VW Amarok V6 başgan Amerikalıların streoidli çocuğu F-150 Raptor'u tokatlaması. <3
https://www.youtube.com/watch?v=Bz_twBApgZY
Printable View
VW Amarok V6 başgan Amerikalıların streoidli çocuğu F-150 Raptor'u tokatlaması. <3
https://www.youtube.com/watch?v=Bz_twBApgZY
F150 alir gider diye dusunmustum. Bir tuhaflik var. 6.2lt V8 bir arac sonucta. İlginc.
Aktarma nın önemi. Arazi de denesinler bakem. Bence aynı kulvarda değiller. Bence x-class ı ayırması daha bi olay. Aynı motor aynı aktarma aynı oğlu aynı.
Amarokta kasa kapalı, o etkiliyor olabilir mi sonucu?
X class ıle cok yakınlar. Sanzıman farkı dıyelım. Ama V8 tam bır amerıkan. Kagıt ustundekı ile gercek yol sartları arasında daglar var..... 400+hp... hahaha.
Isterse 1000 hp olsun otomatik araçla yarış ne kadar zevksiz, tatsız. Adam direksiyonu tutup sağı solu izliyor gram zevk yok. Manuel olsaydı göz kadranda devir saatinde, el viteste hazır, vites atma hızı önemli. Hata yapan geri kalır, sürücü faktörü önemli. Otomatikte dedem de kullansa direksiyonu düz tutup gaza basar yani. Bu arada sonuç şaşırtıcı 6.2 litre V8 nasıl geri kalır ya?
F150 atmosferik galiba. Tork turbolar gibi altta gelmiyor olabilir.
Vites sayısı kaç acaba? 4-5 ise şansı az zaten.
USA verileri genelde SAE normunda olur. DIN ve SAE NET arasında da azımsanmayacak fark var bildiğim.
Nasıl Saxo VTS'ler 135 hp diye kakalandı ama 118 HP işte bu olay. 135 HP SAE ediyor 118 HP DIN.
Teste 10 yaşındaki F150 Raptor'ı koymuşlar, normal yeni model F150 V6 Ecoboost aşağıdaki gibi hızlanıyor 0-100 6 saniye falan:
https://youtu.be/p_feE1bEJzo?t=135
YouTube
Raptor modelleri genelde toprakta yüksek hızda gitmek için dizayn ediliyor, diğer kullanımlar için normal F150'ler tercih ediliyor. Hızlanmanın yanında F150'ler yaklaşık 5 ton çekme kapasitesine (F350-450'de 10 ton üzerinde) sahip üretimde bunlar da göz önünde bulunduruluyor tabi. Mercedes ve VW tabi F150 den daha küçükler ve hafifler o yüzden bu kadar iş kapasitesi beklememek lazım ama özellikler Amarok'un pek dayanıklı olabileceğini sanmıyorum yapısı gereği. Sonuçta dayanıklı şanzıman, rijit şasi, akslar, kilitler ve süspansiyon çok maliyetli şeyler. Zaten Vw pick up işini Ford'a devretti bir sonraki Amarok Ranger'ın bir versiyonu olacak.
Raptor'ın yaptığı şu tarz şeyleri başka araçlarla pek yapamazsınız:
https://youtu.be/8ZpPlnXEjnI?t=587
YouTube
Bu da yazılımlı Ecoboost V6 (düşük güçlü versiyon):
https://www.youtube.com/watch?v=N04wAE-1R18
YouTube
Bu da güzelmiş:D
https://www.youtube.com/watch?v=i1DN8d0UzdU
YouTube
Şaşırtıcı bir sonuç olmamış bence.İki 3 lt turbo dizel birbirine yakın.Demode şanzımanlı ve ağır F150 üçüncü.Garibim fındık motorlu ranger da dördüncü.F150 nin fren performansı çok kötü ama ağırlık ve AT lastikler sonuçta etkilidir.
aktarma ve şanzıman farkı ortaya çıkmış. Büyük ihtimalle F-150 daha ağırdır rakiplerden
Raptor cok eski model.
Teknolojı ve alman...
Kısa ozet.
Her sınıfta neredeyse sonuc aynı.
bu gibi sidik yarışçılarından nefret ediyorum,
1) Raptor aralarındaki tek gerçek arazi lastik kullanan araç farkındamısınız? sanırım performansa etkisini anlatmaya gerek yok?
2) Raptor ile amarok arasında 500kg var
3) arazi lastik tipi bir yana birde ebat farkı var biri 255 diğeri 315 be hocam dile kolay
4) sıfır muhtemelen rodajıda yapılmış dizele kıyasla 10 yaşında araç kıyaslamakta nedir? :) V8 kaç kmde? ne şartlarda kullanıldı vs?
5) pickup sahibi herkes bilir en büyük düşman lastik ve aerodinmizim adama arazi lastik takılı yetmemiş birde rakibi amarokta kapalı kasamı var?
fabrikadan böylemi çıkmış? :) ya hee diyip geçiyorum kimsse kusura bakmasın
çok adil bir karşılaştırma olduğunu düşünmüyorum, adamlar resmen yerden yere vurmak için kasmış ve cidden saçmalamış.
Sacmaligin daniskasi...
Otomobil tarihinden arastirip secip 'lan bunlari yaristirirsak, digerine mok atariz, bizde hava atariz yendik diye' tarzinda yapilmis sacma bir video...
Pick up yaristirmak ne Allah askina. Arazi olsa, yuk cekme kapasitesi vs olsa tamamda...
Onu bunu bilmem, sehir ici&duz yolda amarok kral :)