Çünkü aynı sorun bende de var arabayı sökmeye durayım hemen tüm mahalle başıma üşüşüyor gene neyle uğraşıyorsun sat şunu kurtul diyorlar. Ama hiç kimse elini cebine atmıyor :D
Printable View
Çünkü aynı sorun bende de var arabayı sökmeye durayım hemen tüm mahalle başıma üşüşüyor gene neyle uğraşıyorsun sat şunu kurtul diyorlar. Ama hiç kimse elini cebine atmıyor :D
Var öyle meraklı tipler, çok bilenler. Farkını vereceksen hemen satayım diyorum böyle diyenlere bir daha ses etmiyorlar tavsiye ederim.
Arabayla uğraşırken de muhatap olmayınca zaten bi süre sonra dağılıp gidiyorlar. "kurtul" ifadesi de çok ayıp, benim malımı sen nasıl "kurtulunacak" bir obje olarak değerlendiriyorsun spor gazetesi.
Yakıt hortumuna gözüm takıldı, ufak çatlamalar gördüm. Dedim şunu değiştireyim hazır müsaitim.
Gittim malzemeci şu hortumu önerdi, baktım aklıma yattı aldım geldim. Bilgi olsun 7mm iç çap malzeme lazım bu tür onarım için.
Hortumdaki çatlama düzeyi,
https://blogger.googleusercontent.co....20%20(3).jpeg
Yazılı falan değişik bi malzeme.
https://blogger.googleusercontent.co....20%20(2).jpeg
şurada da kesitten bir foto koyalım,
https://blogger.googleusercontent.co....20%20(1).jpeg
Öncekini alttan geçirmiştim ama bunu üstten cam suyu koyma yerinin önünden geçirdim. Bu hortum boyu daha kısa.
https://blogger.googleusercontent.co...012.16.20.jpeg
Fren yağını değiştirmiştim ama ***** bu meretleri açınca nemleniyor.
Hadi dedim kenarda duracağına arabadakini çekelim en azından depodakini yenileyelim.
Şu alet de çok güzel bir ürün, vakum yapıyor kompresöre bağlayınca.
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(1).jpeg
Bu da öylesine çektiğim bir kare, bol turuncu içerir :)
https://blogger.googleusercontent.co...012.16.19.jpeg
Yakın zaman da konuda ufak hareketlenmeler olabilir beklemede kalın :)
Haydaa şimdi işin yoksa akşam arabaya in yakıt hortumuna da bak :D
Yine aklımıza karpuz kabuğu düşürdün.
Gelmiş geçmiş en güzel kıçlı arabalardan biri, maşallah
Bunun geçmişi var dur yazayım yeri gelmişken, bu hortum hikayesi değişik biraz.
Arabayı aldık geldik gel zaman git zaman bir benzin kokusu olmaya başladı, hatun diyor çok kokuyor bu.
Ben de diyorum downpipe var dur kalk trafikte oluyor koku.
Neyse efendim bir akşam kaputu açtım baktım, 1mm çapında bir benzin emme manifolduna doğru işiyor :)
Ahan da böyle. Dedim yakıcaz arabayı durduk yere, hemen stop ettim falan soğumasını bekledim.
https://www.telgrafgazetesi.com/imag...8b1899cb57.jpg
Tabi benden önce onarım yapan çok sevgili ustacıklar şöyle bir şey yapmış, bu spiralli bir sert hortum aslında. Adam buna kelepçe atmış.
https://blogger.googleusercontent.co...408_095410.jpg
Söküp baktığımda hadise ortay açıktı tabi. Neyse bu jack tan aradım ama bulamadım. O gün de ist ayara gidecektim baktım ortam müsait kauçuk hortumla işi çözeriz sağlama alırız dedim.
https://blogger.googleusercontent.co...408_100219.jpg
Sonra tabi aradan zaman geçti triger için gidince ist. sağı solu kurcalarken hortumun aşınmaya başladığını gördüm. Sonrası da yukarıda.
Benzin hattına bakmak iyidir neticede :)
Çüş artık, Allah bildiği gibi yapsın
Yeni fobi yüklendi
Abi arada bir gözle elle kontrol iyidir. Hoş benim arbaaların kaput açık kalma süresi kapalı kalma süresinden uzun :) Ama ben numuneyim bu konuda :D referans olamam kimseye.
Bak kontrol et için rahat etsin güzelce. Buna benzer bir hadise de kendi hatamdan başıma geldi.
Mondeo nun yakıt jack ını tam oturtmamışım, ışıkta beklerken bir yoğun benzin kokusu geldi, dedim noluyor. Petrole girdim hemen.
jack borudan kurtullmuş benzini yere basıyor. Allahtan kimse o an ışıkta sigara falan atmadı yere de hala hayattayız.
Eveeeeeeeeet günaydın herkese. Yeni macera başlasın o zaman.
Forumdan tanışıp arkadaş olup DS3 almaya geldiğinde RS i alan, daha sonra da RS i geri alıp DS3 verdiğim arkadaşımdan bu sefer ben Octavia aldım yerine RS verdim :)
Uzun süredir RS i istiyordu zaten ama elindeki araba (Passat) benim arabaya bağlamayı düşündüğüm paranın çok üstünde fiyatta olunca takas edememiştik.
O passatı kuzeni ile takas edip octavia yı alınca takas koşulları daha makul bir seviyeye geldi ve el sıkıştık. Satış için 2-3 gündür koşturuyoruz anca dün deknk gelebildik.
Arabanın satışı kayserideydi, o kayseriye gidip satış aldı ben de geredeye gidip mesafeleri ortalamaya çalıştık ticareti tamamladık.
Ha bir de noter sisteminde artık alan satan hazır bulunacak ve 2 taraf ta güvenli ödeme üzerinden birbirine para göndermeden işlem yapmıyorlar.
Hadiseyi tam olarak izah edecek olursam o bana ben ona satış için güvenli ödeme den 10k para gönderdik.
Sonra kalanı senet dedik, noter 2 tane sene çıkardı, doldurduk, fotokopilerini aldı sonra bize iade etti biz de yırttık.
İşlemi böylece ufak bir tiyatro ile sonuçlandı. Netice de sistemin etrafından dolaşıp işimizi çözdük.
Gelelim fotolara,
RS i son defa besledik, dolu depo teslim diye anlaşmıştık.
https://blogger.googleusercontent.co...007.59.12.jpeg
Noter ile plaka basım yeri arası 180 metre :D tam olarak noter kapısından bakınca görünüyor. Küçük yerin faydaları.
Gelelim o zaman octavia neymiş, ilk izlenimlerimiz nasıl oldu.
Olmazsa olmaz noter sonrası pozumuz,
https://blogger.googleusercontent.co...020.52.44.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....44%20(1).jpeg
Noter öncesi pozlar, (Yıkama esnasında çeki kapağı çıkmış, onu yerine takacağım )
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(4).jpeg
Araba boşline denebilecek boşlukta, en üzücü kısım hız sabitleme yok. Takılıyor dediler biraz araştırdım ama neticeye ulaşamadım. Konuyla ilgili bilgisi olan varsa bana ulaşabilir mi lütfen.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(3).jpeg
Tahmin edileceği üzere ilk değişecek olan şey jantlar, böyle bir aracı şu jantla satışa sunmak nahoş.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(2).jpeg
Picasso tablosu gibi bir arka tamponumuz var, boyayan arkadaşı tebrik ! ediyoruz.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...013.45.28.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....28%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....28%20(1).jpeg
Noter sonrası pek tarzım olmasa da, halısaha maçına yetişmek için gerede-sakarya arasını biraz yardrıcanlık yapıp 170 bandında ve bol sellektörlü geldim.
İlk izlenim dsg çok iyi çalışıyor. oranları güzel ayarlanmış bana kalsa. Beklemediğim kadar iyi ivmeleniyor (Henüz dsg + remap yok haliyle)
Motor + şanızman çok güzel bir kombin olmuş. Koltukları görsellikten uzak olsa da c5 den daha rahat kesinlikle.
İçerideki ekranın dokunmatik hassasiyeti çok şaşırtıcı. Adamlar manuel klimayı bile krom falan döndürme tuşları yapıp güzel şekilde sunmuşlar.
Torpidosu bir tık yüksek geldi bana. Yol sesi ve konforu c5 ile kıyaslayınca geride kalıyor. Bagajın arka cam ile açılması çok güzel. Bu konuda c5 den oldukça iyi bir kullanım sunuyor. c5 de olmayan bardaklıklar bunda var o kısmı da sevdim.
haricinde bt + esp + 4 cam otomatik bir araç. Ortalama bir aile için çok kafi kesinlikle.
Biz tabi rahat durmadık daha arabayı almadan malzeme almaya başladık. Ankarada bir firmada camların kromlarını + bagaj çıtasını + arka difüzör kromlarını buldum.
Rica ettim arkadaşım aldı geldi. İlk iş bunları monte edeceğim.
Gönül ister jant ebatı büyütelim ama yazlıklar ve kışlıklar yeni dotlu ve 16 inç janta göre. 5x112 16" jantlardan favladıklarım var bir tanesini gidip alacağım.
Şimdilik bu kadar vakit buldukça yaptıklarımı ekleyeceğim her zamanki gibi.
Tabi öcnelikle yağ filtre antifiriz bakımı var. tdı tecrübesi olan şu yağı kullanıyoruz derse sevinirim. Biraz araştırdım LM 4200 koyduklarını gördüm.
Antifiriz g13 diyor ama manasız pahalı muhtemelen total glacelf auto supra dan devam edeceğim.
Ha bir de önlem olması açısından şanzıman yağı değişimi yaptıran var mı yakın zamanda ? Maliyeti hakkında detay lazım.
Hayırlısı olsun abi octavia güzel araçtır hep merak etmişimdir kendisini. 1.6 tdi için evet LM 4200 kullanılıyor genellikle bazıları da MOLYGEN koyuyor ama tercih sana kalmış setuplı polo da 4200 kullanıyorum ben şahsen.
Antifiriz g13 evet castrol radicool kullanabilirsin motul pahalıya denk geliyor normal bir antifirize göre :D
Motor kodun CLH olması lazım standart sandığımız tdi'lar gibi değil intercooler yerine watercooler var. DP+Remap şeklinde binmiştik gayet tatminkar etmişti daha sonrasında kaşıntı tutup 1449 turbo yapmıştık 2.2 basınç ile gayet güzel yürüyordu dumansız şekilde.
overlokçu ayağıma geldi :D
Şimdi 1449 + dp + remap gördüğüm kadarıyla ~200 hp lere geliyor. Sağlık ne alemde bu hp lerde, bir sıkıntı yaşadınız mı ?
Ayrıca DSG 7 ileri araştırdığım kadarıyla dq200 kodlu şanzıman ve nette tork limiti 250nm diyor. 1449 lu setup da şanzıman nasıl davranıyor ?
Hayırlı olsun kazasız belasız..
Eski bir octavia kullanıcısı olarak hayırlı olsun diyorum kazasız belasız sürüşler. DSG olayından dolayı görsel olarak devam etmeni, jantları en azından 17 yapmanı tavsiye ederim.
Hayırlı uğurlu olsun abi.Kafa rahat kombini bu araba tam.
Dsg bi çok motorla bence çok güzel çalışıyor , arabayı güzel yürütüyor.Benim de 5 aylık bir leon tecrübem oldu.Senin arabayla aynı olması lazım 17 model sonrası watercoolerlı olan motordu.
Bu kısa sürede tecrübe ettiklerimi yazayım;
Vag konusunda tecrübeli bir arkadaşımın tavsiyesiyle antifirizi Liqui Moly KFS13 antifirizle değiştirdim.Bizim modeller için tavsiye edilen model bu.Başka renk antifiriz kesinlikle koyma. 1litresi 288 tl 1150 tl yapıyor bence uçuk bi rakam değil.Sistemi ise tamamen saf suyla temizledim.Nedeni ise arabanın watercooler olması ve soğutma sisteminin bi çok aksamı dolaşması.Ayrıca genleşme kabının içinde bulunan küçük bir mit silikat poşeti var , içinde küçük parçacıklar var.Bu poşet patlayıp bütün sisteme dağılabiliyor , tıkayabiliyor Allah korusun.Ben bu poşeti genleşme kabının içinden dikkatlice çıkardım.Çünkü soğutma suyum kaliteli ve temiz zaten.
Değişim şekli ise genleşme kabına gelen geri dönüş hortumunun ucunu çıkarıp , kaba sürekli su ekleyerek , su seviyesi Minimumun altına düşmeden (minimumun altına düşerse sistem hava yapıyor ve pcye bağlanması gerekiyor) su tamamen temizlenene kadar temizlemek gerekiyor.
Arkadaşımın diğer tavsiyesi ise 17 sonrası gelen araçların enjektör markası , modeli ne ise daha önceki yıllardan daha hassasmış.Benimde forumlardan vs gördüğüm kadarıyla şakırdama olayı çok oluyor.Orijinal ya da kaliteli bir markayla mazot filtresini değiştir hemen demişti.Tabi mazotu da kaliteli bi yerden almak gerekiyor.
Yazılım işinde ise bildiğim kadarıyla dsgyi koruma amacıyla yüksek devir , yüksek vitese göre ayarlıyolar yazılımı sorun çözülüyor.
Güle güle kullan abi :)
Hayırlı uğurlu olsun abi, tam f/p arabası Octavia' lar bence.
Orjinal turbosu fazla basınca gelmiyor, diye biliyorum. @Aliburakb kırmıştı oem turboyu sonra 1449' a geçmişti. Burak' ın arabada DSG ve gerçekten farklı yürüyor o kilo ve büyüklüğüne göre.
1449 yaptırmasanda yazılım ve DP' yi kesin dene derim, kaderi değişiyor arabanın :)
Hayırlı olsun güzel tercih olmuş.
Sağol Fatih, daha güzeli sana nasip olsun.
Dsg nin dq200 tork limit değeri 250nm olarak belirtiliyor bu kafa karıştırıcı. 17 jant konusu eğer araba kalıcı olacak olursa düşüneceğim bir durum açıkçası.
Süper bilgiler, tavsiyene uyarak antifirizi dediğin şekilde aldım.
Ben önce içerideki suyu radyatör temzileyici ile temizleyip alttan hortum sökerek boşaltmayı düşünüyordum.
Bunu bir araştırayım, ekleme yaparak antifirizi de dışarı atmış olacağız gibi duruyor.
Yazılımı hemen yapabilirim ama dediğin gibi dp + remap daha mantıklı geliyor. Bu aletin turbosu arkada, c5 de ne güzel kendim değiştirmiştim. Buna lift gerekiyor anladığım kadarıyla dpf i falan sökmek için.
Teşekkür ederim.
hayırlı olsun. aile için çok güzel araç octavia ne çok büyük ne küçük bagajı zaten çok kullanışlı. superb octavia ile karavanda yaşar gibi dolaşan bir kaç kişiyle tanışmışlığım var.
tdi ler genelde yakıt kalitesi kullanıldığı şehir trafik durumuna göre 100-150k km civarında dpf dolduruyor. 2 seçenek var ya dpf sökülüp temizlenecek gerekirse içi değişecek. yada dp yapılıp yazılım güncellenecek.
ben ddy kodlu leon uma 3. seçenek 1449 + dp yaptırdım. 25k km oldu kullanıyorum. bir kere turbo değişirken yağlama hortumu zarar görmüş ondan problem yaşadım onun harici problemsiz kullanıyorum. 145k km orjinal kavrama ile sorunsuz olmasa da sorunsuza yakın kullanmaya devam ediyorum. 40k km deyken yazılım yaptırıp 120k civarına kadar yazılım sonrasında 1449 olarak iyi bile dayandı kavrama. dsgye en çok zararı sıfırdan kalkışlarda zorlamak zarar veriyo gözlemlemelerime göre.
yukarda arkadaşlar da söylemiş su değişimi için reçete belli hava yapmaması için acele etmeden mümkünse 1 2 kerede değiştirmek daha doğru oluyor. hava yaptığında hiç sorun yokken hararet yükselebiliyor. soğuk su eklendiğinde su sıcaklığı düştüğünden termostat tam açmıyo radyatördeki su motordaki su tam karışmıyor diye düşünüyorum ama o kadar uğraşıp tamamen değiştiren 2 3 "rahatsız" gördüm şimdiye kadar
triger ve devirdaim ne zaman değişmiş onlar da önemli.
yağ meselesinde de ben bu bakımda shell helix ultra 5-30 koydum. ana bayide çalışan bir arkadaşım temin etti. enteresan şekilde luqi moly 4200 den çok daha düşük sıcaklıklarda geziyorum. çok sıkıştırdığımda 115 120 arası oluyordu 4200 de shellde bu rakam 110 115 civarında bu arada sıcaklıklar yaz dönemi için kışın zaten pek farklı
Güzel bilgiler, leon 7 ileri mi ? Vag dan anlamıyorum o yüzden sorum mansız olabilir. dq200 ve dq250 arasında tork açısında fark vardı.
Sıfırdan 1 defa 2 litre dizel c5 i dikip aks'ı 2 ye bölünce sonrasında o işe hiç girmedim. O yüzden kavramayı sakatlamam gibi duruyor.
Tüm bakım malzemelerini yağ + hava + polen'i bosch yakıt filtresini mann Yağı lm 4200 / antifirizi lm kfs13 olarak aldım + 20 lt de distile su aldım anlatılan sistemle yapayım durduk yere iş gelmesin başımıza.
Bakımı zaten kendim yapacağım için işçilik maliyetim sıfır.
Triger 271 bin km de değişmiş o açıdan kafamız rahat. DSG yağ dğeişimi için öneri var mı ?