XSi Nickli Üyeden Alıntı
aracınızdaki transfer kutusu, eğer ön ve arka akslar aynı/yakın hızda dönüyorsa, belirli bir oranda bölüp (galiba %75 ön / %25 arka idi sizin araçta), eğer ön arka dönüş hızında fark varsa (ön patinaja düştüğünde), hızı dengelemek için arkaya ilettiği torku orantısal olarak arttırıyor.
tork aktarım oranı bu anlamda değişken.
ve tamamen mekanik değil diye biliyorum, sistemi devreye sokan bir elektrik sinyali var, ve bu sinyal kesilirse (elektrik anahtar yardımıyla), araç tamamen önden çekişli olarak hareket edebiliyor, yada elektronik arıza sebebiyle 4 çeker sistemi devreden çıkabiliyor.
subarular (impreza, forester vs.)
audi quattrolar
haldex aktarmalı audiler
veya diğer modern 4 çekerler
bunların hepsinde "viscous coupling" var zaten, tamamen kilitlenen bir 4 tekerlekten çekiş sistemi, günlük kullanıma uygun olmaz.