanlar zaten halihazırda yağ kaçırıyorsa yukarıya kaç bar bastığının bir önemi kalmaz. Ama yok motor kompresyon değerleri iyiyse sorun yaratma ihtimali az.

    VTS motorundan bahsediyorsak, ve böyle bir projeye girecekseniz bence piston alıp öyle basın. O motorlar için üretilmiş envai çeşit kompresyon değerine sahip forged piston zaten var. Gereksiz risk almaya gerek yok bence. Zira 03 ile başladınız 24 saat içerisinde 05 e çıktınız bile. Taktıktan sonra 05 ile kırılmayınca da 07 ile kırılırmı acaba diye düşünecek belki deneyecek hatta turboyu büyütmeye kalkacaksınız. Ve defalarca çeşitli örneklerde görüldüğü gibi sonunda motoru kırana kadar bu döngü devam edecek. ence eğer paranız çok değilse piston alarak başlayın o işe.. Çoksa ve kır dök toparla işlerini seviyorsanız bence 0.7 ile bile kırılmaz o motor.. Hatta direk 1 bar ile başlayın işe..
    Ahanda işkemden sallamak diye de buna denir..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #14
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaratmaz dersek 0.5 bar basıp motoru kırarsan hesap sormayacaksan yaratmaz..

    O iş tamamen motorunun kondüsyonuna bağlı. Eğer sekmanlar zaten halihazırda yağ kaçırıyorsa yukarıya kaç bar bastığının bir önemi kalmaz. Ama yok motor kompresyon değerleri iyiyse sorun yaratma ihtimali az.

    VTS motorundan bahsediyorsak, ve böyle bir projeye girecekseniz bence piston alıp öyle basın. O motorlar için üretilmiş envai çeşit kompresyon değerine sahip forged piston zaten var. Gereksiz risk almaya gerek yok bence. Zira 03 ile başladınız 24 saat içerisinde 05 e çıktınız bile. Taktıktan sonra 05 ile kırılmayınca da 07 ile kırılırmı acaba diye düşünecek belki deneyecek hatta turboyu büyütmeye kalkacaksınız. Ve defalarca çeşitli örneklerde görüldüğü gibi sonunda motoru kırana kadar bu döngü devam edecek. ence eğer paranız çok değilse piston alarak başlayın o işe.. Çoksa ve kır dök toparla işlerini seviyorsanız bence 0.7 ile bile kırılmaz o motor.. Hatta direk 1 bar ile başlayın işe..
    Ahanda işkemden sallamak diye de buna denir..
    haklısın hocam ilk önce motor kompresyon oranlarını ölçtürmemizde lazim tabiki benimki sadece bir soruydu yoksa stock motora0,5 barın büyük bı bar oldugunu bılıyorum ama kendi kolları kaldırıcaksa en azından senınde degıgın gıbı güzel bi pistonla olabılır bu iş
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yoo 0.5 bar büyük falan değil. Çoğu motorda doğru setup ile o basınç altında sorunsuz çalışır. Ama riske gerek yok. Zira upgrade potansiyeli büyük
    Avantaj şu, o motor için envai çeşit piston var ve öyle çok pahalı olmadığı gibi direk türkiyeden satın alabiliyorsun. Büyük bir avantaj. He yok ben pisona para harcamak istemiyorum diyorsan decompression plate kestir kompresyonu düşür öyle bas.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #16
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SU AN COK PARA HARCAMA GIBI Bİ LÜKSÜMÜZ YOK TABİ AZ MALIYETLE GÜZEL Bİ İŞ OLSUN İSTİYORUM BEN ZORLAMAYA ZATEN GEREK YOK DEDIGINZ GIBI ''decompression plate '' SÖZCÜĞÜNÜ BİRAZ DAHA ACARMISINIZ?
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  17. #17
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SU AN COK PARA HARCAMA GIBI Bİ LÜKSÜMÜZ YOK TABİ AZ MALIYETLE GÜZEL Bİ İŞ OLSUN İSTİYORUM BEN ZORLAMAYA ZATEN GEREK YOK DEDIGINZ GIBI ''decompression plate '' SÖZCÜĞÜNÜ BİRAZ DAHA ACARMISINIZ?
    Contayı kalınlaştır sıkıştırmayı düşür demek istedi Mertol abi

    Böylece kırılma ihtimalini azaltırsın stock internallerle

  18. #18
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kompresyonu düşürüncede pek bi verim alamayız sanki en güzeli dedğiniz gibi piston almak wiseco olabılır sıkıstırma oranı kac olmalı ve kolları değiştirmeye gerek kalırmı??
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  19. #19
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kompresyonu düşürüncede pek bi verim alamayız sanki en güzeli dedğiniz gibi piston almak wiseco olabılır sıkıstırma oranı kac olmalı ve kolları değiştirmeye gerek kalırmı??


    kompresyonu zaten düşürmen gerekli piston taktığındada kompresyonu düşürüyosun araya kalın conta koyduğundada düşürmüş oluyosun verim alınmaz değil yani

    ama araya conta koyup gt35 le 2.5 bar basamazsın eğer bu fikirde sabitsen yani ben motoru çok zorlamam hafta sonu roll yaparım 0.5 0.6 basarım dersen sıkıştırmayı düşürüp kullanabilirsin yok hergün binerim kısa kısa basarım otobana çıkar 240 çevirir uzunda milletin peşine düşerim dersen ozaman kesinlikle piston alman gerekli

    250hp ye kadar kol değiştirmene gerek yok bildiğim en az 10 araba war

    orj. piston 0.7 de segman kanalını kırıyo bilgin olsun

    orj debriyaj 0.7 civarında 10. denemede sıyırmaya başlar

    1 bar üzerinde orjinal emme manifoldu patlar !

    1 bar üzerinde difransiyel kovandan döner kaynatmak ve pim çakmak gerekli

    300 hp de akisler ve şanzıman kırılmaya başlıyo

    bu sölediklerim tdo4 ün flow u için geçerli daha büyük bi turbo takarsan çok daha çabuk kırarsın

    megasquirt II v3.0 la yürüyen 4 araba yaptım hatta 2 tanesi ilk ms1 olarak bana geldi sonradan ms2 ye çevirdim gayet güzel sonuçlar ortaya çıkıyo gayet memnun kalırsın istersen sıfırdan tesisat çekersin istersen hurda bi beynin içine tak çalıştır şeklinde takabilirsin

    turbo yada ms le ilgili daha fazla detay isterseniz pm atabilirsiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •