Herkese iyi forumlar, konuyu açmak yeni nasip oldu.. Hiç bir aracımı konu açmadığım için bu konuda hepsi azda olsa yer alacaktır ufak ufak...
İlk aracımı 2014'te almıştım metalik bordo 99 model makyajlı kasa bir civic ies'ti..
Tabi ki herkesin ilk arabası o döneme damga vurur hep hatırlanır ve çok özeldir.. Aracım cidden çok temiz güvenlik paket bir iesti, ikinci sahibinden almıştım 150bin'de sağlıklı ve boyasız değişensiz bir araçtı..
İlk araç, ilk heves, biraz bilgisizlik ve ihmalkarlık derken 1 sene beraber vakit geçirdik, aracım d16y4 ve ben sürekli devir çeviriyordum, stock bir i es yüksek devirlerde yeterli yağlama yapmıyordu ve segman duvarlarım zarar görüyordu, araç belli bir süre sonra yağ yakmaya başladı, eklediğim yağ bitiyordu, rektefiye yolları gözükmek üzereyken aracımı satmış bulundum, km'si 230binlerde şuan ve hala sağlıklı ne hikmetse motora hiçbir revizyon yapılmamış, uslu kullanınca yağ yakmıyormuş demek ki..
Her neyse ben ilk aracımı sattıktan sonra baya bir üzülmüştüm, ama satmamın kocaman bir sebebi vardı, belki de hayatımın her anında aklıma gelecek olan kırmızı sedan bir VTi sahibi olduğum gerçekti..
Şöyle gelişti, ben başka bir arkadaşım vasıtasıyla gittiğim bir yerde kırmızı sedan bir vti gördüm, ama hayatımda ilk defa vti görmüştüm ve içine oturduğum hayal kurduğum ilk vti'dı, benim iesimden çok çok farklıydı, koltukları kadranı jantları duruşu sunroofu falan.. Bildiğin bayıldım arabaya, yaklaşık 1 sene sonra iesimi satacağım zaman, çok alakasız bir tanıdığın ''iesi sat bende vtec var onu sana vereyim'' demesiyle başladı, o kadar alakasız ki ben sanıyorum vtec ll var 2004-2005 onu verecek bana, demez mi ''araç 97 model''.. Benim gözlerim parladı tabi, aracı görmek istedim, bir baktım ki 1 sene önce ilk gördüğüm vti, içine ilk oturduğum vti karşıma çıkmıştı tekrardan
Tanıdıklarım aracın yorgun olduğunu ies gibi gittiğini bakım istediğini söylediler, ben ne olursa olsun o aracı almalıydım, isterse hiç gitmesin dedim, başıma açacağı masrafları bile bile hayallerimi süsleyen aracın bende özel bir yeri olduğunu, hep olacağını bildiğim için o aracı satın aldım..
İlk başta aracımda yaklaşık 1 sene (gördüğüm tarihte çok iyi kondisyondaydı) yatmasının bıraktığı çok ciddi problemleri vardı, çok bakıma ihtiyacı vardı.. Oda beni beklemiş
Aldığım ilk gün harap durumdaki egsoz sistemini 60'lık straight pipe, 63 mm varex'e cevirdim, araca resmen can geldi.. Aracımın komple motor bakımlarını yaptım, yağ su ıvır zıvır, iridium bujilerim ve buji kablolarım yerini almıştı, klima takılıydı ama kötü durumdaydı söktüm, aracımda aks arızası vardı ve akslar the driveshaft dss 9.5 1000hp akslarıydı, onları tamir etmek için kaç lale ve istavroz takımı bozdum bir bilseniz , ee birde araç çok hızlıydı zamanında aks değiştirirken ön takımdaki civataları sökemedik bir aks değiştirmek 10 saat alır mı , aracım zamanın en hızlı turbo araçlarındandı, ben stock almıştım ama tabii ki stage 3 baskı balata hafif volan, walbro pompa gibi parçalar bana kalmış sağolsunlar ) arabaya can geldi resmen çok mutluyum vtec açması falan harikaydı, bir kaç sensör arızalıydı araç bazen zengine çekiyordu ve her gaza bastığım an egsozdan alevler atıyordu, ben bunu farkedince gaza geldim ve o gece trigerim zarar gördü..
Ertesi gün fırsat bu fırsat ucuz atlattık dedim komple kayışları yeniledim, motor kulağım koptu ve motor yere düştü, karter falan eğildi aks kırıldı, çektim çekiciyle bir güzel değişti kulaklar karter, yağ süzgeci yağ değiştirdim, artık motor mekanikle ilgili bir problemim kalmamıştı, motoru mükemmel bir araçtı, ama üst kapağımız sonuna kadar işliydi ve ufak bir çatlak çıkageldi, o sırada şanzımanımızdaki problem büyüdü ve şanzıman kırıldı... Aracım her şeyini halletmişken artık komple kaporta revizesine girecekken bir şekilde beni terketti gitti... Her şey mükemmel çok hızlıyız, stock ve keyifliyiz, üst kapak ve şanzıman aynı anda elveda dedi, bende öğrencilik ***** kalkamadım bu problemin altından aracımın beni bıraktığı gibi bende onu bıraktım ve satıldı gitti...
Gönülden bağlı olduğum tek otomobilimdi..
Sonrasında 2003 model rs yavrusu clio aldım,140 binde 1.6 110hp boyasız bir araçtı ve oem sunroofluydu, ilk hb arabamdı ama mutlu olamadık sevemedim bir türlü, geride bir kırık şanzıman daha bıraktık ama bu alttan üstten karpuz gibi yarılmıştı, fransız modeli olduğu için lanet bir sensör problemi vardı, yolda kendi kendine kesiciye girmeler, launch kontroller falan sapıtmıştı sonra o problemi ustalar çözemedi ben ufak bir oring yardımıyla hallettim, takmışken kısa şanzıman takalım dedim satmayı kafaya koymuştum ya, alan arkadaş güzel bir 7k yazılımla mutlu olur diye kısa koymuştum, onu da öylece verdikten sonra bir müddet araba almadım..
Bu fotoğrafı çektiğim akşam, şanzımanım kırıldı
Ve konuyu açma sebebim olan Honda'ya tekrar döndüğüm ve 3.5 aydır sahibi oldum araca geldi sıra
Yine yeni yeniden 1.6i ES )
Ben yaklaşık 4 ay araba almadım bir takım problemler yüzünden, ilk iesim kadar temizini bulamayacağıma inanıyordum çünkü, ama birde ne göreyim ilanlarda çok güzel yine kırmızı bir ies' karşı taraftaydı, gitmeden bir honda parka sorgulatayım dedim, 100bine kadar servis bakımlıydı ve 138bin km'deydi, eneos 10W40'tan başka yağ konulmamış yani, emekli albaydan almıştım aracımı, ön tampon oğlunun kurbanıydı ona pek takılmayın , siyah deri koltuklu içi dışı hatasız bir araba bulmuştum akabinde hemen görmeye gittim ve satın aldım... Asıl bomba şanzıman katili ben bu sefer OTOMATİK VİTES bir ies alıyordum ) araç otomatikti.. Gidişinden geçişlerinden ciddi anlamda çok memnun kaldım ve 138bin km'deki aldığım araç 3 ayda şehiriçi 10bin kilometre gezmeme sebep oldu, çok keyif alıyordum aracımdan, fotoğraflara geçelim, yaptıklarım yapacaklarım güncellenecektir kafanızı çok ağrıttım, okuduğunuz için teşekkür ederim RC benim diyebildiğim bir abimle birlikte yaptığımız bir araç asıl sahibi o, ama onunda konusu solo olarak açılcak hele bir canlansın ) Yalnız ne hikmetse nasıl bir ihmalse aracın subap ve avans ayarını ilk biz yapmıştık avans sonuna kadar açıktı falan çatır çatır vuruyordu, subap ayarı o biçim sıkıydı, yine can verdik
İlk gün
Sonra jant değişiklikleri sırasıyla geldi.. Öncelikle saçma bir jant ET'si 16456467 olan ofsetli model bir TE37' takmış bulundum..
Ardından aracımı yordu bu jantlar çıkardım onları ve orjinal del sol jantı taktım..
Sonra güzel bir Spoon jant buldum 15'' onu taktım, oem vti jantı ve oem ce28, mugen mf, enkei rpf takana kadar kalır bu spoonlar büyük ihtimalle
İç güzelliklere geçelim )
15.03.2017
Sıfır tampon aldım, aracımı komple pasta cilaya soktum şimdilik, yaza doğru yavaştan eskimiş bir boyaya sahip olduğu için komple boyatmayı düşünüyorum..
Güncel fotoğraflar..
Şimdilik bu kadar, iyi forumlar )
Bir sonraki güncelde chargerspeed ön ek, usdm far stop vs, ufak kozmetik işler yer alacaktır