Öncelikle herkese merhaba, 4yıldır sahibi olduğum Mitsubishi Eclipse ile olan hikayemizi anlatacağım. Bu hikayeyi çok önceden hazırlamaya başlamıştım ama araçla ilgili olumsuzluklar olunca canım sıkıldı ve yayınlamaktan vazgeçmiştim. Ama çok şükür sorunlar halloldu, ve konumuzu açtık.
4 yıl önce biraz birikmişimle 30 yaş hediyesi olarak kendime bir motorsiklet almaya niyetlenmiştim. Ehliyeti aldığımda yamaha dragstarım vardı ama ailemin tedirgin olması sebebiyle bir türlü kullanma fırsatım olmamıştı, ve 6 yaşında 100kmdeyken satılmıştı. İçimdeki iki teker isteği bi türlü dinmedi. Sahibinden de motorları kovalarken bu sefer eşimin ısrarları sonucu arada serviste görüp beğendiğim Mitsubishi 3000gt gibi spor bir coupe bakmaya başladım. Bi kaç aracı takibe aldım ve bu aşağıdaki araç 23 den 17ye inince eşimle birlikte 2013ün Kasım ayında ünyeye gidip aracı görmeye karar verdik.
Aracı gördüğümde birden gönlüm kaydı:) Cumartesi olmasa o an parayı verip alıp gidecektim. Eclipseler gerek iç tasarım gerekse kasa olarak çok güzel tasarlanmış araçlar. Aynı tasarımla 2017de üretseler yine alıcısı çok olur inanıyorum. Zaten 90ların tasarımları çoğunlukla aynı çizgide.
Neyse deneme sürüşü yaptık, tanıdık ustaya götürdük konuştuk falan ama formaliteden. Usta o an bu araba çöp dese bile alacağım çünkü aklımda komple toparlamak var. Hızlı ve Öfkeli'de Brian reisin ilk yarışta Toretto'yu az kalsın geçtiği araba hatta aynı versiyonu. Tek derdim Ankara’ya tek parça gider mi gitmez mi.
https://www.youtube.com/watch?v=4FfGe3lqvnU
https://www.youtube.com/watch?v=0IXg-9tKZek
Alt takımlar yeni değişmiş, sol önden kazası olduğu ilk görüşte belli oluyordu. Araç yeşilden beyaza çevrilmiş ruhsata işletilmişti. Biraz kötü bakılmıştı, ama uğraşmaya değerdi. Neyse pazartesi için sözleştik ve pazartesiye kadar Trabzon’da arkadaşlarımızı ziyaret etmek için otobüse bindik. Yolda, başta araç işine soğuk bakan eşim de arabanın resimlerden daha güzel olduğunu çok hoşuna gittiğini ama çaktırmamak için belli etmediğini itiraf etti. Cumartesi pazar Trabzon’da çok güzel ağırlandıktan sonra, pazartesi sözleştiğimiz gibi noter işini sigortayı hallettik. Eski sahibinin elindeki çıkma ve yedek parçaları da bagaja koyup yola çıktık.
Benzinlik pozu
https://i.imgur.com/UwIwUly.jpeg
Eski sahibi çok sıkıştırırsan hararet yükselebilir demişti o yüzden fazla sıkıştırmadan ama deneyerek Ankara’ya kadar çok güzel geldik. Abisinin yanına parkettik.
https://i.imgur.com/IslBtoV.jpeg
Ankara’da ilk iş arabayı bir de kendi servisime gösterdim. Debriyajda bi tıkırtı vardı onu sordum ustamda sen arabayı bırak trigeri değiştirelim bu kmlerde yenilemek lazım deyince arabayı bıraktım. Trigeri usta kontrol ettiğinde yeni değişmiş olduğunu görmüş. Tıkırtı da kavramanın bilyasındanmış, motoru nasıl olsa indireceğimden şimdilik değiştirmedik. Ayrıca usta alt takımın değişmesi gerekir dedi, eski sahibinin yenilediğini söyleyince yine de yenilersek iyi olur dedi ama benim aklım motor parçalarında olduğu için pek sallamadım.
Arabayı aldıktan bir ay sonra Amerika yolculuğu fırsatı doğdu. Bu bir ayda arabaya neler yapacağımı planlamak için gezmediğim site kalmamıştı, ama henüz ciddi bir liste yapmamıştım. Aracını turbolayanları okuduğum için ben de turbolamak üzere basit bi parça listesi yapmaya çalıştım. Amerikada alım aşamasındayken bütçeme göre ya motor içine hiç girmeden 7-8psi lik turbo kiti alabileceğimi ya da sadece motor içini toplayabileceğimi keşfettim. Tabi ki motor içini önce halletmek istedim, alelacele forged piston, kol, yataklar, contalar, pompalar ve kavramamı alıp Amerika’dan döndük.
https://i.imgur.com/kSWQWSQ.jpeg
https://i.imgur.com/eYa3hEQ.jpeg
Havalar ısınınca arabayı daha çok çıkarmaya başladım, arada torkla, bes servisle, piston garajla, US performansla görüştüm. Satılmış ustanın yanında turbolanmış Eclipsei olan Bahadır’la tanıştık, o da aracıyla çok uğraşmış, bana kolaylıklar diledi. Bahadırı da orda görmemle parçaları tamamlayıp dönmek üzere Satılmış ustayla sözleştik. Bu arada param oldukça kapakta egzantiriklerin, forged subapların, titanium yayların, iticilerin ve horozların siparişini verdim. Derken bir ramazan akşamı iftar öncesi tatlı almak için girdiğimiz Cepanın otoparkından çıkarken sağ alt taşıyıcı rotillerinden biri göbekten çıkıp yere oturdu. Allahtan yolda giderken falan başımıza gelmedi. Araba artık beni topla dercesine bize bir mesaj vermişti, neyse eski sahibinden aldığım çıkma parçalardan birisini geri takıp arabayı en yakın zamanda toplamak için otoparka çektik.
Parça alışverişinin bitmesine yakın işyerimden eski komşumuz Mustafa ustanın Torkta çalışmaya başladığını duydum. Onun da aracılıyla arabayı fikir değiştirip Tork Garajda toplatmaya karar verdim. Aldıktan bir yıl sonra, aracı toplanmak üzere Tork garaja teslim ettim.
https://i.imgur.com/sP8FmPL.jpeg