Aracın çizgileri falan çok düzgün gerçekten. MaşAllah. Koltuklar bir ilgi istiyor mu, yoksa fotoğraflar mı yanılttı tam anlayamadım. Yay ile çok güzel oluyor, denk gelirse kaçırmamanı öneririm.
Printable View
Aracın çizgileri falan çok düzgün gerçekten. MaşAllah. Koltuklar bir ilgi istiyor mu, yoksa fotoğraflar mı yanılttı tam anlayamadım. Yay ile çok güzel oluyor, denk gelirse kaçırmamanı öneririm.
Konuya kaldığımız yerden devam edelim. Aracın direksiyonu berbat durumdaydı. Aldıktan sonra bir kılıf diktim. Ama zaten orjinali kalın olan direksiyon kamyon direksiyonu gibi oldu. Sonra kaplatmaya karar verdim. Tanıdık bir döşemeci işleri de sakinken 3 saat civarında işi halletti. İstediğim gibi oldu. Orjinal renge yakın bir dikiş yaptık. Deriyi de üzerinden çıkana uygun bir deri kullandık. İçime sindi. Ama tam da tahmin ettiğim şey oldu. Direksiyon çok az yamuk olmuş. Neyse ki aracı rot-balans ayarına götürecektik. Bu sorun kolay çözülür diye tahmin ediyorum. Bilen arkadaşların tecrübelerini ve yardımlarını duymak isterim. Fotoğraflarla başbaşa bırakayım sizi. :) Ücret olarak da 150.00 lira ödedim. :)
Direksiyonumuz söküldü.
https://i.hizliresim.com/YBvR84.jpg
Nasıl olacak acaba diye heyecanlanırken...
https://i.hizliresim.com/ljpjEK.jpg
Bu da final fotoğrafı olsun. :)
https://i.hizliresim.com/syRvTz.jpg
Dikişin yakından görünümü de bu şekilde.
https://i.hizliresim.com/XUEOsb.jpg
Abi bu arkadaş direksiyonu söküp gönderirsen de kaplıyor. Abuk subuk fiyat isteyenler oldu 1-2 kişi. İşçilik güzel. Aracım manuel olsaydı ve sadece ben kullansaydım nubuk tarzı bir el freni körüğü, direksiyon, vites körüğü kombini yapardım. :) Bu direksiyonun yamuk durması işi beni üzer mi? Rot ayarıyla çözülür mü fikrin var mı?
Çok teşekkür ederim. Vallaha geri dönüp direksiyonu sök tak yaptırmak istemedim. Zaten bir rot ayarına gireceğiz. O ara yaptırırım. Bu arada ben de kendim diy olarak yaptığım herşeyden keyif alıyorum. Kısmetse bu araç bittiğinde sizleri fotoğraf yağmuruna tutacağım.
Evet bu pazar hava yağmurlu diye izin yapmadım. Bir boşlukta takılmak üzere aracım için buji ve buji kablosu arayışına başladım. Almışken en iyilerini almak istedim. Gm buji kablosu bulamadım. Bu yüzden valeo tercih ettim. İzmir'den kargoyla geldi. Bir boşlukta montajı yapacağım.
https://i.hizliresim.com/lKHDgq.jpg
Konu biraz öksüz kalmış. Biraz ilgilenelim. Haftasonu sokağa çıkma yasağında, kuytu köşedeki kapımızın önünde takılırken kimsenin gözüne batmam diye düşündüm. Ancak polisten uyarıyı alınca eve girmek zorunda kaldık. Aracı cuma akşamüstü takoza almıştım. Boya için ise salıya kadar bu şekilde beklemek zorunda kaldı.
Salı günü işten erken çıkınca hemen eve geldim. Üzerimi değiştirip işe koyuldum. Tel fırça ve matkap ikilisiyle kaba pisliğini aldım. Davlumbazları detaylıca yıkadım, parlatıcı sürdüm. Sonrasında 600 numara zımpara ile zımparalayabildiğim kadar zımpara yaptım. (Hiç sevmiyorum şu zımpara işini...)
https://i.hizliresim.com/cQkrdi.jpg
https://i.hizliresim.com/F8DARy.jpg
Güzel bir maskeleme yaptım.Sonrasında 2 kat boya + 1 kat vernik şeklinde uygulama yaptım. Kullandığım boya ve vernik kampanalarda kullandığımla aynı. Boyanın rengi çok güzel. (Akçalı 306 gri!) Final...
https://i.hizliresim.com/zAE37X.jpg
https://i.hizliresim.com/Orybif.jpg
Boyayı 24 saat kurumaya bıraktım. Sonrasında topladım. Tertemiz oldu. Yavaş yavaş toplanıyor. Yaza covid-19 virüsü geçerse boya korumayı yapark jübile yapmayı düşünüyorum.
Kendin uğraştığında iş bitiminde aldığın keyfi başka türlü alamıyorsun. Ben de geçen boyama işini yaptım gayet iyi oldu, metalik gümüş kulandım jant rengi diye de geçiyor. Güzel oldu.
Senin işlemler de güzel eline koluna sağlık, araba da çok düzgün duruyor. Bu kasa astraları hep sevmişimdir.
Ben de bu boyayı çok beğendim. Ama kesinlikle sprey boya işinde kalite çok önemli. Ucuz sprey boyalarla başka şeyler de boyadım. Bu kadar güzel bir sonuç elde edilmiyor. Ben de çoğu şeyi kendim yapmayı seviyorum. Bu işin zevki bu zaten. :) Aracı alırken biraz pahalı aldım ama mutlu etti. Bakalım ufak tefek eksikleri sonrası bitiyor.
Evet kaliperleri de boyamak güzel fikir. Boyası bagajda hazır duruyordu zaten unutmuşum ben de yapayım. :hahaha: Fikir oluyor böyle ne güzel
Elinize sağlık uygulama güzel olmuş, ben disk göbeğini boyamayacağım için kuruması için beklemem sanırım direk toplar devam ederim. Tek sıkıntı rüzgarsız bir anda uygulama gerekmesi olacak gibi
Vallaha internetten almak istemediğim için burada büyük bir nalburda Akçalı buldum. (Daha önce kullanmıştım. Memnun kaldım.) Cevabınız için teşekkürler.
Bence yine de bekleyin derim. Rüzgar aşırı olmadığı sürece sorun yok. Bir de hava durumunu kontrol edin. Aracı boyaya başlamıştım. Hava kapalı, yağmur yağdı yağacak. Gerginlik oluyor. Bir de acele etmeyin. İnce katlar halinde çok boyayın. Sac gibi dalga yapma sorunu olmadığı için kalın olduğunda daha uzun ömürlü olacaktır. Araç çok kirli. Hafta içi 5 gün çalışıyorum. Hafta sonu da sokağa çıkma yasağı olduğu için pis bir şekilde yatıyor. :)
Evet eşimin doğum günüm için aldığı akıllı telefonu çok beğendim. Telefonum eskimişti. 8 yılın sonunda güzel kameralı bir telefonum olunca gece çekimi nasıl diye deneme yaptığım 1-2 fotoğrafı paylaşayım. :)
https://i.hizliresim.com/zt7lqq.jpg
https://i.hizliresim.com/u7tK7R.jpg
Aracı eşim kullanıyor arada. Bu sürede genellikle sağ şerit 70-80 km. civarında gidiyoruz. :)
Evet bugün yine 9.00-14.00 saatleri arasında markete gidebilmek için verilen sürenin tamamını arabayla geçirdim. Araca daha önceden çekilmiş olan saçma sapan filmleri söktüm. Arka camın filminin rengi atmıştı ve diğer canlılarda ise işçilik berbat durumdaydı. Zaten filmli cam sevmediğim için yeniden yaptırmayı düşünmüyorum. Söküm işlemini yaparken fön makinesi kullandım. Filmleri sökmek çok kolay oldu ancak kalan yapışkanları temizlemek tam bir Çin işkencesi. Arka cama farklı bir film yapıştırmışlar. Yapışkan izi kalmadan çıktı ancak yan camları sökerken biraz iz kaldı. Onu da zift sökücü ve tiner yardımı ile sökmeye çalıştım. Bagaj camı ve arka iki cam bitti. Diğer camları ise ilk boşlukta yapacağım. Bu işe başlamışken cam fitilleri ve camdaki kadifeleri de güzelce temizledim. Birkaç tane çektiğim fotoğrafı sizlerle paylaşıyorum.
https://i.hizliresim.com/Mwf5Gd.jpg
https://i.hizliresim.com/hUCpjl.jpg
https://i.hizliresim.com/CWdyMS.jpg
https://i.hizliresim.com/WFT9CY.jpg
Arkadaşlar son olarak şöyle bir şey soracağım. Sizce bu üçüncü fren lambası kalsın mı yoksa sökelim mi. Eğer kalsın derseniz de cam rezistansının kablosunun geçmiş olduğu yerden çılgın ustalardan farklı bir montaj yapmayı düşünüyorum.
https://i.hizliresim.com/0fR8pO.jpg
Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim
Evet frenler yeni araçlara göre oldukça az yanıyor. Bakalım tesisatı güzelce toparlayıp sonra montajı yenileyeceğim.
Çok teşekkür ederim.
Cevabınız için çok teşekkürler. Orjinalinde yok. Ancak sonradan takmışlar. Eğer aracın üzerinde olur da çalışmazsa kalabilir vizeden ama aracın üzerinde hiç monte edilmemişse nasıl bir prosedür işliyor acaba?
Aracın uzerinde yoksa sorun yok. Varsa çalışması lazım.
Evet konuyu da arabayı da bayağı boşlamıştım. Vaktim yok. Paralar da biraz suyunu çekti. Ben de acele etmeyip tek seferde çoğu işi hallettim. Araçta frene basıldığında deli gibi titreme, fred çakmaktaştan hallice fren sorunu vardı. Listeyi hazırlayıp tamircime gittim. Bütün gün birlikte uğraştık. Çok keyifli bir gündü. Araçta yapılanlar şöyle oldu.
Amortisör rulmanları, amortisör takozları değişti. (Meğerse sağ tarafta hiç takoz kalmamış, solda ise %20 kadar...)
Ön balatalar, arka fren merkezleri değişti. Diskler ve kampanalar ise tornalandı. Bebek poposu gibi pürüzsüz olmuşlar. :)
Sonra kaldırmışken ön takıma bakmamak olmazdı. Hızımızı aldık. Bir levye hareketi ile tatatatamm. Salıncaklar ölmüş.
Sağ sol salıncak ve z rotları da değişti. Direksiyon pamuk gibi oldu. Rot ayarı da yapıldıktan sonra kendine geldi. Tıkırtılar gitti. Yol tutuş arttı. Esnemeyi zaten söylemiyorum bile.
Sonrasında yağ bakımı vardı. Motor yağı, yağ, hava, polen ve yakıt filtresi değişti. Şanzıman yağı kontrol edildi. (Bir boşlukta İzmir'e gidip değiştirmek istiyorum.)Olmazsa olmazımız su değişimi yapıldı. Komple suyu boşaltıp 3 litre antifiriz ekledik. Suyu komple değiştirdik.
Almış olduğum buji ve buji kablolarını değiştirdik. Bujiler çok kötü değildi. Ama yine de gerekli olur diye düşündüm.
Frenler yapıldı her şey tamam. Eee fren hidroliği değişmesin mi? Onu da değiştirdik. İlk 30 km. kadar memnun kalmadım. Şu anda anca kendine geliyor frenler. 500 km. sonra ayar yapılacak o zaman daha da güzel olur.
Vee çok uzatmadan son noktayı koyalım. Araç soğuk havalarda çok geç 2. vitese geçiyordu. Şanzımanı 1-2 konumlarına aldığımızda 'S' lambası yanıp sönüyordu. Pozisyon şalteri sorunu olduğunu biliyorum ama kime söktürsem? Benim usta ben yaparım dedi. Abi sıkıntı olmasın vs. derken şalteri dışarı aldık. Yabancı bir kaynak buldum. Ben okuyorum usta yorumluyor derken bir açtık. İçindeki gres artık katran olmuş. Bakır plakalar kirden görünmüyor. Düzensiz aşınmalar var... Hemen tiner, pamuklu bez ikilisi devreye girdi. Heyecandan foto çekmeyi unutmuşum ilk halini. Bitmiş halini ekleyeceğim. Pozisyon şalterini topladık. Kalbim çarpmaya başladı. Ulen dedim başımıza iş almasak bari. Bir açtım kontağı her şey yolunda. Çalıştırdık. Sorun yok. Vites kolunu çektikçe heyecan artıyor. Vites 2 konumuna geldi. Ohh. dedim. 1 konumuna geldi. Yüzümde bir tebessüm. Bir tur gezip geldim. Vites geçişlerim dsg kadar olmasa da çok çok fark etti. Yağı da usulünce değiştirince çok daha iyi olur diye düşünüyorum. Fotoğrafları aşağıya ekliyorum. :)
Bu üstünden çıkan merkez. Çöp...
https://i.ibb.co/Rjpj3rp/Whats-App-I...11-19-12-4.jpg
Bu da yerine monte edilmiş olan yenisi.
https://i.ibb.co/cDFYGVv/Whats-App-I...11-19-12-1.jpg
Bunlar da silahlar. Orj. yağ filtresi aldım ama uymadı dedi usta yan sanayi alıp taktık... Sanırım yanlış geldi. Yakında eski parçaları satışa koyacağım ucuz fiyatlı herkes faydalanacak.
https://i.ibb.co/PrmdFCF/Whats-App-I...11-19-12-3.jpg
Balataların hali ortada...
https://i.ibb.co/425NFwv/Whats-App-I...11-19-12-6.jpg
https://i.ibb.co/dgtrHvX/Whats-App-I...11-19-12-5.jpg
Evet burada daha önceki yapmış olduğum kampana boyamayı göstermek için çektiğim foto. :cool:
https://i.ibb.co/5M642yB/Whats-App-I...11-19-13-1.jpg
Vee son olarak da meşhur pozisyon şalterimiz...İçine tekrar kaliteli bir gress sürdük. Belirli periyotlar halinde temizlenirse mekanik olarak şanzımanın ömrünü uzatacağı kesin! İlk halini keşke çekseymişim.
https://i.ibb.co/FB8SWSd/Whats-App-I...t-11-19-12.jpg
Bu arada kabaca bir de fiyat vereyim.
Tornacı 120 ₺
Balata spreyi 25₺
Rulman 'çift' 90₺
Yağ filtresi 35₺
Sarf malzeme 15₺
Diğer kalan malzemeler( salıncak, z rot, süspansiyon takozu,balata ve fren merkezi) 600₺ Toplam malzeme: 885₺ tuttu. 600 lira da işçilik ödedim. Toplam 1485₺ ile 1 yıl kafam rahat olur. :)
Abi merhaba kaliperlere yapmış olduğunuz zımpara ve boya işlemleri çok hoşuma gitti ve çok güzel olmuş elinize sağlık, aynı işlemi bende corsa c arka kampanalar için uygulayacağım bu işlem için kullandığınız malzemeler ve işin tarifini anlatma imkanınız varmı? Bende aynı renge boyayacım inşallah.
Tabi ki.
1-Öncelikle jantları söküp davlumbazların içini komple temizliyoruz. (Jant sökülmüşken detaylıca temizleyip davlumbazlara koruyucu uyguladım.)
2-Tel fırçanız varsa bazen çok kötü kirler, paslar oluyor onları güzelce fırçalıyoruz.
3-Kalından inceye doğru 600-800-1200 zımpara yapıyoruz. Sonra tekrar tiner vs. temizleyici ile temizleyip kurutuyoruz.
4-Sonra sprey astar atıyoruz. (Tavsiye ederim!) Yoksa astar niyetine 1 kat fazladan boya atmanızı öneririm.
5-Sonra 3 kat boya atıyoruz. (15-20 dakika ara ile) Boyadan önce sprey boyayı sıcak suya atıyorum. Göz kararı 25-30 saniye kaynar su gibi olan suda bekletiyorum. İnce katlar halinde acele etmeden boyuyoruz.
6-En zevkli kısmı olan verniği uyguluyoruz. Vernik atarken bol ışık altında atın derim. Çok zor görünüyor. Verniklenip verniklenmediği belli olmayabiliyor.
***Dikkat etmeniz gereken şey acele etmeden maskeleme yapmak. Direk boyayı sıkmak isteği oluşuyor bu işleri yaparken. Boyamak toplamda yarım saat sürüyor. Ama maskeleme yapmak, boyaya hazırlamak vs. çok zor ve teferruatlı oluyor. Ben boyayı ince atmışım. Şimdiki aklım olsa daha da kalın katlar halinde atarım. Ufak tefek paslar gördüm. Neyse ki artık sprey boya işinde bayağı güvenim yerine geldi. Bir boşlukta tekrar yaparım sorun değil. :)***
Anlatımda hatalar varsa affola.
maşallah aracınıza böylesi orjinal haline dönmek için toplanan araçlar ayrı bir haz veriyor insana emeğinize sağlık
Konu çok güzel gidiyor ve bu kasayı bu kombinasyonla çok severim. Genelde bu tarz arabaları bu şekilde OEM binmedikleri için sizinkini görünce gözüm gönlüm açıldı. Maşallah. :)
Boya kodunu bilmiyorum eve gidince bakayım ama çok tatlı bir rengi var. :) Boyadıktan sonra yalayasım gelmişti. Full 600 vurursan ufak tefek pürüzler illa ki kalıyor. Kalından inceye doğru mutlaka zımparala derim. Biraz el işçiliğinize bağlı. Ben zımparadan nefret ediyorum. 15-20 dakika max yarım saat uğraşmışımdır zımpara işiyle.:) Akşam boya kodunu gönderirim. Zımparaların kodu diye bir şey bilmiyoum.600-800-1000 vs. diye numaralı olandan. :)
Çok teşekkür ederim. Durma orjinale çevirmeye uğraşıyorum ancak araç eski, bazı parçaların üretimi yok, bazı parçaları bilen de yok. :) Çok kolay olmuyor ama keyifli olduğu kesin. 2000 yılı öncesi üretilen Opel araçların farklı olduğunu düşünüyorum. 2007 Model Corsa D kullandım. Kalite ve konfor olarak uçurum var diyebilirim.
Çok teşekkürler. Ben de bu tür araçları orjinal seviyorum. Jantları bile değiştiğinde itici bir görüntü oluyor. Konumuz bayağı yavaş gidiyor ama bu araba piyasasında araba alıp satacak durumum gerçekten yok. Mekaniği bana göre yeterli kondisyona getirdim. Şimdi asıl yapmamız gereken makyaj, + puan yaratacak işlere geçeceğiz. :) Detaylı temizlik, tamponların boyanması, araç altına pütür, sona bıraktığım uygulama ise boya koruma, polisaj... Kendim yapmaya karar verdim. İzmir'de tanıdığım 1-2 kişi var. Ancak hem maddi olarak hem de zaman olarak şu anda müsait olacağa benzemiyorum. :D
Konuyu biraz boşladık. Gerçi herhangi bir değişiklik de yapmadık. 1 plastik parçamız yok kaput altında. (Yardımcı olacak arkadaşlardan, sanayide çevresi olanlardan yardım bekliyorum. :) ) Bu sürede yıkatmaya bile fırsatım olmadı. Yapılacak eksik listemi yeniden düzenleyip 2-3 eksiği gidereceğim.
Kalorifer ve klima bakımı yapılacak.
Sağ arka kapının switchi çalışmıyor.
Ve şanzıman yağını değiştireceğiz. 3-5 yeni foto ekleyelim. Ayrıca -10 derecede kapılar donukken tek marş çalışınca yüzümüzde de tebessüm oluşturdu. :)
İşte bu haldeyken camları çözdürüp marşa bastık...
https://i.hizliresim.com/dZHAU9.jpg
Vee sonuç...
https://i.hizliresim.com/RDuviF.jpg
Bu da bugün çektiğim pislik hali...
https://i.hizliresim.com/PjF49Z.jpg
Maşallah emeğinize sağlık. Keyifle okudum tüm konuyu.
Detaylı temizliği yaptım. Araç kendine geldi. Polen filtresinin izolatörü güzel takmadığım için su almış çok az nemlenmiş. Onu kontrol ettim. Temassızlık yapan stop ampulünü değiştirdim. Daha önceden yapmış olduğum motor temizliğini de tekrarlamak amacıyla kirlenen yerlere apc+asperox+detay fırçası ile temizlik yaptım. 3d lastik parlatıcı ile her zamanki gibi korumaya aldım ve güzel göründü. Fotoğraflarla sizi baş başa bırakayım.
https://i.hizliresim.com/ZeF4iB.jpg
https://i.hizliresim.com/TiHe8p.jpg
https://i.hizliresim.com/GX801i.jpg
Araca polisaj yapılmadı. Tamponlar boyanacak, arka çamurluk ve kapı arasında bir yeri güzel boyayamamışlar. (Altı bozuk gibi. Kusma gibi duruyor.) Yeniden boyanacak. Sonrasında polisaj + detaylı temizlik ile arabayı son haline getireceğim. :) Boya hariç diğer işlemleri artık kendim yapabilirim. Eksik plastik parça için de akrabalara haber saldım. :) İstanbul'da arayacak bakalım. Araca polisaj yapılmasa da fk1000p + koch chemie pw uygulamasını sık sık yapıyorum. 2-3 ayda bir kez fk1000p. Her yıkamadan sonra ise pw uyguluyorum. Boncuklanma ve kolay temizlenme beni tatmin ediyor. 2 gündür sokakta durmasına rağmen yağan yağmur sonrası boncuklanma fotoğrafımız ise şöyle.
https://i.hizliresim.com/5WIRUe.jpg
90-100 km. hızla giderken silecek çalıştırmadan dahi görüş sağlıyor.
Emeğinize sağlık keyifli dokunuşlar olmuş,bir önerim olacak müsadenizle kaliper ve kampana boyası yerine çinko sprey kullanırsanız hem oem görüntü hemde korozyona karşı daha çok dirençli bir uygluma yapmış olursunuz,güle güle kullanın :)
Hemen bir inceleyeyim. Isıya dayanıklı olmasa da herhangi bir yanma vs. olmadı boyada. Altına 1 kat astar, 2 kat boya, 1 kat vernik atmıştım. :) Arka kampanaları da bir boşlukta tazelerim. :)
Pompayı takmış fotoğraf olmazsa olmaz. :) Deliler gibi yakıt tüketimimiz var ama hep şehir içi geziyoruz. :) Çok da km. yapmadığım için çok sorun teşkil etmiyor. 303.00 ₺ yakıta para verdim. :D
https://i.hizliresim.com/knq15E.jpg