Çok güzel olmuş aracınız. Bir opel sevdalısı olarak çok beğendim. :) Bu arada jantlar biraz fazla büyük geldi gözüme. Veya araç yüksek ondan öyle duruyor.
Şu jantlardan bulunur mu ki?
https://uploads.carandclassic.co.uk/...ll/9582757.jpg
Printable View
Çok güzel olmuş aracınız. Bir opel sevdalısı olarak çok beğendim. :) Bu arada jantlar biraz fazla büyük geldi gözüme. Veya araç yüksek ondan öyle duruyor.
Şu jantlardan bulunur mu ki?
https://uploads.carandclassic.co.uk/...ll/9582757.jpg
Çok güzel olmuş. Kazasız belasız.
Teşekkür ederim, şekline yakışır bi isim oldu :D
Teşekkür ederim abi, olsa güzel olurdu ama eski arabada sunroof falan filan dert biliyorsun :p hem ağırlık
Teşekkür ederim abi, yakında Arçelik Beko yazdıracam kapıya az kaldı
Teşekkür ederim jantlar 15 aslında büyük değil çok ideal ölçü ama dolu durduğu için büyük gözükmüş olabilir, attığımız jantlar vauxhall cesaro diye geçiyor, bir takım denk geldim sadece o da pahalıydı, yurt dışında gözde bir jant. :)
Teşekkür ederim. :)
Maşallah çok güzel olmuş, stopları cok beğendim güzel bi hava katmış araca, kazasız belasız günlerde kullanın :)
Masallah emek verilen araba kendini belli ediyor, kazasız belasız surusler.
Hayırlı olsun Mehmet,
En kısa zamanda bir mevlüt düzenleyelim.
Teşekkür ederim, farklı oldu cidden ben de çok beğendim, komple siyah olanını istiyordum aslında ama bunlar daha iyi denk geldi. :)
Teşekkür ederim, cümlemize :)
Teşekkür ederim abi, bi okuyup üflemek lazım :D
Maşallah Güzel dokunuşlarla kaderi değişmeye devam ediyor :) Kazasız belasız keyifli sürüşler
Maşallah çok tatlı olmuş :) Annemin ilk aracıydı bu kasa Corsa GLS, çok severdim :)
çok güzel oldu, yavaş yavaş ilerledi. daha da güzelleşecek maşallah :)
TPH iyi sürüşler diler :D
Merhaba sevgili TechTurkey ailesi, konuya küçük bir temizlik günceli çekeyim. :cool:
4 günlük bayram tatilini fırsat bilip arabanın içini temizlemeye niyetlendim, e ***** yasaklar var vakit geçirmelik de bir şeyler lazımdı, hemen elimdeki malzemeleri toparladım, süpürgenin halı yıkama aparatını vs ayarladım, takımları aldım arabanın yanına indim, ee sökmeden temizlik olmaz tabiki, 1. gün akrabalarla telefon trafiği bayram kutlamaları vs bitti akşama doğru başladık babamla sökmeye.
Kaç yıldır temizlik görmedi araba bilmiyoruz ama yüksek ihtimal bayiden çıktığı günden beri ilk defa böyle detaylı temizlik görüyor içi, ee tabi 23 günlük sanayi serüveninde de sanayinin tozu pisliği de içine işlemişti.. :soru:
https://live.staticflickr.com/65535/...7574a0fb_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...819b233c_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...6a042650_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Tabiki her sökük arabanın ilacı ahşap recaro :D
https://live.staticflickr.com/65535/...a5d484e3_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Önce taban halısını elimizle ıslatıp, Koch Chemie Pol Star ve Ersağ Halı Şampuanı ile fırçaladık tabiki, sonrasında makinenin çektirme aparatı ile kirlerini çektik, sonrasında yıkama ve çektirme ile temiz su gelene kadar duruladık, inanın tabandan ve koltuktan böyle 7-8 makine çamur gibi su çıkardım, sadece bir tanesini çektim.
https://live.staticflickr.com/65535/...a123ee25_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Bir şeye benzedi sanki?
https://live.staticflickr.com/65535/...02ed7469_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...1f0b2cc1_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
[IMG]https://live.staticflickr.com/65535/...e8e1440a_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr[/IMG]
Koltukları da bu sırada sırtlayıp eve çıkardık tabiki, yılların mikrobu içine işlemişti leş gibiydi cidden.
https://live.staticflickr.com/65535/...7432b935_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...6f041ab2_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...fd037009_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
İlk başta gözümüze en çok kirli gelen yer olan arka koltuğun oturma kısmına giriştik, güneşte kururttuk istediğimiz sonuca ulaşınca geriye kalanına da giriştik.
https://live.staticflickr.com/65535/...87ea0883_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Ön sağ yolcu koltuğumuz kirliyken.
https://live.staticflickr.com/65535/...810e9682_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...e9cd2c26_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Biraz reklam gibi olacak ama bunu çok seviyorum, yaptığımız işler o kadar yorucu ki cidden ilaç gibi geldi, yorgunluktan mola vermiştik. :D
https://live.staticflickr.com/65535/...152c4ee4_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Ön sağ yolcu koltuğunun temiz hali.
https://live.staticflickr.com/65535/...889677b7_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Hepsini bitirip kurumaya bıraktık ama biz de bittik, balkonda iyice kurusunlar diye bir gece geçirdi koltuklar, iyice kurudular. :)
https://live.staticflickr.com/65535/...b1ab15ab_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
İçini toplamadan bir foto daha..
https://live.staticflickr.com/65535/...d63d33fe_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Tabi onlar kurumaya bırakılmışken boş durmadık, pedal demirleri paslanmıştı, iki dakikada arkasına gazete serip mat siyah sprey boyayla demirleri boyadım. :)
https://live.staticflickr.com/65535/...de6dd6d8_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...447a445a_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...37c2f0a3_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
3. gün öğlen kahvaltı sonrası koltuklarımızı geri aracımıza taktık.
https://live.staticflickr.com/65535/...10f73baf_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...36194cb2_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...8b667ba0_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...6bc7a041_h.jpgCorsa Temizlik by Mehmet Ulusen, on Flickr
Bu postluk bu kadar, 4/4 lük bir temizlik olmadı ama 3/4 olup içimize sindi bence, bu süreçte en büyük yardımcım babam oldu, hatta benden çok kendisi çalıştı, kendisine ne kadar teşekkür etsem az, zaten en çok babam "oğlum arabanın içi çok pis bir temizlemek lazım" diye şikayetçiydi, elimziden geldiğince yaptık :angel: Zor bir işlemmiş ama 2 gece bileklerim, avuç içlerim kollarım ağrıdı, fırçalamak ayrı bi dert, bastırıp makineyle çekmek ayrı bir dert :D
Tabii ki eski arabanın eksiği bitmiyor, daha yapacaklarımız var, mesela fotoda da gözüküyor arkadaki iki hoparlör birbirinden farklı, güzel bir sistem kurmamız lazım, şuan ses net diye ellemiyorum ama daha iyisi lazım. Mekanik bir kaç bakım yapmam gerekiyor, radyatörü vs değiştireceğim, yaptıkça konuyu güncelleyeceğim, okuyan herkese teşekkürler. :love:
Elinize , emeğinize sağlık kardeşim.Yeni alınan bir arabada yapılması gereken ilk işlem olmalı.Özellikle hijyen açısından.Çok iyi yapmışsın.Mis gibi binersin artık. :)
elinize emeğinize sağlık cidden sıfır kondisyona ulaşmış araç mükemmel olmuş temizlik şimdi insan o araca ayakkabıyla girmeye kıyamaz :)
İç detay konusu olduğunda heyecanlanıyorum resmen :) bende dün chucky'min koltuklarını sökmek için bayağı bir uğraştım ama nafile T40 alyanı yamulttu bende tavan döşemesini arka ve ön kapı döşemelerini emniyet kemerlerimi söktüm direk bakalitlerini eve çıkardım önce bir güzel asperox ile yıkadım ama çok tırt bir ürün işe yaramadı sonra bir güzel domestosla yıkadım resmen kendi rengi yerine geldi, yarın gidip lokma T40 ve T30 alıp eşik bakalitlerini ve koltukları sökücem aynı zamanda taban halısınıda makinalı yıkama vericem benim işlerim daha uzun sürecek içi komple farklı bir döşeme olacak kendi döşemesi kötü değil ama koltukların kendisi saman bazlı opellerde böyle yapmış adamlar, yeniden sert süngerle kalıp yapılıp samanlar değişecek daha sağlam ve tok olacak, ben restorasyon projesinde içi farklı olsun istiyorum yan destekler mat siyah deri üstü sarı dikiş ortalar bildiğimiz golf gti döşemesi ancak sarı olarak ekose deniyor bu hafta içinde döşemeciye bırakıcam tavan döşemesini kapı içlerini ve koltukları, haftayada boya kaportaya girecek yine kendi renginde 98 sarımsı yeşilimsi hardal yeşil olarak boyanacak ayrıca içi sökük vermiş olmam daha iyi olacak hemde boya kaporta işleri bittiğinde içine detaylı bir şekilde temizlikten sonra tabana ve arka iç kısımlara antipas boya üstüne 2 kat izolasyon olacak ondan sonra toplanacak yaklaşık 1 1.5 ay sonra konu açarım, corsa gsi camiası büyüyor ve böyle konularıda görünce çok mutlu oluyorum yaşasın gsi kardeşliği :)
Maşallah,elinize,emeğinize ve sabrınıza sağlık :)
Bu arada hangi Hyundai bayisinden almıştınız aracı? müdürünü yüksek ihtimalle tanıyorumdur :)
Kazasız belasız binmeniz dileği ile hayata yeniden dönen araçlar ve sahiplerini gerçekten takdir ediyorum. Herşey değerini bilen ellerde gerçek güzelliğine kavuşuyor. :) Ellerinize sağlık.
Teşekkür ederim abi, keşke daha önce yapsaydım arabamı bir tık daha fazla sevmeye başladım :D
Teşekkür ederim, zamanla kirlenecek ama yine temizleriz ne yapalım :D
Teşekkür ederim hocam, benim içini söküp takmam çok kolay oldu, yüksek ihtimal daha önce hiç sökülmemiş, biraz güç verince gevşedi alyanlar, daha fabrikanın sıkmış olduğu mavi loctice duruyordu vida üzerinde. Koltuklar malesef içi saman ve yavaş yavaş içi dökülüyor, böyle olmasını hiç sevmiyorum ama koltuklar iyi durumda olduğu için elletirmedim, ileride bozulursa ben de koltuklara mini restorasyon yaptıracağım, koltuklar malesef bizim arabaların kanayan yarası. :D Sizin aracı da merakla bekliyorum bu arada.
Teşekkür ederim hocam, Aksaray'da Çağ Plaza'da Bülent beyden aldım aracı. :)
Teşekkür ederim hocam, eski de olsa yeni de olsa bizi şu ortamda buluşturan hastalık sağolsun :) Hayat vermeye devam.
Bu arada bugün yine konumuz temizlikti, kapı menteşelerinin olduğu kısım sürekli gözüme batıp duruyordu, sarı güç denen zıkkımla giriştim, tertemiz oldu, daha sonra da dışını yıkayıp 3-5 foto çekip attım garaja :)
https://live.staticflickr.com/65535/...234706ff_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...4da3a3a8_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...3ee3fb97_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...661a7c1d_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...825b46f2_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...a4ec50f0_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Bu arada malesef çalıştığım şirkette iş yoğunluğu yüzünden izinsizlikten bir türlü bakıma sıra gelmedi, inşallah önümüzdeki haftalarda radyatör değişimi, yağ bakımı, bir kaç ufak şey ve en önemlisi, önümüzdeki ay boya koruması yapılacak, zamanla konu güzel gelişmeler ile güncellenecek. :)
Maşallah çok iyi duruma gelmiş. Gencecik delikanlı gibi duruyor :)
Kardo bence silecekleri de yaylı tiple değiştir bir ara.Yaşına uygun dursun :) :)
Direksiyona el atacak mısın Mehmet? Şöyle daha spor birşey taksan?
kaçırmış olabilirim ama bi konu baya kafamı kurcaladı tamponların ve marşpiyeler neden gövde rengi değil ?
Elinize sağlık çiçek gibi olmuş. Kapı çıtaları olması gerekenden küçük gibi geldi sanki ama gayet güzel duruyorlar. Maşallah
Teşekkür ederim, elimizden geldiğince :)
Teşekkür ederim abi, silecekleri kısa takmışlardı az alan siliyordu, kışın iş görsün diye bunları takmıştım, bosch sileceklere dönecem geri :)
Abi aslında Emir’in arabadakini gördüm hoşuma gitti ama, direksiyonumun airbagı vs temiz olduğu için kıyamıyorum, bir de airbag ışığı yanacak hiç sevmiyorum kendisini :D
Teşekkür ederim, uygun fiyata denk getirince kışlık lastiklerime düşünüyorum onu da :)
Aslında 94 body kitin hakkı komple gövde rengi haklısınız ama nedense tek renk olunca arabanın model yılından dışarı çıkıp modernleştiğini düşünüyorum, boya aşamasında çok kararsız kaldım ama şuanki hali beni çok mutlu ediyor, belki ileride bir değişiklik yaparız :)
Teşekkür ederim hocam, 96-97/1 kapı çıtaları böyle, sizin dediğiniz kalın çıtalar 97/2 ve 98 modellerde çıkıyor :)
Ellerine sağlık Mehmet, arabaya elin değdikten sonra ortaya çok güzel bir sonuç çıkmış. Arabayı kazasız, belasız, iyi günlerde kullanmanı diliyorum :)
Son hali çok güzel çok temiz olmuş elinize saglik bi 10 yil rahat gençleşmiş
maşallah hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin Emir Baba slmlar :) :)
Çiçek gibi olmuş, Maşallah.
Masallah Ebubekir siddikliktan cikarmissiniz hemen :)
Kazasiz belasiz
Teşekkür ederim hocam, fabrika kondisyonu yakalamak imkansız olsa da yakınlaşsak yeter :)
Teşekkür ederim hocam Aleyküm selam :)
Teşekkür ederim hocam. :)
Teşekkür ederim hocam, Berkecana çevirebildik şükür. :D
Herkese selamlar, aradan bir kaç ay geçti, yine boş durmadık. :)
Mevsimler değişti, havalar ısındı, zaten kıştan süre gelen hararet problemimiz vardı. Ustacıklarımız sağolsun daha önce aracımın radyatörü değişirken hem mekanik otomatik vites için olan radyatörü takmışlardı, hem de fanın düşük devirinin müşirini iptal etmişlerdi, hızlı devire ilk aldığımda 95 derecelik müşir taktırmıştım, 97 gibi sadece yüksek devir çalışıyordu. Ustalara durumu anlattığımda da "Opel sıcağı sever yiğenim" lafını hep duyuyordum, kendim araştıra araştıra, arkadaş çevremin de yardımları ile ilacını bulduk, parçaları ayarlayıp ilk izinli günümüzde soluğu sanayide aldık.
https://live.staticflickr.com/65535/...dc9dd45e_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Hararet müşirleri, yavaş devir 87-92 derece, yüksek devire de orjinal 100-105 derecelik 3 fişli müşir kullandım. Bujilerimiz, aks körüklerimiz, yeni radyatörümüz..
https://live.staticflickr.com/65535/...40892b94_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...4f3bda77_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Radyatörümüz için brazing tip tercih ettik, eski üzerinden çıkan mekanik tip ve otomatik vites için uygun olanıydı. Üzerinde fan olan brazing tip, kanal sayısı fazla soğutma sistemi mekanik tipe göre daha iyi.
https://live.staticflickr.com/65535/...0835ed40_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Aks körüklerimiz perişan haldeydi, elimiz değmişken onları da aradan çıkarmak istedik, ne kadar erken tedbir alırsak o kadar iyi, aks bozulduktan sonra malesef geri onarmak hem pahalı, hem de geri keyif vermeyebilir..
https://live.staticflickr.com/65535/...e225eb8e_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
İç aks körüklerimiz orjinal ve sapasağlam olduğu için ellemedik, dış tarafları değiştirdik, iç körükler sanırım bi 2-3 takım yan sanayi dış körük harcar. :D
https://live.staticflickr.com/65535/...3a84c1f7_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Alt devirden basınca tekleme problemleri baş göstermişti, hemen ilk müdaheleyi buji olarak yaptık, doğru tespit yapmışız problemimiz çözüldü. :)
https://live.staticflickr.com/65535/...57d80e53_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Gelelim işin en keyifli kısmına.. Klimamız çalışmıyordu, gaz basma sibobuna parmağımı bastırınca 10-15 saniye basınca içindeki gaz kesilmişti dedim biz buna bi gaz basalım belki çalışır, ilk olarak hava basarak kaçak testi yaptık kaçak görmedik, klima gazı basma cihazı ile kaçak testi yaptık yine kaçak çıkmadı, hemen 900 gram klima gazı bastık ve mutlu son, klimamız artık aktif :cool: Beni en çok mutlu eden mevzu bu oldu sanırım, şu sıcaklarda ilaç gibi geldi..
https://live.staticflickr.com/65535/...dfb417d2_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...b36eae89_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Eee o kadar iş yaptık, eski arabanın model yılına uymayan şeylerden de kurtulalım dimi.. Baş belası muz silecek ve aydınlatmadaki ucube ledlerden kurtlulalım. :)
https://live.staticflickr.com/65535/...975de29b_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...734f7074_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...7442da8b_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Sanayide yapılanlar;
✅Aks körükleri değişti.
✅Bujiler değişti.
✅Radyatör değişti.
✅Hararet müşirleri değişti.
✅LPG filtre bakımı yapıldı.
✅Klima gazı basılıp aktif edildi.
✅Antifriz Petrol Ofisi ile değişti .
✅Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı mobil ATF220 ile değişti.
✅Sileceklerimiz Bosch silecekler ile değişti.
Yağ ve filtre bakımımızı 1000km önce mobil 5W40 ile yapmıştık, mutlu son artık hararetimiz 37-38 derece sıcaklıkta maksimum 94-95 derecede, 30 derece sıcaklarda ise 90-92 derecelerde. :) Fanın hızlı devirine bile gerek kalmıyor.
https://live.staticflickr.com/65535/...c853b151_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
ee kafamdaki büyük işlerin çoğunu halletmiştik, sıra geldi aklımda kalan ufak tefek incik boncuk işlere, app plaka lazımdı koku merkezimiz Melih abi sağolsun hemen temin ettik, ayrıca arabaya kaportacımızın taktığı arabaya "güllü corsa" lakabını veren plakalıklarımızdan da kurtulmamız lazımdı.. Boş plakalıkla APP plakalarımızı taktık, üzerine kendi istediğim bir yazıyı yazdıracağım ilerleyen zamanlarda. :)
https://live.staticflickr.com/65535/...8aff3f54_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...11d46b32_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...a6587b10_h.jpgUntitled by Mehmet Ulusen, on Flickr
Dip not; kaput üzerindeki Astra GSi scooplar deneme amaçlı konulmuştur, belki ilerleyen zamanlarda kaputu kesmeden üzerine montajlayabilirim. Şimdilik bu kadar, nihayet araba istediğim ayara çok yaklaştı, yine aklımda olan ufak tefek dokunuşlar var, para ve zaman oldukça yapacağım. Biliyorum yine çok uzun tuttum, kusuruma bakmayın, iyi forumlar.. :heyoo:
Kesene bereket kardeşim.Klimaya ben bile sevindim valla.Çünkü bir arabada olması gereken ilk özellik klima :D Artık daha ketifli binersin inşallah
Çok iyi ya gerçekten. Bi tane de ben toplasam böyle otomatik vitesinden :)