adama helal olsun diyorum başka hiç bir şey demiyorum.
Printable View
adama helal olsun diyorum başka hiç bir şey demiyorum.
Tesla kamyon 0-100 5 sn :)
arabalar hiç ilgimi çekmiyor da şu ticari olayı baya heyecanlandırdı beni , inşallah iyice fizibıl bi hale getirirlerde iğrenç kara dumanlı gürültü makinesi kamyon tır kamyonet hepsinden kurtuluruz.
amerika satış fiyatı 250 bin dolarmış. keşke o fiyata burda da alabilseydik.
adam gerçek tesla :D
Bizim memlekete fazla
Ondan sonrq evlerde elektriksiz kalırız :D
Bu adam nasıl tayyip i muhattap aldı ona sasiyorum
Destek gelmediği için kaybettiğimiz "evt s1" ide yad edelim
#hacettepe
https://youtu.be/RSjjYrZwpSo
Eğer sürekli 0-100 1.9 sn ve 250mil son hızla gidersem ve 1000km menzil olursa gerçekten harika.
Eğer gazlayınca menzil 100kmye düşüyorsa yine fiyasko. Ki bence öyle.
Ben buradan basa basa izmire gidebilmeliyim arkadaşım. Bu rahatlığı verebilen elektrikli araç çıktığı gün işte ancak o zaman kabul görecektir yaygın kullanılacaktır.
aklıma topgearın tesla testi geldi
🔔 Top Gear [12x7] - Season 12 Episode 7 - Tesla Roadster - YouTube
Takdir ettim valla. Buna organ dayanmaz, sürekli sıfırdan gazlamaya kalkan biri olsan iç kanamadan gidersin yalnız.
vtec kicked in yo dönemi bitti artık ''duracell kicked in yo''
Fisker de yeni bir pil teknolojisi yapmış
Full şarj etmek 1 dakika sürüyormuş
bütün dünyanın elektrikli motora geçtiği,içten yanmalı yakıtlı motorların yasaklandığı günleri görmeden ölürüm umarım.Çok netim bu konuda.
yok değerler o şekilde :)
aktarma organı yok gibi bişey araçta, süspansiyon var denebilir sadece. motorlar tekerlere direk güç aktarıyor.
3.10 a atlayın :)
New Tesla Roadster: 0-60 in 1.9 Seconds (In-Car View of "Plaid Mode") - YouTube
dünyada pure elektrikli araçlarda tek üretim yapan firma tesla dünya devleri hala içiden yanmalı motorlarda..
Elektrikli araçlar tarihine bakın içden yanmalı motorlardan bile tarihi eskidir henry fordun, ferdinand porsche nin ilk yaptığı araçlar elektrikli araçlardır tarih içinde yüzlerce defa elektrikli araç projeleri firmalar üretti yaptı..
elektrikli aracın performansı binek aracın 100 katıdır elektrikli motordaki güç inanılmaz içden yanmalı motorla kıyaslanamaz ama her gücün bir bedeli var ne kadar güçlü o kadar enerji tüketmesi demek.. ne kadar enerji o kadar şarj süresi demek..
teslanın yaptığı çalışmaları projeleri dikkat ederseniz hiç bir firma yapmıyor niye yapmıyor renaultnun yada bmw nin mercedesin hiçmi innavasyon arge ekipleri yok kaldıki mercedes teslanın yatırım ortaklarından.. kaldıki bu araba firmaları içinde uçak motoru üretenide var kamyon ,otobüs üretenide var hatta enerji sektöründe olanlar bile var ...
konuşulmayan şeylerde var shell'in ekolojik yakıtlar üstünde çok büyük bir ilerlemesi var yosundan yakıt benzin üretiyor shell ve yakıt tamamen ekolojik ne doğaya ne çevreye zararı var üstelik yakıtın kaynağı yosun devamlı kendini yenileyen bir şey..
keza shellin ilerde çıkabilicek normal araçlar için nasıl şimdi lpg kitleri var hidrojen sistemleri kitleri için izlandada sıvı hidrojen yakıtı çalışmaları var.. buda tamamen geri dönüşüme dayalı ekolojik atık yok..
tabii bunlardan pek bahseden yok..
elektrikli araçlar normal benzinli araçlardaki gibi aktarma yok ne motor içinde ne yürüyende elektrikli araçdaki sistem çok basit bataryalar invertör ve motorun kendi o kadar şaft falan motor içinde hareketli onlarca parça falan hiç bir şey yok..
Teslanın kağıt üstündeki verileri iyi ama gerçek hayattaki örtüşmesi nasıl onu zaman gösterir..
cep telefonu düşünün fabrika stand bye süresi misal iphone 7 de 9 gündü hatırladığım.. 9 gün iphone açık olan varmı yok ancak ortalama aktif kullanımda 1 gün işte ..
lastik asfaltın üstünde döndüğü sürece araba sektöründeki hiç bir şey yeni olmıycak farklılık arıyanlar çine baksın adamlar insanlı uçan drone yaptılar ve tıpkı uçaklarda olduğu gibi drone otoyolları yapıyorlar test sürüşleri yapıyorlar.. elektrikliyi bilmem ama uçan insanlı droneları ölmeden görürüz gibime geliyor..
şu an terminolojiye drone car diye bir şeyde girdi zaten bundan kaçış yok .. tartışılan şey bu drone carlar modülermi olucak yani drone kısmı takmalı çıkmalı bir modülmü olucak misal şehir içinde normal araba modunda olucak ama uzun yola çıkıcağınız vakit drone modülünü kiralıycaksınız yada satın alıcaksınız gidiceksiniz.. yada komple kendinden dronelumu olucak artık bunu tartışıyorlar yurtdışında.. yoksa drone olurmu olmazmıyı tartışmıyorlar..
bu sistemi tam oturturlarsa çünkü evrensel olucak .. bu sistem oturdumu ben ilk süprizi zaten bmw den bekliyorum ..
https://tctechcrunch2011.files.wordp...ying-drone.gif
@darkmoon
abi adam tapagaz hızda vaad etmiyor zaten 620mil menzili, lansmanda eğer izlediysen diyor ki otoban hızında yani 70 mil ile giderken (110km/h) o kadar menzile erişme şansı var..
telefon şarjı gibi düşünmek yanlış çünkü, tesla mesela yokuş inişte ciddi şarj eden bir araba örnek veriyorum %3 eğimli 5 km uzunluğunda bir parkur olsun, gidişte %60 tüketiyor tırmanırken fakat dönüşte %45 geri dönüşüm sağlıyor. Yani %33 harcamış oluyor o örnekte, telefonda batarya %40 a düştüğü zaman kullanırken, masanın üstüne bırakınca %40 üstüne %27 dolum sağlamıyor.
menzilleri tutarlı genel olarak 500km menzil veriliyorsa 480 km yapıyor araba ortalama kullanımda.
bahsettiğin innovasyonlar konusunda ise tamamen hemfikirim, mesela shell şuan satış yaptığı fosil kaynaklı yakıtlarını doğalgaz üzerinden geliştiriyor. misal v-power serisi, yada pompadan kalkan GTL serisi mazot.. Uçakta bir yetkili ile beraber uçmuştum, TR sorumlularından birisi olduğunu söylemişti. O sürede sohbet şansımız oldu, bunlardan bahsettik..