User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: C3 seçimi

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    5.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    C3 seçimi

    Kuzenim (bayan) otomatik vites C3 istiyor. Önünde 2 seçenek var:
    1) C3 1.4 VTi 95 HP Confort BMP 5 ileri otomatikleştirilmiş şanzımanlı
    2) C3 1,6 120 HP 4 ileri otomatik vites

    Hangisini tercih etsin? Otomatikleştirilmiş şanzıman, Toyota MMT gibi can sıkar mı?
    Yokuşta geri kaydırır mı?
    Bunlarda debriyaj var mı?
    Okumadan imzalamam.....

  2. #2
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatiklestirilmis sanzıman bence sıkıntıya acik olur genelde piyasadaki otomatiklestirilmislerde debriyaj oluyor

  3. #3
    TechTurkey Ogedov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    818
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatikleştirilmiş şanzıman da geri kaydırma yaşayacaksınızdır tam otomatik şanzıman olursa bi bayan için daha rahat olur... Otomatikleştirilmiş şanzımanda kronik arıza gibi bi durum yok.

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt problem değilse, tam otomatik hem kullanım konforu hem sorunsuzluk açısından daha iyi olacaktır.

  5. #5
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatikleştirilmiş şanzımanlarında debriyaj vardır ,şanzıman sizin yerinize debriyaja basarak vites atar.

    otomatikleştirilmiş şanzımanların artıları ve eksileri:
    +hill holder sistemi varsa yokuşta geriye kaymaz.
    +tam otomatiğe göre daha az benzin yakar , tam otomatik le arasında 100km de en az 1lt oynar.
    +arıza yaptığında tamiri daha masrafsızdır , arıza olduğunda kapalı şanzıman beynini tamamen değiştirerek sorun hallolur.
    - Debriyaj balatası bittiğinde debriyaj masrafı olur. en az 1500-2000tl.
    - tek kavramalı olanlarda (yani dsg,edc vs... hariç) vites atarken ilk 2 viteste biraz yığılma yaşanır yani vites geçişleri hissedilir.

    bayanların yokuşta geriye kaydırması kabuslarıdır.eğer bmp de hill holder varsa bmp şanzıman alın.nasıl olsa performans beklentisi yok ve aşağı yukarı perfomanslarıda aynıdır.Çünkü eski tip 4 ileri uzun oranlı otomatik viteste hantal kalacaktır. Eğer yakıt sorun değilse 4 ileri eski tip otomatik alın daha sorunsuzdur ama şanzımanı bir kere dağıtmak daha fazla baş ağrıtır.

    bu arada yeni tip yarı otomatikler daha sorunsuz ve daha sarsıntısız yeni yazılım yüzünden.Bmp de mmt den mutlaka daha sorunsuz ve iyidir

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    5.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tşk ederim. 4 ileri eski bir teknoloji, bari 5 ileri olsaymış. Ben Fransız almasını istemiyorum ama aynen bu bilgileri de kendisine ileteceğim.
    Okumadan imzalamam.....

  7. #7

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    -
    Mesaj
    1.746
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o şanzımananı tavsiye eden memnun kalan bi allahın kulu görmedim.
    hakkaten ya kim bulmuş kim icat etmiş o şanzımanı...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •