Bakış açınız yaptıklarınız ve bilinciniz ayrı güzel, arabanız ayrı güzel.
Güle güle kullanın kazasız belasız zevkle keyifle.
Printable View
Bakış açınız yaptıklarınız ve bilinciniz ayrı güzel, arabanız ayrı güzel.
Güle güle kullanın kazasız belasız zevkle keyifle.
maşallah kazasız belasız
bmw de istedigim kasa ve konbin ne istediğini bilmek çok güzel ve bunu elde etmek daha da güzel
belki bigün :D
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)
Çok teşekkürler, zaten bir süreliğine bu moddayız :)
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Hep beraber kazasız belasız inşallah :)
Çok teşekkür ederim. Allah herkese gönlündekini nasip etsin :)
maşallah çok güzel,kazasız belasız kullanın..yaptıklarınız da ayrıca hem güzel hemde değer katan şeyler aracınıza.
Tebrik ederim, özellikle boya vs düşüncüleriniz için :)
Araca kocaman maşallah.. Tüm her şeyin sıfırlanması vs.. tam istediğim proje :)
Zaten, manuel-sedan-335 olması apayrı güzel :)
Kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim
Yol tutuş için H&R ön-arka viraj demiri tavsiye ederim. Hatta uyumluysa arkaya da 27mm takın. Zaten geri kalanları yapmışsınız.
Aracınız çok güzel, iyi günlerde kullanın.
Araç kıymetli bir araç cidden, instagramdan severek takip ediyorum, kesenize bereket. :)
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :) Ben de sizin aracınızı sosyal medya hesabından takipteyim. Sizin aracınıza da kocaman bir maşallah. Rengiyle, duruşuyla harika.
Çok teşekkür ederim. Sway barlar yolda diyelim :) Yakında araca uygulamış olurum.
Değerli yolumunuz için çok teşekkür ederim :)
Araçta yürüyen kısmında biraz değişiklik yaptım. Bir önceki coiloverlarda biraz problem yaşadım. Binlerce kişinin taktığı bir marka olduğu için burada büyük bir yanlış varmış gibi anlatmayacağım. Sonuçta istisnai bir durum oldu. Sertlik - yumuşaklık ayarında problem yaşadım diyelim. Bu noktada ise firma beni kesinlikle çaresiz bırakmadı. Ürünü sorunsuzca iade ettim.
Bu noktadaki attığımız adım Bilstein' lere geçmek oldu. Artık tam istediğim gibi oldu diyebilirim. Şehir içinde konfor olarak bir tık sert olmakla beraber rahatsız edici bir formda da değil. Performanslı sürüşlerde ise direksiyonun ilk tepkisini çok geliştirdi. Araç çok dengeli ve ciddi bir yol tutuş geldi. Sadece bazı viraj çıkışlarında eğer tam gaz oturmazsam önden kayma eğilimi gösteriyor. Bunu da önümüzdeki hafta sipariş vereceğim swaybarlarla ortadan kaldıracağım. Şimdi tam istediğim gibi oldu :)
https://i.hizliresim.com/qb6enfr.jpg
https://i.hizliresim.com/1s4t3ol.jpg
https://i.hizliresim.com/av8gegk.jpg
Gelelim frenlere; Fren konusunda da değişikliklere gittim. 335i' nin oem frenleri ( Bana göre ) her BMW modelinde olduğu gibi benim arabamda da fiyaskoydu.Uzun zamandır oem' in üstüne çıkmak istiyordum. Zaten ömrünün son günlerini yaşayan frenlerim Çanakkale' ye gidip gelmemle birlikte hem disk hem de balata olarak kendini bıraktı. Yani artık frenle alakalı kurduğum plan aciliyete bağladı. Çok daha farklı fren kitlerine yönelebilirdim. Ama durumun aciliyeti ve ülkemizde son zamanlarda kimsenin stok tutmaması beni biraz seçimsiz bıraktı. Ama yine de yılmadım ve mantıklı bir kombin yaptım. Zimmermann' ın ön - arka hava kanallı frenleri ile Ebc balataları uyguladım. Frenler gayet tatminkar bir hale geldi. Bunlar bittikten sonra farklı şeyler düşünebilirim. Ama şimdilik çok iyi hissettiriyorlar.
https://i.hizliresim.com/649kq3v.jpg
https://i.hizliresim.com/cu8q34n.jpg
https://i.hizliresim.com/mskpga2.jpg
Bu sene komple restorasyondan geçip resmen sıfırdan 335i ürettiğim için bütün pist organizasyonlarını kaçırmış ve anca bazılarına izlemeye gitmiştim. En sonunda Tracktürk' ün körfez organizasyonuna 90+3 de yetiştim. Hiçbir eksiği kalmayan, tepeden tırnağa sıfır parçaları olan aracımı tanıma zamanıydı. Hava da yağışlı olunca 335i ile resmen bir sınav vermeye başladım :) Ancak son seans yarı kuru - yarı ıslak bir zemin yakalayabildim. Geri kalan direk sağanak altındaki sürüşlerdi. Ama benim avantajıma oldu tabi ki. Bütün dinamiklerini test etmiş oldum.
Aracın ağırlık dağılımı gerçekten mükemmel konumda. Kendimi caddelere de inebilen bir DTM aracı sürüyormuş gibi hissettim. Normal yolda boyutlarını bana hissettiren otomobil resmen pistte gaza bastıkça küçülüyormuş gibi hissettirdi. Bu da E90' ın boyutlarının ne kadar ideal olduğunu bana tekrar kanıtladı. Yol tutuş ciddi derecede değişmiş. Arka fazlasıyla dengeli geliyor. Tek hoşuma gitmeyen bazı viraj çıkışlarında önce önden kayması. Bunu da swaybarlarla çözeceğiz.
Güç olarak ise bence fazlasıyla optimumda. Motoru kesinlikle yüklemeyeceğim. Rolling vs. sevmiyorum. Biraz daha çizgi adamıyım. Ve bu optimum sürüş keyfini asla bozmayacağım. Kesinlikle fazla güç beklentim yok. Pistten ve virajlı yollardan keyif almak istiyorum. Fazladan gelen güçlerle bu rijitliğin bozulmasını ve virajlarda cebelleşmeme neden olacak bir otomobil beklentim kesinlikle yok. Yükleme ile birlikte sürekli hale gelebilecek bobin, buji vs. arızalarına ise bu kadar dengeli bir otomobil yapmışken hiç katlanamam...Pistime de çıkarım, uzun yoluma da giderim diyelim :) Bu rafine haliyle mükemmel hissettiriyor.
Pistten bir iki fotoğraf paylaşayım ve son güncellememi sonlandırayım :)
https://i.hizliresim.com/e7act0w.jpg
https://i.hizliresim.com/moxuvsm.jpg
https://i.hizliresim.com/679sash.jpg
https://i.hizliresim.com/q5hyq41.jpg
https://i.hizliresim.com/bt7emt7.jpg
https://i.hizliresim.com/cbofgur.jpg
merhaba bilincli bmw surucusu gormek sevindirici, sahsi fikrim eskiyen bmwlerin geneli cakal oluyor, o yuzden orjinal olan her zaman gozume guzel geliyor, bobrekleri orjinal krom takmayi dusunuyormusunuz
ikincisi korfezde en iyi sure ne geldi
ayrica e90 larda ekstra birsey takmadan kamber ayari yapilabildigini bir arkadasim soylemisti, onlere biraz negatif kamber verilirse onden kaymayi azaltabilir.
kazasiz belasiz
Teşekkürler; ''Eski'' BMW lerin genelinin çakal olma durumunu pek anlayamadım. Motor, mekanik ve dış görünüş olarak kullanıcısının yaptığı saçma sapan dokunuşlar arabayı kötü gösterebilir. Ama bence bütün markalar için geçerli bir durum bu. Ne güncel arabalar var üstünde anlamsız şeyler olan. Ben eski yeni diye ayırt etmiyorum açıkçası. Otomobilde krom pek sevmiyorum. Gündelik 2021 Passat' ım var. Onun bile kromları bazen gözümü rahatsız ediyor. Deneyebilirim, bu konuda çok keskin değilim. Ama gözüme böyle daha güzel gözüküyor. Umarm araç siyah böbreklerden çakal gözükmez. Ya da bırakalım gözüksün, ben beğendikten sonra ne farkeder :)
Yazıda da belirttiğim gibi; ıslak zemin, Yeni biten araç, bir kaç kez fren noktasını kaçırdığım için dip fren yaptım. Geri kalanı yeni taktığım frenleri korumakla geçti. Amacım yeni yaptığım aracın dinamiklerini öğrenmekti. Süre kasmadım. Ama bu şartlarda yanlış hatırlamıyorsam 54,xxx bir süre gelmişti.
Swaybarlar daha etkili bir çözüm olacaktır. Dediğim gibi, ıslak zemin avantajıma oldu ve arabamı yeterince test edebildim.
cakal olma durumu derken cin mali lastik, kafa inik press zip zip seken vs vs :) bmw lerde o cakal edition oldukca fazla yeni de de var, eskiler zaten acayip oldu , bende de siyah bobrek var ancak piyasadaki araclari gorunce kromlari geri taksam mi diye dusunmuyo degilim
maslak hunterda arkadasin 335 in yuruyenine kamber kaster vs ayarlar yapmislar hem az sariyor hem de pistte guzel donuyormus bilginiz olsun
Press' i hiç sormayın. Bu forumda da çok görüyorum yapan ve resmen nutkum tutuluyor. Savunanları görünce tansiyonum oynuyor :D
Çakal derken son mesajınızda ne demek istediğinizi daha net anladım. Şimdi oldu :)
Çekiş konusunda da durum şöyle; Wavetrac kilit çok güzel işler yaptığı için arka ne istersem onu yapıyor. Arkadaki tutunma çok iyi bir boyutta. Ön taraftaki sorun, arka net tutunma eğilimi gösterdiği için viraj çıkışında ufak bir önden kayma. O sebeple swaybarla çözümü daha mantıklı buluyorum.
E90'da ben sizin yol tutuş için yaptıklarınıza ek olarak E92'lerdeki alt arka gergiyi kullandım.
Genuine BMW - 33326777637 - Rear Chassis Brace (33-32-6-777-637)
eski bmw'lere çakal denmiş üzülerek geldim :) şaka bi yana bilinçli kullanıcı bulmak imkansıza yakın, o nedenle haklısınız. dediğinizi araba ararken çok yaşadım e30-34-36 lar gerçekten çok kötü durumda, elektrik teli, cırt kablo bağı ve akıllı vida dolu her yeri arabaların.
@leventrc süper gidiyor proje, hakkını vere vere yapıp kullanıyorsun. kesene bereket
profil fotoğrafını da bi değiştir be :D
Maşallah uygulamalar motor güçlendirme için düşünceleriniz harika, hepsine katılıyorum.
Maslak marka motors 18" apex jant stoklarda var tavsiye ederim.
Ben olsam 3.35i logosunu söküp tek egzoz yapardım :) Tam sleeper :)
Çelik fren hortumu da listeye eklenmeli..
Bunu da değerlendimeye aldım. Teşekkürler :)
Çok teşekkür ederim kardeşim :) Daha da güzel olacak İnşallah. Küçük ufak tefek dokunuşlar kaldı sadece. Zamanla keyfi olarak tamamlıyorum aklımdakileri.
Orhan abimmm :D Değiştiremem, MINI tutkumdan asla vazgeçmedim :D O ilk aldığım MINI' ydi.
Çok teşekkür ederim :)
Aldım bile :) Goodridge aldım. Eli kulağındadır. Önümüzdeki hafta gelir diye tahmin ediyorum.
Uyku tutmamış; '' Ne ile gözümü yorsam? '' diye düşünürken forumda aracımla ilgili son bir güncelleme yapayım dedim :)
***** restorasyon sürecinde aylarca serviste geçen süreç boyunca araç yeterince kirlenmişti. '' Her şeyi bitsin ondan sonra detailing' e geçerim. '' düşüncesiyle detailing kısmını en sona bıraktım. Her şey bittiğine göre sıra detailing' deydi :)
Aracımı çok yakın dostum Detailbox Garage Maçka Görkem' e teslim ettim. Beni tanıyanlar ne demek istediğimi bilir; Detailing işinden çok iyi anlarım :D iki günde bir, Bir iki saat bile olsa ben de aracıma fiziki bir emek vermiş oldum. Ama işin %90' ı Görkem' deydi ve her araçta olduğu gibi benim aracımda da harikalar yarattı sağ olsun. Buradan da teşekkür etmiş olayım :)
Demir tozu ve kil temizliği yapıldı. Ardından Polisaj ile çizik giderme uygulaması yapıldı. Son kat olarak Tac System UHS90 seramik koruma + Top Coat uygulandı. İçinde de detaylı iç temizliği yapıldı. Deri bakımı ve deri koruma uygulandı.
Farların içini açtırıp detaylı bir temizlik yaptırmayı düşünüyordum. Çok soluk gözüküyorlardı. Ama sorun içinde değil dış kısmının solukluğuymuş. Polisaj ile harika oldu. Bu da beni en çok sevindiren şey oldu. Far açtırmaktan kurtulmuş oldum.
Kaput logosu çok soluktu. Senelerin getirdiği bir yıpranma vardı. Oem olarak yeniledim. Küçük bir ayrıntı belki ama resmen araçta gençlik iksiri etkisi yarattı.
Ben aldığımda üzerinde olan saçma sapan, kaliteden bir haber cam filmlerinden çok zahmetli de olsa sökmeyi başararak kurtuldum. Ama ne serüven... Resmen 2 gün boyunca arka camdaki kalıntılarla uğraştırdı araba. Hem rezistanslara zarar vermemek, Hem de tüm kalıntılarını sabırla sökmek hiç kolay olmadı... Cam filmini hiç sevmem. Bundan sonrasında bu şekilde film olmadan devam edeceğiz.
Ve geldik hem burada, hem de yakın çevremde çok konuşulan ön panjur ( Böbrekler. ) ve cam çıtalarının kromlarına :) '' Bu öneriyi kulak arkası yapmayacağım.'' dedim ve siyah kaplamaları söktüm. Kromları tekrar ortaya çıkarttık. Fena durmadı. Araç tam anlamıyla oem görüntüsüne kavuştu. Benim de gözüm alışır zamanla :)
Gelelim fotoğraflara :) Buyrunuz :
https://i.hizliresim.com/ay3uxln.jpg
https://i.hizliresim.com/amah2u4.jpg
https://i.hizliresim.com/et2k3i5.jpg
https://i.hizliresim.com/6df6e9b.jpg
https://i.hizliresim.com/24yt6qx.jpg
https://i.hizliresim.com/cmjjlu8.jpg
Detailing' in bitimiyle beraber paylaşmaya değer göreceğim önemli bir güncelleme kalmadı. En önemli şeyleri zaten paylaştım. Konuyu gereksiz yere şişirmeyelim. Haftaya rutin bakımıyla birlikte çelik fren hortumu takılacak ve Coilover' lar istediğim bir reçeteye göre ayarlanacak. Alt tarafı bir çelik fren hortumu için güncelleme yapıp kafa ütülemeye gerek yok :D Önümüzdeki baharda Swaybarları almış olurum. Bir de direksiyonun derisi yenilenecek. Bunun haricinde aracın her şeyi bitti. Bir aksilik olmadığı sürece bakımdan bakıma servise gideriz artık :)
Krom yakışmış, güzel günlerde kullanın
Nargile edition 3 serilerinden sonra e90 kasa süper kombinasyon ve güzel dokunuşlar güle güle binin
Zaten çok kaliteli ve özel bir parça olan E90 N54'ü daha güzel hale getirebilmek bir zevkti.
Ağız tadıyla, kazasız, belasız ve cezasız binmen dileğimle :)
güzelliği ortaya çıktı maşallah :)
Eline emeğine sağlık. Bu arabanın değerini bilen birisinin elinde olması çok sevindirici. Güzel günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle.
Çok teşekkürler :)
Teşekkürler :)
Çok sağol kardeşim :)
Çok teşekkürler. Orjinalliğini bozmadan zarardan uzak; yararı olan dokunuşlarla devam ediyoruz :)
Çok teşekkür ederim. Tekrar emeğine sağlık :) Bu arada son bir haftadır günlük olarak kullandım otomobili. Araç çok ciddi derecede geç kirleniyor. Net bir şekilde hissettiriyor kendini. Parlaklığı ve canlılığına da söyleyecek bir şey bulamıyorum. Mekanik diriliği dışına da yansıdı sayende :) Profesyonel detailing net bir şekilde her otomobilin ihtiyacı olan şey.
Bu fotoğrafı dün çektim. Bir haftadır da yıkatmadan günlük bindim:
https://i.hizliresim.com/236ez23.jpg
Maşallah :)
Bu oem görüntüye 3.20si jantı çok yakışır.
Bence yapılacak herşey oem şekilde yapılmış geriye ise ön ve arkaları eşitleyecek şekilde 2 cm spacer ile desteklemek ve isterseniz borusan oto plakalıklar ile tamamen fabrikasyon teslim görüntüsü vermek. Amerikan ön farlar aracı benzersiz yapıyor ayrıca elinize sağlık kesenize bereket ben bu aracı çok beğendim ve ayrıyeten sizin vizyonunuzu da :)
Çok jant hastası değilim :) Böyle bir şey yaparsam M paket + hafif bir jant tercih ederim. Onu da yapmak istemiyorum. Çünkü neredeyse her E90 sahibi bu şekilde yapıyor zaten. öbürlerinden bir farkı kalmaz. Bu şekilde ''Future classic'' kafasında devam. Yoksa neler yapmadık ki... Jant işi kolay :) Style 162 modelini de açıkçası aracıma çok yakıştırıyorum. Diğer M jantları da zaten kilo olarak Style 162 ile hemen hemen aynı.0 Şimdilik full oem şeklinde devam.
Çok teşekkürler düşünceleriniz için :) Plakalıklar değişecek. Şirketin deposunda bir takım plakalık var da bir türlü hatırlayıp arabaya indirmedim. Mevcut plakalıklar da yakın arkadaşlarımın galerisi zaten. Yabancı değil yani :)
Spacer takmamamda iki sebep var. Birincisi güvenlik açığı( Ki bir dönem taktım ama güvenlik takıntımı aşamadığım için çıkarttım.). Bir daha takarsam güvendiğim bir marka tercih ederim. İkincisi takarsam eğer bu 2cm asla olmaz. 2cm zaten çok gereksiz fazla :) Çünkü ben bu aracı görsellik için hazırlamadım. Kaldı ki 2cm zaten görselde de çok kötü duracaktır :D Evet göze de hitap etmeli ama orjinal ve güven verici duruşu benim zevkime daha çok hitap ediyor. Zaten bu otomobili ağırlıklı olarak güvenli sürüş keyfi hedefleyerek hazırladım. 2cm lik bir spacer bu otomobilde yol tutuş noktasında da bence kesinlikle çalışmayacaktır. E90 ın geometrisinde hangi ölçü iyi bir seçenek verir onu çok iyi araştırmak lazım. Ama en önemlisi '' Güvenilir '' bir yol izlemek. Bunun da tekrar altını çizmek gerekir.