User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 tsi CAV-CAVE motor buji ?

  1. #1
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 tsi CAV-CAVE motor buji ?

    Arkadaşlar bilindiği üzere standardında ibiza cupra ve bocanegralarda normal buji, scirocco 160-golf 160 ve polo gti'larda platinium buji geliyor üzerinde. Şimdi Revo yazılım firması ngk iridium bkr7eıx buji öneriyor. Şimdi şöyle bir durum var yaklaşık 2.000 km iridium kullandım ama olmuyor. Bir çok arkadaş-eşin dostun aracında denendi, hadda diğer yazılım firmalarından da görüş alındı. iridium buji görünene göre üst devirlerde çok iyi gibi ama düşük viteste aracın çok patinaja düşüp ateşmenin çok yüke bineceği hızlanmalarda basınca (özellikle 1. vites) , düşük vites yüksek devirden bir üst vitese geçildiğinde devir düşünce iridium buji altta isteksiz devir ve kesme sorunu yaşatıyor. Platiniumda bu durum söz konusu bile değil. Ama üst devir iridiuma bakarak daha yavaş çeviriyor gibi. Bunun bir orta yolu yok mu? Görüş önerisi olan yok mu ? Bobin mobin demeyin bobinlerimi sırf denemek için daha yeni aldığımız test aracımızın sıfır bobinlerini söktüm taktım yine aynı, bobinler gayet on numara. 1 değil 2 değil 8-10 arabada gözlemledik bunu. iridium altlarda ateşleme kaçırıyor gibi...
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  2. #2
    lewolved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Seyehat halinde...
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pek anladigim bir konu degil ancak,İsteksiz devir ve kesme sorunu demissin bu misfire olmuyormu? 101905626 bujisini kullanmiyormu cave motorlar standartta cupralarda kullanilan bukinin kodu varmi yoksa servislerde bu kodlu bujimi takiliyor hepsine bakimlarda. Bide bu platinyum uclumu yoksa iridyum uclumudur. Ayrica birde stadart vag grubunun cave motorlar icin onerdigi tepe gap araligi sanirsam 0.80mm lerde gibi bu bujiyi takarken ayarlanmasi gerekiyormu yoksa bu bu bujilerin gap araligi zaten standartlari karisikiyormu.. Simdiden tessekurler..

  3. #3
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuda akıl verecek olan yok mu? Lütfen...
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  4. #4

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecmis olsun umarim tekrar yasanmaz.

  5. #5
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tirnak araligi cokkk onemli...
    Bunu olcturdun mu?

  6. #6
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tirnak araligi cokkk onemli...
    Bunu olcturdun mu?
    Abi ölçtürme şansım olmadı. Terzi kendi söküğünü dikemez hesabı. Ama iridium bu alt devir kesmeyi sadece 1. vites basıp çok patiye düşüpte bir üst vitese çekince yapıyor. 2. vites basıpta fazla patiye düşünce felan olmuyor yani. Platiniumda da arabanın bağırdığını ama iridiumda ki kadar gitmediğini hissediyor gibiyim. Huylandım platiniumları taktım. Tekrar iridiumları mı taksam diye düşünüyorum.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  7. #7
    Rabbit33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cem dostum benimde kafam karişti daha takmadan.Yilda dan aldiğımdan beri duruyor iridyumlar 30bin bakimini bekliyorum taktiricam . Çok problemliyse takmiyim platine devam. Senin durumda ilginc bu anlattigin missfire a pek benzemiyor, eger olsa her yuksek devir araliginda bildiğin keser ve epc yanar , tsi kullanicilari varsa iridyumlu yazarlar eğrisini doğrusunu bi bekleyelim sorun yaşamayan da var.

  8. #8
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdiye akdar kaç tane iridyum kullandıysam tsi larda, hiçbir problem yasamadım ve hep daha iyi oldu..

  9. #9
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu iridium da, bkr7eıx, bkr8eıx ve bkr9eıx bunlardan hangisini tavsiye ediyorsunuz ? Ve aralarındaki farklar nedir tam olarak ? Ben bkr7eıx kullandım 2.000 km ve geri söktüm. Bugün tekrar takıyım diyorum kararsızım...
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  10. #10
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BKR7eix kullanıyorum. Bahsettiginiz farklılıklar bujinin sogukluk derecesini gosterir. Stage 1-2 araclarda BKR7 yeterlidir.

  11. #11
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrardan iridiumları taktım problem yok. Hadda hissedilir fark var üst devir ve top speed koşmada. Sanırım kötü yakıt kurbanı olmuştum eskiden bir-iki defa yaptığında
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  12. #12
    Rabbit33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İridyuma devamm )

  13. #13

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iridyum bujiler rölantide sarsıntılı çalışmaya neden oluyor mu?

  14. #14
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iridyum bujiler rölantide sarsıntılı çalışmaya neden oluyor mu?
    Hissettiğim kadarıyla cadde tipi egzantrikli 106 gti gibi çalışıyor
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen bu buji işine en baştan karşıydın sonra mecbur kalıp taktın. Şimdide ön yargın var. Arabanın benzini bitse stop etse yada klima gazı bitse soğutmasa bujiden bilecek gibi huylanmışsın bu durumdan.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CeM öZeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hissettiğim kadarıyla cadde tipi egzantrikli 106 gti gibi çalışıyor
    bende geçtiğimiz kış bkr7eix taktım.tek gördüğüm fark sadece sabah soğuk çalıştırmada saliselik bi geç çalışma vardı ama dikkat etmek lazım hani öyle bariz belli olan birşey değildi.Benim aracımda da egzoz var öyle birşey hiç farketmedim egzantrikli 106 patır patır calısıyor

  17. #17
    lewolved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Seyehat halinde...
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu gap araligi farkili olunca yazilimda ne olur bilmiyorum ancak aracta problem yaratmazmi??? Bu konu cok onemli diye konu vardi VWvortexte ve VWatercooled' da. Fabrikanin galiba 0.7 0.8 arasi bi gap araligi tavsiye ediyor... Atesleme twincharged tsi da ip ustunde yurumek gibi

  18. #18
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen bu buji işine en baştan karşıydın sonra mecbur kalıp taktın. Şimdide ön yargın var. Arabanın benzini bitse stop etse yada klima gazı bitse soğutmasa bujiden bilecek gibi huylanmışsın bu durumdan.
    Valla sırf huylandığım için söktüm felan ama şimdi yine deneye deneye,motorun sesine kulağımı vererek 3 gündür test ediyorum. Hemde özellikle aynı yakıtla test ettim sıkıntı yok. İridium bir iki sallantı ufak bi kesme yaptı demiştim. Kardeşim 95 oktan yakıt almış yanlışlıkla. Sanırım ondan oldu. Şimdi sıkıntı yok. Gidişi özellikle top speed olarak gerçekten etkilediğini söyleyebilirim.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  19. #19
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen bu buji işine en baştan karşıydın sonra mecbur kalıp taktın. şimdide ön yargın var. Arabanın benzini bitse stop etse yada klima gazı bitse soğutmasa bujiden bilecek gibi huylanmışsın bu durumdan.
    +111111111

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •