Öncelikle araç arkadaşımındır, geçici bir süreliğine bende olduğu için konuyu açma ihtiyacı hissettim, daha Salı günü satın aldı, kasko-sigorta yaptıramadığı için yeni aldığı arabasını süremeden benim arabayla yola çıktı.
Neyse, bahsettiğimiz otomobil başlıkta belirttiğimiz gibi, ilk sahibi Skoda Türkiye ortağı Ali Yüce beymiş, daha sonra çalışanına satmış ve 3. sahibi arkadaş olduArkadaşta 17’ Civic HB 1.5T 182 CVT vardı. Yazılımlı 116i macerasından sonra onun için sıfır iyi yürüyen, bütçesine en uygun araba buydu ve 1.5 yıl kadar bindi. E tabi iyi yürüyen 1 serisinden sonra Honda biraz yavaş gelmekteydi. Sonra bu sarı çiyan karşımıza çıkınca epey baskımız sonucu takas ile (üstüne küçük bir miktar ödeyerek) sahip oldu:
https://i.hizliresim.com/ODP1W5.jpg
https://i.hizliresim.com/monvl1.jpg
https://i.hizliresim.com/EDZvl8.jpg
https://i.hizliresim.com/j6olJn.jpg
Ve elveda civic:
https://i.hizliresim.com/2abG7j.jpg
İlk fotolar:
https://hizliresim.com/BzklXv
https://hizliresim.com/oV1BQk
https://hizliresim.com/VDb4pr
https://hizliresim.com/nlB1Pl
8 Ekim 2018 Güncel Fotolar(bu sefer güzel çektiğimi düşünüyorum):
https://i.hizliresim.com/ODgJ1z.jpg
https://i.hizliresim.com/b63QNG.jpg
https://i.hizliresim.com/dBp4Y7.jpg
https://i.hizliresim.com/5yJpWD.jpg
https://i.hizliresim.com/AzaZBz.jpg
https://i.hizliresim.com/0zdbOR.jpg
https://i.hizliresim.com/4z4Y6p.jpg
https://i.hizliresim.com/JD1dPW.jpg
https://i.hizliresim.com/ODgJQz.jpg
https://i.hizliresim.com/zMXQdO.jpg
https://i.hizliresim.com/GDVbLN.jpg
https://i.hizliresim.com/yqQ2b9.jpg
https://i.hizliresim.com/WD5WJP.jpg
Aracın teknik bilgisi ve donanımına hiç değinmediğimi fark ettim:
Öncelikle belirtmek istediğim bir konu var, araç tamamen yetkili servis bakımlı; fakat biz yetkili servisteki ustalardan şüphe ettiğimiz için sanayide 2.0 TSI konusunda tecrübeli olan kişilere gideceğiz sadece, gerektiği zaman yetkili servise de gidilir.
15’ Skoda Octavia vRS 2.0 TSI DSG
220 HP 350 NM Tork
DQ 250 6 ileri Islak Çift Kavrama Şanzıman(oranlar epey uzun, 6. vites 2000 dd 110 km/h)
1445 kg(ruhsat)
0-100 6.8 ama bu güçlere çıkınca kullanıcıya bağlı olarak çok değişkenlik gösteriyor
Launch Control var
Tamamen Deri vRS Logolu Spor Koltuklar(opsiyon)
Sürücü Diz Hava Yastığı(opsiyon)
Isıtmalı Ön Cam(opsiyon)
Koyu Renk Arka Camlar(opsiyon)
Panoramik Sunroof(opsiyon)
Xtreme 19” Alüminyum Alaşım Jantlar(opsion)
Köşe Dönüş Özellikli Sis Farı(opsiyon)
CANTON Hi-Fi Müzik Sistemi 570 W (opsiyon)
Isıtmalı Ön-Arka koltuklar
Dikkatimi çeken donanımlar ve eksik donanımlar:
Anahtarsız giriş çalıştırma YOK
5.8” Multimedya(iyi olmamış)
Arka park sensörü var ama ön park sensörü yok
Geri görüş kamerası yok, orj taktırcaz, önerilerinizi beklerim
Çift Bölgeli Otomatik Klima
Mekanik Bel Desteği
Renkli Yol Bilgisayarı Ekranı
ASR Off-ESC Spor
Far-Yağmur Sensörü
Elektrikli el freni-brake hold YOK
Car Play YOK
Usb-Aux-Sd car-CD-Bluetooth
LED Gündüz farlı Adaptif Bi-Xenon
Standart 6 Bölge Hava Yastığı
Spor vRS Süspansiyon
XDS
Start-Stop
Spor vRS Logolu deri direksiyon, vRS logolu DSG vites topuzu
Cruise Control
Ön-Arka Kol Dayama
Elektrikli-Isıtmalı-Katlanır Yan aynalar
Otomatik kararan iç-yan dikiz aynaları
Alarm
18” Yarım Boy Stepne
Aşırı kullanışlı bagaj, çift taraflı kauçuk-halı bagaj havuzu
Araç hakkındaki 600-700 km lik 5 günlük tecrübemi aktarmam gerekirse kesinlikle çok yönlü bir araç, 19” jantlara rağmen gayet konforlu(225/35 R19 2.7 bar ön-arka lastikler), üzerinde taze takılmış farroad lastikler var, bu lastiklerleb bile fena yol tutmuyor, fazlasıyla vasat bir lastik olacağını düşünüyordum ama beklentimin çok üstünde çıktı. Yaz için şimdi PS 4S, kış için 17” jant(oem) ve TS 860 alacağız. İlerleyen zamnlar için LSD düşünüyoruz. Yazılım işini şimdilik düşünmüyoruz. Balatalar yan sanayi takılmış ama frenler yine de çok çok iyi tutuyor, tabi üst üste 5 sert fren yapmadım, o zaman yan sanayi olduğunu hatırlatır. O yüzden disk-balata işine el atılacak. Tüm sıvılar (motor yağı-antifreeze-fren hidroliği-şanzıman yağı) Motul ile değiştirilecek. İçi çok geniş ve simply clever ayrıntılarını görmek mest ediyor. Mesela arka cam perdesi. 6 ileri yaş kavrama 7 ileriye göre yavaş, sound actuator sadece sport modunda devreye giriyor ve fazlasıyla keyif veriyor. Kulakçıklı direksiyon çok rahat. Yakıt olarak Ankara-Aksaray 5.8 L 97 km/s ortalama ile kat edilmiş dün akşam. İki şehirde rakım olarak hemen hemen aynı. 2.0 motor hacmi kendini belli ediyor her devir aralığında, araba kendini rahat ilerlettiği için yarı kavrama durumu sıfıra yakın. Yalıtım anlamında iyi ama çok iyi diyemeyeceğim. Turbo küçük olduğu için alt-orta devirler çok iyi, üst devirler de gayet iyi ama diğer bölgelerdeki kdar iyi değil.
308 GTI vs Octavia vRS videomuz:
21 Ekim 2018 Güncelleme:
Dün sabah 9.30 da başlayan bakım maratonu akşam 7’ye doğru tamamlanamadan sona erdi.
Öncelikle parçacıdan orijinal hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi ve şanzıman yağı filtresi temin edildi. Daha sonra İvedik Tuğsan’dan tüm sıvılar motul olarak alındı, oradakiler motor yağının ücretini almayı unutmuşlar, telefonla aramasam fark etmemişler bile
Bujileri bulmak çok zor oldu, tam yetkili servise yönelmişken bujileri İskitler’de Ümit Özkan Oto’da bulduk:
Daha sonra(az daha unuttuğumuz kısım) Şaşmaz İmece Lastik’ten 2 hafta önce alıp sonunda kavuşabildiğimiz itemlerimize yol aldık, jant seçiminde epey zorlandık ama bir karara bağlayabildik:
PS 4S janta geçirilip raflı şekilde depolandı:
Kışlık jant için kararımızı verip TS860 üzerine geçirip aracımıza taktık, evet biliyoruz erken ama bi daha git gel uğraşmak istemedik:
Şanzıman yağı değişimi bizim için önemliydi, prosedürüne uygun değişim önemliydi, epey araştırmamız sonucu işi istediğimiz gibi yapan bir yer bulabildik:
Filtre değişimi için akü söküldü ve çıkan filtre:
İşlem istediğimiz şekilde gerçekleşti ve araç hazırdı:
Daha sonra şanzımancı ustayla küçük bir gezintiye çıkıldı ve kavramanın biraz zayıfladığını öğrendik ve böylece 6 ileri ıslak DQ250’de de kavrama değişimi olduğunu öğrendikaciliyeti yok, 1 yıl daha götürür dedi, o yüzden kavrama bitikliğini iyice gösterdiği zaman kavrama değişimi de yapılacak, bu arada şanzıman yağı değişim prosedörü ile ilgili video:
En son araçta 2-3 haftadır fark ettiğimiz bir sorun vardı, su eksiltme, onu da kontrol ettirdiğimiz zaman üzücü bir şekilde radyatör masrafımız olduğunu öğrendik ve daha kötüsü tamir edilemeyeceğiniarkadaş bunu öğrendiği vakit :
Gün sona ermişti, arabanın bakımı daha yapılamamıştı ama bir sürü iş halletmiştik, son iş olarak yemeğimizi artık yiyebildikten sonra İskitler’de bujiyi aldığımız yere gidip radyatörümüzü orijinal şekilde temin ettik, radyatörü bulmak da zor oldu:
Şimdilik durum böyle, bakımları ve radyatör değişimi Aksaray’da yapılacak artık, sadece fren hidroliği değişimini DIY şekilde yapacağız. Kışı geçirdikten sonra kötü durumdaki deriler elden geçirilip seramik koruma yaptırmak şimdiki planlarımız, ilerleyen vakitlerde ne olur başka şimdilik bilmiyoruzBir dahaki ay İstanbul Park düşüniyoruz, ordan çıkınca da disk-balata değişimi planlarımız arasında