Merhaba arkadaşlar,
Ben Sercan Karabulut,
Öncelikle her şey herkesin gönlüne göre olsun, kendimden kısaca bahsetmek isterim, Yıllardır Toyota sever biriyim, kendimi bildim bileli ailemizde Toyota vardı, bu geleneği devam ettiriyorum halen, uzun yıllardırda gerek Toyota grublarında gerek aktivitelerinde başrol almış kişilerdenim, Auris Club Turkey Başkanıyım son olarakta,
Şimdi hikayemiz nereden başlıyor, aslında hikayemiz tamamen kaderin ta kendisi, yine bir gün Toyota buluşmasına katılmıştım yıl 2008, neyse buluşma sonrası değerli Düzceli arkadaşlarımızla Ahmet Can Dil başta olmak üzere, muhabbet sohbet derken sağolsun Ahmet Can bize evini açtı ve konakladık aslında biz çöktük eve, ertesi gün Ahmet Can beni bi yere götürdü ilk başta anlam veremedim tabi nereye gidiyoruz neden gidiyouz gibi sorular kafamda, gideceğimiz yere gelmiştik ve karşıma o çıktı SIU Corolla T-Sport, Ahmet Can bana arabayı gösterdi ve genelde hep burada arabanın yattığını söyledi sonra başladı SIU'yu anlatmaya arabanın sahibi Orhan amcayı bi kaç kez yolda gördüğünden bahsetti ama her seferinde arabayı görmeye park halinde bulunan Konutlara geldiğini söyledi, ben de hep düzgün bi T-Sport hayali kuruyordum yıllardırda T-Sportların cetelesini tutarım ve halende aynı şekilde, derken SIU'yu araştırmaya başladım baktım araç hakkaten göründüğü gibi temiz ve bakımlı, gel zaman git zaman hep arabadan haber almak istedim, Ahmet Canla her konuşmamızda arabayı sordum fotoğraf istedim, dua ettim ben maddi rahatlığa kavuşana kadar SIU'nun satılmamasını, bu süre zarfında çok arayan soran oldu arabayı peşinde çok fazla insan vardı ama saolsun Ahmet Can hep savundu yeri geldi araba satıldı dedi yeri geldi burada öyle bir araba yok dedi insanlara, sahibiyle samimi oldu zamanla ve sattırmamaya devam etti çünkü amcanın aklını çelmeye çalışan çoktu gerçi Orhan amcada arabayı hiç satma taraftarı değildi, bir gün haber geldi SIU satıldı diye o an kaynar sular üstümden aşağıya döküldü meğer Ahmet Can beni trollemiş,
Yıl oldu 2015 artık hayalimi gerçekleştirme zamanıydı dedim ya T-Sportların listesi mevcut bende derken ilk sırayı alan SIU'dan başladım ve Orhan amcayı yılların muhabbeti sohbetiylede kendisini uzun uğraşlar sonucu ikna etmeyi başardık ve satışı gerçekleştirdik tabi ben İstanbulda yoğun iş temposunda çalışırken ilgilenemedim satışıyla falan Parayı ve vekaleti Ahmet Cana gönderdim kendisi aracı satın aldı ve hafta sonuda aracı gidip teslim aldım Ahmet Candan aramızda ki samimiyeti anlamışsınızdır az çok,
Düzceye gittik Ahmet Canların evine ve garajda SIU'yu gördüm ve dedim ki o artık benim şükürler olsun,
Sonrasında geldik İstanbula, tabi T-Sport tecrübem var hem markadan dolayı hem de arkadaşlarımdan dolayı, kendimce liste yaptım 3 sayfaher şeyi ölçtüm biçtim ve startı verdim 7 ay sonrasında tabi arabaya modifiye konusunda çok bir şey eklemedim Filtre Egzos ve Headers,
Check Up'tan sonra ilk önce temizlik başladı araçta iç ve dış olmak üzere en ince ayrıntısına kadar,
Aracıma asla uyduruk bir şey yapmayacağım diye almadan önce kendime söz vermiştim ki hiç bir arabamda yapmamda,
Mekanik olarak yağ pompasını değiştirmekle başladım ilk olarak, sonrasında egzos sistemi ne yapmalıyım sorusuna 206 RC'imde Varex kullanmıştım ve memnundum aynı şekilde devam ettim JDM Works Mustafa abiden çift çıkış 63'lüğü almış bulundum şansıma son kalanı aldım çok şükür, headers en zor karar kıldığım noktalardan biri idi Peak Garageda Serdar usta ve Ertan abi ile birlikte Dizayn Egzos Savaş ustaya gittik epey kafa yorduktan sonra 4-2-1 şeklinde Savaş ustaya emanet ettik SIU'muzu ve titanium sargısıda olmazsa olmazımız çünkü vites halatlarında zamanla sıcaktan sorun yaşanıyor, her ne kadar aracımın Km'si düşük olsada işimi garantiye almak zorundaydım, sonrasında açık hava filtresiyle KN kit bu arada aküyüde bagaja aldık ki hava akışını bozmamak adına T-Sport için filtre gerçekten önem taşıyor, sonrasında aracı yere nasıl sağlam bastırırım diye düşünürken 2.5 ayın sonunda Koniye karar kıldım ve T-Sport için özel yapılmış olan ayarlanabilir Sarı Koni amortisörleri sipariş verdim geldi ve taktık Koninin tavsiye ettiği yay Eibach spor yaydı onuda taktık ve artık yolda güvenliydik, Fren sistemini nasıl güçlendiririm diye araştırmaya başladım ve EBC brakesle görüştüm yine T-Sport uyumlu fren sistemini sipariş verdim ki en çok beklediğimiz parçalarımız bunlar oldu gümrükte tedarikçi firmanın belgesi eksik olması sebebiyle ürünleri bekledik gümrükten girişini derken ürünlerimiz geldi, EBC hava kanallı diskleri, Ebc yeşil balata, Ebc çelik fren hortumları, Motul fren hidroliği eşliğinde frenlerimizide tamamlamış olduk, derken lastik arayışımız başladı Michelin,Nokian derken Falkenin testlerde yüksek not aldığını gördüm ve başladım aramaya yaklaşık 2 hafta sonunda lastiklerimizde tamamlandı, jant konusunda değişim düşünmedim düşünmüyorumda çünkü orjinalliği seven biriyim ve zaten SIU'da çok orjinal olduğu için bu tarz hamleler yapmıyorum, geldik şanzıman yağına tabiki Motuldan devam edeceğiz ama hangi seri ve hangi oranlar JDM Works Mustafa abiyi aradım saolsun meşguldu ama farklı noktalara yönlendirdi, Gear 300LS 75 90 almamı söyledi siteden de kontrol ettik en üst seviyesi kullandığımızdı litresi gerçekten iyi bir rakam rakiplerine oranla, tabi makina Widebandsız olmaz dedim bir de Aem Afr yeni seri alalım dedik, tabi son olarak olmazsa olmazlarımız detaylı temizlik baştan aşağı alt üst olarak komple temizledik profosyonel yardımla daha sonra biraz manyak olduğum için Cila setlerim mevcut, kaportayı Kil hamurları eşliğinde bir güzel temizledim sonrasında Auto gylmin SRP cilası ile güzel bir parlaklık kazandırdık üstüne bir de yine Auto gylmin Yüksek koruyucu ve parklıklı Waxını attık, camlara Auto gylm cam cilası, krom yerlere Krom cilası Meguiars, Jant parlatıcı Meguiaras, Lastik parlatıcımızda Meguiars, iç temizliği içinde Auto gylm araç içi cilası
sanırım fazla abarttık,
Şükürler olsun arabamda hiç bir masraftan kaçınmadan ilerledim en doğrusu en iyisini araştırarak ilerledim, ben bilirim diyerek ilerlemedim herkesten fikir aldım belki daha doğrusunu bulabilirim düşüncesiyle ilerledim,
Şimdilik aklıma gelenler bunlar elimden geldiğince kısaca yazmaya çalıştım inanın bi bu kadar daha yazacaktım ama kimseyide yazıyla boğmak istemedim bu sebepten görsellerle ilerleyebiliriz artık,
Filter KN filter
Exhaust Varex
Headers Custom
Brake EBC racing brakes,steel hose
Brake oil Motul 5.1
Suspensions Koni Yellow Suspensions
Aem Wideband
Engine oil Motul 300V 5 40
Gear oil Motul Gear 300LS 75 90
Tire Falken Racing
Araç hazır olunca birazda zevkimizi yapalım dedik eşimizle dostumuzla arkadaşlarımızla keyfine çıkalım dedik Roll camiasına, keyfimizi aldık şükür artık yeterliydi benim için garajdaki yerini almak üzere cilasını attıktan sonra sadece artık Pazar günleri sahil havası almak için çıkarabiliriz
Vatanımızın Milletimizin Dirliği ve Birliği Daim olsun İnşallah
İlk Zamanlarımız
Yapım aşamalarımız
Orhan Amca
Videolarımızdan seçtiklerimiz![]()
https://youtu.be/zkb-opKRens
https://youtu.be/Dnk9w9T9tO4
https://www.youtube.com/watch?v=6DfzAa2awZE