arabalar hiç ilgimi çekmiyor da şu ticari olayı baya heyecanlandırdı beni , inşallah iyice fizibıl bi hale getirirlerde iğrenç kara dumanlı gürültü makinesi kamyon tır kamyonet hepsinden kurtuluruz.
Printable View
arabalar hiç ilgimi çekmiyor da şu ticari olayı baya heyecanlandırdı beni , inşallah iyice fizibıl bi hale getirirlerde iğrenç kara dumanlı gürültü makinesi kamyon tır kamyonet hepsinden kurtuluruz.
amerika satış fiyatı 250 bin dolarmış. keşke o fiyata burda da alabilseydik.
adam gerçek tesla :D
Bizim memlekete fazla
Ondan sonrq evlerde elektriksiz kalırız :D
Bu adam nasıl tayyip i muhattap aldı ona sasiyorum
Destek gelmediği için kaybettiğimiz "evt s1" ide yad edelim
#hacettepe
https://youtu.be/RSjjYrZwpSo
Eğer sürekli 0-100 1.9 sn ve 250mil son hızla gidersem ve 1000km menzil olursa gerçekten harika.
Eğer gazlayınca menzil 100kmye düşüyorsa yine fiyasko. Ki bence öyle.
Ben buradan basa basa izmire gidebilmeliyim arkadaşım. Bu rahatlığı verebilen elektrikli araç çıktığı gün işte ancak o zaman kabul görecektir yaygın kullanılacaktır.
aklıma topgearın tesla testi geldi
🔔 Top Gear [12x7] - Season 12 Episode 7 - Tesla Roadster - YouTube
Takdir ettim valla. Buna organ dayanmaz, sürekli sıfırdan gazlamaya kalkan biri olsan iç kanamadan gidersin yalnız.
vtec kicked in yo dönemi bitti artık ''duracell kicked in yo''
Fisker de yeni bir pil teknolojisi yapmış
Full şarj etmek 1 dakika sürüyormuş
bütün dünyanın elektrikli motora geçtiği,içten yanmalı yakıtlı motorların yasaklandığı günleri görmeden ölürüm umarım.Çok netim bu konuda.
yok değerler o şekilde :)
aktarma organı yok gibi bişey araçta, süspansiyon var denebilir sadece. motorlar tekerlere direk güç aktarıyor.
3.10 a atlayın :)
New Tesla Roadster: 0-60 in 1.9 Seconds (In-Car View of "Plaid Mode") - YouTube
dünyada pure elektrikli araçlarda tek üretim yapan firma tesla dünya devleri hala içiden yanmalı motorlarda..
Elektrikli araçlar tarihine bakın içden yanmalı motorlardan bile tarihi eskidir henry fordun, ferdinand porsche nin ilk yaptığı araçlar elektrikli araçlardır tarih içinde yüzlerce defa elektrikli araç projeleri firmalar üretti yaptı..
elektrikli aracın performansı binek aracın 100 katıdır elektrikli motordaki güç inanılmaz içden yanmalı motorla kıyaslanamaz ama her gücün bir bedeli var ne kadar güçlü o kadar enerji tüketmesi demek.. ne kadar enerji o kadar şarj süresi demek..
teslanın yaptığı çalışmaları projeleri dikkat ederseniz hiç bir firma yapmıyor niye yapmıyor renaultnun yada bmw nin mercedesin hiçmi innavasyon arge ekipleri yok kaldıki mercedes teslanın yatırım ortaklarından.. kaldıki bu araba firmaları içinde uçak motoru üretenide var kamyon ,otobüs üretenide var hatta enerji sektöründe olanlar bile var ...
konuşulmayan şeylerde var shell'in ekolojik yakıtlar üstünde çok büyük bir ilerlemesi var yosundan yakıt benzin üretiyor shell ve yakıt tamamen ekolojik ne doğaya ne çevreye zararı var üstelik yakıtın kaynağı yosun devamlı kendini yenileyen bir şey..
keza shellin ilerde çıkabilicek normal araçlar için nasıl şimdi lpg kitleri var hidrojen sistemleri kitleri için izlandada sıvı hidrojen yakıtı çalışmaları var.. buda tamamen geri dönüşüme dayalı ekolojik atık yok..
tabii bunlardan pek bahseden yok..
elektrikli araçlar normal benzinli araçlardaki gibi aktarma yok ne motor içinde ne yürüyende elektrikli araçdaki sistem çok basit bataryalar invertör ve motorun kendi o kadar şaft falan motor içinde hareketli onlarca parça falan hiç bir şey yok..
Teslanın kağıt üstündeki verileri iyi ama gerçek hayattaki örtüşmesi nasıl onu zaman gösterir..
cep telefonu düşünün fabrika stand bye süresi misal iphone 7 de 9 gündü hatırladığım.. 9 gün iphone açık olan varmı yok ancak ortalama aktif kullanımda 1 gün işte ..
lastik asfaltın üstünde döndüğü sürece araba sektöründeki hiç bir şey yeni olmıycak farklılık arıyanlar çine baksın adamlar insanlı uçan drone yaptılar ve tıpkı uçaklarda olduğu gibi drone otoyolları yapıyorlar test sürüşleri yapıyorlar.. elektrikliyi bilmem ama uçan insanlı droneları ölmeden görürüz gibime geliyor..
şu an terminolojiye drone car diye bir şeyde girdi zaten bundan kaçış yok .. tartışılan şey bu drone carlar modülermi olucak yani drone kısmı takmalı çıkmalı bir modülmü olucak misal şehir içinde normal araba modunda olucak ama uzun yola çıkıcağınız vakit drone modülünü kiralıycaksınız yada satın alıcaksınız gidiceksiniz.. yada komple kendinden dronelumu olucak artık bunu tartışıyorlar yurtdışında.. yoksa drone olurmu olmazmıyı tartışmıyorlar..
bu sistemi tam oturturlarsa çünkü evrensel olucak .. bu sistem oturdumu ben ilk süprizi zaten bmw den bekliyorum ..
https://tctechcrunch2011.files.wordp...ying-drone.gif
@darkmoon
abi adam tapagaz hızda vaad etmiyor zaten 620mil menzili, lansmanda eğer izlediysen diyor ki otoban hızında yani 70 mil ile giderken (110km/h) o kadar menzile erişme şansı var..
telefon şarjı gibi düşünmek yanlış çünkü, tesla mesela yokuş inişte ciddi şarj eden bir araba örnek veriyorum %3 eğimli 5 km uzunluğunda bir parkur olsun, gidişte %60 tüketiyor tırmanırken fakat dönüşte %45 geri dönüşüm sağlıyor. Yani %33 harcamış oluyor o örnekte, telefonda batarya %40 a düştüğü zaman kullanırken, masanın üstüne bırakınca %40 üstüne %27 dolum sağlamıyor.
menzilleri tutarlı genel olarak 500km menzil veriliyorsa 480 km yapıyor araba ortalama kullanımda.
bahsettiğin innovasyonlar konusunda ise tamamen hemfikirim, mesela shell şuan satış yaptığı fosil kaynaklı yakıtlarını doğalgaz üzerinden geliştiriyor. misal v-power serisi, yada pompadan kalkan GTL serisi mazot.. Uçakta bir yetkili ile beraber uçmuştum, TR sorumlularından birisi olduğunu söylemişti. O sürede sohbet şansımız oldu, bunlardan bahsettik..
La istediği kadar hızlı olsun ben pil biticek korkusuyla basamam ...
Düşünsene 5 deneme sonra pil bitiyor ...
Eve çekiciyle dönersin büyük rezillik ...
adam marsta koloni kurucam diyor.. buna şaşırmamak lazım..
Formula E neden izlenmiyor ? Neden Schumacher ile birlikte V10ların olduğu zamanlar F1'in de en şaşalı dönemlerindendi ? Neden bu sitedeki çoğu insan gidip egsoz yaptırmaya tonla para harcıyor ? İstediği kadar hızlı olsun benim için gerçekten bir Demon'ın ortaya çıktığı zamandaki heyecanı bile yaratmadı. Suni bir şeyler var gibi sanki oyunda hile açarsınız da oyunun tüm büyüsü bozulur gider, aynen öyle hissettiriyor kendi adıma.
Dodge Challenger SRT Demon Exhaust Sound & Launch From Stand Still - YouTube
Bu arada Amerikalılara helal olsun tüm otomobil sektöründe yeniden çağ açıyor adamlar her konuda her kulvarda.
Fosil yakıt bitmez bunlar algı oyunu biticek olan fosil yakıt ortadoğu arap coğrafyasındaki yakıt bugün amerikanın kendi çıkarmadığı arkansazdı sanırım dağlarında milyarlarca varil çıkarılmamış petrol var daha yeni geçen sene teksasın doğusunda yaklaşık 20 milyar varil ham petrol buldular.. 400 - 500 milyar metreküp doğalgaz buldular..
Ayrıca kaya gazındada dünya lideriler onu hiç katmıyorum..
Adamlar zeki dokunmuyorlar kendi rezervlerine kaynaklarına .. dünyadaki diğer kaynaklar bittimi belliki o zaman çıkarırlar o zamanda işte dünyanın en büyük petrol tedarikçileri olucaklar.. arabistanın bayrağını devir alabilirler petrolde tekel olabilirler..
keza shell ekolojik kendini yenileyen doğa dostu yakıtlar üstünde çok yol kattetdi yosundan benzin üretiyor ,sıvı hidrojenden yakıt üretiyor..bunuda geliştiriyor.
fosilden yana değilim asla ama algı oyunlarınada fazla kapılmayın.. burda mevzu bahis fosil yakıtı değil zaten..
içden yanmalı patlamalı motorları alternatif yakıtlarla çalıştırmak illa benzin olmasına gerek yok..
içden yanmalı patlamalı motor illa benzin dizel ile çalışıcak diye bir kaide yok. patlamayı gerçekleştiricek her tür madde iş görür..
mevcut milyarlarca dünya yollarında giden patlamalı içden yanmalı motorlu araçlar var tır,kamyon,kamyonet,araba,moped,motorsiklet,tekne, gemi daha sayılmıycak milyarlarca fosil yakıtla çalışan araç gereçlerin alternatif mümkünse ekolojik bir yakıtla çalıştırılması lazım..
dünyada önceliğin bu olması lazım.. mevcut araçların alternatif bir yakıtla çalıştırılması lazım..
yoksa elektrikli araç üretmekle bu iş çözülmez.. bu araçları dünyada milyarlarca fosil yakıtla araç süren insanların alabilicek bütçesi maddi durumu yok, bunu üretebilicek kaynakda yok, bunun tüm dünyaya yayılıp oluşturabilinicek bir altyapıda yok..
elektrikli araç üretmekle iş bitmiyorki onun altyapısınıda tüm ülkede hazırlamak lazımki buda milyarlarca dolarlık bütçe demek.. her yere şarj istasyonu o istasyonların başına insanlar falan koymak lazım..
bugün devletin içten yanmalı motorlarda %45 – %160 arası vergilenirken %100 pure elektriklilerin %3 – %15 arası verilendiriliyor ona rağmen bir model s in fiyatı 120 bin euro civarı.. yani kabaca bugünün kurundan 550 bin tl civarı..
550 bin tl verebilicek kaç insan var da gelecek elektrikli araçların olucak deniyor buda ayrı bir mantıksızlık..
bugün amerikada giriş sınıfı 75kw lık bir model s 75 bin dolar adam gibi 100kw lık olanları 100 bin dolara yakın..
100 bin dolar çoğu dünya ülkesinde insanların ömrü billah göremiyceği rakamlar.. yada bu tür araçlara ayıramıycağı bütçeli rakamlar..
her yer elektrikli araç olsa bu sefer fosil yakıttan kurtulalım derken etrafı nükleer ve kömür ile çalışan elektrik santrelleri basıcak.. onlar fosil yakıtdan daha tehlikeli doğaya..
İyi güzel hoş diyorsun da, bahsettiğin her şey zaten zamana yayılacak ve bu konuda değişim gösterecek durumlar. Ortada gelişmekte olan bir teknoloji var ve bu ne kadar kullanılır bir şey olarak ortaya atılırsa o kadar kabul görecektir. Günü kurtarmalık yaklaşımlar olarak algılamamak lazım durumu. Ayrıca elektrik sadece bahsettiğin gibi nükleer ve kömürden elde edilen bir şey değil. Güneş enerjisi kullanımı her gün daha fazla gelişmeyle daha da artacak. Bu konuların 5-10 senede gelişip büyük değişimler olacağını savunmuyorum zaten ama elbet olacak ve olması gerekecek. Havanın kirlendiği bir gerçek en nihayetinde.
insanoğlunun duyduğu haz farklıdır her zaman kimi bedeninde hissetmek ister kimi kulağinda , ben sanirim kulağindan hissedenlerdenim.teknolojisi ,sunabileceği ekonomi yenilikler tip gorunus mukemmel olsada bana hitap etmiyor bi k20 kadar
Heyecan yok hocam heyecan hiç bir zaman atmosferik motorun verdiği heyecanı vermeyecek.
Sen o kadar güzel arabalar tasarla , ilk spor aracın b*k gibi olsun...
Dünyanın en hızlı pillilerine gelsin :)
https://www.youtube.com/watch?v=oOqVjs1m8nU
Düz boru varex v3 jant, press li yay 3-5 şakşakcı fena durmaz gibi
bunu tasarlayıp üreten de insan.bende insan.valla kendimden utanıyorum:D
New Tesla Semi electric truck has got a whole convoy of competition | WIRED UK
Su Semi'nin beni en cok etkileyen ozelligi yolda konvoy halinde giderken en ondeki tira wifi ile baglanarak bi nevi arkadakilerin kendisini otomatik pilota almasi.
Vay arkadas.
TR'ye gelse kesin soyle bir diyalogla karsilasiriz: "Faik abey sen one gecte ben biraz uyuyayim yav." :D
İnsanlar biraz bilinçli olsa nükleer otomobil aslında kesin çözüm.. Yıllarca gez dur sıfır yakıt.. Ama insanlar sanayide "bu neymiş layn" diye reaktöre matkapla girişir açmaya çalışırlar.. Sonra uğraş dur.. Her yer çernobil..
https://www.youtube.com/watch?v=LbFTI657NFA
araba benzinli olsa kesin hızlandırılmış derdim :D o ne ivmelenmedir
tuncay nergis arkadaşım face bu resmi koymuş, aracın gücünü anlayamayanlar için güzel bir kıyaslama.
eğer fiyat doğruysa fazla konuşmaya gerek bence :D
* Kulaklığınızı takıp metallica dinleyebilirsiniz mesela (sese takılanlar için)
https://lh3.googleusercontent.com/Tt...u_w_Lg=s794-no
ayrıca böyle bir gerçek var
pilli araba = 0 hava kirliliği demek olmuyor tabiki
ama olaya digital 1-0 gibide bakamayız!
kim havayı ne kadar kirletiyor? tam olarak düşünüp karşılaştırmak lazım.
o da havayı kirletiyor, bu da kirletiyor hahahaha diye bakamayız olaya.
https://lh3.googleusercontent.com/8g...g=w800-h574-no
Bu çevrecilik konusuyla ilgili geçen Özgür Demirtaş'ın güzel bir tespiti vardı.
Mevcut durumda belki akaryakıtın çevre kirliliği ile elektrik üretiminin çevreye verdiği kirlilik belki yarışır yada biri diğerinden fazla olabilir.
Enerji panelleri ile belki de enerji üretimi ilerleyen yıllarda çok daha çevreci şekilde elde edilecek. Karşılaştırmalı veriler oldukça etkileyici bu arada.
Bizim ülkemizde 20dk+ sürekli 200+ Hızlarda seyredecek yol var mı acaba ?
Genel olarak takip edilmesi gereken düzgün fikirleri olan bir adamdır, belki birilerinin ilgisini cezbeder.
Özgür Demirtaş (@ProfDemirtas) on Twitter