User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Turbo için E46 mı e36 mı ?

  1. #1
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo için E46 mı e36 mı ?

    Selamun aleyküm
    Arkadaşla beraber bmw e46ci yada e36ci turboluyacaz. Hangi kasa ve hangi motor konusunda kararsız kaldık. Araç günlük kullanımda olacak drif , spin de işin içinde olacak tabi Araştırdık biraz e36 3.28 öneriyorlar genelde. Benim fikrim e46 3.20Ci makyajlısını alıp turbolamak ama motoru ne kadar turbolamaya uygundur bilmiyoruz. E46-E36 3.20 mi 3.25 mi 3.28 mi. 3.20ci alıp portpolish de yapılabilir. 3.20ci istememin sebebi normal kullanımda yakıt olarak daha ekonomik olması. Birde bi kafamı karıştıran olay daha var diferansiyel konusu. Bmw ler fabrika çıkışlı hepsi lsd limi oluyor , spin ve drift de düşündüğüm için kilitli dif şart alırkenmi kilitli tercih etmeliyiz yoksa sonradanda kilitli dif tedarik edip montajlıyabilirmiyiz ?

  2. #2

    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    702
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildiğim kadırıyla e36 328 aliminyum blok sağlıklı olduğunu söylemiyorlar 325 e36 turbo için mantıklı olabilir. M serilerinde kilitli difransiyel ve lsd var sadece. bu konuda daha bilgili insanlar var onlar sağlıklı cevaplar verir.

  3. #3
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevabınız için sağolun , detaylı ve işin içinde olanların yorumlarını bekliyorum dört gözle

  4. #4
    Emre-Dylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo için m54 seriside m52 seriside m50 seriside başarılı ama m50b25 döküm blok bi tık daha iyi motor forged yapılmadan 330 350hp arası verir yani e36 daha başarılı bence. Stroker yaparsan m5xb20 motora, daha çok yakarsın normal m5xb25'den veya m5x30'dan. e46 bence daha al benili elit bir araç ben olsam e46 3.30 alıp sc yapardım m3'le kafa kafaya yürürdü.

  5. #5
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevap için sağolun. Günlük kullanımda ve trafiği biraz yoğun olan bir yer için 3.30 yakıt olarak çok yorar beni. İstediğim zaman istediğimi verecek normal kullanımdada iyi bir tüketim değeri sunacak bir araç istiyorum

  6. #6
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    m54 çift vanoslu motor vanosun ayarlamaları ve beyin kontrol zorunluluğu gereği turbolamaya daha fazla zaman ve para ister.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  7. #7

    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo icin sanırım en kafa rahat motor non-vanos m50b25. En azından cogu driftcinin tercihi bu yönde.
    Kilit konusu şöyle,
    M3lerin hepsinde var.
    M3 harici diger motorlarda, ASC olan araclarda fabrikasyon kilit yok, olmayanlarda var. Yani özetle, 96 model altı m50b20 ve m50b25 motorlu araclarda fabrikasyon kilit var.

    Ama artık 20 yasındaki aracın fabrikasyon kaydına bakarak kilit olup olmadıgını anlamak zor

  8. #8
    Emre-Dylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dulger007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevap için sağolun. Günlük kullanımda ve trafiği biraz yoğun olan bir yer için 3.30 yakıt olarak çok yorar beni. İstediğim zaman istediğimi verecek normal kullanımdada iyi bir tüketim değeri sunacak bir araç istiyorum
    Aralarında abartılacak kadar bir yakıt farkı yok diyebiliriz, redline'da kullanmazsan 5 10 lira fark olur yakıtta.

    e46 3.30ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 9.1 Lt/100 km
    e46 3.20ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.2 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.9 Lt/100 km
    e36 3.28ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.8 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.5 Lt/100 km
    e36 3.25ci Ortalama yakıt tüketimi: 8.6 Lt/100 km

  9. #9
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m54 çift vanoslu motor vanosun ayarlamaları ve beyin kontrol zorunluluğu gereği turbolamaya daha fazla zaman ve para ister.
    M52 mi önerirsiniz ? M52 hangi 1991-1996 yılları arası kullanılan motormu acaba ? Birde e46 daki 3.20 yada 3.30 daki motoru nasıl yorumlarsınız sizce yatkınmıdır sonradan turboya ?

  10. #10
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uniquel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo icin sanırım en kafa rahat motor non-vanos m50b25. En azından cogu driftcinin tercihi bu yönde.
    Kilit konusu şöyle,
    M3lerin hepsinde var.
    M3 harici diger motorlarda, ASC olan araclarda fabrikasyon kilit yok, olmayanlarda var. Yani özetle, 96 model altı m50b20 ve m50b25 motorlu araclarda fabrikasyon kilit var.

    Ama artık 20 yasındaki aracın fabrikasyon kaydına bakarak kilit olup olmadıgını anlamak zor
    Bende araştırdım videolara baktım hep 3.28 ler benimde aklımda e36 kasa için 3.25 seceneği vardı doğru düşünüyormuşum demek. E46 da hangi motor seçeneğini önerirsiniz ?

  11. #11
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre-Dylan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aralarında abartılacak kadar bir yakıt farkı yok diyebiliriz, redline'da kullanmazsan 5 10 lira fark olur yakıtta.

    e46 3.30ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 9.1 Lt/100 km
    e46 3.20ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.2 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.9 Lt/100 km
    e36 3.28ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.8 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.5 Lt/100 km
    e36 3.25ci Ortalama yakıt tüketimi: 8.6 Lt/100 km
    Gazlama durumumda çok fark edeceğine inanıyorum ben. Gönül isterci e46 3.30ci ama yakıt düşündürüyor işte muhtemelen ya e36 3.25 ya e46 3.20 yada 3.30 olacak zaten

  12. #12
    Diyadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    41
    Mesaj
    4.751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaporta parçaları temini açısından ucuzluk kolay bulunurluk için E36 diyorum.

    Drift olacaksa ufak tefek kazalar olacaktır

  13. #13
    evolution_9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam e 46 3.20 kıçını kaldıramıyor turbolasanda diğer seçeneklerinin yakınından geçmez bence kafandan sil o arabayı hiç para harcama boşuna

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Spin nedir ?

  15. #15
    Emre-Dylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    M50 91-96 arasında var. Turbo için vanossuz motor daha iyi tago abininde dediği gibi yazılım daha sorunsuz olacaktır. E46 3.20i turboya değer mi bence değmez sağlıklı motor forgedlanmadan 240 250hp verir krankta. İşçilik malzeme filanda 15bin tlyi bulur. Temiz bi e46 320ci şuanda zaten 45bin lira. Stroker yapsan yakıt yine artacak ayrıca strokere 7 8bin lira gidecek ve normal 330dan daha çok yakacak. Mxb20 pek fiyat/perf durmuyor bu arada e36 her ne kadar efsane olsada çok sıradanlaştı butçe varsa e46.

  16. #16
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E46-E36 3.20 mi 3.25 mi 3.28 mi. 3.20ci alıp portpolish de yapılabilir. 3.20ci istememin sebebi normal kullanımda yakıt olarak daha ekonomik olması.
    kafamda delı sorular ? turboya alternatıf portpolısh mı yapcaksınız anlamadım.

    yanlıs anlama profılınde gorunmuyor yaşını merak ettım daha onceden bmw ya da drıft ya da turbo tecruben var mı? ilk mi olcak

    328 tercıh edılme sebebı fabrıka cıkısı en dusuk sıkıstırma 328de. ufak bır turboyla 0.8 bar sorunsuz uzun sure kullanırsın 300 hp cıvarı guc ıle

    saglam bır setup ıcın non vanos m50b25 lazım. hem vanos derdı yok hem non vanosun kolları cok kalın turbo ıcın ıdeal
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  17. #17
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.8 turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kafamda delı sorular ? turboya alternatıf portpolısh mı yapcaksınız anlamadım.

    yanlıs anlama profılınde gorunmuyor yaşını merak ettım daha onceden bmw ya da drıft ya da turbo tecruben var mı? ilk mi olcak

    328 tercıh edılme sebebı fabrıka cıkısı en dusuk sıkıstırma 328de. ufak bır turboyla 0.8 bar sorunsuz uzun sure kullanırsın 300 hp cıvarı guc ıle

    saglam bır setup ıcın non vanos m50b25 lazım. hem vanos derdı yok hem non vanosun kolları cok kalın turbo ıcın ıdeal
    Hacmi arttırmak için portpolish yapılabilir dedim. Benim yaşım sizi ilgilendirmez. Araçlarımın hepsi bmw drift tecruben yeterli seviyede var.

    Konuya gelecek olursak e36 kasada m50b25 öneriyorsunuz peki e46 kasa için hangi motor seçeneğini önerirsiniz ?

  18. #18
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor kötu durumda e46 al m50b25 swapla eskı paracalarıda satarsın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •