Hari KA bir araç aldın kardeşim güzel günlerde kullan inşallah. Gerçekten güzel setup yapılmış ve güzel korunmuş bir araba tabiki senin ellerinde çok daha güzel yerlere gelecektir.
Keyifli günlerde bin inşallah ama bu araca yeni bir konu yakışır.
Printable View
Hari KA bir araç aldın kardeşim güzel günlerde kullan inşallah. Gerçekten güzel setup yapılmış ve güzel korunmuş bir araba tabiki senin ellerinde çok daha güzel yerlere gelecektir.
Keyifli günlerde bin inşallah ama bu araca yeni bir konu yakışır.
KA Tam yaramaz çocuk maşallah.
Abi çok keyifli bir araç aldın gerçekten kazasız belasız sürüşler dilerim.
Bizden başka kafadan kırık biri de turbo ford ka almazdı zaten :D
Bu ne nüfusluk, çok gitgel de kaldım. O rakama böyle bir araç bulmak imkansız. En kötü daha ufak bir turbo ile daha günlük bir hale getiririz. Yağ için yorumun var mı ?
Eyvallah abi, bende keyifle sürdüm (ses harici) açıkçası. Ufak tefek bir şeyler yaparız illaki, daha çok taze, bu gün bir şeyler yaptım ufaktan aşağıya bırakıyorum.
Yeni konu açılabilir aslında bunu bir düşüneyim.
Reklamı herkes hatırlıyor demekki :) Bu biraz haylaz, sesi çok çıkıyor gelecek hafta sesini biraz azaltacağız.
Çok net, bizden başka kırık birisi gelip almaz böyle bir arabayı. Ben hala muayene işinde tutuklu kaldım :D Bakalım ne yapıcaz o büyülü gün gelince :D
Jantlara bayılarak bakıyorum, gerçekten çok güzel duruyorlar. Garajın önündeki ilk fotosu olsun dedim.
https://blogger.googleusercontent.co....51%20(1).jpeg
Sonra aracı aldığım kişiden aşağıdaki foto geldi, açıkçası direksiyonu bulucaklarını düşünmüyordum ama adam bulmuş kenara ayırdı bi müsait zamanda alacağız.
Muayene zamanında ihtiyaç duyacaklarımızdan 1 tanesi azaldı, kalan 99 :D
https://blogger.googleusercontent.co...018.41.51.jpeg
Arabanın farları kötü durumdaydı, onlara ilgi gösterdim biraz.
Öncesi,
https://blogger.googleusercontent.co...018.41.52.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...018.41.53.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....01%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.02.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....02%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....11%20(1).jpeg
Ka nın farları yapı olarak çok güzel. Bunlara bi-led mercek çok yakışır. Yapabilirsem kendim yapacağım olmadı prof destek alacağız artık.
Yağ çubuğunun solunda bantlanmış ve bu araca yakışmayan görüntüde bir parça vardı. Göstergeye giden ve ucunda silikon hortum bağlı bir malzeme.
https://blogger.googleusercontent.co....08%20(1).jpeg
Garajdaki metal parçalardan hemen 1 tane ayak yaptım ve güzelce monte ettim.
Map sensörü de vida ile takılıydı bunu somun cıvatalı hale getirip sıktım, önceki hali gevşemişti.
https://blogger.googleusercontent.co....08%20(2).jpeg
Motor içi detay görsellerden devam,
https://blogger.googleusercontent.co....02%20(2).jpeg
Fren hidrolik kapağı üst parçası yok onu bulup alacağım yada oraya uygın bir şey yapacağım.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(1).jpeg
Motor içini de güzelce temizledim, zaten kötü durumda değildi ama daha temiz oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.09.jpeg
Sonra içinie biraz giriştim, paspasları çok kötü durumdaydı onları yıkadım astım kurudular. O arada kenarda ne zaman aldığımı bile hatırlamadığım halı paspasları gördüm, cuk diye oldu, diğerleri kuruyana kadar onlarla idare edeceğim.
Atas vinet ile diş fırçası ve köpük yapan sprey ile plastikleri temizledim, sonuç oldukça iyi, detay çekmemişim ama plastikler kendine geldi, oldukça kirliymiş.
https://blogger.googleusercontent.co....11%20(2).jpeg
Hidrolik el freni var araçta, fantazinin dibini sıyırmışlar bence bununla :D ilk defa böyle bir icatlı arabaya biniyorum. Bunu sabitleyen mekanizma altta bu kola dikine şekilde duran bir düz metal, ortası V şekilde, bu parçanın çentiklerine oturuyor ve freni sıkıyor.
Bunun için güzel bir elektronik el freni projesi doğdu şuan kafamda.
El frenini çekik bırakmak zor oluyordu, o kitleme parçası yamuk olduğundan, biraz kaba kuvvet ile parçayı düzeltince kitleme hadisesi de düzeldi.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(4).jpeg
Bu fotoda kitleme parçası ve kolun çentikleri görünüyor.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(5).jpeg
Vites topuzu çok aşağıda kalıyordu, onu 3 cm kadar yükselttim. Sabitledim. Bu topuzu eğer bulabilirsem c1 e taktığım topuz ile değiştireceğim.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(6).jpeg
Jantları cnc den geçirmişler ama göbekleri kalmış maalesef. Buralarad hoş olmayan bir durum var nasıl çözerim fikrim yok. Fikri olan varsa yeşillendirsin :)
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.01.jpeg
Sonra bu araca yakışmadığını düşündüğüm sticker ları söktüm, oem görüntü bence daha hoş ve daha sleeper duruyor.
Sağ sol çamurluk üzeri RS yazılarını baga üzerindeki turbo ve RS yazsınısı söktüm.
Fakat bagaj üzerinde yazının altında boya ile ilgili hoş olmayan bir durum var, mecbur burayı kapatmak için geri taktım.
Orjinal KA yazısını bulduğumda söküp oraya KA yazısını yapıştıracağım.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....12%20(1).jpeg
Bunları sevmedim, 2 tane kenarda duruyor bagaj ve ön armadan da sökünce 4 olacak. İsteyen varsa yazsın göndereyim.
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.10.jpeg
Ön jantları güzelce yıkadım baya güzel temiz tozu çıktı, jant fırçası iş görmeyince diş fırçası ile temizlik yaptım. 4 jantta da FORD logosu vardı onları da söktüm, böyle sade daha güzel bence.
Şu OZ RACING leride söksem nasıl durur acaba.
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.13.jpeg
Bu günü böyle geçirdik. Araçla sürüş anlamında çok vakit geçiremesekde, egzantrikten kaynaklı bir geçmeyen itici sesi var bunu nasıl çözerim bir fikrim yok.
Rolantisi 1100 DD civarı çalışıyor, sistem orj olmadığı için ayarı nasıl yapılır ya da yapılır mı fikrim yok :) Araştıracağız.
İçerideki göstergeleri oturtmak için kapağı delmek zorunda kalmışlar, ben oraya 3d den bir çizim yapıp tüm göstergeleri yan yana olacak şekilde bir revizyon yapmak istiyorum.
Orj direksiyonu bence güzel onu da takarım muhtemelen geldiğinde.
Bagaj havuzunda bir bükük alan var bunu dün bagaj doluyken görmedim, çok mesele değil ama ileride el değiştireceği zaman bık bık yapacaklar buna kesin :D
Aracın koltukları çok rahat, gerçekten rahat. Yani c5 den nasıl daha rahat olabiliyor aklım almıyor.
Garaja koydum, ufacık olması sığması açısından çok güzel bir durum. Zira diğer 2 araba içeri sığmıyor.
Son foto olsun şimdilik.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(2).jpeg
edit:
Araca varex taktırıyorum 50 çap geliyor 60 çap varexe girecek bunun için flanş çizdim 2 tane. İç çap 51 ve 61mm olan, ihtiyacı olan indirsin kestirsin lazer kesimci de.
https://drive.google.com/file/d/1cS6...usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1Hyx...usp=drive_link
51 olan dosyanın görseli, aynısı sadece iç yuvarlak 61 mm olan diğer dosya.
https://blogger.googleusercontent.co...3%20215935.png
Gerçekten bu fiyata alınabilecek en keyifli araba
Güzel günlerde kullan, geliştir, iyileştir :)
Valla sen ilanı atınca senin kadar sevindim yalan yok
Çok güzel çok :D
Çok güzel sevimli araç hayırlı olsun, kesiklik bobin olabilir mi ? Yedire yedire basınca sorun olmuyordu kendi aracımda da yaşamıştım
abicim keyifle bin inşallah, satmaya karar verdiğinde de haberleşelim benim hayalimdir Turbo KA :)
Ayrıca buna ofsetsiz bi sparco r383 aşırı yakışır bence :)
Cidden güzel bir direksiyon. Ben önce üzerindekini bi siyaha döneyim. Rengini sevmedim zira. El fren mekanizmasını da bir düzelteyim.
Yapılacak işleri var şimdilik biraz kalır bizde, frenlerine bir şeyler yapmam lazım.
Dün baktım disk balata kötü durumda, en kötü oem disk balata alıcaz ya da kaliper büyütüp daha büyük diske geçeceğiz.
Azıcık kuracalıyım hevesimi alayım :)
Hayırlı olsun cok değişik proje olmus sen almasan uzun sure ilanda beklerdi bence :D Kesintiyi bobindende yapabilir, benzin pompası yetersiz basıncla yakıt veriyorsa ondanda yapabilir. Bu setupta kac barlık basınc ile calısması gerektiğini öğrenip ona göre oda kontrol edilebilir. Kazasız belasız bu arada jantları sen cok begenmişsin ama beyaza boyansalar dahamı guzel durur acaba dedim. Tekrar kazasız belasız hayırlı olsun.
İhtimal dahilinde tabi bu durum. Ama 2 üst mesajda almak isteyen de oldu :) Değişik bir araç değişik bir talep edeni var haliyle.
Bobin olabilir elbette bakıcam ona. Ama önce bobin yeri değiştiği için oem buji kabloları çok uzun kalmış. 8mm lik silikon ve şuanki bobin yerine göre uygun uzunlukta buji kablosu yaptırıyorum. Öyle bir deneyelim bakalım fark görecek miyiz.
Buradan da yazayım okuyan olur bilen olur, araç üzerinde ecumaster digital ecu tuner 3 var, bununla harici bobin kullanılabilir mi ?
Jantlar'a cnc yapılmış bence bu hali çok güzel. Beyaz da bence güzel durur bu arabada. Ama şu sıra boya badana uğraşamam böyle dursun, canımız sıkılınca boyarız.
Diğer tarafa yazmışım buraya da yazayım. Elbette kullanabilirsin. Beyinde bobinin tetikleme tipine göre ayarla. Yani +5v tetikleme mi şase tetikleme mi. Birde en doğrusu için bobin dwell time yani bobinin şarj olma (tam yüke geçme) milisaniyesini de girersen tam olur. Kırmızı kafa VAG bobinleri (R8) gibi bobinlerin dwell time değerleri nette yazıyor. Başka bobinler içinde bulunur.
Biraz teorik bilgi ile fren upgrade işini çözdük gibi :) @drago sağolsun cooper S inden çıkan kaliperleri ve avanelerini gönderiyor.
Şimdi efendim bilgi olsun dursun, KA arabasının orj disk kalınlığı 12mm evet 1 cm den az kalın. Havalandırma falan yok. Hoş zaten std 60 hp olan araba için de makul, eski KA larımda fren ile ilgili bir sorun yaşadığımı hatırlamıyorum.
Ama mevcut KA durmuyor, tabi üzerindeki frenlerin eskimesi, hidroliğin durumu vs derken olması gerekenden de az duruyor muhtemelen.
Biz ne yapıcaz onu anlatalım, varsa bu işleri yapanlar daha önce yazsın bize de bir şeyler katsın.
Kafadaki plan r53 cooper s kaliperleri ile courier ın disklerini kullanarak çapı büyütmek ve havalandırmalı disklere geçmek.
Teorik olarak aşağıdaki tablodan izah etmek gerekirse bu işlem ile
Disk çapını 239.5 mm den 277.80 mm ye büyüteceğiz, bu bize 38.30 mm yani neredeyse 4 cm lik bir çap büyümesi olarak geri dönecek.
Ayrıca ka nın orj disk kalınlığı 12 mm ve havalandırma yok bu yükseltme ile 23 mm lik et kalınlığına ulaşıp havalandırma ya kavuşacağız.
Neden courier diski seçtik ? Diskin taşıyıcıya oturan göbekleri arasında 0.8mm göz ardı edilebilir bir fark var.
Ve 2 diskin yükseklikleri ka =42.9 mm Courier = 44.0 mm ye çıkıyor bu da teorik olarak bizim ekstra bir işlem yapmadan bu diski takabileceğimiz anlamına geliyor.
Neden teorik diyorum çünkü saha da işler değişebilir, bence tolare edilebilir boşluklar bunlar ama yaparken göreceğiz.
Bize sadece kaliperi mevcut taşıyıcı üzerinde yaklaşık 40 mm kadar öteye taşıma işi ve fren hortumlarını birbirine aktarma işi kalıyor.
Bunun için de ara bağlantıyı solidde çizip tornacı da diş açtırmam yeterli olacak bence. Fren hortumu işini de 2 hortumu alıp gidip çözerim diyorum.
Yapacağımız iş atomu parçalamak değil, ama benim ilk defa yapacağım bir iş olduğu için meraktayım ve heyecanlandım resmen :)
https://blogger.googleusercontent.co...6%20105803.jpg
Takipteyim :)
Kaan abi Ka güzel seçim olmuş haylaz çocuk,takipteyiz
Fren işi için 17-18 mayısta bir çalışma yaparız artık. Bu cmt egsoz işini çözeyim. Çok bişi yok bunda yapılacak ama biz bişiler buluruz :)
Eyvallah, değişik bir araba oldu, dün akşam çıktım biraz tozunu aldım virajlarda yüz güldürdü. Düzde duramadım kasisten uçtum frenler fenalarda :D