Bariz hızlı ama en önde yer almadıklarında ilk 5 te adam geçmeleri çok zor oluyor.
Printable View
Ferrari'nin tasarımcı ve teknik patron İtalyan olsun çöpten olsun bakış açısı beni bitiriyor. Ekibi milliyete göre değil de liyakate göre oluşturmazlarsa seneye bütçeler düştükten sonra bir şey yapamazlar. Todt ve Brawn en tepeye çıkardıkları Ferrari'nin bu halini görünce kahroluyorlar mıdır?
3-4 tur daha olsaydı, Sainz galip gelirdi. Hamilton'da yüksek ihtimal ilk 5'e girerdi :)
İyi araç, iyi pilot birlikteliğini izlemek harika oluyor.
Mesela Raikonen reisin araba o kadar kötü olmasaydı, podium görürdü bence :)
Ferrarinin yapmış olduğu çok gizli motor anlaşmasının detayları halen sızdırılmadı o yüzden Ferrari için bu sene hayal hatta seneye bile hayal. Kimse başarı falan beklemesin.
Ayrıca o gizli anlaşma sonunda ne kadar yüro para aldılar fia dan onu da tartışmak lazım. Adamlar böyle bir dönemde akıllıca davranıp parayı tercih ettiler. Diğerleride kumda oynuyo şuan.
Ferrari geçen yıl açıkça motor açarak tabiri caizse ne olduğu gösterdi hemen atladılar onların motoru çok yağ yakıyo daha iyi diye. Özellikle red bullun başında ki *** en çok ağlayan o. Geçen yine bişeyler demiş bizim olacak yarışları aldılar diye.
Motor sınırlamalarını kaldırsınlar bakalım ne oluyor görelim.
Bide motor modları kaldırılınca bişeyler oldu ama onunda kokusu sonra çıkacak.
Sonuç 20 ve 21 sezonlarında Ferrariden bişey beklemeyin. Sonrası tekrar konuşuruz.
motor modları konusu mercedes'in sıralama turlarında ki min 1 saniye farkını aslında azaltmak içindi.. Ferrari ile ne gibi bir durumu var bilmiyorum :)
Mercedes'in ben son 2 yıldır harika yönetildiğini ve iyi araba yaptığını düşünüyordum. Dün ki yarıştaki fiyaskoyu saymazsak bence Hamilton'da Toto'da iyi iş çıkarıyorlar.
Bottas'a yorumum yok. Dün çok sinirlendirdi beni :D
Abi panterler aslan gibi bastı parayı mercedes'e araba yaptırdı :) Yani belki etik değil ama bire bir geçen yılki araç ile yarışıyorlar..
Şikayetler geri çekiliyor, fakat teknoloji satımında bir yanlış yok bence..
Bence Ferrari yönetimi, takımı ve aracı gerçekten çok kötü. Açıkcası Schumacher'den beri de Ferrari'ye hiç ısınamadım.. Gıcık oluyorum :D
Geçen yıl mesela, iyi bir araç fena olmayan bir takım ama mal şoför kaprisleri yüzünden telef oldular :)
Koskoca ferrari, gidip panterlerle uğraşıyor ve bence çok kötü bir repütasyon bu..
Mercedes hem yönetim, hem takım hem araba, hem de Pilot olarak (Bottas'ı saymıyorum) açık ara çok önde ve yakın zamanda da diğer rakipler bu farkı telafi edemez gibi duruyor.
İzlenme kalitesinin düşmemesi adına da mutlaka bir şeyler yapılmalı.
Verstappen manyağı dışında kimse kafa tutamıyor :D
İtalya F1 e heyecan kattı.
Muegello bir çok ilke sahne oldu.
Kazalar ise korkutucuydu.
Araçların ne kadar hızlı olduğunu görmemizi sağlıyor.
4,2 sn de 200 e çıkan araçlar 80'le giderken gazlayınca çok tehlikeli hale geliyorlar.
Sen gel en büyük rakibinin üzerine sürüp yarış dışı bırak belki de hayatıyla oyna 10 sn ceza ile yırt sonra da yarışı kazan.... Aman ne zevkli zevkli...
redbull ve redbullcular çok ağladı, büyüttüler kazayı hala devam ediyor mevzu :)
agresif max bakalım sonra ki yarışlarda neler yapacak zevkli olacak yarışlar :)
Yarış çizgisi olarak bakıldığında çarğışmadan saliseler öncesinde hamiltonun aracınnı understeer yaşayarak ön tekerlerin yere tutunamadığını ve viraj dışına doğru kaymaya başladığı videolarda bariz belli. Aynı şey max için de geçerli yani burda aslında iki pilot da önde kalabilmek için viraja kontrolsüz ve fizik kurallarının üstünde bir hızla girdi. Hatta FIA'nın yayınladığı dokümanlarında da “tamamen hatalı” ifadesi yerine “hatanın çoğu” hamiltonda ifadesi kullanıldı. Max viraja önde girebilmek için, sıralama turlarında 1 turu ve pite dönüş turunu atabilecek yakıt seviyesiyle aynı hızda viraja girmeye çalıştı. Ancak yeni regülasyonlarla birlikte araçta 150kg lık yakıt yükü de vardı dolayısıyla hamiltonun viraj içinde yokmuşçasına viraja girmesiyle bence hatalıydı. Bana göre olay yarış kazasından ibaret iki taraf da hatalı. Ancak hamiltona verilen cezanın redbull'un kaybettiği hem 25 puana hem de bütçe sınırlaması dönemindeki araç hasarından kaynaklı bütçe kaybına oranla hafif kaldığını düşünüyorum.
Hamilton'un bilerek max a çarpıp bariyerle yolladığı düşüncesi bana göre çok yanlış. Üstüne hem sosyal medyada hem de geçtiğimiz hafta Macaristan Gp'deki yuhalamalar oldukça yanlış. Her ne kadar telsiz ağlamalarını ve genel bana göre kibirli havasını sevmesem de Hamilton pist üstünde oldukça başarılı bir pilot. Hamilton'u izleyenler varsa genelde bu tip kaza durumlarında agresif davranmayıp çoğu kez geri çekildiğini İspanya'daki start vw 2016'da rosberg le olan mücadelesinde görmüştük. Max'ın sürüş karakteri oldukça agresif, hatta hızlı zamanlarında o zaman şampiyonluk mücadelesi veren Vettel'le çoğu kez çarpışıp şampiyonadan kopmasına sebep olmuştur. Sırf bu yüzden bir türlü ısınımadım bu hollandalıya. Ama hakkını vermek lazım özellikle son yıllarda takım arkadaşlarının çok çok üstünde performans sergilemesi takdire şayan.
Not: Forza Vettel
ben HAM i F2 den beri takip ediyorum, söylenenin aksine son derece agresif bir sürüşü var, sadece son yıllarda kendine rakip bulamadığı için çok centilmen gibi göründü, F2 de devamlı virajda geç frenaj yapar, düşük bütçeli takımlar arabalarını riske edemediği için resmen üzerlerinden geçerdi... ALO arkasında kalınca resmen çıldırdı ama direk rakibi olmadığı için agresif olamadı, önündeki MAX ya da geçmiş senelerde LEC ya da VET oluca üzerine sürmekten çekinmiyor hatta ROS a karşı da böyleydi... benim asıl merak ettiğim ilk 20 turda telsizde rakiplerini yakalayamadığını söyleyen HAM in aracına mercedes ne yaptı da son 20 tur herkesten 2-3 s hızlıydı?
Son yıllarda rakip bulamadığı görüşüne katılmıyorum. 2020 yılında mercedes das sistemi ile aşırı dominant bir araç yaptığı doğru ve bottas'ın formsuzluğu ile en rahat şampiyonluğuna ulaştığı da sır değil elbette. 2014 2015 2016 rosberg ile sezonun sonuna kadar giden mücadeleleri ki 2016 da şampiyonluğu rosberge kaptırmıştı, 2017 2018 vettel'le olan mücadelesi sezonun ikinci yarısından sonra rosberg ile olan kadar sıkı geçmese de yine de oldukça mücadeleli geçen yıllardı ve 2019'da da Bottas'la diğer yıllar gibi olmasa da şampiyonluk yarışındaydı. Hamilton'un beni etkileyen kısmı bu 2021 sezonuna baktığımızda redbull'un aracının aslında daha hem mekanik tutuş hem de düzlüklerdeki saf hız bakımından yine bir adrian newey harikası bir araç olarak mercedes den bir iki gömlek güçlü olmasına rağmen şampiyonluk yarışından kopmadan max'ın peşini bırakmıyor olması. Max dnf olduğu 3 yarışta da favoriydi ve eğer kazansaydı 75 puanı daha olacaktı ki burdan bakınca bile aslında mercedes e göre ne kadar dominant bir araç olduğu ortada.
Max'ın sürüş karakterine bakıyorum, 2014'de torro rosso ya katıldığı günden günümüze kadar olan dnf sayısı hamilton'un 2007 yılında başlayan kariyerinde yaşadığı dnf sayısından daha fazla. Max 2014 yılından beri 130 gp ye katılmış 28 kere dnf olmuş hamilton 277 gp ye katılmış 26 kez dnf olmuş. Max'ın bu istatistiklerde 2018'deki renault'un reliability konusunda oldukça başarısız motorunun ve çok genç yaşta f1 e girmesinin etkisini göz ardı etmemek lazım elbette ancak max neredeyse her zaman büyük riskler almaktan çekinmiyor.
Öte yandan hamilton'un sürüşüne bakılırsa bence şu an gridde en temiz yarışan pilotlardan biri. telsizde ağlamalarını vs ben de sevmiyorum ama hakkını vermek lazım. rosberg mesela 2016 da monaco'da lastikleri kilitleyip kaçış noktasına girip sarı bayrakların çıkmasına neden olup hamiltonun sıralama turu atmasına engel olduğu gibi hamilton bu tip kirli oyunlara en sıkı şampiyonluk mücadelerinde bile girmedi. 2017 de ferrarileri sollayabilmek için yol istediği takım arkadaşı bottas a yarışın sonuna doğru aldığı pozisyonu geri vermişti ki o dönem şampiyonluk savaşı bu sezonu aratamyacak seviyede yakın geçiyordu. Hamilton benim gözümde ağlak ve bazen egoist bir pilot olsa bile hiçbir zaman "dirty driver" denebilecek bir sürücü olmadı. Herkesin övgüyle bashettiği Schumi'nin 2006 monaco 98 british gp 94' jerez gp gibi bir çok skandalı var.
Öte yandan hamilton'un neden 2-3 saniye hızlı olduğuna gelirsek hungaroring aslında büyütülmüş bir gokart pisti gibi. Dolayısıyla günümüz f1 araçları aerodinamik yapıları nedeniyle arkalarında bıraktıkları türbülanslı hava dolayısıyla araç geçişleri oldukça zor olan pistlerden biri. Hamilton yarışın bir kısmında yanılmıyorsam 4 araçlık bir drs trenine girdi. Bu tip trenlerde her araç drs e sahip olduğu gibi araçların birbirine yakın gitmesi dolayısı ile türbülanslı havadan dolayı kaybettikleri downforce ile atak yapmanın oldukça güç olması dolayısı ile geçiş yapmak çok zor hale geliyor. Hamilton yarışın bir kısmında bu trene takılı kaldı telsiz konuşmasını da orda yapmıştı. Geçişin bu tip zor olduğu pistlerde geçişleri kolay hale getirmenin iki yolu vardır. Ya aracınız geçiş yapılacak araca kıyasla daha iyi downforce a sahip olmalı (mercedes-haas gibi) ya da agresif strateji deneyerek lastik farkı oluşturabilmek. Mercedes de drs treninde kalan hamiltonu pite çağırıp 2-stop stratejisine döndü ve denedikleri undercut ile max ve riccardo'nun önüne geçtiler. Ondan sonrasında zaten önü açıktı ve yarış mühendisi de her tur öndeki araca atak yapmasını söyledi çünkü strateji buna göreydi zaten. 2. pitsopa girdiğinde rakipleri kullanılmış hard lastiklerde iken hamilton sıfır km daha yumuşak medium lasitklerdeydi dolayısı ile 2 3 saniyelik fark burdan geliyor
katılmıyorum, HAM in kariyerinde topu topu 1 sene ROS, 2 sene VET rekabeti var MAX le ancak bu sene rekabette, koca kariyerin kalanı ya iddiasız ya rakipsiz...
hocam bir araç rakiplerden 2-3 s hızlıysa; ki açıklayayım HAAS a karşı 2-3 s değil, ferrari ve McLaren vs., önündeki her aracı rüzgar koridoru vs dinlemeden yok eder... Ferrari 3-4 yarışta düzlük hızları arttı diye resmen motoru çöpe attırdılar... HAM RB nin arka kanadı esniyordu dediler testlerin metodunu değiştirdiler ama iş Mercedese gelince herkes 3 maymunu oynuyor... bu sporda yarım saniye ilerleme bile roket bilimi gerektirirken mercedes istediği her an NOS basmış kadar performans verebiliyor motora, zaten telsizde HAM ağlayınca bir bakmışız ki motor uçmaya başlamış, 20 tur kala bir pitstop çıkınca 30s fark erimiş oluyor finish de, hemen 'lastikler çook iyiydi maşallah' denmeye başlıyor, iyi de aynı lastikleri diğer takımlar da taktı kimse kendi derecesinin üzerine bu kadar koyamıyor... son zamanlarda el altından yürütülen soruşturma çok önemli, emme kısmını mercedesin bir şekilde soğuttuğu iddia ediliyor ki RB bu konunun arkasını bırakmamalı...
gelelim HAM in sürüş tarzına, hemen MSC cevabı gelmiş, şaşırtmadı... MSC her agresifliğinin bedelini ödedi, cezasını aldı, sezonu silindi... ya HAM e ne ceza geldi kariyerinde :) bu spor İngilizdir, İngiliz kalmalı mottosunun bir sonucudur HAM, bodoslama da dalsa, fren testi de yapsa, üzerine de kırsa hep haklıdır, sonuçta o zor bir hayat geçirmiş, beyazların dünyasına siyahi girmiş bir peygamberdir, hata yapmaz, agresif olmaz... ama 2 yarış kazanamazsa fiziki olarak kenara çöker ağlar, ALO yu geçemediğinde küfürleri yapıştırır, tekrar söylüyorum, ALO yla bir çarpışmayı göze alamaz çünkü rakibi değil ama o kişi MAX olsaydı ya ona kaza yaptırmaya oynardı ya da çarpışmadan kaçınmazdı, defalarca kedi rakiplerine karşı da bunu yaptı lütfen şimdi adamı dünyanın en centilmen pilotu olarak lanse etmeye çalışmayın...
MAX ise bu yaşına kadar nasıl hayatta kaldığını sorguladığımız bir pilot, son derece agresif ve küstah, babasını camiada zaten kimse sevmezdi bu çocuk da tuzu biberi oldu, hala aynı şeyi düşünüyorum, ya çok büyük bir kaza yapacak ya da yaptıracak o da kariyerinin sonu olacak...
ferrariye gelirsek, o yarışta LEC in puana ihtiyacı olmasaydı HAM in virajda üzerine kırmasına MAX gibi karşılık verirdi...