User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aem Methanol Siyah Uc

  1. #1
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Aem Methanol Siyah Uc

    Aem in yeni çıkarttıgı methanol kitlerindeki siyah uçların içinde bir sibop varmış bende bunu bugun öğrendim nasılmı ?

    Herzamanki gibi jetlerini söküp filitrelerini temizlemek için iki Memeyi de söktüm

    bende 1 tane eski tip gri kalın olandan 1 tanede yeni tip siyah olandan çift meme var

    filitrelerini temizledikten sonra içlerine şöle ışıkta baktım birde ne göreyim siyah olanın arkası görünmüyor aslında güzel birşey methanolun geri gitmesini önlüyor ama ya bozulmuşsa ....

    neyse arka tarafından bir üfleyeyim dedim baktım tık yok hiç hava gecmiyor sibopta olsa havanın geçmesi ama arkasından üfleyinde geçmemesi gerekir

    söktüm bit bir sistem oring koymuşlar bir yumuşak yay plastik bir gövde

    fakat yagsız ve temizleyici bir madde olan methanol gectiginden nasıl olmuşsa oring geri kaçmış ve içinde sıkışmış

    bir tornavida yardımı ile onu dışarı cıkarttım ve düzgün çalışır hale geldi ama ya gene aynı şeyi yaparda tıkanırsa diye düşündüm ve onu söktüm eski tip gibi yapmaya karar verdim

    sizler sökün diye söylemiyorum ama yeni tip memesi olanlar kontrol etsinler aynısı sizinde başınıza gelmiş ve methanolunuz içeriye gitmiyor olabilir





    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  2. #2
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o uç meth kitinin pompasının basıncı sayesinde mi ileri çıkıp meth akışını sağlıyor ? yoksa başka şekilde mi ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hilmi,
    bu bir çeşit mini çekvalf yani değilmi ? doğrumu anladım

  4. #4
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o uç meth kitinin pompasının basıncı sayesinde mi ileri çıkıp meth akışını sağlıyor ? yoksa başka şekilde mi ?
    Evet kardeşim methanol basıncı geldiginde ileri gidip methanolun geçmesini pompa durdugunda hortumda kalan methanolun içeriye damlamasını engellemek için yapılmış

    fakat zaten jetin ucu cok küçük basınc olmadıgı zaman anında damlama kesilir

    her nasıl olduysa oring içeri kaçmış ve yapışmış plastige sıkışmış kalmış

    nekadar üflesem acılmadı hadi diyelim nefesim yetmedi

    tornavida ile ittirdim anca açıldı sonra cok rahat çalışmaya başladı ufleyince de acıldı
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  5. #5
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hilmi,
    bu bir çeşit mini çekvalf yani değilmi ? doğrumu anladım
    Dogrudur abi sadece bir taraftan geçmesini geri kaçmasını engelliyor
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki damlamanın motora gitmesinin herhangi bir zararı olur mu ?
    ☻/
    /▌
    / \

  7. #7
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir şekilde içeriye kaçmış ve sıkışmış, yine tekrarlanması olası, bence bahsi geçen eski sistem daha güvenli gibi.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  8. #8
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet kardeşim methanol basıncı geldiginde ileri gidip methanolun geçmesini pompa durdugunda hortumda kalan methanolun içeriye damlamasını engellemek için yapılmış

    fakat zaten jetin ucu cok küçük basınc olmadıgı zaman anında damlama kesilir

    her nasıl olduysa oring içeri kaçmış ve yapışmış plastige sıkışmış kalmış

    nekadar üflesem acılmadı hadi diyelim nefesim yetmedi

    tornavida ile ittirdim anca açıldı sonra cok rahat çalışmaya başladı ufleyince de acıldı
    hilmi muhtemelen içerde piston görevi yapan parca meme gövdesinde bıraz kasıntılı çalışıyor ve basınc geldıgınde ılerı gıden piston geri giderken kasmış olacak kı sıkışmış , bu sebeple tekrar basınç gördüğünde hareket etmekte zorlandıgından üzerindekı orıng ten kurtulmuş ve yan bi şekilde kalmış

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  9. #9
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hilmi muhtemelen içerde piston görevi yapan parca meme gövdesinde bıraz kasıntılı çalışıyor ve basınc geldıgınde ılerı gıden piston geri giderken kasmış olacak kı sıkışmış , bu sebeple tekrar basınç gördüğünde hareket etmekte zorlandıgından üzerindekı orıng ten kurtulmuş ve yan bi şekilde kalmış
    Muhtemelen Boost memeden içeri geri basınc yapmış bende oyle tahmin ediyorum

    ayrıca orada oringin çalışabilmesi için bir miktar yaglama olması lazım

    methanolde hiç bir yaglama maddesi yok

    Mesela HPF firması meth deposuna her 5 litrede atılmak üzere bir yag gönderiyor bende barış koyarken görmüştüm hatta banada 1 kutu verdi sagolsun

    şimdi anladım adamlar neden yag gönderiyorlar

    eger orası yagsız olursa o oring sıkışır abi nasıl çalışsın çok saçma bir sistem
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  10. #10
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her kac ltde bir acıp kontrol etmek lazım acaba?

  11. #11
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her kac ltde bir acıp kontrol etmek lazım acaba?
    yeni tip methenol enjektorleri kullanıyorsan eğer, kontrolden ziyade, nozzle ın içindeki çek valf sistemini iptal edip, hattın üstüne çek valfe geçmeni tavsiye ederim.

    imes sanayi sitesinde pinomatik hidrolik malzeme satan yerlerde oluyor. yüksek basınçlı çek valf.
    Failure is not an option.

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyin fırtınasından soruyorum. Hatta check valve koyunca meth basılmıyorken manifold içinde pozitif basınç nozzle'dan içeri giricek. Acep bir zararı olur mu. Sonuçta check valve ile nozzle arasında kalan meth'i sıkıştırmaya çalışacak ama check valve'den dolayı geride gidemeyecek. Gerçi meth basılmıyorsa basınçta düşüktür. Hat üstü yerine nozzle'a check valve koyulması sebebi ne olabilir ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen Boost memeden içeri geri basınc yapmış bende oyle tahmin ediyorum

    ayrıca orada oringin çalışabilmesi için bir miktar yaglama olması lazım

    methanolde hiç bir yaglama maddesi yok

    Mesela HPF firması meth deposuna her 5 litrede atılmak üzere bir yag gönderiyor bende barış koyarken görmüştüm hatta banada 1 kutu verdi sagolsun

    şimdi anladım adamlar neden yag gönderiyorlar

    eger orası yagsız olursa o oring sıkışır abi nasıl çalışsın çok saçma bir sistem
    oraya o-rıng yerıne piston keçesı dedıgımız dudaklı tip keçe koyulsa yagsızda cok rahat çalışır ve yataklama yapacagı için yamulma sıkışma vb.. şeyler meydana gelmez bence

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  14. #14
    NHT39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    @NT@LY@
    Mesaj
    537
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya abilerim daha methanol kıtını takalı 3-4 gün olmuştu powershop'dan sıfır aldım erdoğan usta'da montajını yapmıştı.Pazar günü gelip arabamızı alıp antalya'ya geri döndük ama şimdi içime kurt düştü gerçekten akşam sanayide mangal toplantısı var buradakı serdar abımıze erkan ustamıza konuyu bi okutayım bende de aynı sıkıntı var mı vs. diye sağolun bilgilendirdiğiniz için.

  15. #15
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben yüksek manifold basıncına maruz kalmadıkça birşey olmayacağı kanısındayım, miniks in tespiti doğru bence.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  16. #16
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben yüksek manifold basıncına maruz kalmadıkça birşey olmayacağı kanısındayım, miniks in tespiti doğru bence.
    Ama moruk şöylede bir durum var bendeki siyah uc yani içinde check valve olanda 310 cc et takılı onun püskürtme deligi okadar ufakki ordan o valve in oringini içine tıkıcak basınc gitmez diye düşünüyorm fakat her ne olduysa o içindeki check valve çok gereksiz ve bir okadarda dandik bir malzeme

    eski kitlerde meth hortumu üzerinde check valve vardı bende zaten o duruyor ben bu ikinci memeyi takarken bu valve i farketmiş olsam zaten söker atardım

    bu zamana kadar 860cc meth basıyorum sanrken megersem 550 cc basıyormuşum

    ki ayardayken özgünle methanolun sigortasını cıkartmıştık bir iki sefer hiç bir değişiklik olmamıştı

    550 cc ancak 300 - 400 hp aracta işe yarar

    eski check valve

    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  17. #17
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ve ayrıca bir husus daha belirtmek istiyorum

    benim methanol kitimde filtre olmasına ragmen jetleri söktügümde uclarındaki metal filitrelerde cok fazla tortu biriktigini gördüm

    ara ara jetleri söküp ordaki küçük metal filitreleri blata spreyi ile temizlemekte fayda var bilginize

    temizleyeceginiz parca şu yuvarlak üzeri delikle metal olan parcadır

    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  18. #18
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında orada kullanılan çek valf yaylı, yani belli basınçta açılıyo, bununda yararı, hatlar esnek olduğu için pompayı kapatsanız bile hattaki basınçtann dolayı nozzler çok ufak damlama yapıyor, bunu engellemiş oluyorsunuz..
    Birkaç ay önce bunun testini yapmıştık oradan biliyorum..

    Birde methanol kitlerde nozzle ı kelebekten yada turbodan önce takarsanzı çek valf gerekmiyor, kelebekten sonra takarsanız da sadece çek valf kullanamazsınız, ayrıca birde selenoin kullanmanız gerekiyor.. o yüzden çek valfi sadece ve sadece turbo ile kelebek arasına takılan nozzle larda kullanmanız gerekir.. Diğer sistemlerde takmanız şart değil..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  19. #19
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında orada kullanılan çek valf yaylı, yani belli basınçta açılıyo, bununda yararı, hatlar esnek olduğu için pompayı kapatsanız bile hattaki basınçtann dolayı nozzler çok ufak damlama yapıyor, bunu engellemiş oluyorsunuz..
    Birkaç ay önce bunun testini yapmıştık oradan biliyorum..

    Birde methanol kitlerde nozzle ı kelebekten yada turbodan önce takarsanzı çek valf gerekmiyor, kelebekten sonra takarsanız da sadece çek valf kullanamazsınız, ayrıca birde selenoin kullanmanız gerekiyor.. o yüzden çek valfi sadece ve sadece turbo ile kelebek arasına takılan nozzle larda kullanmanız gerekir.. Diğer sistemlerde takmanız şart değil..

    Eee resimleri koydum zaten yaylı oldugunu da herkes gördü

    ama çıkardıgı sorunu sen tam olarak anlıyamadın sanırsam

    ayrıca nozzle içindeki check valve in açık kalıp içeriyi komple methanol ile dolduruduguna da çahit olanlar var isim vermeye gerek yok

    ben bu konuyu açtıktan sonra bir sürü telefon aldım herkesin bir sorunu bir problemi var bu nozzle kullanan

    Hepsininde sorununu eski tip check valve takara çözecegiz inşallah

    ayrıca kelebek ten önce takarsan check valve gerekmez yazmışsın bunu neye dayanarak yazıyorsun anlamadım ?

    senin mantıgına göre check valve sadece methanolun geri kaçmasını engelleyen bir parca ozaman emmem manifolduna da takılsa ne farkı varda check valve takılması lazım diyorsun ? zaten pompa duruyor içeriye basmıyor dimi geride gitmez zaten

    kelebekten çnce takılmasına gerek yok sonra takılırsa gerek var çok yanlış bir bilgi veriyorsun

    Senin dedigin NA araçlar için olur ama kelebekten önce boost olan araçlar için geçerli değil 1 var 2 bar hava basıncı o ufacık memenin ucundan methanolun hortumuna kadar gider bunu nasıl engelliceksin taa pompaya kadar boost gitmesin diye o check valve

    Yeni tip nozzle ları olanlar içlerindeki check valve leri söküp eski tipe geçsinler farkı bile anlıcaklar adam gibi Methanol kullanıcaklar

    benden sölemesi
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •