User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Egsoz manifoldu neden kızarır ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Egsoz manifoldu neden kızarır ?

    Selamlar.

    Turboyu tekrar kadette bağladım arkadaşlar.Ancak bu seferki uygulama daha farklı karburatör turbonun emişinde yani sıralama karburatör-turbo-manifold şeklinde.

    Egsoz manifoldu olarak daha önce yaptığım ve kullandığım manifoldu kullandım.Dün gece bastık marşa egsoz manifoldu yüksek devirde kısa zamanda kızarmaya başlıyor önceden böyle bir şey söz konusu değildi.Bu kızarmanın sebebi ne olabilir ? EGT yi soracaksınız muhtemelen ancak EGT saatim olmadığı için bilemiyorum ama dediğim gibi daha önce böyle bir durum söz konusu değildi.

    Daha önceki sistem bilindik şekilde yani turbo kompresör çıkışı karburatöre giriyordu.

    Karburatör turbonun önünde olduğu için turbo emiş direncini arttırıp buda egsoz kısmında daha yüksek basınca neden olduğundan olabilirmi ? Böyleyse ne yapmam gerekir bunun üstesinden nasıl geliriz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fakire kalıyordur muhtemelen ama tehlikeli iş yapıyorsun turbo borularının vs sızdırmazlığını düzgün sağlayamazsan problem yaratabilir karbüratör yetmiyor olabilir bu şekilde çalıştığı için
    körler sağırlar

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sızdırma sorunu yok kontrolünüde yaptım o konuda eminim bağlantılar sağlam yani.Hem bu uygulama yurt dışında çok yaygın.Karburatörün yetmeme durumuda olamaz zaten slx karburatörü memeler zaten büyük atmosferikken bu şekilde zenginde çalışıyordu motor.

    Fakirde çalışsa bu kadar kısa sürede kızartırmı manifoldu ? Aracı yürütmedik bile durduğu yerde 2 dk sürmüyor yüksek devirde manifold ortadan kızarmaya başlıyor.Peki son olarak yukardada bahsettiğim karburatörün turbo emişi önünde olması turbonun emiş direncini arttırırmı ? Arttırırsa böyle bir şeye sebebiyet verirmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim yaptığım sistem bu şekilde ;

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya ekzost hattında aşırı back pressure vardır, ya da fakir çalışıyordur motor. yanlış biliyorsam düzeltin, vakumda çalışan karbüratörle basınçta çalışan karbüratör setupları birbirinden farklı değil miydi?

  6. #6
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avans ayarın bozuk olabılır kontrol ettınmı? bı ıhtımalde eksoz sıstemınde tıkanıklılık,ateşleme sıtemınde sorun motora gıren yakıtını tam yakamadığı ıçın manıfoldta yanıyor olabılır afr değererı ne durumda bence bunlardan bırınde sorun

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egt sensörü bağla mutlaka
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •