Benim savunmam senin savunmaman birşey ifade etmez diyorum ben,burası sanal alem.Illegal ortamlarda atıp tutmayla geçmeylede olmuyor.100 km yapmış 10000k km yapmış bilemem.Derecelere bakacaksın,adam noter eşliğinde bilmem nelerle kanıtlıyor başarıları rekorları dünya geneli.Biz burada avuç adam oturup ahkam keseriz sonra klavyeden efelenenmi ararsın,geçerim geçemezsem yakarımmı.Her aracın yetisi özellikleri farklıdır.Senin aracın iyi gider,virajda parende atar,biri durur 30 metrede biri durur 40.Ben F7R a binerim,durur 39 metrede,beni mutlu eder.Param buna yeter,hergün sokaklarda yarışmı yapıyorum.İşime geliyor biniyorum.Servisi her tarafta var,parçası nispeten uygun,ne bileyim işte.İmkanım oluncada yine Renault alırım sanırım neticede bildiğim az çok tanıdığım marka.F7R ın başarılarını istemiştin,konu kirliliği olmaz neticede Ozan kardeşimin topiği yazalım 2-3 tane.:icon_tup:
Maxi Megane Bozhane'yi fethetti!
01.Eylül.2007 - [ 226 ] Geri
Mer-Tur Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın altıncı yarışı Genel Sigorta Tırmanma Yarışı, İstanbul Otomobil Klübü (İSOK) tarafından efsanevi Bozhane parkurunda 1 Eylül 2007 Cumartesi günü düzenlendi. Beykoz ilçesine bağlı Bozhane yakınlarındaki Öğümce köyünden Mahmut Şevket Paşa köyüne giden yoldaki 5.6 kilometrelik parkurda iki çıkış olarak düzenlenen yarışta ilk defa en iyi zamanı Renault Maxi Megane ile Cem Acar gerçekleştirdi. İki çıkış üzerinden düzenlenen yarışta Cem Acar ikinci çıkışta elde ettiği 3:29,22'lik zamanı ile Mitsubishi Evo 9 ile yarışan Vedat Diker'i geride bırakmayı başardı.
Cumartesi sabahı teknik ve idari kontrol ile başlayan yarışta ekipler iki kez antreman çıkışlarını tamamladılar. Antremanlar sırasında Kategori 1 lideri Serhan Türkkan yol dışına taşarak aracına hasar verdi ve yarışdışı kaldı. Ayrıca Gökhan Serim de yoldan çıkarak yarışa veda etmek zorunda kaldı. Kategori 1'in iddalı pilotu, son üç yarışın galibi Murat Üçbaşaran da yoldan çıkmasına rağmen çekici ile aracını düştüğü yerden kurtardı ve yarışa katıldı. Antremanların tamamlanmasının ve yolun açılmasının ardından 15:00'da verilen start ile ekipler ilk çıkışlarını gerçekleştirdiler. İlk çıkışta Vedat Diker ile Cem Acar arasında sadece 0.64 saniye fark vardı. 16:30'da verilen ikinci çıkışta biraz daha hızlanan Cem Acar 3:29,22'lik zamanı ile uzun süredir tırmanma yarışlarında geçilmeyen Diker'i 2,84 saniye geçmeyi başararak Genel Sigorta Bozhane Tırmanma Yarışı'nın en iyi zamanını gerçekleştirdi.
Kesin olmayan zamanlar:
KATEGORİ 1
KAPI
YARIŞMACI
SÜRÜCÜ
MARKA
1.ÇIKIŞ
2.ÇIKIŞ
TOPLAM
NO
ZAMAN
2
Murat ÜçbaşaranMurat ÜçbaşaranPegeout 106 GTI
03:53,51
03:55,11
07:48,62
4
Delta SportÖzcan SökeFiat Palio
04:02,44
04:01,64
08:04,08
3
Delta SportEvren ÖzcanFiat Palio
04:05,56
04:02,64
08:08,20
9
Erkan KitapçıoğluErkan KitapçıoğluFiat Palio
04:24,81
04:20,82
08:45,63
6
Alp Arslan TanerAlp Arslan TanerCıtroen Saxo Vts
04:32,00
04:19,09
08:51,09
7
Delta SportBarkın ŞahinFiat Palio
04:30,95
04:26,81
08:57,76
11
Delta SportÇiçek GüneyFiat Palio
04:30,90
04:31,30
09:02,20
10
Emre DurmazEmre DurmazCıtroen Saxo Vts
04:52,19
04:32,38
09:24,57
8
Delta SportRoya AngejıheidariFiat Palio
04:16,02
05:23,93
09:39,95
1
Delta SportSerkan TürkkanFiat Palio
5
Delta SportGökhan SerimFiat PalioKATEGORİ 2
14
Delta SportAli ÖnkökFiat Punto
03:43,05
03:42,07
07:25,12
13
Burak NomerBurak NomerPegeout 306 S16
03:48,09
03:43,89
07:31,98
12
Nebil ErbilNebil ErbilCitroen C2
03:48,66
03:46,72
07:35,38
17
Cevdet DurmazCevdet DurmazPegeout 306 GTI
04:14,68
04:14,70
08:29,38
18
Murat EkşiMurat EkşiFiat Palio Kıtcar
03:53,89
DNF
15
Taner ŞengezerTaner Şengezer
16
Ümit ÜlküÜmit ÜlküFiat Palio
19
Alkan ErdenAlkan ErdenHonda TypeKATEGORİ 3
20
Vedat DikerVedat DikerMitsubishi Evo 9
03:32,18
03:32,06
07:04,24
23
Şeref AkgünŞeref AkgünMitsubishi Evo 6
03:42,35
03:43,75
07:26,10
22
Öğül OrhanÖğül OrhanMitsubishi Evo 8
03:46,08
03:45,16
07:31,24
21
Emin Ali KoçerEmin Ali KoçerSubaru Impreza Turbo
03:48,07
03:45,32
07:33,39
24
Halim ÖzalHalim ÖzalMitsubishi Evo 7KATEGORİ 4
25
Cem AcarCem AcarRenault Megane
03:32,82
03:29,22
07:02,04
31
Ümit Kemal CoşkunÜmit Kemal CoşkunAlfa Romeo
04:04,19
04:05,18
08:09,37
27
Gürkal MenderesGürkal MenderesPegeout 309 16S
04:17,41
04:18,66
08:36,07
26
Tan UydaşTan UydaşVauxhall
04:27,76
04:25,10
08:52,86
28
Galip BilginGalip BilginRenault 19
04:33,07
04:33,83
09:06,90
29
Cumhur ÖnderCumhur ÖnderProton Wira Evo3
30
Tayfun ApuhanTayfun ApuhanRenault 11 Turbo
Yeni Maxi Megane nefes kesti !..
Renault Sport Türkiye adına Elf ve Sonax katkıları ile 2005 Türkiye Pist Şampiyonası Grup Maxi’de mücadele eden Ethem Genim, sezonun dördüncü yarışında finişe ikinci sırada ulaştı.
Bu yarış ile birlikte yeniden Renault Maxi Megane direksiyonuna geçen pistlerin tecrübeli ismi 03-04 Eylül tarihlerinde İOK (İzmir Otomobil Kulübü) tarafından Pınarbaşı Pisti’nde organize edilen yarışta Cumartesi yapılan sırlama turlarında Ethem Genim ve Erkut Kızılırmak arasında saliselerden olması Grup Maxi mücadelesinin oldukça renkli geçeceğinin habercisi oldu.
Sesi, görüntüsü ve performansı ile yarış severleri adeta büyüleyen ve 2003-2004 yıllarında Genim’e şampiyonluk kazandıran Maxi Megane yeni görünümü ile bu hafta sonu İzmir’de start aldı ve startla birlikte liderliğe oturmayı başardı…
İlerleyen turlarda start düzlüğü çıkışındaki virajın girişinde hamle yaparak Genim’in önüne geçen Kızılırmak kalan turlarda bu pozisyonunu korumayı başararak günü birinci tamamladı. Genim ve Kızılırmak uzun süredir özlemi çekilen çekişmeyi piste taşırken Grup Maxi’de üçüncülük Renault Clio RS ile yarışan genç pilot Kadir AKÇA’nın oldu.
GENİM ŞAMPİYON..
RENAULT PERFORMANS TEAM pilotu Ethem GENİM, İzmir Pınarbaşı Pisti'nde düzenlenen Türkiye Pist Şampiyonası 5. ayağında Grup Maxi'de zafere ulaşan isim oldu. Yarış sabahı gerçekleştirilen ısınma turlarında Pınarbaşı pistinin otomobil kategorisindeki rekorunu 220 salise geliştirerek 58.340 ile yeni rekora imza atan GENİM, bu birincilikle bitime 1 yarış kala şampiyonluğu garantiledi…
STS (Sakarya Telekomünikasyon Sistemleri) ana sponsorluğunda Elf, CMS, Kent Olips, Omsan ve Michelin'in katkılarıyla mücadele eden RENAULT PERFORMANS TEAM pilotu Ethem GENİM, pistlerin en hızlı pilotu olduğunu bir kez daha kanıtladı. Yarımca Körfez Pisti ve İzmir Pınarbaşı Pisti'nin en hızlı ismi olan Genim, sezonun beşinci yarışında da bu başarısını tekrarlayarak 20 turluk yarışta finiş bayrağını ilk geçen isim oldu...
Toplam 6 pilotun mücadele ettiği Grup Maxi'de; 7 ileri sequential şanzımana sahip 285 HP gücündeki Renault Maxi Megane ile geçen yılın Türkiye Pist Grup A Şampiyonu Genim zafere rahatlıkla ulaşırken, Celal GÜLERHAN (Mitsubishi Lancer EVO VII) ikinci ve RENAULT PERFORMANS TEAM'in diğer pilotu Aykut Kutluel (Renault Maxi Megane) üçüncü oldu. Startla birlikte Celal Gülerhan Mitsubishi Lancer'ı ile iyi bir kalkış yaparak liderliğe yükseldi ve kendisini Hakan KOPAN izledi. Ancak Ethem Genim, Renault Maxi Megane'ı ile Gülerhan ve Kopan'ı 4. turda müthiş bir atakla geçmeyi başardı. Temposunu her tur arttıran Genim rahat bir birincilik elde ederken, ikinci sırada finiş gören Hakan KOPAN yarış sonunda kapalı parka girmek yerine pit alanına girmesi ve mekanikerlerin araca müdahale etmesi üzerine komiserler kurulu kararı ile yarıştan ihraç edildi.
Bu yarışın ardından Türkiye Pist Grup Maxi Şampiyonası'nda en yakın rakibi Celal GÜLERHAN ile arasındaki puan farkını 23'e yükselten GENİM, sezonun bitimine bir yarış kala şampiyonluğunu garantiledi…
GRUP MAXI SONUÇLARI
1 Ethem GENİM ... Renault Maxi Megane
2 Celal GÜLERHAN ... Mitsubishi Lancer EVO VIII
3 Aykut KUTLUER ... Renault Maxi Megane
Kocaeli Otomobil Sporları Derneği (KOSDER) tarafından düzenlenen Türkiye Mer-Tur Tırmanma Şampiyonası'nın üçüncü yarışı Maşukiye beldesinde Kartepe mevkiinde gerçekleştirildi. İki çıkış olarak düzenlenen yarışta parkurun en hızlısı ikinci çıkışta en iyi zamanı, Kategori 4 aracı Renault Maxi Megane ile mücadeleye katılan Cem Acar elde ederken, iki çıkışın toplamı ile belirlenen yarışın birinciliğini de Kategori 2 pilotu Nebil Erbil kazanmış oldu.
Dört farklı kategorinin yer aldığı şampiyonada bu yarış üç kategoriden araçların katılımı ile tamamlandı. Kategori 3 pilotu Öğül Orhan'ın rahatsızlığı nedeni ile katılamaması nedeni ile diğer pilotlar Vedat Diker ve Emin Okan Koçer de yarışa katılmama kararı aldılar.
Kategori 1'de ilk sırayı Peugeot 106 ile mücadeleye katılan Murat Üçbaşaran aldı, ikinci Evren Özcan olurken, üçüncülük Toygar Saraçoğlu'nun oldu. Özcan ve Saraçoğlu, Delta Sport'un hazırladığı Fiat Palio'lar ile mücadeleye katıldılar. Bu yarışta dördüncü olan Serhan Türkkan şampiyonada liderliğini sürdürdü, Evren Özcan ikinci, Toygar Saraçoğlu ise üçüncülükteki yerlerini korudular.
Kategori 2'nin en hızlı ismi Nebil Erbil, tüm katılımcılar arasında da toplam zamanlarda en hızlı isim olmayı başardı. İlk çıkışta start saati ile finiş saatinin senkron olmaması sebebi ile 23 saniye fazla ölçüldüğü yarışta Nebil Erbil toplamda 6:35,00'lık zamanı ile en hızlı zamanı elde etti. Düzeltilmiş zamanı ile Erbil toplamda 6:12,00 yapmış oldu. Bu kategorinin ikincisi İzmirli pilot Taner Şengezener olurken, üçüncülük Ali Onkök'ün oldu. Şampiyona puan durumunda bu kategoride Taner Şengezener üç yarış sonrasında topladığı 28 puan ile liderliğini korurken, ikincilikte Nebil Erbil yer alırken, Burak Nomer üçüncü sırada bulunuyor.
Kategori 3 pilotları Vedat Diker ve Emin Okan Koçer, üçüncü yarışmacı Öğül Orhan'ın rahatsızlığı neden ile yarışmaya katılamayacağını açıklamasından sonra yarışmaya katılmama kararı aldılar. Bu nedenle bu yarışta Kategori 3 araçları start almadı. Kategori 3'te puan durumunda bir değişiklik olmadı; Emin Okan Koçer 18 puan ile lider, 16 puanlı Vedat Diker ikinci ve 14 puanlı Öğül Orhan da üçüncü sırada yer alıyor.
Kategori 4'te yer alan efsane araç Renault Maxi Megane, Kartepe parkurunda izleyicilerin gönlünü; hem sesi hem de görüntüsü ile fethetti. İkinci çıkışta tüm araçlar içinde en iyi zamanı (2:58,70) elde ederek etabı 3 dakikanın altında geçebilen tek araç oldu. Cem Acar'ın kullandığı Renault Maxi Megane, 1997 yılında Avrupa F2 Şampiyonu olan Nejat Avcı'nın kullandığı araç. Bu yarışta yine eski renklerine bürünen Maxi Megane tarihin sayfalarından çıkarak yeni neslin de gönlünü çalmayı başardı. Bu kategoride Gürkal Menderes ikinci olurken, üçüncülük Alper Ekmekçioğlu'nun oldu. Liparis adına kayıt yaptıran Cem Acar bu sonuçla şampiyonada liderliği de ele geçirmiş oldu. Tan Uydaş şampiyonada ikinci sıraya inerken Alper Ekmekçioğlu onun bir puan gerisinde üçüncü sırada yer alıyor.
Yarışın şanssız pilotları ise Cumartesi günü antremanlarında kaza yapan Taner Şengezener, ilk çıkışta şanzıman arızası ile yarışdışı kalan Tunç Tuncer ve ikinci çıkıta aks kesen Kenan Seferler oldu. Şengezener'in kaza yapan aracı bir gece içinde neredeyse yeniden yapılarak yarışa yetiştirildi.
Maşukiye Belediyesi, The Green Park Hotels & Resorts, Cem Bey Turizm, İzmit Ticaret Odası destekleriyle düzenlenen yarışın ödül töreni The Green Park Hotels & Resorts'da yapıldı.
MAXİ'NİN KRALI GENİM...
RENAULT PERFORMANS TEAM pilotu Ethem GENİM, Yarımca Körfez Pisti'nde düzenlenen Türkiye Pist Şampiyonası 4. ayağında Grup Maxi'de zafere ulaşan isim oldu. Bir gün önce gerçekleştirilen sıralama turlarında Körfez pistinin otomobil kategorisindeki rekorunu 300 salise geliştirerek 49.030 ile yeni rekora imza atan GENİM, 20 turluk yarışta en yakın rakibi GÜLERHAN'a tur bindirdi …
STS (Sakarya Telekomünikasyon Sistemleri) ana sponsorluğunda Elf, CMS, Kent Olips, Omsan ve Michelin'in katkılarıyla mücadele eden RENAULT PERFORMANS TEAM pilotu Ethem GENİM, pistlerin en hızlı pilotu olduğunu bir kez daha kanıtladı. Cumartesi günü yapılan sıralama turlarında RENAULT MAXI MEGANE ile kaydettiği 49.030'luk zamanı ile bir kez daha kendi rekorunu geliştirerek Yarımca Körfez Pisti'nin en hızlı ismi olan Genim bu başarısını yarışa da taşıyarak 20 turluk yarışta finiş bayrağını ilk geçen isim oldu...
Toplam 9 pilotun mücadele ettiği Grup Maxi'de 7 ileri sequential şanzuma sahip 285 HP gücündeki Renault Maxi Megane ile geçen yılın Türkiye Pist Grup A Şampiyonu Genim zafere rahatlıkla ulaşırken, Korgün Şengün (Mitsubishi Lancer EVO IV) ikinci ve RENAULT PERFORMANS TEAM'in diğer pilotu Aykut Kutluel (Renault Maxi Megane) üçüncü oldu. Startla birlikte Celal Gülerhan Mitsubishi Lancer'ı ile iyi bir kalkış yaparak liderliğe yükseldi. Ancak Ethem Genim, Renault Maxi Megane'ı ile deniz şiganında yakaladığı Gülerhan'ı sonraki düzlükte geçmeyi başardı. Temposunu her tur arttıran Genim, rahat bir birincilik elde ederken Celal Gülerhan'a tur bindirdi. Takımın diğer pilotu Aykut Kutluel ise ikincilik için Gülerhan ile giriştiği mücadele sırasında Gülerhan'ı geride bıraktığı an ikinciliği kaptırdığı Korgün Şengün'ü çok sıkıştırmasına rağmen üçüncülükle yetindi. Yarışın bir diğer favori ismi Opel pilotu Hakan Kopan ise sıralama turlarında otomobilin motor sorunu yaşaması sebebiyle start alamadı.
GRUP MAXI SONUÇLARI
1 Ethem GENIM ………… 16:36.652
2 M.Korgün SENGUN ………… 17:25.987
3 Aykut KUTLUER ………… 17:27.061
4 Celal GULERHAN ………… 16:39.805
5 Mehmet BESLER ………… 17:21.448
6 Osman UĞUR ………… 16:42.598
7 Ömer ERCAN ………… 17:04.940
8 Merih ERKAL ………… 14:56.496
9 Nuray ESENER ………… 17:17.539
http://komikvideom.com/video/20528/R...xi_Megane.html
Türkiye pist şampiyonasının 3. ayağı geçtiğimiz hafta sonu İzmit Körfez pistinde gerçekleştirildi. Güneşli ve açık bir havada yapılan yarışlarda Türkiye Pist Grup A, Grup N, F3 ve Super Production 'ın yanı sıra Formula 3 ve motosiklet yarışlarıda gerçekleştirildi. Ayrıca aynı gün Mutlu Cup yarışı da düzenlendi. Grup A'da Ethem Genim STS ana sponsorluğunda performans team adına Renault Maxi Megane ile ilk sırayı alarak pistlerde ne kadar iddialı olduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu. Genim'in en büyük rakibi, Opel Astra G Kit Car ile yarışan İbrahim Okyay ise yarış sırasında pole pozisyonda başlamasına rağmen startta Ethem Genim'in arkasına düşerek bir bakıma ikinci sırada yarışa başlamış oldu. Ancak Okyay yarışta kırmızı bayrak sallandığı bir sırada kural ihlal ederek önündeki araçları geçince yarış komiserleri tarafından yarışmadan ihraç edildi. Daha sonra yarışın kalan kısmını rahat tamamlayan Ethem Genim, Türkiye pist şampiyonasının üçüncü ayağını kazanmış oldu.
Yarış boyunca dikkatleri çeken en büyük nokta, STS ana sponsorluğundaki Performans Team 'in gerek basın mensuplarına gerekse tüm seyircilere yönelik yaptığı gerçekten başarılı tanıtımlarıydı. Geride kalan bu pist yarışına yeni renkleri ile katılan Performance Team 'in başarılı pilotu Ethem Genim, yarışın ardından bazı basın mensuplarını bir Clio cup otomobili ile Co-drive etkinliğinde buluşturarak, takımlarının tanıtımını son derece iyi bir şekilde yapmış oldu. İşte sizlere Performans Team ve yarıştırdıkları ekip ve otomobilleri hakkında tüm merak ettikleriniz...
Renault Performans Team
Renault Maxi Mégane, Renault Sport'un ralli departmanı tarafından Mégane Coupé 16V baz alınarak yaratılmış kendi çizgisinin son ralli otomobili... Renault Design tarafından tasarlanan gözalıcı karoser ile, Maxi Mégane bir mükemmel yarışçı haline gelmiş ve başta Fransa olmak üzere pek çok Uluslararası rallide birçok şampiyonluk ve birincilik kazanmıştır.
Renault-Mais'in 1998 sezonu sonunda ralli departmanının faaliyetlerini sona erdirmesinin ardından 4 yıldır garajda bekleyen Maxi Megane'lar, bu sezon Ethem GENİM pilotajında Atıl ATILGAN'ın co-pilotluğunda Türkiye Ralli ve Pist Şampiyonalarında start alıyor.
RENAULT PERFORMANS TEAM, bu güne kadar yaptığı başarılı dereceler ve adrenalini arttıran sesiyle kendisine özel bir hayran kitlesi yaratan Maxi Mégane'lar ile Sakarya Telekomünikasyon Sistemleri STS ana sponsorluğunda Kent Olips, Omsan, Elf, CMS ve Michelin katkıları ile başarılı sonuçlar almak hedefi ile yola çıkıyor.
RENAULT PERFORMANS TEAM, Türkiye Pist Grup A Şampiyonası ile Türkiye Ralli Şampiyonası Sınıf 7 Birinciliğinde lider durumda bulunuyor.