Ben de Sıfır Tampon bulmuşken bitane daha Astra mı yapsam diyordum bu aralar :hihih:
https://i.hizliresim.com/cxk5nnj.jpeg
Printable View
Ben de Sıfır Tampon bulmuşken bitane daha Astra mı yapsam diyordum bu aralar :hihih:
https://i.hizliresim.com/cxk5nnj.jpeg
Uzun bir aradan sonra güncelleme. Aracımı severek kullanıyorum. Maddi olarak da şu anda çok iyi değilim. Ön takım lak luk yapmaya başlayınca bir de yağ değişimi gelince ustaya eti senin kemiği benim misali verdim. Ustam iyidir. İşini tam yapar. Başladı sökmeye. Mesaideyim arıyor. Arka amortisörler ve takozları kötü. Tamam diyorum usta indir. Ön takım zaten inecek. Dedi salıncak amortisör ne varsa girelim. Okey dedim ve marş basıldı.
Salıncak, viraj denge burçları, amortisör takozları, amortisör bilyaları vs. diye uzayarak gidiyor liste... Shell marka 10-40 Hx6 kullanıyorum. Filtreler de filtron marka. Yağ değişimi ise 8000 kilometrede bir. Kullanım kılavuzunda 15000 dese de hem çok km. yapmadığı için yatıyor. Hem de o kadar uzun ömürlü parçaları olduğunu düşünmüyorum. İş değişikliği yaptığım için hafta içi aracın yanına gidemiyorum. Mesai bitimi bir uğradım. Bakalım neler olacak... Size yapılan işlemleri ve ücretleri tek tek yazarım.
https://i.hizliresim.com/3ubwntr.jpg
Takayı biraz bakımsız bıraktık. Ama mekaniği hep iyi durumda. İlk baharda kaput, tamponlar ve aynaları boyatacağım. Bir de boya koruma yaparım.
https://i.hizliresim.com/1sa0pfv.jpg
Aldığımdan beri 2. kez böyle ağır bakıma sokuyorum.
https://i.hizliresim.com/nnqbfr0.jpg
Bu da her şeyi yerli yerinde duran motor dairemiz. Polen filtresinin önündeki plastiğe kadar yerinde. Ordu'da bulup almıştım. 2 gün temizledim. Sadece sıfır bi kaput keçesi bulamadım. Vectra A da uymadı. Ben de sonradan yapılanları sevmediğim için öyle bıraktım. Zaten araç benzinli olduğu için sıkıntı olmuyor.
Elinize emeğinize sağlık çok güzel aracınız bende bu aralar GSİ istiyorum kısmet olursa artık kazasız belasız sürüşler dilerim :)
Teşekkür ederim. Gsi başka bir dünya. Ben de bunun kafayı gsi yapmak istedim ama hem maliyet hem de orijinalliği biraz caydırdı. Boyası çok kötü durumda aracın. Onları halletmem lazım ilk fırsatta. Boyadan sonra iç trimleri elden geçireceğim. Sürekli kullanılmasa aslında çok daha güzel şeyler yapabilirim.
Aracımız dün akşam çıktı.
Yapılanları madde madde yazıyorum. :)
Bütün filtreler filtron marka olarak değişti.
Shell 10-40 Hx6 olarak yağımız da değişti.
Ön arka amortisör takımı Monroe olarak alındı.
Amortisör plastik takozları değişti.
Amortisör takozları rulmanlı olarak değiştirildi.
Z rotları ve salıncaklar değişti.
Viraj denge çubuğunun lastikleri değişti.
4 tekerlek açılarak frenler kontrol edildi arka kampanalar temizlendi.
En son olarak da rot balans ayarı yaptırdım. Ön takım pamuk gibi oldu, direksiyon biraz da olsa yumuşadı. Aracın arkası çok lokurtu yapıyordu. O da gitti. Hesap olarak da şöyle...
Motor yağı 465 TL.
Filtre takımı (polen filtresi dahil) 495 TL.
Ön takım ve yürüyen parçaları 6300 TL.
Rot balans 300 TL.
Ustaya bütün işçilikler için 2500 TL. ödedim. En son aracın altını da benzinle yıkama da Usta'dan hediye oldu. 😊
Düz hesap 10k ile mekanik bakımları tamamlamış oldum.
Yok hayır çok güzel bir indirim var. 2023 üretim yağlar. Aracı aldığımdan beri aynı yağı kullanıyorum. Bakalım istediğim hale geldikten sonra ekonomiyi düzeltip satma planlarımız var. :)
Evet bir güncelleme ile devam edelim. Aracın mekanik ve ön takımı sıfırladık. Sonrasında kalan işler arasında temizlik ve tertip işlerimiz kalmıştı. Boya işi bayağı kötü oldu. Araç boyanırken altı da güzel hazırlanmadığı için 5 yıl önce boyanmasına rağmen boya tekrar yanmaya başladı. Biz de ustamızın yanında aldık soluğu. Aracı boyatmadan önce hanım duvarla bir tartışmaya girmiş. Sen mi haklısın ben mi derken tampon ve sinyal elveda demiş. :) Bu da benim için bahane oldu. Başlamışken aklımda olanların hepsini yampaya karar verdim.
Tamponlar, sağ ön çamurluk, kaput ve tavan, ayna kapaklarını boyatıyorum. Arka tampon hazır sökükken nadide parçamız olan paçalıkları da monte ediyorum. Arka tamponu söktüğümüzde daha önce iç kısımdan tamir edildiğini görmüştük. Sonrasında plastik kaynak ile tamir ettik. Orayı fotoğraflamayı unutmuşum. Aracın orjinal sinyalleri biraz pahalı olduğu için yan sanayi depo marka aldım. Usta bu parçaları alıştırıp sonrasında boyaya gönderdi. Sağ sol sinyalleri takım olarak değiştirdik. Sis farlarını da söküp temizledim silikon kısımlarını da yenileyip tekrar topladım. Far şapkaları su aldığı için çürümüş. Onları emekliye ayırıp şapkasız olarak taktım. İlerleyen zamanlarda mercekli h1 ampül alıp içine oturtmayı planlıyorum. Bu işlemler bittikten sonra aracı komple bir polisaj ve boya koruma yapacağım. Sonrasında detaylı temizlik kampana ve kaliperleri tekrar boyama işlemi ile devam edeceğiz. Şimdilik fotoğraflarla sizi başbaşa bırakıyorum.
Bir de unutmadan şöyle bir olay geçti başımızdan. Arabanın plastik genleşme tankının hortum girişi çatlamış ve su kaçırıyordu. Onu da aradan çıkarmıştım. Onunla ilgili çalışmamızı da ekleyelim. :)
Depomuzu söktük. Zaten 2 tane vida tutuyor. :)
https://i.hizliresim.com/8fw4s76.jpeg
Sonrasında yeni depoyu yerine oturttuk.
https://i.hizliresim.com/oquk2g6.jpeg
En sonunda 3 litre antifiriz aldım. Aracın suyunu komple devirdaim üzerinden değiştirdim. Antifirizli suyu da koyup sistem temizliğini tamamladım.
https://i.hizliresim.com/dlv5hhj.jpeg
Tamponlar söküldü. Zımpara işlemi çok uzun sürdü. Çalıştığım için akşamüstleri gidip aracı görebildim. Ufak tefek noktasal hasarlar harici tamponlarda macun yerine plastik kaynak tercih ettik.
https://i.hizliresim.com/mslt49d.jpeg
https://i.hizliresim.com/diyp84i.jpeg
Kaportamızda sadece çamurluk ucu düzeltildi. Komple boyalı olmasına rağmen sol arka kapı harici macunsuz bir kaportası var. :) Tarcanlar Sami Bey öyle demişti.
Astar sonrası boya kardırmaya geldiğinde çektik.
https://i.hizliresim.com/50360v4.jpeg
Ben boya fırınında çok fazla kalmadım. Araç cumartesi günü boyandı. Pazartesi günü polisaj işlemi yapılıp kaportacıya teslim edilecek. Umarım istediğim sonucu alırım.
https://i.hizliresim.com/bm0m3r6.jpeg
Biz de bu arada boş durmadık. Sisleri daha önce kahverengi meges yapmıştım. (Görünmeyeceğini tahmin ederek yaptım ama camdan renk aldı.)
Bu sefer şeffaf kaliteli bir silikon harici birşey kullanmadım. Açıp kapatması kolay olsun diye. Her şartta su alıyor ve yansıtıcıların durumu çok iyi değil. Krom kaplamaya göndereceğim sonrasında mercekli ampüllerle devam edeceğim.
Klipslerine varıncaya kadar orjinal olunca ben de zımpara + boya yapıp üzerine de 2 kat vernik attım. Daha şık ve uzun ömürlü oldu.
https://i.hizliresim.com/k3cridj.jpeg
https://i.hizliresim.com/i4wbdst.jpeghttps://i.hizliresim.com/elyhb4l.jpeg
Kendinden mercekli led denemesi yaptım.
Şimdilik bu kadar. Silikonları yeni çektim. Sislerin toplanmış halini de atacağım. :) Aracın son hali de yakında gelecek. Öne hiç plaka takasım yok. Cezası nedir acaba?
Evet aracımızın son haline yaklaşırken detayları aktarayım. Aracın kaput, tavan, çamurluk, 2 ayna, ön ve arka tampon, depo kapağı boyandı. Bir de kaporta işlemleri bitince polisaj yapılacak. Tüm bu işlemler için boyacıya 20k ödedim. Kaporta işlemleri için henüz fiyat gelmedi. Ufak bir tadımlık fotoğraf bırakayım. Plakayı takmadım. Bakalım ne kadar dayanacağım. Plakasız çok güzel geliyor namussuz gözüme. :)
https://i.hizliresim.com/jqvkn84.jpg
Arkadaşlar aracı bugün teslim aldım. Kaporta işlemleri 4k, boya işlemleri ise 20k tuttu toplamda. Araca yapılan polisaj işlemleri sanayi işi olunca bi ara kil + srp + wax yapacağım. İlk fırsatta aracın kaliper ve kampanalar boyanacak. Bir de kapı kollarını boyamayı unutmuş boyacı. Onu da ilk fırsatta hallederiz. Detaylı motor ve iç temizliği kendim yapacağım. Vakum makinem vs. var. Onları da detaylı olarak paylaşırım. Şimdilik bir kaç fotoğraf var.
https://i.hizliresim.com/hbnaf2e.jpg
https://i.hizliresim.com/f94ia0f.jpg
https://i.hizliresim.com/hibaik6.jpg
Aracı boyadan aldıktan sonra yanmayan sis farı, plaka ampülü için sanayiye gittim. Soketler temizlendi ampül değiştirildi. Kampana kaliper işlemleri hariç uzun bir işi kalmadı aracın. Kampanaları 306 gri rengine boyayacağım. Bu sefer vernikli bir sistem düşünüyorum. Eğer bir arsa işi nasip olursa aracı satmam gerekebilir. O zaman zaten forumdan önce paylaşacağım.
Kaldığımız yerden devam ediyoruz. Motor kısmını temizleyip öyle yollamıştım boyaya. Usta zımpara boya işlemleri sırasında kaputu düz hale getirince arasından çok pislik girmiş. Tekrar temizlemek farz oldu. Atas forclean 1:5 oranında, gazyağı, balata spreyi, lastik parlatıcı ile bir güzel girişitm. Sık fırçala sil metodu ile ilerledim olabildiğince az su kullandım. Polen filtresi de bundan nasibini aldı. Zaten ucuz bir parça. Sık sık değiştiriyorum. Bu sefer geç kaldım. Ve sonuç ortada...
https://i.hizliresim.com/4h09f2s.jpg
https://i.hizliresim.com/6i0wbdr.jpg
https://i.hizliresim.com/jh6drit.jpg
Araçla tekrar barışmaya başladığımız bu dönemde güzel bir uzun yol yaptım. 220 kilometrenin 170-180 kilometresi şehirdışı, geri kalanı ise trafiksiz şehiriçi. Bu sürüşlerin 100 kilometre uzun yol kısmında klima açık. 7.5 litre civarı tüketti. Silindir kapak contasının ve soğutma sisteminin yeni olmasının çok büyük artısını görüyorum. Özellikle kapak contası değiştikten sonra yakıt çok farketti. Bir de sensörleri temizledim. :) Herkese iyi sürüşler.
Arkadaşlar bir güncel çekelim. Araçla 4 yıldır ilgilenen ustamı ne yazık ki 15 martta kaybettim. 17 yıldır bir fiil araçlarımı ona götürdüm. Bana çok şey öğretti. 1-2 usta var tanıdığım. Ancak yine güvendiğim ve lafımı sözümü dinleyen, hem de hanımın taraftan akrabam olan abiyle yola devam ediyoruz. Aracın herhangi bir eksiği yok. En son radyatör deposu sıkıntı çıkarmıştı. Kendim çözmüştüm. Bu sefer karter contası artık iyice kendini bıraktı. Yağlar değişeli de neredeyse 1 yıl olacaktı. Ben de başladım ekipmanı toplamaya. Kış gelmeden tüm yağları ve filtreleri (polen ve yakıt filtresi dahil) Filtron marka olanlarla değiştirdim. Karter contasını victor reinz olarak aldım. (Zaten 200 lira gibi bir rakam) Yağı ise sevdiğim bir GSİ'cı kardeşimin tavsitesi üzerine LM olarak tercih ettim. Parçalar ve yağ için 2200 tl ödedim. Karter contası değişimi, yağ değişimi ve yağdan görünmeyen karterin ve karter korumanın yıkanması için ise 1000 tl ödedim. Usta LM yağı çok beğendiğini ve ilk kez bu kadar eski bir araçta kullandığını söyledi. ;) Bu zamana kadar Shell HX6 10-40 kullanıyordum. Bakalım kaydadeğer bir fark olacak mı?
https://i.ibb.co/QrWst06/Whats-App-I...t-18-56-00.jpg
https://i.ibb.co/mc3zkXv/Whats-App-I...t-18-55-57.jpg
https://i.ibb.co/1q2QK6Q/Whats-App-I...18-55-53-1.jpg
https://i.ibb.co/cgBY0k7/Whats-App-I...t-18-55-53.jpg
Uzun bir aradan sonra tekrar kanım kaynamaya başladı. Bu da motivasyon kaynağım olan şeyleri yeniden toparlamaya başlamakla oldu. :) Başta aracın eksiklerini tamamen bitirdim. Mekanik olarak tek eksiği şanzıman conta takımı değiştirmek istiyorum. Ancak aciliyeti yok. Başka da mekanik anlamda yapacağım bir eksik kalmadı.
Aracı sanayiden aldıktan sonra uzun zamandır yapmak istediğim detaylı iç temizlikle başladım. Sonrasında motor, dış temizlik ve wax uygulamasından sonra istediğim su iticilik ve parlaklığa kavuştu. Aracın altını da arkaları takoza alıp yıkıyorum. Stepne havuzunun olduğu kısım ve dingil bu şekilde yıkanabiliyor. Ama bir fırsatta kanal veya liftte temizlik yapacağım.
Gelelim uygulamaya...Öncelikle aracı komple tazyikli su ile dönüyorum.Girebildiğim kadar derinlere kadar yıkıyorum. Wax öncesi bir kez benzinlik köpüğü ile dönüyorum. Sonrasında 3D wash and wax ile köpük püskürtüm tekrar duruluyorum. En son olarak wax ile korumaya alıyorum. Sonraki yıkamalarda wash and wax ile yıkama yapıp Koch Chemie PW uyguluyorum. :)
Sizi fotoğraflarla başbaşa bırakayım. Boncuklanma ve sonrasında kolay temizlenmesi çok mutluluk verici oluyor.
https://i.ibb.co/wz5YS4d/41-H7345-7.jpg
https://i.ibb.co/QHqz12D/41-H7345-1.jpg
https://i.ibb.co/jvnS7WJ/41-H7345-2.jpg
https://i.ibb.co/bdzWMsM/41-H7345-3.jpg
https://i.ibb.co/Fsn9RdC/41-H7345-4.jpg
https://i.ibb.co/ng98yYP/41-H7345-5.jpg
https://i.ibb.co/HrnFjLV/41-H7345-6.jpg
https://i.ibb.co/wzPTwsS/41-H7345-8.jpg
https://i.ibb.co/JKdvwK2/41-H7345-10.jpg
Bu arada Hyundai Accent otomatik denk geldi bir tane... 76 000 kilometrede. Benim aracın üzerine 50k gibi bir para koyarsam alınır gibi. Sizin yorumunuz da değerli. İkisi de tam otomatik ve benzer teknolojilerde araçlar. Böyle bir aksiyona girmeye gerek var mı?
model yılına bakmak lazım 50k dediğiniz nedir altınmı ?
Maşallah abi, arkadan çok güzel duruyor. Astra f gerçekten kemikli Alman tabirine uyan bir araç. Accent aynı tadı, zevki vermez diye düşünüyorum. Ben 2012 130.000 kilometrede boyasız titanyum fiesta satıp 94 gsi aldım. Bir aydır içine, mekaniğine ayrı uğraşıyorum. Ve benim aracın çok iyi kondisyonda, sınıf bir gsi olmamasına rağmen sürüş hissiyatı çok başka. 90’lar Almanları bana göre Avrupa otomotiv tarihinin zirve araçları, bu yılların opelleri ve BMW’lerini sürüş keyfi olarak rakipsiz görüyorum. Yani ne beklediğiniz önemli. Otomobilden keyif almak istiyorsanız bence astra ile devam. Dert, tasa az olsun derseniz düşük kilometreli bir accent’e geçilebilir tabi.