Admin başlığı düzeltirse sevinirim,sıkıntı olmasın diye wordde yazıp kopyaladık böyle oldu
Biraz uzun olacak baştan belirteyim. Konunun başrolü E90’ı alana kadar geçen süreci içerir.
Uzun yıllar Hayabusa, CBR 1100XX, ZZR 1400 gibi motorlarla gayet mutluyken rahat battı. Motosiklet kullanırken otomobil hiç gözümde değildi.Yaz, kış,kar,yağmur hep kullanırdım. Sürekli şehirlerarası yolculuk vs derken artık otomobili birinci öncelik yapma zamanı geldi ve bir otomobil almaya karar verdim. Neye binebilirim sorusunun cevabı, otomobile ayıracağım para ile alabileceğimin en iyisinin Alfa Romeo 156 SS Sportwagon'du benim için ve aldım.
Evlilik falan derken156’yı sattım. Evlendikten sonra şehir değişikliği de yapınca aceleyle bir otomobil almam gerekti ihtiyaçtan dolayı. İhtiyacım olan az yakmasıydı her gün en az 40 km yapacak olmamdan dolayı. Eşim de kullanacağı için istemesem de otomatik vites olacaktı, bir de bagaj lazımdı.Asıl istediğim 159 SW idi ama temiz düzgün ve mantıklı bir otomobil ha deyince çıkmıyor. Clio SW 1.5 dci EDC uygun bir seçenekti ama EDC’yi sevemedim ve Clio’nun hem benzinli hem dizeli ile 50.000 km üstü yol yaptığım için biraz da sıkıldım. Geriye uygun bir tek seçenek kaldı; Egea. Arkası oynaktır, seversin dediler. Teneke diyorlar ama iyi yol tutar dediler. Sürüşü Clio’yu aratmaz dediler, bende söz dinledim. 2017 1.6 Multijet2 DCT Comfort aldım. Tabiiki her Egea gibi bendeki de beyazdı
Egea ile de aşırı mutluydum, 120 hp çok iyi gidiyordu, frenleri gayet yeterliydi. Yol tutuşu güzeldi, hatta verilen paraya kıyasla çok iyiydi. Şanzıman vites değişim hızı bakımından bir dsg değildi ama güzel çalışıyordu. Bir de üstüne yazılım yaptırdım gidişi daha da iyi oldu. Yazılımın sebebi de her ay çıktığımız pist günlerinde biraz daha zaman kazanmaktı. Evet pistte otomobile yapılacak en iyi yatırımın amortisör fren olduğunu biliyorum ama bu güçlerde +10-20 hp çok farkediyor.Egea için daha doğrusu sedan için herhangi bir aftermarket coil vs yok. Orijinal amortisörlerim de çok iyi durumda olduğundan hiç ellemedim. Otomobile yarardan çok zararı olacağını düşündüğüm saçma sapan markalı yaylardan almadım.Bir kaç seans kullandığım tornalı disklerim sebebiyle patlayan arka kaliperim yüzünden komple fren sistemi elden geçti. Disk balata hidrolik kaliper bakımı vs. ne varsa yapıldı. @leventse ‘nin tavsiyesi Alfa 156 GTA Brembo kaliper setiydi, jant lastik büyütmeyle falan otomobilin üçte biri fiyatına geliyordu, Egea’ya okadarı da fazla dedim. Kendi Giulietta’sında aynı motordan 200 hp civarı güçler alınca bana da bir iştah geldi ama pistte patlayan kaliperden sonra yapılan değişikliklere rağmen frende kendime güvenim azaldı.Hatta sürem bile düştü. Unuttuğum bir ekleme daha yapmıştık, Michelin Pilot Sport 4. Otomobilin karakteri değişti resmen. Muhtemelen yollardaki PS4’lü tek Egea idi, ya da ender olanlardan biriydi.
Düşünenler için sürüşü ile de ufak bir not olsun. Egea sürprizli bir otomobil değildir yolda,güven verir.Yüksek hız stabilitesi çok iyidir,direksiyonu elektrikli olmanın dezavantajını muhakkak yaşatır ama yapay değildir farklı modları olmadığı için. Lift-off ile arkasını istediğiniz açıda salabilirsiniz. Hızlı virajları güzeldir.Limite geldiğinde saçma sapan hareketleri yoktur,birden kopmaz yoldan.Azar azar başlar kayma hareketi lineer bir şekilde artar.Yürüyeni serttir.Ön veya arkadan kaymanın bittiği sanılan yerde dönüp beklemediğiniz yöne fırlamaz önü arkası. Tabiiki bir Focus kapasitesinde değildir ama herşeyi derli toplu bir şekilde bir seviye düşük bile olsa güzelce yapar.Şürüşü tüm disiplinlerde düşünülenden iyidir.
Şöyle bir videomuz vardı benimde sonradan haberim oldu çeken kişiyi tanımadığım için. Pistte iyi araba iyi süre yapar diye bişey yok buradaki herkes biliyor bunu zaten ama o gün oradaki seyirciler time trial seyretmekten sıkıldılar sanırım biraz,pist üstünde birini yakalayıp geçen bir otomobil görmek ve geçenin Egea, geçilenin ise bir 320i olması insanları bayaa gaza getirdi
7:08’den sonra benim olduğum kısım başlıyor. O gün kötü bir zaman yaptım ama Egea ile en hızlı turum 1:23.660’tı.Yenilenen fren ve PS4 lastikle zaman yapamadım.1:22.000’a kadar giderdi belki. Egea gibi bir otomobil için çok çok iyi olduğunu düşünüyorum. Üç pist gününde 3.lük kupası almıştım.
YARIŞ PİSTİNE GİREN EGEA | BMW M4 COLD START | HIZLI ARACLAR | GOLF R AUDİ S3 NİSSAN SİLVİA - YouTube
Çok uzattık, Egea’yı 40.000 km kullanıp aldıktan bir sene sonra aynı gün sattım. Satmadan birkaç ay önce bir E60 525i baktım ve birkaç km kullanma fırsatım oldu. Aşık oldum. Önceden kullandığım E38 740’tan gidiş olarak olmasa da genel sürüşü daha canlı ve diri hissettirdi. E39 540 ta kullanmıştım, onun devamı bir otomobil olduğu havası vardı sürüşünde. Kafaya koydum bir kere E60’ı. Ama lanet olsun içimdeki Alfa sevgisine, 159’a karşı da çok büyük ilgim vardı. Hala da var. Piste de çıkmam sebebiyle arkadan itiş bir şey olsun istiyordum. E60 benzinliler yakıt tüketimi yüzünden direk eleniyordu. 520d’ye de pek hevesli değildim kullandığım 218 hp’lik 525’ten sonra. Başladım 530d bakmaya, özellikle de E61 SW olanlara. BMW’ye dayanıklılık ve sorunsuzluk konusunda hiç güvenmem ama hiç te korkmam. Baktığım 530d’lerin birinin ilerleyen günlerde kırıldığını gördüm,6 silindir dizel bir otomobilin motorunu yapmaya hazır mıyım acaba diye sordum kendime, sonra ikinci el her otomobilde -kendi otomobilim de dahil- bu riskin olduğu ile kendimi telkin ettim. Başka ilanlara, muazzam temizlik ve donanımlarda 530d’lere de baktım ama km-fiyat-kondisyon üçlüsünü tutturabildiğim bir otomobil olmadı. O sırada boş durmuyor ve E90-91 bakıyordum.Hem 184 hp ile 520d’den daha güçlü oluşu hem de daha hafif ve küçük olmasıyla beni tatmin eder diye düşünüyordum.