User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: klimayı hava filtresine bağlasak_?

  1. #1
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    klimayı hava filtresine bağlasak_?

    arkadaşlar çok marjinal bir fikir geldi aklıma (gerçi birçok kişi düşünmüştür ama)klimayı hava filtresine bağlasak nasıl sonuç elde ederiz. Zamanında cold-air intake sistem yapan 106gtilar 160 hp olduğu yazıyordu mod dergilernde. Klimayı direk emişe bağlasak klimanın araçtan aldığı güçten fazlasını elde edlir mi_?

    LÜTFEN MERAKIMDAN CİDDİ OLARAK SORDUM,ALAYCI OLMAYALIM Saygılar...

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enerjinin her dönüşümünde kayıp vardır. Kayıpsız dönüşüm yoktur. Bu durumda da fayda ancak kaybın sıfır olduğu durumda olur ki bu teknik olarak mümkün değil.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam ilgin için teşekkür ederim sanırım termodinamiğin 2. yasasını söylüyorsun bende düşündüm ama bu biraz farklı galiba çünkü turboyu düşünürsek egzoztan gelen basınçlı gaz ile emiş artıp güç elde ediliyor ya ben buna benzer bişey olur mu diye düşünüyorum.
    saygılar.

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turboda atık enerjiyi kullanıyorsun. Klimada doğrudan kasnaktan güç çalıyorsun. Tüm tesisat boyunca, radyatör boyunca sürekli enerji kaybı da cabası.

    Süperşarj örneğini verebilirsin. Ama orada basılan hava arttırılıyor. Ama senin fikrinde aynı birim havayı sadece soğutarak basıyorsun ki emiş sıcaklığının güce etkisi atmosferik bir arabada çok düşük seviyede kalacaktır.

    Emişi soğutmak, intercooler, bunlar aşırı ısınan emiş havası durumunda, ki bu turbo araçlarda olur, ihtiyaçtır. Yoksa zaten dış ortam ısısını diyelim ki 35 dereceden 20 dereceye düşürdünüz. E alın size şu günlerde hava zaten 20 derece. Güç ne kadar arttı? Kışın 0(sıfır) derece olunca, ki bu dereceye klimayla ulaşmanız imkansızdır, güç ne oranda artıyor? Hemen hemen hissedilmeyecek derecede...

    Sonuç: boost olmadan tek başına soğutmak yetmez. Kaldı ki boost olsa bile harcanan enerjiye değecek kadar fark oluşmaz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilgin için teşekkürler hocam,benim düşüncemde bir umut belki var mı diyeydi zaten böyle bir şey olsa o kadar oto müh. düşünürdü
    saygılar

  6. #6
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ZaZy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar çok marjinal bir fikir geldi aklıma (gerçi birçok kişi düşünmüştür ama)klimayı hava filtresine bağlasak nasıl sonuç elde ederiz. Zamanında cold-air intake sistem yapan 106gtilar 160 hp olduğu yazıyordu mod dergilernde. Klimayı direk emişe bağlasak klimanın araçtan aldığı güçten fazlasını elde edlir mi_?

    LÜTFEN MERAKIMDAN CİDDİ OLARAK SORDUM,ALAYCI OLMAYALIM Saygılar...
    timucın yapıodu palıoda bı zamanlar

  7. #7
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı samet_61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    timucın yapıodu palıoda bı zamanlar
    verim ne durumda hissedilir derecede mi_?

  8. #8
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    NOS niye var

  9. #9
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o.b.k kışın güç ne kadar farkeder diyorsun da, içeriye giren iat'yi düşürdüğün her 10 derece, turbo araçta en az 5 hp olarak gelir. Sonuçta combustion chamber'a daha yoğun hava molekülü sokuyorsun.

  10. #10
    cıvıc_power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önce aklıma gelmişti.

  11. #11
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    klimayı bilmemde kışın arabalar baya baya yurumeye başlıyo

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    madem konu yakın sevgili o.b.k'yi de yakalamışken sorayım , hayatım boyunca hep supercharger uygulaması yapma istemişimdir ama elektrikli bi charger neyse diyelim ki yaptık böyle bir şey bunu filtrenin arkasından mı basmamız gerekir ,hadi uygun yeri de bulduk istediğmiz basıncıda yakaladık ya boost? bn bunu lpg ile yapmayı düşünmüştüm eğer lpg kitlerinde iki mod olsaydı belkide şimdiye kadar yapmıştım zira lpg basıncını arttırdığımda araba hayatında görmediği top speedleri görmüştü XD gaz pedalının altınada bi switch düşünmüştüm , sanırım herşey ola bile lpg ecusu bu işi bozar...

  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    madem konu yakın sevgili o.b.k'yi de yakalamışken sorayım , hayatım boyunca hep supercharger uygulaması yapma istemişimdir ama elektrikli bi charger neyse diyelim ki yaptık böyle bir şey bunu filtrenin arkasından mı basmamız gerekir ,hadi uygun yeri de bulduk istediğmiz basıncıda yakaladık ya boost? bn bunu lpg ile yapmayı düşünmüştüm eğer lpg kitlerinde iki mod olsaydı belkide şimdiye kadar yapmıştım zira lpg basıncını arttırdığımda araba hayatında görmediği top speedleri görmüştü XD gaz pedalının altınada bi switch düşünmüştüm , sanırım herşey ola bile lpg ecusu bu işi bozar...
    Eğer elektrik arabadan üretilecekse, kasnakla, alternatörden alınacaksa yine kayıplar çok fazla olur. Boost oluşturabilecek bir elektrik komprasörü alternatörden, haliyle de motordan epey bir güç çekecektir.

    Elektrikli komprasör yerine doğrudan kranktan, hareket enerjisiyle dönen bir komprasör (SC) daha mantıklı olur. Çünkü hareket enerjisini elektriğe çevirmeden doğrudan hareket enerjisi haliyle kullanmış olursun ki kayıp da olmaz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #14
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direkt nos tak....
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabanın motoru 1.6 litre olsun, 2 dönüşten 1 inde hava emdiğini düşünürsek, dakikada 6000 devir dönen bu motor 6000 x 1.6 x 1/2 = 4800 litre hava emer..

    arabalardaki soğutma ısıtma fanları ortalama 20 cfm yani 560 litre / dakika hava üfler..

    Bu hesap gösterirki, arabadaki klima kompresörünü emiş sistemine entegre ederseniz giren havayı 1-2 derece bile soğutamazsınız.. Üstelik klima kompresörü çalışırken enerji harcar, o enerjiyi de motordan alır..

    Attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya deymez yani..

  16. #16
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.118
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zamanında filan kısmını unutun bence. çünkü zamanında insanlar bakkaldan beygir satın alıyorlardı. egzos filtre ile 40 hp aldığını söleyen ve bunlarıda gerçekmiş gibi araştırmadan yayınlayan zaten tonla dergi vardı.

    gerçekler son yıllarda insanlar tarafından anlaşıldı. eğitim şart.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  17. #17

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış olabilir ancak klima açıkken tahmini 7 hp güç kaybediyoruz ... Böyle bir sistemden ortalama 8 hp güç alabilirmiyiz ? Yazın araç içini soğuturken filtreye'de soğuk hava verilebilir

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın atmosferik bile olsa klima kompressörünün sağlayabileceğinden daha fazla havaya ihtiyacı var aracın. Ayrıca manyetik debriyaj devreğe girdiği anda kayıştan çekilen güç alıcağın güçten daha fazla yada yakın olucaktır bence.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    cEm_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    TÜRKİYE/edirne
    Mesaj
    181
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    spor yaralanmalarında kullanılan soğutuculardan bas emmeye
    şaka bi yana işe yararmı acaba? içerden bi sistem yapılır ona. hortum vs.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •