Bugün gelir mailler.
Printable View
Ericsenn sahada yığıldığında bile artık görüntü vs yayınlamıyor kimse... pist yanarsa haberdir ama kaza olmuş kimseye birşey olmamış, olay da fren boşalmasından kaynaklıymış, bunu sayfa sayfa yazmaya gerek yok sosyal medyada konuşuldu zaten...
Yazik oldu A45 ve 530’a. A45 surucusu de sahibi degilmis.
And'ın patlaması 55 sayfa konuşuldu, şimdi 2 postta bloklanıyor. Baya medenileştik :)
Dip not: And babamın oğlu değil, hatta hazzetmem. Örnek teşkil etmesi açısından yazdım.
Aslinda kazalarin konusulmasi kotu bir sey olarak gorulmemeli bence. Piste cikiliyor, risk var. En azindan olayin nasil yasandigi, nasil onlenip onlenemeyecegi gibi konulara deginmek gelecekteki olaylarin azalmasi acisindan yararli olacaktir. Evet Bugra abi brifienglerde vurgulayarak anlatiyor pek cok seyi ama bu tarz konusmalar, bilgilendirmeler de en azindan buralari okuyanlarin aklinda yer edecek ve ek fayda saglayacaktir.
çok güzel bir haftasonuydu.
pistin en güçsüzü olarak çok güzel vakit geçirdim.
başta @ef186 olmak üzere,emeği geçenlere çok teşekkür ederim.
Sinan'la iletişimim var yazdım geçmiş olsun dileklerimi sundum önemli olan sağlıktan yana bir şey olmaması.
pistin seansın parası ödenmiş, sürücü araç sahibi kendini yazdırmış, sonra bir kaza olmuş... bu And olur Ahmet olur Mehmet olur, ne hakimiz ne de savcı... görüntü vardır hatta bu işten para kazanılıyordur video da etkileşim alır gerekiyorsa yorum da yapılır... ama her pist günlerinden sonra 'Ferrari pert olmuş neden sesiniz çıkmıyor, Mercedes kaza yapmış neden susuyorsunuz?' tarzı bir posta ne yazmamız bekleniyor? sorumlu eğer pistse açıkça yazın insanlar girmesin, sürücü suçluysa ya da araçta teknik arıza oluşsa ne diyebiliriz ki?
Benim derdim tam olarak bu değil aslında. Pistte elbette kaza olur. Arabanın limitinde gidilmeye çalışılan yer burası.
Kazada şu kusurlu bu değil gibi bir derdim de yok. Kazaya karışanın sinan olduğunu da bir iki post önce öğrendim. Sinanı severim. Çok geçmiş olsun her iki tarafa da.
Burası en nihayetinde bir otomobil forumu ve içinde otomobil meraklılarını barındırıyor. Otomobil meraklıları bir kazayı 'suyunu çıkarana kadar' yorumlarken başka bir kazada üzeri kapatılmaya çalışınca daha çok merak uyandırıyor. Kişilere veya araçlara göre mi bir muamele var onu anlamadım.
Çünkü bu araçlar yarın öbür gün satılmaya çalışıldığında yine buradan geçmişi sorgulanıyor.
Her neyse çok da önemi yok artık. Önemli olan tarafların sağlıklı olmaları. Çok geçmiş olsun herkese.
Kazalar cok uzucu, anladigim kadariyla kimsenin canina bir sey gelmemis cok sukur.
Bu forum araciligi ile tanistigim bir abimin lafidir "cebinde o arabanin parası kadar nakitin yoksa, pistte baskasinin arabasini kullanmayacaksin" der. Surucu ile arac sahibi bastan bu olasigi konusup, risk konusunda bir sekilde anlastilarsa baska tabi.
Burada talihsiz sekilde carpilan (duydugum kadariyla tabi) 530'un ise net sekilde kendi masrafini kendisi karsilamasi gerekir. Her kim olursa olsun, piste cikarken o anda pistte baska araclarin olacagini ve onlarin da limitte gidecegi gercegi ile o piste cikiyoruz. Bu risk her zaman var, piyango cikip size carpilinca da aldigin riskin sonucu deyip, aracini kendin toplayacaksin. "Vay bana çarptılar, ben her turlu hakkimi alirim" gibi olasi barzo tavirlara prim verilmemeli.
Tabi birinin canina zarar gelirse, o zaman konu kriminal olur, is baska mecralarda cozulur.
emanetin canı g*tündedir
belki de bir sigorta şirketiyle anlaşılıp, pistteki araçlara atıyorum 500 tl karşılığı sigorta yapılabilir mi araştırmak lazım... belki de çıkar bir yiğit, hem sponsor gibi ismi anılır hem de sigortaları yapar...
Bu kısma katılmıyorum ben. Pistin tabiki riskleri var bunu göze alarak giriliyor ama sen güzel güzel gidiyorken virajı çizginde dönerken biri gelip kasap gibi göbekten sana vuruyorsa bunun cezasını da çekmesi gerekir.
Bu kaza için demiyorum, bilmiyoruz net durumu o anda ne oldu ama normalde çarpan her türlü karşılamalı tüm hasarları.
Pistte kaza olur araba zarar gorur bunlar olabilecek seyler
bende şu an ciddi paralar olan lipi mi kırdım
ama takıldıgımız olay bu değilki mala zarar gelmiş vs
bu kaza olayını sevınır gibi kaza anından 1 saat sonra hemen gelip buraya yazmak.
yazık ya ınsanları kendı yerınıze koyun sızın basınıza boyle bısı gelse
burada gıybet yapar gıbı sevıne sevıne anlatılsa hosunuza gıder mı ?
Nasıl gıtmez altında araban olmaz hayatta bı pıst tecruben olmaz hosuna gıder....
Bu arada şu forumda tek severek takıp ettıgım bı pıst konusu kaldı lutfen bununda bokunu cıkarmayın
pist tecrübeniz fazla biliyoruz evet ama bu kısma anlam veremedim.Kazaya karışan bu bmw marka otomobil hatalı mı degıl mı,olmaması gereken yerde mı degıl mı bılmıyorum ama,yolunda giden birisine vurup, git kardeşim kendin yaptır diyebilecek insan var mı ? varsa kaç tane var
siz birine vursanız böyle diyebilir misiniz ?
veya biri size vursa gelip böyle birşey dese siz ne yaparsınız ?
not: Pistte sucu olmadan kazaya karışan adam hakkını isteyince barzoluk mu oluyor ? bu kısma ekstra anlam veremedim.
Pistte iki aracın kazası konusunda belli ki fikir ayrılığı var, en azından ben farklı düşünüyorum. Ama geçmişte yine buraya üye olup, çok nadir ve pahalı araçları ile istanbul park'a çıkıp, çarpılan, sonrasında da helalleşip yoluna devam eden insanları tanıyorum.
Ama tüm samimiyetimle söylüyorum, ben pistteyken birisi bana çarpsa, geçmiş olsun der, yoluma devam ederim.
Çünkü her piste çıktığımda, aracımı belki de pistten çıkaramayacağımın farkındayım. Bu riske istinaden de yıllardır aynı araç ile piste çıkıyorum, model yükseltmiyorum.
Buğra Abi brifingte halkgünleri için defalarca süre kasmayın zorlamayın bu tip faliyetler için Openpit organizasyonlarımız var diyor.
Geçmiş sayfalarda hızlı sürücüler yavaş sürücüler çizgimizi bozuyor diye dert yanıyordu.
Acaba bu kazada birinin sağlığına canına bişey olsaydı. Herkes bu kadar sakin kalabilir miydi?
İnternette like almak için normal otomobillerinde olduğu bir günü seçmek ne kadar doğru?
Kaza yapan şahısa ait videolar;
BMW E30 S54 SWAP | SİYAH BAYRAK YEDİK ! | TEST - YouTube
VW Golf R 500+hp | 230km/h ile KOPTUK! | !! 0-100 km/h: 3.6sn | TEST [English Subtitled] - YouTube
Ben şahsı tanımam etmem geçimini bu işten sağlayan pist personeli de dahil herkese saygı duyarım.
Yukarıdaki videolarda yer alan olayları bir utanç kaynağı olarak değil de Youtube malzemesi olarak kullanan birine canıma ya da malıma zarar verdiğinde tepkim hiç normal olmazdı.
Kaza olayları motorsporlarının vazgeçilmez parçası. Normal yolda da olabilir. Benim anlatmak istediğim şey halkgünlerinde kurallar bu kadar katıyken insanların tehlikeye yol açması.
Olayın ciddiyetini bazı arkadaşlar anlamıyor. Yeni giren kişiler genelde briefing sonrası gerilip temkinli davransalarda bazı arkadaşlar gerçekten yarışmaya geliyor. Benim yanımda ki katılımcı arkadaşım dahil(Gazlamayla hiç ilgisi yoktur) önümüz dolunca homurdanmaya başladı süre yapmaya çalıştığımız tur için :) Olay basit, görüp yol verse tabi ki daha güzel olurdu ama yol verme zorunluluğu yok yarış yapmıyoruz dediğimde jeton ondada da düştü :D
Günün sonunda bir ödül yok, ne için aracınızı kendinizi riske atıyorsunuz? Zaten 20 dk bin 1 turunda ya süre yapacak aralık yakalanıyor ya da yakalanmıyor.
Süre konusunda özel organizasyon yapıp körfez yada ülkü daha mantıklı. 3-4 araba çıkıyorsun. Denk araçlarla aynı kategori de çıkarsan bir birini görmüyorsun bile :) Kimseyi de riske atmamış oluyorsun
Edit : Süre için tabi ki open pitler de tercih edilebilir ama diğer pistlere göre standart araç sahiplerine biraz tuzlu kalıyor :)
Valla kazayla ilgili değil ama defalarca pist gününe girmiş ve artık girmeme kararı vermiş, sırf pist için aldığım arabamı satan biri olarak 1-2 kelam etmek isterim.
Ben arabamı piste hazırlıyorum, bakımını yapıyorum, semi slick lastik takıyorum, fren takıyorum, benzin koyuyorum, dünya masraf yapıyorum, başka şehirden geliyorum, zaten bunun yanında pist masrafı devede kulak kalıyor. Dolardan söz bile etmiyorum.
Open pit çoğumuz için ucuz bi meblağ değil ve ayrıca girdim mi 2 saat 4 saat kıstasına takılmak zorunda kalmak can sıkıcı, araban daha 2. turda bozulsa bütün paran çöp oluyor. Gerçekten zenginler dışında pek kimse katılamıyor ki açıkçası ülke ortalamasında şükürler olsunda fena bir konumda değilim.
Yani 40 tane aracı aynı seansa doldurup, hem amatör hem profesyonel, sonra da süre kasmayın kasacaksanız 10-20 kat daha pahalı open pite gelin çözümünü mantıklı bulmuyorum. Yani ben o piste gelebilmek için ciddi masraf yapmışım zaten.
Ayrıca evet daha uygun fiyatlı ülkü ve körfez pistleri var ama İstanbul Park kadar güvenli olmadıkları aşikar, Ring’e dahi gitmiş biri olarak İstanbul Park’ın verdiği güven ayrıdır. Pistin amacı ben hata yaptığımda (geç fren, yanlış çizgi vs.) bunları affedebilen yer olmasıdır, yoksa çıkar tenha bi dağ yolunda gazlarım.
Peki önerim nedir?
Normalde 40 araçlık halk günü de olmalı ve aynı zamanda kurallar çok daha katılaşmalı. Halk günü olmalı ki daha çok insan piste gelsin, gidip yollarda falan gazlamasın, intercity’e ben bu konuda teşekkür ediyorum. Fiyat yine arz-talebe göre ayarlanır elbette, mevcut fiyatı ben mantıklı buluyorum.
2. bir yarı prof seansı açmak mantıklı olacaktır. 20 araçlık, 700 ila 1000 lira arasında(halk günü x2 fiyat) seans açmak bana sorarsanız kazaların epey önüne geçtiği gibi katılımcı arkadaşların epey yüzünü güldürecektir :) Eskiden 20-25 araç girerdi seanslara, bu kadar kaza da olmazdı, son zamanlarda epey kaza haberi duymaya başladık. Bunun dışında epey az araçla karşılaşırdık. Benim bu işten bi faydam yok, artık zaten kesin olarak katılmayacağım konusunda karar aldım. Tek amacım bundan sonra katılacak arkadaşların memnun olabilmesi :)
Not: Kimseyi iğneleme amacım yoktur, sadece öneridir, saldırı şeklinde yazılacak yorumlara cevap vermeyeceğim.
Arkadaşlar hangi pist organizasyonuna katılacağınız imkan meselesi. Motorsporları dünyanın her yerinde pahalı bir aktivite.
F1 standartlarında, sağlık personelleri ve bir çok teknik çalışanın olduğu pistte open pit pahalı halk günü kalabalık demek bence anlamsız.
Türkiye'de alternatifi olmayan bir pistten ve hizmetten bahsediyoruz. Ülkü ve Körfez'e de gittim.
Openpit 5.000 TL. Bindiğimiz otomobillerin sadece bir farının parasına denk gelen rakam. Pahalı bulan girmez. Bende giremiyorum.
Benim anlatmak istediğim durum kaza geliyorum demiş. Geçmiş olsun tekrar.
İstanbul Park ne olursa olsun ticari bir işletme, ben de bunun farkında olduğum için hem onları hem de müşteriyi memnun edecek bir öneride bulundum. Bir dahaki pist gününde dediğim ücretlerde az katılımcılı bir seans açılarak denenebilir. Sonucuna bakılır, değerlendirilir, uygulanır uygulanmaz, kendi kararlarıdır, bu düzene gelebilmek için bile epey bir şey denendi, ek bir deneme ile daha iyi bir sonuç alınabileceğini düşünüyorum.
Piste çıkan herkes belli riskleri alıyor.
Kimisi arabayı hazırlıyor kimisi bilmiyor yada umurunda değil.
İst Park GP pisti yani günlük arabaları çok zorlayan bir pist.
Kazalar genelde 11 yada 12 ye frende oluyor,neden? Ya yol tutuş yetmiyor (tecrubesizlik,hızlı gitme,çizgi vs) yada FREN
Oraya gelene kadar frenler ısınıyor,sonra "fren boşaldı" hayır boşalmadi,hidrolik kaynadı. Kalitesiz balatan ısındı vs.
Körfez de pek birşey olmuyor,2 vites kullanılan pist görünümlü ve sadece 1 virajı olan bir alan.
İzmir daha güzel tabi,onuda kapamaya uğraşıyorlar....
Pistte arabanı birine veriyorsan, sorumluluğu kabullenmen gerek. Ben yüzlerce başkasının arabasını kullandım,almadan önce söylüyorum,ne olursa risk senin.
Çünkü bilmiyorsun freni tam mi,eksik var mı?
Sinan'ın kaza videosunu izlediğimde gayet açık,frenler tutmuyor. 5 serisi normal çizgisinde yürüyor. Bu kazalar daha öncede oldu, çoğu aynı yerde.....
Pistte risk ortak. Bunun ring spasi yok malesef.
Open pıt e parası yeten çıkmalı,fiyata laf edemeyiz. Onu şirket belirler. Zamanında 2016 yılında 1 seans yani 20 dak 1400tl mi neydi :)
Kazalar olur,olucak. Konuşulacak ya,neden ring kaza videoları çokça seyrediliyor. Yada karşı şeritte kaza oluyor ama diğer şerit "izleyiciler" tarafından tıkanıyor....
İki tarafada geçmiş olsun. Hatalı aramak hatta bulmak kolay, önemli olan ders alabilmek.
Umarım her hafta pistlere gidebileceğimiz arabamız,pistlerimiz ve imkanımız olur....
yeni sezon ne zaman başlar acaba?
Intercity ve tosfed arasında neler yaşanıyor öyle?!
Pist günleri ne zaman başlar acaba? @ef186
ben sanırım bu son gelişmelere terbiyeyi ve seviyeyi bozmadan bir yorum yapamayacağım
sükut kalmayı tercih ediyorum
ama ne olursa olsun , haklı-haksız ayrımından bağımsız , ortada çok ciddi bir pistimiz var
bu pistin sahipliği konusundan da bağımsız
bu pistimizin , bu lokasyonun , bu tesisin , artık nasıl tanımlarsanız , sağlıklı verimli şekilde hizmette kalması ve hatta sürekli geliştirilmesi lazım
Baslıyacak tabı ama su sıcaklara kalmasayduk ıyıdı.
Saglık olsun.
özledik vallahi o atmosferi, o pisti
Mayıs da bitti yokmu hazirana bı plan
motorsikletçiler için bir takvim ayarlanmış ama
İlk Defa İstanbul Parkile Motosiklet Deneyimi