User Tag List

Sonuçlar: Evo X vs. STI 2008

Katılımcı sayısı
289. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Evo X ?

    183 63.32%
  • STI 2008

    106 36.68%
Sayfa 4/8 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
144 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Evo X vs. STI 2008

  1. #58
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EVO vs STi yaklasik 14 yildir icinde oldugum ve artik duymaktan gina gelen bir karsilastirma icinde, o yuzden uzatmadan ve yorumlamadan yeni kasada iki kardes-rakip firmanin neler yaptiklarini yazacagim, ki bilgileriniz dogru yonde kalsin. nette ne yazik ki cok miktarda yanlis bilgi dolasiyor, sonucta secim kisisel tercih meselesidir, iki araci da alan yanlis tercih yapmis olmaz, birini alip sonra digerine gecen arkadaslarimiz her iki tarafta da var.
    Neyse, polemiksiz, sadece bilgi amacli. kisaca:

    Govde:
    STi bir alt segmente goz dikti ve hatchback yapti, WRC'de basari ve daha cok baz model satis amacli sevenlerini uzdu. Cirkin bir sade kasa cikarip, STi versiyonunda daha agresiflestirip piyasaya sunmayi secti, once esegimizi kaybettirip sonra buldurdu.
    EVO X muthis bir PR ve reklam destegi ile harika bir konsept cikardi, sonradan gercegini sulandirdi, yine de gorunus (en azindan onden gorunus) basarili.

    Motor:
    STi ozellikle kapak dizayninda cok buyuk bir verimlilik hamlesi ile , EJ207 blogunu daha da gelistirdi, daha asagiya (agirlik dengesi icin) ve daha buyuk intercooler ile yerlestirdi ve tork bandini genisletti.
    EVO ise efsanevi, inanilmaz beygirler kaldiran demir dokum 4G63 blogunu cope atti, yerine daha onceden ve halen Lancer'da kullandigi aluminyum 4B11(T) blogu ile cok daha zayif bir altyapi ile standart HP triklerini kullanarak beygir cikarsa da, kulanicilarini uzdu. Cok buyuk umitlerle gelen yeni nesil DSG sanziman tum testlerde manuel EVO X, EVO VIII ve EVO iX'larin gerisinde kaldi.
    Ama seneye buyuk guncelleme yapilacagindan emin olabilirsiniz, sonucta "evolution" bunu gerektirir.

    Yol tutus:
    STi kullanici isteklerini dinledi, hala sert ama daha az understeer geometrisi ile ozellikle arkada bastan sonra yeni bir suspansiyon gelistirdi, DCCD guncellendi, cok radikal olmadan surekli evrim seklinde gelistirme devam etti. Cift akisli piezogyro G-sensoru ve DBW"den gaz kesmeden tek frenle mudahale eden bagimsiz ABS tam oturdu.
    EVO X yol tutusta eski tum serileri geride birakacak elektronik ve mekanik destege kavustu, ozellikle yeni AYC ile cift yonlu G-sensorleri ve direksiyon aci sensoru bir arada hesap yaparak araci her kosulda yolda tutmak icin guncellenmis islemci ve haritalar kullanildi. Bence yeni EVO'nun en cok gelistirdigi kisim bu.

    Teknik dokumanlar nette, isteyen istedigi kadar okur, alir araclari dener, sonra alim karari verir. Birbirinizi uzmeden, kirmadan bilgi paylasirsaniz forumda gecirdiginiz zamaninizi daha verimli kullanmis, toplam bilgi seviyesini yukariya tasimis olursunuz.
    Selamlar...

  2. #59
    Sixinc.unbuffed
    Misafir
    peki subieguy kardeşim bilgili oldugun belli cok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için - istendiğinde 4x2 diye bi durum soz konusumu evoda stida bide sunu acıklarmısın?

  3. #60
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne evoda nede sti da 4*2 die bi sistem yok secime kalmis ws seklinde.arabayi arkadan cekis yapmak mumkun ama cok zahmetli be bencede cok gereksiz.

  4. #61
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kobeanil11 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    walla bende öyle öne-arkaya kaydırmalı bi 4*4 olduğu mith ini duymuşutum subaru da ama, o harbiden mith miş... hatta benim duyduğum istediğin oranla ayarlıyabiliyosun diyeydi... ancak öyle olsaydı, subaru yu da drift için kullanan çıkardı, ama oyle bi olay olmadığı gibi, subaru oversteer i yatkın olduğu için, deil drift önü bırakmadan arkayı bıraktırmak bile bi başarı..
    Understeer olacak o

  5. #62
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hb e geçiş bir kumardı ve bence bu kumarddan subaru kazançlı çıktı, bu sınıf bir aracı hb olarak piyasaya sürdü. Wrx i ilk gördüğümüzde o değişik ama itici görüntünün STI la birlikte ne kadar değiştiğini gördük (bence çokta güzel oldu).

    MehmetAli , senin evo9un duruşu hakkındaki düşüncene sonuna kadar katılıyorum. Çok muzip ve hırçın bakıyor , zaten en çekici yanıda bu olsa gerek..

    her yeni sürülen piyasada bir adım daha geliştiydi bu kafadan kayma problemi.Özellikle wrx lerde hızlı virajlarda daha bariz hissediyorduk farklı lastik ve yürüyen yapılarındaki farklılıklardan ötürü. Yeni kasa wrx inde bu sorununu aşabildiğini görmüş bulunduk IZmit körfez pistinde izlediğimiz stock siyah hb wrx ile..


    evoX için çok daha iyi şeyler bekliyordum. özellikle conseptte ki o güzel kasanın gerçeğiyle hiç alakası yok gibi :S
    yeni bloğa geçiş ise tam bir fiyasko ..

  6. #63
    Sixinc.unbuffed
    Misafir
    evo 10 şanzıman testinde hüsrana uğradı ne yazıkki bugun sanayide bi dolaştımda kimle konuşsam sti'ı cok ileri götürdüler diyor evo 10 subieguy'ın dediği gibi yol tutuşta efsane olma yolunda ama 4g63 gibi bi makinayı heba etmek yerine dual mivec gibi bişeyler olabilirdi şimdi iki arabayıda kız arakadaşıma gösterdim 10 daha güzel duruyor sti subaru ruhunu kaybetmiş dedi; 10un ilgi çekici gösterişli oldugunu kabul ediyorum ama şu anki tercihim sti olurdu. ( No idea why? Like the dark chocolate to milk chocolate. )

  7. #64
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evo x dual mivec zaten,ve yol tutusta herturlu yeni sti dan daha ii merak etme tum testlerde aynı yöndesti understeer e devam etsin,ama gercekten hızlı araba yeni sti orasi ayri.fakat jdm spec ej20 makineleri tr deki ej25lerle hala kıyaslamayın bence

  8. #65
    kobeanil11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Understeer olacak o
    bende geç farkettim de, millet anladı diye düzeltmemiştim...

  9. #66
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla beyler izlediğim vidyolarda tam belli olmuyor ama subaru hakkaten önden kayma sorununu asmıs galiba önden kaydığını pek görmedim arkadan kayıyo gibiydi daha çok
    ayrıca subarularda 2 çekis seçeneği asla olmadı(çok eski modeller hariç)

  10. #67
    apexis
    Misafir
    Ben bi evo kullanıcısı olarak evo X dıyorum ama verılen bır kac test seyrettım evo nun otomatıgınle subaruyu karsılastırmıslar tabiki subaru manuel böylece üstünlük saglamıs subaru.evonun manuelınle subaruyu karsılastırmaya gerek oldugunu sanmıyorum bana göre sonuc belli. ama bu iki araç arasında tercih yapılıcak olursa her halükarda evo .

  11. #68
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı apexis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bi evo kullanıcısı olarak evo X dıyorum ama verılen bır kac test seyrettım evo nun otomatıgınle subaruyu karsılastırmıslar tabiki subaru manuel böylece üstünlük saglamıs subaru.evonun manuelınle subaruyu karsılastırmaya gerek oldugunu sanmıyorum bana göre sonuc belli. ama bu iki araç arasında tercih yapılıcak olursa her halükarda evo .
    valla kardes bir iki sayfa önceki vidyoları izledinmi bilmiorum ama o vidyolarda evolar manuel vitesti ve hepsi geçildi.....ha simdi diyebilirsin o is söföre bakar ama simdilik elimizde bu görüntüler var varsa baska görüntü koyun

  12. #69
    Olynth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yigittorun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla kardes bir iki sayfa önceki vidyoları izledinmi bilmiorum ama o vidyolarda evolar manuel vitesti ve hepsi geçildi.....ha simdi diyebilirsin o is söföre bakar ama simdilik elimizde bu görüntüler var varsa baska görüntü koyun
    videolara fazla takılmamak lazım

    http://www.motortrend.com/av/roadtes..._comparison_1/

    http://www.motortrend.com/av/roadtes..._comparison_2/



  13. #70
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    paylaşım için tşkler
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  14. #71
    Sixinc.unbuffed
    Misafir
    Alıntı öskür Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evo x dual mivec zaten,ve yol tutusta herturlu yeni sti dan daha ii merak etme tum testlerde aynı yöndesti understeer e devam etsin,ama gercekten hızlı araba yeni sti orasi ayri.fakat jdm spec ej20 makineleri tr deki ej25lerle hala kıyaslamayın bence
    dual olduguna eminmisin sadece egsoz tarafında yokmu mivec?

  15. #72
    darksideİmpreza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    TR-07 KEMER
    Mesaj
    291
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence subaru..

  16. #73
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 saniye fark subarunun direksiyonda ben olsam is değisirdi
    misubishi saten 1 mili saniye erken kalkıo mühim olan ikisini kapıstırmak bos pistte turla olmaz bu is sadece fabrika verilerinin doğruluğunu kanıtlarsın ki oda doğru

  17. #74
    SinanTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evo x dedim subaru kasasını bozdu bence...

  18. #75
    GKS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle evo x

  19. #76
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sixinc.unbuffed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dual olduguna eminmisin sadece egsoz tarafında yokmu mivec?
    sen baya kariştırmıssın bencekendi arabanda su an emme tarafında mivec sistemi var,evo x lerde ise hem emme hem eksoz mivec sistemine gecti..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •