birkaç zamandır sitedeyim..böyle bir konuya pek rastlamadım ..sorunları ve çözümlerini kısa kısa yazarsak eminim birçok kişiye fikir verecektir...
Printable View
birkaç zamandır sitedeyim..böyle bir konuya pek rastlamadım ..sorunları ve çözümlerini kısa kısa yazarsak eminim birçok kişiye fikir verecektir...
3-4 maşon sekromenç - o2 sensör ilk aklıma gelenler.
motor cevresinde bulunan tum hortumlari yenilerseniz bir sorun yasamazsiniz :)
benzin isigi sorununa herkes katilacaktir saniyorum
vti nin sorunu 5500 den sonra baslar :D o sorun da henuz halledilemiyor bildigim kadari ile
bir de sattiktan sonra aklinizi yeme gibi sorunlar yasayabiliyorsunuz :)
vtec selenoidin kirlenmesi tam randımanlı vtec açmamasına yol açıyor buna dikkat edilmeli
dsbırıtor cok guzel zamanlarda bozulur hayattan sogutabılır :D
rot ayarı zırt pırt bozulur cok dusurunce.
tps bozulmaması ıcın bıldııgn butun duaları etmen gerekır:D
ama pişman olma konusunda +8745973246598734 dıyorum
bu masraflar degişen parca fiyat ile yazılsa iyi olurdu
Bence Kronık sorunu olan bır araç degıldır..
kullanılmaya baglı
3-4 mason senkromec bozulabılır
o2 sensoru kullanılan kotu yakıttan dolayı bozulabılır.
ıavc valfı yuksek km dekı araclarda kıreç baglıyarak bozulabılıyor.
allah şükür 2004 den beri b serisinin çeşitlilerine sahip oldum tek aracımda 3-4 senkromenç harici bir sorun yaşamadım.
relanti sensörü uyuz etmişti beni,benzin ışığı sorunu yoktu,kaput açma kolu genlede kırıktır :D mertcan a katılıyorum,kronik denecek kadar sorun olabilecek birşey hatırlamıyorum
her EK gibi kapı menteşeleri bir süreden sonra açıp kaparken çıt çıt ses yapar :D çözümü basit tornacılar hallediyor problem kalmıyor.
vtec selenoidi nası temizleniyor kaç km de bir temizlemek lazim bende bi temizleyim olmazsa :D
1 ay önce O2 sensörü'nü değiştirdim. Tekrar bi sorun oldu şuan rolanti dengesiz çalışıyor biraz. Emisyona soktum, karbonmonoksit değeri çok yüksek çıktı. İstanbulda değiştirdiğim servisle konuştum sağolsun değiştiricek sensörü.
Kronik sorunu olduğunu bende düşünmüyorum.
Tamamen kullanıma, dikkate ve bakıma bağlı.
rölanti motoru ile çok uğraştım ama aştık
Otomobilin yaşına bağlı olarak sıralanabilecek şeyler var
Cam motorları çok yavaş çalışır günümüzde pas yapar içleri tamamını açıp temizleyip cam krikolarını yağlayıp takılmalı mis gibi olur.
Kapıların gergileri ses yapar tornada düzeltiliyormuş ben henüz gidip yaptırmadım,
O2 sensörü zaten yazılmış
Senkromenç yazılmış artı olarak 3 4 senkronun bozulmasının en büyük nedenlerinden biri üst debriyaj merkezinin görevini tam yapamaması tamir takımı gerekli.
Arka taşıyıcıların borçları çabuk kopuyor basık araçlardaki kamberden özelikle zarar görüyorlar ben 3 defa değiştirdim.
Sunroof tertibatının yağlanması temizlenmesi iyi olur
Geceleri iç aydınlatma bence yetersiz ona bi el atılabilir.
Bir vti kullanıcısının arabasına yapması gerekler
Komp testi
Vtec selenoid temizliği
Yeni o2
Orjinal buji
Hafif avans
Cold air kit
Egsoz
Header
vs.vs. gider.
Yeni alınan bir arabada az çok yapılması gerekenler ,
o2 sensör değişmesinde fayda var,
Gaz kelebeği temizliği,
İacv temizliği,
Vtec selenoid temizliği,
Contalar kontrol edilir.
Yürüyen aksam kontrol edilir.
Ben hiç 3-4 maşon bozmadım bilemiyorum.
Onun dışında yağ,su bakımları yapılır güle güle binilir.
bu konu çok iyi olmuş bir gün vti alma başarısına erişirsek lazım olacak bilgiler teşekkürler
Senkromenç bozulmasını nedenlerinden biride sert vites atmak, arka taşıyıcı burçları cabuk deforme olur sedanlarda arka camlar belli zaman sonra zor inip kalkmaya başlar ve kapılar acıp kapatırken ses yapmaya başlar yani bence öle çok büyük ölçüde masraf acacak bi araç değil yaşının verdiği metal yorgunluğu desek daha iyidir.
o2 sensörüne dikkat edilmesi ve mümkünse değişmesi tavsiye edilir.
Benim görüşümce dikkat edilmesi gereken bi konuda sibop ayarı ve avans ayarıdır. Hem yakıt hem gidiş konusunda arabanın kaderini değişiren bi noktadır.
genel olarak bakımları zamanında ve bilinçli kişilerce yapılırsa sorun cıkartmayan keyifli araçtır.
Kullanıp ve satan herzmn aklında vtec keyfi kalır.:)
+ olarak vtec solenoid contasından yağ kaçağı
http://img49.resimup.net/di/BB6C.jpg
vtec selonoid konusunda hemfıkırızz
aldıgımda aracın vtec acması bile garipti
bakımdan sonra cok değişti
arka motor takozu kopuktu saolsun mustafam yapmıss sanırım
servıste motor takozu 300 tl degısımı yaptırdım
headers taktıktan sonra aracın ses değişimini büyüklerim subap ayarında hata var dedi
yakın zaman içinde subap ayarı yaptırıcam
+ olarak ön cam lastiği sıkıntı yaratır.
bence bunlar sorun değil yılların verdiği yorgunluk bakımsızlık kullanım tarzı vs.
artı trafik cezaları:(
gerekli değer ve özen verildikten sonra hiçbir sorunu yoktur..6 yıldır sadece bakım yapıyoruz :)
zamanında gereken bakımları doğru ustalarla yapılırsa vti'lerin bi kronik sorunu olacağını sanmıorum bn daha yaşamadım yni D:
en büyük kronik sorunu; ciddi şekilde bağımlılık yapmasıdır.. ;)
rolanti sorunu halen uğrasıyorum rolanti valfini temizliyoruz 1 hafta sonra yine aynı kanser etti:)
sekromenç sorunu kullanmayla ilgili bence kronik bir sorun değil
3 yıldır 98 sedan vti sahibiyim ilk sahibinden aldım neredeyse hergün kullanıyorum sahilde sevgilimle rolantide gezdiğimde oldu ufak tefek rollinglere girdiğimde oldu bukadar hertürlü ortama uyum sağlayacak başka bi araç yoktur tam anlamıyla sorunsuz bir araç ne sekromenç ne o2 sensörü hiç bi sıkıntısını ben görmedim kesinlike tavsiye ederim gönül rahatlığı ile TEMİZİNİ bulduğun sürece alıp yıllarca sorunsuz zevkini çıkarabilirsin :)
bu satiş fiyatlarıda belli ediyoki kroni sorunu yok gibi:)
:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
aynen dostlarım katılıyorum :D satmadım sattırmasın rabbim sadece 2 ay gibi binemedim sıkıntısı bile bir başka....
kronik sorun oldumadığı bariz belli sadece her kullanıcının dediği gibi o2,selenoit,kapı menteşeleri,arka burçlar vs vs onlarda yüksek maliyetli olmadığından sıkıntısız denebilir.
bu konu lanetli beyler arabam forum yazınca ateşleme sigortası attırdı aklım gitti daha rodajdayım :D
bende kaç yıldır hiç bir sorun yaşamadım bakımlı bir vti da kronik sorun morun yoktur:) yaşından dolayı oluşabilcek sorunlarıda yazacak olursam bunlar vti için değil her honda için geçerli hemen hemen:
cam mekanizmaları
fitiller rüzgar sesine birebir:)
kapılardaki 2-3 kademeli ses
Kısa süredir birlikteyiz ama sadece rolanti bazen sapıtıyor, onun dışında çok çok memnunum. :)