Otomobilleriniz konusunda farklı bir araç paylaşmayalı baya olmuş
Type-R konusu bir kenarda duruversin, bu arada yaklaşık 7-8 aydır kullandığım diğer aracımı sizlerle paylaşmak istedim. Küçük bir inceleme kıvamında paylaşayım, ki almayı düşünen arkadaşlar varsa onlara da yardımcı niteliğinde bir yazı olsun.
Aracımız 2017 model Black Edition paket Renault Kadjar 1.5 dCi EDC modeli. Black Edition olmasının diğer Kadjar modellerine göre farkları fotoğraflardan ve isminden de anlaşılacağı gibi aracın kristal siyahı sedefli rengi, piano siyahı 19" jantları, ön ve arka tampondaki eklerin mat gri olması, iç mekanda da normalde opsiyonel olan "Kutup Paketi" seçeneğinin (deri koltuk, deri direksiyon ve koltuk ısıtma) ve cam tavanın standart olması, diğer Kadjarlarda beyaz dikişli olan döşemelerin kırmızı dikişli olması. Bunlar dışında araç anahtarı yine bu modele özgü kırmızı/siyah parlak bir plastikten yapılmış. Bir de araç çamurluklarında ve kapı eşiklerinde "black edition" logosu ve kapı eşikleri bulunmakta. Her ne kadar kırmızı renk seçeneği de olsa, black edition siyah olmalı diye düşünüyorumŞu an 2019 modellerde bu donanım satılmıyor diye biliyorum. Sanırım 2017 de bitti bu donanım seçeneği. Bu arada araç Qashqai ile aynı araç teknik olarak, şasi, yürüyen aksam ve birçok elektronik sistemi aynı. Renault kendi şanzımanı EDC yi CVT yerine tercih etmiş, ve tabi görsel olarak değiştirmiş aracı.
Kadjar'ın donanım listesi oldukça kabarık. Yukarda bahsettiğim "Kutup Paketi" dışında hız tabelası okuma sistemi, şerit takip asistanı, yorgunluk uyarı sistemi, otomatik uzun far asistanı, hız sabitleyici, hız limitleyici, viraj aydınlatması, Full LED ve siyah görünümlü ön farlar, led arka stoplar, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar, geri görüş kamerası,ön arka park sensörü, otomatik park freni, yağmur sensörü, otomatik kararan dikiz aynası, dijital gösterge paneli (nam-ı diğer hayalet) 7" multimedia,navigasyon, çift bölgeli ve tam otomatik klima,anahtarsız giriş ve çalıştırma, start-stop, önde iki adet usb çıkışı ve aux, ön ve arkada kol dayama, çift katlı ve değişken bagaj gibi donanımlara sahip. Fiyatına göre oldukça dolu sayılabilecek bir araç. Fiyat demişken, aldığım fiyat 150.000 TL. Araçta olmayan sadece "Keşif Paketi" olarak satılan 360 derece kamera ve otomatik park sistemi, bir de kör nokta uyarı sistemi ile acil durum fren sistemi yok.
Genel olarak bahsedecek olursam araç baya az yakıyor, 1.5 dCi'in karakteristik özelliklerinden biri zaten. Bu arada 110 hp 250 nm tork'a sahip bir motor, 6 ileri EDC yarı otomatik (otomatikleştirilmiş manuel) bir şanzımanı var. Şanzıman geçişleri oldukça hızlı ve sarsıntısız, genel olarak güzel bir şanzıman. Yakıt tüketimi şehir içi ortalama 5.8-6.0 lt civarında, şehir dışı da 4.3 - 4.8 arasında değişiyor. 110 hp yeterli bir güç, şehir içinde zaten yeterli, şehir dışı yollarda da sollamalarda vs. insanı üzmüyor. Konfor ve yol tutuş konusunda 19" jantlar üzerinde 225/45/19 Continental Sport Contact 5 ile geliyor, bu yüzden yol tutuşu lastiklerin yüzü suyu hürmetine başarılı, ancak konfor anlamında araç çok sert. Özellikle arkaların torsiyon çubuğuna sahip olmasından mütevellit arka yolcular daha da konforsuz. Arka koltuklarda hayat gayet güzel, baş ve diz mesafesi iyi. Cam tavan olmasına rağmen baş mesafesi oldukça iyi. Arkada malesef Qashqai'den gelen eksikliklerden biri olan havalandırma çıkışları yok. Ve yine herhangi bir USB çıkışı yok, sadece bir çakmalık mevcut. Bunun dışında kol dayama ve ona entegre 2 adet bardaklık mevcut. Bardaklık demişken, eşya saklama gözleri oldukça fazla ve geniş, özellikle kapı içlerine 1 litrelik şişeler rahatça sığabiliyor. Önde kol dayama içine 1.5 litreye yakın şişe koymak mevcut, üst katında da küçük bir cüzdan/telefon koyulacak alan var. Arkada fotoğrafta da göreceğiniz isofix bağlantıları mevcut ve ulaşımı çok basit. Önde de kokpit derli toplu, Qashqai'de olmayan dijital gösterge çok net,keskin ve kişileştirilebilir. Temaların renkleri, gösterge tipi ve bazı yan bilgiler değiştirilebiliyor, okunaklı ve bol bilgili. Göstergenin sağ ve solunda hararet ve benzin göstergesi yine dijital. Multimedia ekranı android tabanlı bir ekran, dokunmatiği ve ekranı başarılı ancak multimedia'nın radyo ve bluetooth bağlantısı sorunlu. Radyo geçişleri arasında çok yavaşlık var, bluetooth da telefona bazen bağlanıyor, bazen bağlanmıyor. Normalde 2017 modellerde Apple Car play mevcut ancak aracım malesef Mart 2017 çıkışlı, CarPlay sadece Mayıstan sonraki üretimlerde varmış. Biraz can sıkıcı. Multimedya'da yine uygulamalar yüklenebiliyor, Renault Rlink store'da oyun ve aileye yönelik birçok app var. Navigasyon güzel, tabelaları vs. gösteriyor, sapaklarda oldukça yardımcı. Üstelik harita güncellemelerini kendiniz yapıyorsunuz. Aracın gizli özelliklerini açtırdığım için, seyir halinde USB üzerinden video izlemek mümkün, araç ayar menüsünde bir sürü özellik var. Torpidosu büyük, ve bazı modellerde ışıksızmış ancak bende aydınlatması var. Bagaj olarak 472 lt bir hacmi var, arka koltuklar tek tuşla katlanabiliyor, ön koltuk dahil tam yattığı için eşya taşımak çok kolay. Bagaj çift bölümlü,üste ağır eşyaları koyabilirken, alta daha hassas eşyaları koyabilirsiniz. Burada bir detay ekleyeyim, bazı donanımlarda (sanırım 17" janta sahip olanlarda) bagaj altında yedek lastik olduğundan ötürü hacim 430 lt civarına düşüyor, ancak bendeki modelde, yedek lastik yerine lastik tamir kiti ve pompa var. Aile aracı olarak bagajından oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim. Pandizot'ta içe katlanıyor, ve gerektiğinde yerinden çıkarak bagajın alt bölmesinde saklanabiliyor. Bir de ben portbagaj kullanıyorum, tavan barları sayesinde montajı oldukça basit.
Çok fazla uzatmadan gelelim sinirimi bozan kısımlarına. Öncelikle Qashqai'den kalan tüm özellikler çok kötü. Mesela aracı çalıştırmadan camları kapatamıyor veya açamıyorsunuz ve camları tek tuşla açma kapatma sadece sürücü camına özgü. Kontak açıkken bile camlara müdehale edilemiyor. Ayrıca sadece sürücü camının tuşu aydınlatmalı. Bunları yaklaşık 400 TL lik bir masrafla yeni bir cam kontrol ünitesi alarak çözebiliyorsunuz. Klima kontrolleri direk Qashqai'den gelen diğer bir parça. Klima arkaya hava veremedği için etkisi biraz zayıf kalıyor. Arkada havalandırma yerine bir saklama gözü var malesef. Aracın ESP'sine hiçbir şekilde müdehale edilemediği için, karda veya çamurlu yerlerde ESP kapatmak mümkün değil, tuşu bizim Türkiye araçlarında yok malesef. Bunlar dışında araç yalıtımı oldukça kötü, rüzgar sesi fazla ve kapılardan mıdır, başka yerlerden midir çözemediğim acayip trim sesleri mevcut. Müzik sistemi fena olmamasına rağmen her bas vuruşunda bir yerlerden sesler geliyor. Bir de aracın sensörleri malesef başarısız, çalışan en iyi iki sensör uzun far asistanı ve şerit takip sistemi. (Şerit takibin direksiyona herhangi bir müdehalesi yok, sadece sesli uyarı şeklinde çalışıyor.) Park sensörü oldukça geç ikaz veriyor, otomatik kararan ayna kararmıyor. Yağmur sensörü hiçbir zaman sizin istediğiniz şekilde silmiyor. Bir de tabiki arka süspansiyonlardan bahsetmiştim, ve tabi bu araç 19 jantlara çok çok sert. Lastikleri 55 yanak yapmayı planlıyorum. Son olarak kokpit icinde hicbir yerde en ufak aydinlatma yok ve icerisi oldukca karanlik. Meganedeki gibi bir ambiyans aydinlatmasi olsaydi cok guzel olurmus.
Özetleyebileceklerim bu kadar, sizi fotoğraflarla baş başa bırakayım....
![]()