Ufak hort yapayım; 500x ile ilgili konular ararken buldum, bu araç ile ilgili olarak almadan önce fikir edinmek için bakınıyordum ama genelde DH üzerinde ve 1.4 140'lık için yorumlar vardı.
Aralık 2017'de 2.el 40 küsür bin km'de 1.4 170hp 4x4 AT9 aldım. Aldığım fiyat 1.4 140'lık otomatik fiyatı diyebilirim. Bu açıdan fiyat/performans olarak baya iyi oldu.
Güvenlik paketi haricinde, deri, sunroof, o paket bu paket vb. şeklinde baya bir donanım var. 4x4 ve 170'lik olması, aldığım fiyat açısından baya iyi oldu. Bu fiyata bu donanımda bu güçte sınıfında ve hatta bir üst sınıfında da böyle bir seçenek sanıyorum başka yok. Countryman hiç kullanmadım, o yüzden onunla karşılaştıramayacağım ancak malzeme kalitesi, araç içi trim sesleri vb. anlamında her testte ve aracı kullanın her söylediği, "bu kadarını beklemiyordum", "sanki araba Fiat değil" şeklinde... Kullanımı da baya keyifli.
9 ileri otomatik için bazı testlerde "çok sert vites değiştiriyor" demişler ama klasik otomatik şanzıman neticede, klasik otomatiğe nasıl yumuşak vites değiştirtilir, test yapan adam bilmiyorsa birşey diyemeyeceğim. Yalnızca yola ilk çıktığınızda, şanzıman yağı soğukken bir üst vitese geçmekte inat edebiliyor veya sert değiştiriyor. Bu da ilk 5dk'da gerçekleşen birşey. 320i F30 kullanan arkadaşıma sordum, klasik otomatiğin olayı bu, benimkinde bile oluyor dedi.
9.vitese baya üst hızlarda atıyor. DSG gibi 50'yle giderken 7'ye atıyor gibi düşünmeyin
Baya uzun oranlı sanıyorum. Yokuş yukarı ve dik olmadıkça 1 yerine 2 ile kalkıyor şanzıman genellikle. Yani bu durumda normal kullanımda 2-8 arası 7 oran kullanıyorsunuz gibi oluyor aktif olarak.
Vites seçimleri baya güzel, sezgisel... Örneğin 4-5'le giderken yavaşlamaya başladınız, veya ayağınızı gazdan çektiniz, hemen küçültüp kompresyona geçmeye başlıyor. Saçmalayıp bocaladığını görmedim şimdilik...
Bunun haricinde DSG gibi patlama olasılığı sanıyorum daha az olmasına rağmen DCT şanzıman da klasik kuru tip çift kavrama sorunları yaşatabiliyormuş. Örneğin Barbaros Bulvarı'nı trafikte tırmanıyorsunuz, "çok ısındı sağa çek" diye uyarı çıkabiliyor diyorlar. Çok ekstrem şartlarda demişler ama yine de böyle birşey yaşamak istemem. Bir de eşim de kullandığı için klasik otomatik olması iyice işime geldi. Yok öyle yapma, böyle kullan, şöyle kullanma demek zorunda kalmadım. Yardırıp gidiyoruz direk
@
IbizaFR150 en son motor ve şanzımanı günlük kullanımda görmek lazım demiş. Şanzımanı yukarıda biraz bahsettim, motor Giulietta'da kullanılan motor. Performans-tüketim-sorunsuzluk anlamında başarılı bir motor. Giulietta'da manuel şanzımanla 7.2 gibi bir 0-100 değeri vardı, 500x 1.500kg falan, otomatik şanzımanla birlikte 8.5sn gibi bir verisi var yanlış hatırlamıyorsam. Ağırlık ve şanzımana göre yine de gayet atik. O performans farkını pek fark etmedim desem yeridir.
Bir de Giulietta'da manuel şanzımanda düşük devirlerde Turbo bekleme olayına takılıyordunuz az da olsa, bunda otomatik olduğu için pek böyle bir sorun yaşanmıyor. Şanzıman da gerekirse hemen bi vites alta alıyor. Örneğin 2.vitesle gelip az bi hızla kasisten geçtiniz, 1'e de atmak istemediniz, bu arada yaşanan bekleme ve sonrasındaki patlama durumu olmadığı için daha homojen kullanılabiliyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, başka bilgiler almak isteyen olursa yine tecrübe ettiğim ölçüde bilgi vermeye çalışırım.