mr2 yi olabildiğince orjinal saklamak için aracımı yetkili serviste 7 ayda restore ettim ve şu anki halinden gayet memnunum. Ferrari replikası uygulanabiliyor ama bana hoş gelmiyor bu fikir
Printable View
mr2 yi olabildiğince orjinal saklamak için aracımı yetkili serviste 7 ayda restore ettim ve şu anki halinden gayet memnunum. Ferrari replikası uygulanabiliyor ama bana hoş gelmiyor bu fikir
replicasının fotografı varmı netten baktımda baya benziyo şaşırdım daha doğrusu inanmadım o kadar benzerliğe :)
zor arabaları severim, önemli olan senin bu arabanın altından ne derece kalkabileceğin ve de hedeflediğin güze ulaşıp ulaşamayacağın... kafana koyduysan uğraş ama projeye çok iddialı girmek hele ki suprayla kıyaslayarak başlaman bence doğru olmaz... modifiye işi bu, 2 tane 2jz aynı setupla yaparsın güç farkının sebebini bazen açıklayamazsın...
ben maseratiyi alıp getirdiğimde bana da gülen çok oldu, bu hurdayla ne uğraşacaksın götür evinin bahçesinde kümes olarak kullan dediler :) nadir bulunan araçlarla uğraşana biraz saygılı olup yol gösterelim derim...
kolay gelsin ama bence eğri oturup düz düşünün derim, kabataslak çıkan 20bin $ size göre tamam olabilir ama bence olmuşken bir kere alıp en iyisini almak daha mantıklıdır 1 sene geç bitsin ama iyi parçalarla yapılsın isterim kendi aracım için mesela ;)
aracın istediğin rakama istediğin gibi olur inşallah :)
abiiii mr2 yi özledim, gelicek cuma beni otogardan 19.40 sıralarında alda azcık gezelim :) akşam arıcam seni ;)
Çok sevdiğim bir proje; bu şekil wide body kit acaba Türkiye'de yapılabilirmi?
http://i54.tinypic.com/20uy491.jpg
http://i52.tinypic.com/v5gvoz.jpg
http://i53.tinypic.com/mwtt08.jpg
Yapılabilir, hatta yapmıştık daha önce biz 98 camaro' ya,
http://img132.imageshack.us/img132/1809/camaro15.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/7893/camaro16.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/4198/rcb000.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img29.imageshack.us/img29/901/rcb002.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Süper olmuş nerde yapıldı az bilgi verebilirmisin
yukarıdaki 300zx'in yapım aşamalarının resimleri de var,
http://i52.tinypic.com/w1361d.jpg
http://i51.tinypic.com/alj2hv.jpg
http://i55.tinypic.com/35jwbax.jpg
Bence gerek yok...Birak boyle orjinal kalsin :)
Biz maslakta Celal de yaptırdık NBC Garage da. Ama uğraştırıcı , maliyetli ve zaman iisteyen bir iş
motorla ilgili konuşmicam ama hepsinden önce arka stopları orjinale çevirerek işe başlayabilirsiniz zevk ve tarzlar tartışılmaz sadece fikir olsun diye söledim
başarılar
http://i54.tinypic.com/1tmnua.jpg
http://i52.tinypic.com/2jb9qab.jpg
Orjinal uzun farların güzel görünmediğini düşünüyorum; bir dergide arka panelin değiştirilebildiğini ve fena da durmadığını görmüştüm, Komple arka paneli ingiltere zcentre diye firmadan getirttim, ne var ki burada yapılan başarısız motaj ve boya aşamasından sonra bu hale geldi,
orjinal clear stoplar çok daha iyi duracaktır bundan .. arabanın en güzel yeri arkası benim fikrim Z32 için.
en başta clear stoplar takacaktım, bir şekilde gaza gelip bunları takmış bulundum,
Bu arada kıbrısta 2 sene del sol vtec kullandım, hard top bağajda olmasına rağmen sürekli yerine oturmadı sinyali verip beni sinir ederdi, başka bir sorunu yoktu, sizinki duruyormu hala?
duruyor evet 2 senedir bende . hiç bir problemi yok , yağını suyun koy devam ..
Bi japon buluşması organize edilsede gitsek, araçlarınızı inceleyebilsem
Arkadaslar merhaba
Foruma yeni uye oldum ve bu ilk mesajim. Neden ozellikle buradayim? Cunku konu Z32. Sizlerle bu arac hakkinda yasamis oldugum deneyimlerimi paylasmak isterim. Bu yilin Mart ayinda yurda dondum. Muhtemelen gececi. Ve yaklasik on yildir da ABD de yasadim. Ilk olarak floridaya yerlestim. Oldum olasi spor araba tutkunuyum. Benim favorim Dodge Viper idi. (Gerci hala severim.) Ta ki Nissan 300ZX i gorunceye kadar. Hayallarimdeki araba oldugunu o anda anladim. Aradan bir kac yil gecti bu arada ben de oradaki hayata alismistim. Artik bir Fairlady sahibi olma zamani gelmisti. Yalniz tek sanssizligim TwinTurbo modelini bulamamistim. Onun yerine Non-Turbosunu aldim. O an benim icin onemli olan motorun gucunden cok ona sahip olmakti. $2000`a aldim. 1990 model N/A 2+0 Otomatik ve Siyah idi. Ilk is olarak Camlari filmledim. Motorda ve otomatik sanzimanda problem vardi. Ilk isim motoru degistirmek oldu. Arkasindan Otomatik vitesi Duz vitese degistirdim. Oxygen sensorleri ve exhaust u cikardim yerine susturucusuz duz pipe taktim. ECM (Engine Control Module) Upgrade edildi. Duz motor icin olan fuel injector ler yerine TT Injector leri takildi. Hava filtre sistemi tamamen degisti. Non-Turbo yani N/A modellerinin (otomatik vites) fabrika cikisi 222 HP`dir. Yapmis oldugum bu degisikliklerden sonra Dyno Teste girdim, Z1 Motorsports (Carrollton,GA) Sonuc bekledigime yakindi. 282 HP. Tabii bu arada artik ufak sokak kapismalarina baslamistim. Amerikalilarin ekolu olan ve cogunlukla Turklerin ove ove bitiremedikleri Corvette ile Trafik isigindan Trafik isigina yaristim. Kazanan Z32. Tabii ki uzun yolda bu sekilde kapismazdim :) Keza Mercedes CLK 320, Nissan Z31 :), Mitsubishi Eclipse, Volkswagen Passat 1.8 Turbo. Hepsinin sonunda yuzumu hic kara cikartmadi. Sira bir isim bulmaya gelmisti. Lady zaten takma adindan geliyordu ve rengi karaydi, Dark ta oradan. Darklady ismi kendiliginden cikti. Sonrasinda benim gibi insanlari bulmaya gelmisti, uc kisi ile tanistim. Ve o andan sonra 30-35 kisilik bir Nissan Z kulubumuz oldu. O zamana kadar Alabama eyaletinde hic bir Z kulubu yoktu. Ismimizi bulduk. Alabama Z Riders. Gunlerden bir gun ben kendi halimde seyrederken, bir porsche carrera tarafindan taciz edildim. Cok serseri bir havasi vardi ve ben o tarzdan pek haz etmem. Bir sonraki cikis 5 mil ilerideydi ve polislerin bekledigi yeri gecmistik. Cikisa geldigimizde benim ibrem 160 mili gosteriyordu. Tahminimce o da 165 civariydi cunku cok az bir farkla gecti. Ama o serseri serseri tipi gitmis kizginliktan kipkirmizi olan biri gelmisti. Cunku Z32 ile o hiza ulasabilecegimi dusunmemisti. Darklady ona gore daha agirdi ve Turbosuzdu. Bu olaydan yaklasik 2 ay sonra Rod kirdim ve ikinci sefer motoru degistirdim. Iscilik Amerika da cok cok pahali oldugu icin. :) Sonra interior calismalarina basladim. Dosemeleri gri idi, Kirmiziya cevirdim. Direksiyon yerine, yaris tipi direksiyon; Rotor ve Caliper lar degisti ve renklendi (Kirmizi). Twin Turboya cevirme niyetim vardi ancak evlendim ve Turkiyeye yerlesmek zorunda kaldim. Ancak Darklady imi hala satmadim arkadisim garajinda, ara sira calistirilip trafige giriyor.
Burada bazi arkadaslarin soyledikleri agirlik olayi ve Turbo konusunda ayni fikirde degilim. Nedeni ise ABD de $20000`a cok guzel modifiyeler yapilir. Turkiyeye gore cok cok ucuz ve bol parca avantaji var. Drag race de 1000 HP lik Z32 u izledim. Modifiyeli yeni GTR a lastik koklatti. Eger Z32 tutkunuz varsa onunlar herseyi yapabilirsiniz. Ote yandan dezavantajlari yok degil. Yine bazi arkadaslarin dedgi gibi Motor kismi dar oldugu icin calismasi zor. Ama gulu seven dikenine katlanir degil mi. :) Simdi sizleri Darklady imle tanistirayim.
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
hayırlısı olsun inşallah istediğinizi yaparsınız.
Drklydz İstanbulda nerdesin? neden beni bulmuyorsun?
Türkiye'deki 300zx sahibinin bu araca olan tutkusu çok daha yoğun olmak durumunda; zira ABD'ye göre araç çok daha pahalıya bulunuyor, hatta çoğu zaman bulunamıyor, parçaları shipping ve gümrük gibi ek ücretler ödeyerek getirtebiliyorsun, dahası da kimse araçtan anlamıyor bir elin parmağı kadar motorundan anlayan yer bulabiliyorsun, nismo shop ise ancak rüyalarda görülebilir.
Ancak yurt dışına bağımlı olduğunuz modifiye yapılası diğer muadili araçlara göre parçalarının daha uygun olduğunu hep söyledim. Yukarıda bahsi geçen listedeki parçaların beşte birini kullanarak T.Cnin en hızlı 300zx'ini yaptım, arabamın yapımından sonra sadece kendi türünde değil muadili olan tüm araçları geride bıraktım. 400hp civarı denemek isteyen arkadaşlar ile yürümeye hazır bir vaziyette garajımda bekliyor.
Sevgili 300zxseverler,
Benim yüzümden bir 300zx sahibi olduğunuz vakit bana geliyorsunuz; Aracınızın ilk bakımını ben yaptırıyorum, abd yapımı kutusunda bolt on lambo kapı kitini hediye veriyorum. Dahası da; kişi aracından memnun kalmadığı takdirde (gizli ayıp v.b.) parasını geri alması adına gerekirse bedelsiz olarak dava açmasına yardımcı oluyorum :)
Her şey iyi güzel de sen neden lambo kiti aracına takmıyorsun diye düşünenler için hemen belirtmem gerekirse; kit 18kg ağırlığı midemi bulandırdı takmadım, satamadım.. Alacak arkadaş belki show arabası yapar, işine yarar..
AYRICA, aracımın muadili tüm proje araç sahiplerine buradan DAVET gönderiyorum, arabamın kaputunu açın inceleyin, ne takılmış ne sökülmüş kendiniz görün, daha sonra deneme yapalım neticeyi görelim..
Sevgili 300zx severler,
Bu hafta muharrem'in turbo typeR ile yürüdüm arabası deli gidiyor, çok ciddi geçildim, aşağıda videosu var,
Proje kaldığı yerden devam edecek, aracın gelişimini buradan paylaşacağım, zira henüz proje araçlar bölümüne girmek için hazır olduğunu düşünmüyorum
Diğer projelerden farklı olarak; hangi parçaya ne kadar ödediğimi, kaportacıya boyacıya, motor ustasına ne ödediğimi tek tek yazacağım. Onlarca proje var ama kim neye ne kadar ödemiş sır gibi saklanıyor; kendi harcamalarımın hepsini ayrıntılı olarak yazacağım,
Bu işe gönül veren arkadaşlarımın olayın maliyetini görüp bilmesinin; bir şeylere başlayacaksa nereden ve nasıl başlaması yönünde yol haritası olabileceği düşüncesindeyim. Sadece benim projem değil tüm projelerin bu şekilde olması herkes için daha açıklayıcı ve aydınlatıcı olacaktır.
Sadece maliyet değil; Kimde nerede hangi işlemi yaptırdığımı da ayrıntılı bir şekilde yazacağım,
Liste ilk sayfada, Hakkımızda hayırlısı,
buarada iyi seyirler :)
TH Turbo Type-R MuhaRRem - YouTube
projenizi takip edeceğim..
allah sabır versin
dediklerinizede bir bir katılıyorum inşallah yüz üstü kalmazsınız
böyle numune arabaların sevilmeside benim hoşuma gidiyor.
azimle mıçan taşı delermiş....kolay gelsin
(maliyetleride yazarsanız çok muhteşem olur sizi izleyenler için) :)
şöyle bikaç güzel foto hiç fena olmaz :)
merak ettim sizin 300zx şu an net olarak kaç hp ?
dinamo verisini soruyorum ama tahminleri değil
Teşekkür ederim,
Araba tercihinizden çok da farklı düşüncelere sahip olmadığınızı ve beni anladığınızı görüyorum, size de sabır ve başarı diliyorum.
Herhangi bir aktivite olduğuna sizi ve arabalarınızı görmek için atlaya zıplaya geleceğimden hiç şüpheniz olmasın :)
Sevgili Ozan ve darklady..
Ozan senin de bildiğin gibi ben de yeni bir 300zx sahibiyim. Cok yogun calısma tempomdan dolayı aracı aldıgım gunden itibaren onunla cok ilgilenemedim ama onumuzdeki birkac ay ılgılenebılırım. Musait bir gunde (onumuzdeki 2 hafta icinde herhangi bir gun ve saat bana uyar ) bulusup konusursak cok sevınırım... saygılar.
yaw bu 300zx cilerin konusu ne kadar seviyeli geçiyor böyle imrendim valla bütün konular böyle olsa keşke araba gibi sahipleride nadir insanlar galiba :)
bende takip edeceğim ozan abi projende başarılar dilerim allah utandırmasın herşey gönlünce olur inşallah..
ilk sayfaya dyno ölçümü eklenmiştir.
Umarım heşey istediğiniz gibi ve sorunsuz olur başarılar.
masallah ozan severek takip ediyoruz:icon_tup:
Araba da sahibi de çok düzgün.. Maşallah daha da iyi olacak gibi :)
İlginç bir calışma ama hayal etmek herseydir gelecekte yaşayacaklarımızın aynasidir