Hocam dm atamıyorum size mesaj kutunuzu dolmuş
Printable View
Hocam dm atamıyorum size mesaj kutunuzu dolmuş
Maşallah Aykut, hayırlı olsun. Sen de 3008ci olmuşsun :) Çok ferah ve keyifli bir araba bence.
Ibiza hala arkadaşımda bu arada, keyifle biniyor yıllardır
kankacım konuyuda etiketide yeni gordum bayadır girmiyordum foruma , maşallah hepsi birbirinden güzel oldu araçlarının
Güzel konu olmuş elinize sağlık, jetta ya emek kan ter gözyaşı herşeyi vermişsiniz maşallah :)
Maşallah subahanAllah
Kankama gider yapanı dikerim.
Kazasız belasız inşallah maşallah
Konuya yazdıktan sonra okudum
Bizim laz dert sahibi olmuş aw
3 değil olm, bi c5 in arka cam bir de Rs in ön cam. RS den bi 10 luk olduk gibi bakalım, inat ettim değiştirmiyorum hala. Yaza doğru 15 olur o pöff.
Sabah sabah üzdün beni be, rütbeni düşürüyorum senin, moramiral sen bundan sonra :D
değiştirdim :D ocak 2024 de hemde. cam + film 5700 (Tamcam)
Yine karıştırdın dimi ortalığı, yapma da gardaşım zaten darlanmışım :hihih:
Evet aksiliklerle mücadele etme dernek başkanı olarak devam edelim.
Aldığımda fark etmediğim, bu tip arabalarla daha önce tecrübem olmadığı için de lastik ölçüleri bir tuhaf geliyordu gözüme. Daha sonra çamurluk hizası ve lastik boyutlarına bakmaya başlayınca lan bunda bişey mi var yoksa ben mi kendi kendime kıllanıyorum demeye başladım. Jeton sonradan düştü önce kapıdaki etikete daha sonra da stepneye bakınca üstündeki ebatların yanlış olduğunu anladım.
215/60/16 olması gereken ebatlar 205/55/16 takılmış :) Tahminim daha ucuz olduğu için. Neyse hanımın da sürmeye başladığı bugünlerde riske atmamak için kışlıklarla başladım. İlerleyen süreçte belki yazlıkları 17ye geçiş yaparken alırım.
Ebat ara bir ebat olduğu için çok giden ölçülerden fiyat olarak epey farklı, gönlüm goodyear ultragripten yana olsa da fiyatlardan ötürü maalesef bizim için platonik uzaktan izlemeli bir ilişki olarak kaldı. Kasım ayında zart-zurt indirimi de yakalayınca debica frigo hp2 alıp geçtim. İlk yorumlarım şimdilik olumlu. Yol sesi konusunda çekincelerim vardı ama onu söylemek için erken henüz 200 km oldu takalı.
https://i.hizliresim.com/rnr1vbi.jpg
https://i.hizliresim.com/c7pv8ki.jpg
Elfreni tuşu ve bir kaç detay daha mat kullanılmış içerde. Çizilme durumu ve görsel olarak benim çok hoşuma giden şeyler değil. İnternette dolanırken piano-black olanına denk geldim. Bunu takmak da biraz maceralı oldu benim için. Standart tarife çevresindeki çıta ve trimleri söküp tuşu soketten ayırdım. Bi anda 2 tane uyarı yandı ekrandan. Dedim noluyoruz hımınaaa :) Yenisini yerine takıyorum çalıştırıyorum yok. Eskisini takıyorum yok. Türk kafası kapat-aç taktiği ile bu işi çözeriz diyerek akünün kutup başını söktüm. Bi 10 dakka sonra geri takayım dedim, bundaki sistem mandallı gibi klemp kapatır misali. Ben alışım cıvata sıkmaya dikkat etmedim, mandalı parmağım aradayken kapattım. Parmakta ufak bir imza bırakmış olduk. Küfür kıyamet geri çıkardım. Sinirim geçince geri taktım daha dikkatlice. Arızalar gitti, elm'den baktım bir sorun gözükmüyor. Daha sonra kesen gündüz far ampüllerini de değişeyim dedim ama onu da saçma salak bi yere koymuşlar. Kolum far yükseklik ayarına çarpınca bi de onu yerinden çıkardım. Dedim ben bunu bırakıyorum bu işte bi puştluk var :)
https://i.hizliresim.com/ky50gxu.jpg
https://i.hizliresim.com/r851ir0.jpg
Yaklaşık 1 aydır süre gelen de bir duman sorunum vardı. Her ne kadar bana mantıklı gelmese de yakıttan şüphelendiler. Farklı marka denedim fayda etmedi. Turbo, enjektör, egr vs diye her kafadan bir ses çıkmaya başladı. 1-2 hafta yazılımlı 1.7 corsa gibi gezdim. En son bi yerde egr'yi emmeden körleyelim arıza da yakmaz dedi bi arkadaş. Seçeneklerin en makul ücretlisi o olduğu içi dedim yapalım en kötü sökeriz flanşı. Bu kadar salak saçma bir yere koyulan hava filtresi ve egr konumlandırılması muhtemelen başka arabalarda yoktur. Sivri zeka fransız mühendisleri biz bu motoru zaten 407-C5 vs gibi araçlarda kullanıyoruz buna da direk koy-geç demişler muhtemelen, başka türlü bu kadar gereksiz işçilik çıkarmasının bir anlamı yok.
Egr'yi iptal ettikten sonra duman seviyesi epey azaldı. O tarafı sökmüşken hava filtresini de değiştik.
Yaklaşık 2 hafta kadar da böyle sürdüm. Daha sonra 1-2 kere daha yüke bindirince arkamda ufak ufak duman atmaya başladığını gördüm. 2-3 usta gezdikten sonra iyice bıkkınlık geldi, durumu işyerinden bir abimle paylaştım. Getir arabayı benim garaja bi bakalım olm ne koparılıyosun etrafa dedi. 3 katlı müstakil bir evin bahçesine kendine garaj yapmış, alttan bişey gerekirse diye de kanal açtırmış. Baktım 1-2 tane de diagnoz cihazı var, soba da cayır cayır yanıyor. Çoğumuzun istediği hobi-garaj.
Hortumları vs sökmeye başlayınca 1-2 tane oringten şüphelendi. Daha önce 407 sahibi olduğu için en azından konuya benden daha hakim. Turbo hortumunun oringlerini özellikle orjinal istedi bu sefer, ben başta anlam veremedim niye ama eskisiyle karşılaştırınca mevzuyu anladım. Takılan ile orjinali arasında belki de 1 mm kalınlık farkı var 1-2 tanesinde. Dağıtmışken o kadar maf'ı da temizleyelim dedik. Daha önce Liqui Moly'nin maf temizleme spreyini almıştım. Onunla da o kısımları temizledik. Maf 3 cıvata ile sabitleniyor yerine. Bizimkinden 2 tane çıktı, ustalar tasarruf yapmışlar. Sanayiye bi daha geri dönüp cıvatacı aradık bi de. Hava filtre kutusu da tam yerinde değildi. Belki de o son fazla duman olayını da bi yerlerden hava aldığı için yapıyodu. Hepsini yerli yerine koyup kapattık. Pis mazot ıvır zıvır olayı vardır diye de mazot filtresi almıştım onu da değiştik. Uzun yola çıkmadan da LM Yakıt katkısı atıp deneyeceğim.
https://i.hizliresim.com/99rxdzl.jpg
https://i.hizliresim.com/secig22.jpeg
Biz o oringleri cıvatayı aramaya gittiğimizde, garajda bi abimiz daha vardı. Farlar sararmış parlatayım mı dedi. Dedim canıma minnet ben zaten yaptıracaktım.
Geldiğimizde kataraktı kaldırdım dedi :) Peşine de benim öküzlük yapıp yerinden çıkardığım far yükseklik ayarını geri yerine takıp far ayarını halletmiş sağolsun :)
App'leri taktım son çıkmadan bi de suat otomotiv plakalarından kurtuldum :)
https://i.hizliresim.com/en9068h.jpeg
https://i.hizliresim.com/rearjkl.jpg
https://r.resimlink.com/V12Cg.jpg
Çıkmayan plaka aydınlatmalarını söktüm onları yenileriyle değiştiririm devam eden süreçte. Bi de takip edip sürece bakacağız. Hortumlar vs yerli yerinde olduktan sonra şuan sesi soluğu yerinde şükür. Duman olayını çözdük gibi duruyor, erken de konuşmıyım ama :)
Kapı kolları ve cam otomatiklerinin çerçeveleri için de çalıştığım yerde boyahane tarafından bir arkadaşla görüştüm. Zımpara ve tesfiyesini yapıp ona vereceğim. Gönlüm piano blackten yana ama henüz tam karar vermedim.
Ön tampon ekinde de hanım sağolsun sürrealist çalışıp bir motif yapmış, söküp nasıl düzeltebiliriz bi de ona bakıcam :)
Garaj ve kanala takıldım. En son ben de garajın dibinden temele ineceğim :)
Duman gitmesi iyiye işaret.
Reçeteni yazdık sana aslında. Hibrid dp egr iptal downpipe.
Hatta egr komple su geçişini de by pass yapmak lazım.
İç trimleri nasıl kolay kırılmadan sökülüyor mu?
Valla bizimkinde alan müsait olduğu için yan duvarları kırıp büyütecek orayı. Baharda muhtemelen bütün haftasonları orda olurum :)
Haftaiçi okula geçerken 150 160 döndüm temden herhangi bişey görünmedi. Şimdilik iyiye işaret, takip ediyorum yine. Şanzıman beni korkutuyor yoksa dediğin mantıklı ama bu şanzımanın kaldırabileceğini düşünmüyorum. Yılbaşından sonra egr yi yazılımdan da kapatıcam.
İç trimlerde hiç sökülmeyenler de zorlandım. Ek bi de plaka lambası çok zorladı. Cam otomatiklerinin ve kapı kolu çerçevelerini henüz sökemedim. Bakalım onlar nasıl çıkacak.
Kankam maşallah hayırlı uğurlu olsun, sonunda içine sinecek güzel bir şey buldun, konu güzel gidiyor. :D
Şimdi gördüm kusura bakma canıms :)
Evet ufak bir güncelleme daha ileteyim.
Orta klima menfezlerinin krom çerçevesi eksikti, çıkma buluruz diye 2-3 ay kovaladım ama maalesef o şekilde ya sorduklarım yanaşmadı satmaya, ya da panelle beraber almak istediğimde de ciddi rakamlar söylediler. Fonksiyonel bir durumu olmadığı, kritik bir görevi de olmayacağı için çinli kardeşlerimizede bir sordurayım dedim. İlk başta bir çıta için alınır mı alınmaz mı diye çok sorguladım ama başka türlü bir çözüm olmadığı için mecburen almak sorunda kaldım. Fiyatı daha uygun olduğu için makyajlı kasanın orta paneli'ni aldım. Çıtayı ayırıp bizim panele aktardım. İsteyen olursa çıtasız makyajlı bir mk1 3008 orta panelimiz mevcut hemen verebilirim :)
Gelen panelimiz, çinliler geliştirmiş kendilerini marka logoları, tarih markalamaları falan hepsi mevcut :D
https://i.hizliresim.com/npxs41v.jpg
Öncesi
https://i.hizliresim.com/3rtrmxp.jpg
Sonrası
https://i.hizliresim.com/ss8m0qz.jpg
Daha sonra telefon tutacağı olayında menfezlerin kırılması birkaç kez başıma geldiği için mıktanıslı bir tutacak kullanmak istemedim. Ek olarak ani hareketlerde de telefon yolcunun kucağında buluyordu kendini.
Bu panel için uygun şekilde üretilmiş olan tutacak denk geldi. Onu da peşine taktım hemen.
https://i.hizliresim.com/wl9waoc.jpg
https://i.hizliresim.com/lti3q2g.jpg
Eksik olan yan marşpiyel çıtası için farklı bir çözüm deneyeceğim. Bir de yıpranan iki kapı fitilini aldım. Havaların düzgün olduğu bir gün onları da aradan çıkartırım.
Merhabalar tekrardan,
Yaklaşık 3 aydır uğraştığım, beni büyük buhranlara sokan duman sorununu sonunda çözdük.
En son egr'yi emmeden körlemiş, bir aşama kat ettiğimizi düşünüyodum. Yılbaşından önce durum tekrarlamaya başladı. Yapılacak seçenekleri sırasıyla denedikten sonra bir enj. kaldı bir de turbo. Turbo daha düşük bir ihtimaldi ben de enj.'leri kontrol ettireyim diye enj.'cü araştırdım. Bostancı sanayi sitesinde Çxxxx Dizel denen arkadaşlarla yolum keşişti, Allah bi daha kesiştirmesin. Aynı zamanda kurumsal bir firmanın distrübitörü bu arkadaşlar. Derdimi anlattım bir iki gaz verip kontrol edelim dediler, enjektörler söküldü daha sonra test sonunda değerlerin düşük olduğu dumanın buna sebep verme ihtimalinin düşük olduğu ama aracın yaşına bağlı malzeme de yorgunluk olduğunu belirtti bu arkadaşlar. Eğer istersen bi elden geçirelim dediler ben de bezmişliğin etkisiyle yapın bu da kafamda kalmasın dedim. İşlemler bitti duman kesilmedi. O an çok bişey demedim çünkü bana kesin olarak sorun bu dememişlerdi ben almıştım sorumluluğu üstüme. 2-3 tur attık, ödemeyi yaptım çıktım.
Maslağa bir arkadaşımın yanına geçtim, arabanın içine pis bir koku gelmeye başladı. Dükkanın önünde durunca kaputtan dumanlar çıkmaya başladı. Elim ayağım titreye titreye kaputu kaldırdım. Enj'lerin biri kompresyon kaçıyor. Torx ucu da enjektörün yanında unutmuş arkadaşlar bi de onu çıkardım o sinirle. Bir çay dahi içemeden geri gittim. Söküp tekrar baktılar ya kontrol etmiştim falan diye konuştu arkadaş ama sabırla bekliyorum yine. Neyse ne yaptıysa yaptı arkadaş arabayı aldım, ertesi gün bi yere gidicem motor ısındı araba anlamsız şekilde rölantide şekilde silkeliyor. Küfür kıyamet geri döndüm eve. Pazartesi sabah tekrar geri gittim. Makineye bağladı arkadaş egr arızası var benim yapabileceğim bişey yok dedi arıza tespit cihazını çekti kalfası arabadan. Bu sana geldiğinde de böyleydi emme körlü zaten dedim. Abi onun beyinden sildiricen öyle belli olur dedi çekildi. Siz de buraya enjektör yaptıracaksanız karşılacağınız muamele bu.
Artık sabır testinin son demlerindeyim, işe de geç kalmak istemiyorum lanet olsun dedim çıktım gittim dükkandan.
Forumdan @mikelazi ile konuştuk tekrar sağlam enj.lere ne yaptılar bilmiyorum durum böyleyken böyle abi dedim. Sağolsun yardımcı oldu kendi ustasına yönlendirdi.
1 hafta kadar arabaya marş vurmadım nolur nolmaz diye. 1 Hafta sonunda götürüp Hürkan abiye durumu anlattım. İnsan gibi dinleyen, suratsız suratsız cevap vermeyen insana hasret kalmışız. Kabaca bir rota çizdik yapılacaklar ile ilgili. O ara aklına geldi dur emmeye bakayım şurdan diye, komple kurum içinde. Hava namına hiçbirşey geçemez ordan. Ben dpf'ye de bakayım dedi. Emmeyi de söküp temizlerim beraberinde eksik iş yapmayalım dedi. Tek ricam enjektörleri teste yollarsan fotoğraflarını çek dedim bıraktım aracı.
Devam eden hafta test görsellerini gösterdi 1 enj'i önceki arkadaşlar ne yaptıysa daha beter etmişler. Mecburen hepsini elden geçirdik.
Dpf'yi sökünce cenaze geldi ortaya. Biz o egr'yi emmeden körleyince dpf'nin fermanını hızlandırdık muhtemelen. Egsozcu abimiz bu ne olm taşlaşmış bu diye yorum yapmış, ben de 5 ayda ben ne yapmış olabilirim dedim :D
Ben dp mi yapalım desem de zaten buraya kadar çok yıprandın, kıralım bunu yazılımdan egryi de dpf'yi de kapatırım dedi Hürkan abi.
Tüm işlemler bittikten sonra biraz da egsoz sesi artar diye çekinip gittim teslim almaya. Allahtan beklediğim gibi olmadı, rölantide ufak bir hırlama var ama gaza oturunca sesi çok değişmedi.
Arabanın gidişi, gaz yemesi vs çok değişmiş. Vites geçişleri çok daha yumuşak. İptallerden dolayı ufak tefek değişiklik olur diyodum ama arada fersah fersah fark var. Ufak bir güncelleme yaptık gibi oldu yazılımına şuan 120-125hp gibi düşünebiliriz.
Ben bu işlemler olurken fotoğraf bişey çekemedim tabi sinir harbiyle ordan oraya sürüklendiğim için. Bi bu kalmış telefonda.
Gökhan abi de çok sağolsun onun vasıtasıyla sorunumuzu çözdük.
https://i.hizliresim.com/rzumgnr.jpg
Arada eksik olan marşpiyel çıtasını tamamladım o esnada.
https://i.hizliresim.com/c12yxkl.jpg
Tabi bunları halletmişken sorunumuz eksik olur muydu olmazdı :)
Bir su kaçağı sorunu baş gösterdi 3-4 gün önce. Hürkan abiyle tekrar baktık termostata giren hortumun kelepçesi bozulmuş onu değiştik. Antifriz'le tamamladık su kabını. Şuan bir sorun yok gün içinde özellikle yol yaptım. Duruma göre takip edip bakıcaz.
Akşam üstüne doğru bi de sol kısa ampülü kesti. Peşine geri vites ampülleri kesti. Ya sabır çeke çeke geldim tekrar eve :)
Evde kenarda duran Osram Night Breaker'ları taktım onların yerine de. Bakalım bunların ömrü ne kadar olacak :)
https://i.hizliresim.com/gbj26f4.jpg
Epey yıpratıcı bir 3 ay geçti benim için hem maddi hem de mental olarak. Bir maşallahınızı alırım :)
Aman sonunda oldu ya ona odaklanalım.
Yaşananlar üzücü. Pimpirikli adama daha çok denk geliyor böyle işler.
Para ver adam enjektörünü daha da bozsun. Benim jant hadisesi gibi.
Derviş Olcaz senle ben sabır çeke çeke.
Sakin ol efulim, araba işi böyle, canın sağolsun.
Güle güle kullan kardeşim
Kankam sakinan goze hesabı, olacagi varmis sirayla gecmis diyelim. Bundan sonra kafan rahat binersin insallah :)
Çok geçmiş olsun.. Bahsetmiş olduğunuz Hürkan usta sadece enjektörcü müdür yoksa psa grubu ile genel olarak mı ilgileniyor acaba eğer öyle ise Citroen C4 ile ilgili olarak da kendisi ile iletişime geçmek isterim :D
eline kesene bereket aykut
kafan rahat uzun süre dertsiz tasasız binersin.
Valla öyle oldu biraz sanırım hacı :) Sabır testi gibi geçen aylar...
İnşallah kanka sağolasın :)
Çok sağolun, spesifik olarak belli bir gruba yönelik değil. Çoğu marka modele bakıyor. Enj. ve egsoz için çalıştığı yerler var işlemler orda yapılıyor. Egsozcusu beykozdaki Engin usta. İntercooler imalatı, yazılım vs gibi konularda da kendi birebir ilgileniyor. Ben memnun kaldım. İletişim numarasını verebilirim isterseniz.
Çok sağol abi tekrardan. İnşallah bakalım :)
Cümleten selamlar,
Geçen 3 ay içinde bolca badire atlatıp aralarda da bişeyler eklemeye çalıştım.
İlk başta yerine oturmayan universal paspaslardan kurtulup orjinal paspaslarını aldım. Krem olsun istedim ama maalesef mevcut değilmiş. Krem olsaydı da muhtemelen çok daha çabuk kirlenecekti. Sağlık olsun.
https://i.hizliresim.com/116jipd.jpg
Son yaşadığımız enjektör olaylarından sonra işyerinden abimin oraya gidip bi motoru temizleyelim hem de geçtiğimiz postlarda bahsettiğim su kaçağını tekrar kontrol edelim istedim.
Temizlerken termostatın tahliye vana kapağını tam sıkmadılarını gördük su eksiltme de ordan yapıyormuş şükür 3 aydır herhangi bir sorun yok.
Gördüğümüz bi kaç yağ kaçağı noktaları vardı onları da daha sordan elden geçirip sıfırladım. Sistemde antfriz vardı ama yapılan işlemlerden sonra kaçak vs durumlarını görünce sistemi elden geçiririz hem de ne kadar kaldığını bilmediğim için total glacelf antfriz aldım. İçindeki boşaltıp su ile 2-3 kere fan açtırdık. Sonra tekrar suyu boşaltıp saf su ile antfrizi ekledik.
https://i.hizliresim.com/9zvqnhk.jpg
https://i.hizliresim.com/n22qljo.jpg
https://i.hizliresim.com/2599fqw.jpg
Tam iş yapalım diye silecek grubunu dışarı aldık mecburen, Burdan PSA mühendislerini tekrar saygı ile anıyorum.
Devam eden haftalarda kapı fitillerini elden geçirdim. Sol ön ve sağ arka fitilleri yıpranmıştı, onları temin edip değiştirdim. Apc ile de direksiyon torpido konsol vs trimleri temizledim. Hepsini tek başıma yaptığım için fazla fotoğraf çekmemişim.
https://i.hizliresim.com/4jpv2fq.jpg
https://i.hizliresim.com/1ck2y7o.jpg
https://i.hizliresim.com/y0agewf.jpg
Dış B ve C sutünundaki plastikler iyice matlaşmış ve rengi de açılmıştı. Onlar içinde piano black kaplama temin ettim. Malzemesi hoşuma gitti, epey kalın. Görüntüsü de çok sırıtmadı.
https://i.hizliresim.com/b6cuen0.jpg
50/50
https://i.hizliresim.com/mm1scn0.jpg
https://i.hizliresim.com/eejz0o6.jpg
Mart ayının ortalarında eşim kapalı otoparkta beton kirişle bir selamlaştı, o anki panikle telefonda araba pert olmuşcasına bişeyler anlattı. İş çıkışı gidip arabayı teslim aldım. Sağlık olsun diyip geçtim :)
Ertesi gün kaskodan yapalım mı yapmayalım mı diye düşünürken dedim bir sorayım bakalım ne diyecekler. Kapıdan girdim selam verdim, abi bu değişir fransadan parça gelecek 2 hafta en az yatar araban dedi arkadaş. Kendine çok iyi bakıyosun dedim çıktım. Bir abimiz vasıtasıyla eve yakın göçük düzeltme işi yapan bir yer buldum. %100 aynı olmayacağını biliyordum. Ama durumu izah ettim, topal eşek gibi duracaksa hiç başlamayalım daha kötü soğurum arabadan dedim. Elinde iş yoktu şansımıza o gün başlayıp ertesi sabah teslim etti. Beklediğimden daha iyi oldu açıkçası. Marşpiyele yakın olan kısımda ufak noktalar var pürüz olan o kısımlara da içeriden maalesef ulaşma şansı yoktu. Eski halini bildiğim için başta gözüm takılır gibi oluyordu ama olayı bilmeyen bir kaç arkadaşıma özellikle kapıyı gösterdim anlamadı çoğu, iyi dedim gerisi önemli değil :)
https://i.hizliresim.com/sc102iy.jpg
https://i.hizliresim.com/22o6r4k.jpg
https://i.hizliresim.com/f954694.jpg
https://i.hizliresim.com/arhlvrl.jpg
Yıkamalarda arabanın suv diye geçmesinden dolayı çekilen fiyatları bir süre hazmededim. Bu iş böyle olmayacak diye alt komşu ile beraber hortu çekip yıkamaya başladık. Bir kısım malzeme benden hortum vs ondan şimdilik bu şekilde idare ediyoruz :) Peşine de passat için aldığım cila ile sonlandırdım.
https://i.hizliresim.com/l4lij8b.jpg
https://i.hizliresim.com/4bvtsan.jpg
Yıkama sonrası çoktandır kafamda olan kapı kolları ve cam açma tuş çerçevelerini siyaha boyama işini aradan çıkardım. Arka kapıda olanları tek seferde yaptım gayet de güzel oldu fakat ön taraftakiler için ilk olanları beğenmedim. Tekrar zımparalayıp bi daha elden geçirdim. RAL9005 boya ve mat vernik jetta zamanından elimde kalmıştı. Bu rengi de çoğu trime yakıştırıyorum.
https://i.hizliresim.com/s79dvlz.jpg
https://i.hizliresim.com/ik462gk.jpg
Öncesi
https://i.hizliresim.com/rp84qj8.jpg
Sonrası
https://i.hizliresim.com/cfgq1do.jpg
Şöför tarafı kusursuz olmadı kabul ediyorum ama eski halinden çok çok daha iyi.
https://i.hizliresim.com/fmym3ej.jpg
https://i.hizliresim.com/9btv124.jpg
Ön plaka bir darbe almıştı, onu da değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/tma06wr.jpg
https://i.hizliresim.com/qbmy1wx.jpg
Yaşadığım bu kadar olaydan sonra bir miktar soğumuş ve yakın vadede satarım diye düşünüyordum. Bayram tatilinde Trabzon-Rize tarafına gittim. Uzun yolda hem yakıt olarak hem de yoldaki hissiyatı beni şaşırttı. 1 saati eşim olmak üzere 13.5 saat kadar bir yolculuk yaptım gidişte. Aynı yolu corsa d, fluence ve symbolle çok kez gitmiş biri olarak hep buraya gelirken epeyce yorulmuş şekilde bitiriyodum yolu. Bu sefer diğerlerine oranla çok daha rahat bir yolculuk yaptık. 2 kişi + bagaj full dolu, yer yer klima açık, Ordudan sonrada nerdeyse hiç 120 altına inmedim ve yakıt 5.3lt ortalama. Uzun lafı kısası satmaktan vazgeçtim :)
https://i.hizliresim.com/87flxz8.jpg
Sisli bir Trabzon sabahından
https://i.hizliresim.com/1yr2eiw.jpg
https://i.hizliresim.com/bs0l1a0.jpg
https://i.hizliresim.com/lbn5yv9.jpg
Fırsat bulunca Sis dağına çıktık, bende kışlıkları söktürmemiştim. Kar henüz heryerde erimemişti, ama gelen fazla özgüvenle bir yerde bi gireyim bakayım dedim, maalesef saplandık :D
Çekelim falan derken çeki demiri de yamuldu, muhafaza da karda kalınca montaj yerlerinden çatladı, diğer yerlerinde de akıllı vida ve önceden kırıklar olunca vedalaştık kendisiyle orda. Metal olana bakıyorum şimdi. Çeki demirinin yenisini aldım mecbur.
https://i.hizliresim.com/77olvlj.jpg
https://i.hizliresim.com/rpzma38.jpg
https://i.hizliresim.com/51is5cb.jpg
Geldikten sonra uzun yolda tespit ettiğim bir kaç değişmesi gereken kısım vardı. Hem onlar hem de yağ bakımı için tekrar sanayiye girdik. Yağ için LM Toptec 5w-30 4300 filtreler için ise mann tercih ettim. Beraberinde triger seti, z-rotlar ve rotiller, v-kayış gergi vs elden geçti. Fotoğraflarda gözüken arka tamponun altındaki sacı düzelttirdim ve gündüz farlarının biri patlamıştı led ile değiştik. Fotoğraf çekmeyi atlamışım maalesef bir daha ki postta paylaşırım onları da.
Bir maşallahı esirgemeyin lütfen nazara geldik epeyce :)
Kesene bereket kardeşim. Arabayı baya iyi bir hale getirdin. İnsan şu yaşadıklarından sonra "masrafsız" araba diye alıp ne kadar masraf edebilirsin konusunda düşünmeden edemiyor.
2. el netice de her türlü arıza bakım onarım gereksinimi olabilir ama üst üste denk gelmesi maddi manevi yoruyor insanı.
Son hali oldukça iyi oldu, kafan rahat mis gibi binersin artık. Total tercihi de çok yerinde, benim değişmez antifirizim. Kime de önerdiysem aldı koydu arabasına tertemiz bindi.
Kazasız belasız bin arabana güzelce.
Tam bir otoban faresi pug, ama laz. Maşallah :)