Merhabalar..
si lar 7500-7800 gibi kesiciye giriyor bildiğiniz gibi bu yazılım ile 9k ya çekilebilirmi ve sıkıntı yaratmaması için motorda ne gibi değişiklik olması gerek ilginiz için şimdiden teşekkürler...
Printable View
Merhabalar..
si lar 7500-7800 gibi kesiciye giriyor bildiğiniz gibi bu yazılım ile 9k ya çekilebilirmi ve sıkıntı yaratmaması için motorda ne gibi değişiklik olması gerek ilginiz için şimdiden teşekkürler...
9000 rpm si'la çevirmek hayal gibi bişey. Yada ciddi atmosferik yüklerseniz çevirebilirsiniz. Stok hali ile 7500 dönmek bile tehlikelidir.
Ama çok istiyorsan p29 beynine çip yaptırıp devir bandını yukarıya çekebilirsin.
egzantrik vs olmadığı sürece 9000 rpm çevirmek çok bir fayda sağlamayacaktır güç almak açısından...
motorun açılmalı yağ pompan yatakların modifiye edilmeli yağ süzgeçin kartelin yeniden yapılmalı bu işlemer sırasında hiçbir hata yapılmamalı ben 11000 e kadar döndüm bişey olmadı en son vites kaçırıp 4 den 9500de 3 atarak 16100 rpm çevirdim yine sarmadım güç için önce sıkıştırma sonra da o değerlere kadar destekleyen egzantirik + timing olmalı bu da çok yüksek bi bütçe demektir onun yerine başka işlemlerle verim almayı dene
ben sedan civic im 8500 devir döndü sonr 7850 devre çekildi birsey olmasın diye ben çektirdim ustam böyle dönsun gitsin birsey olmaz saglıklı bir araçtan dedi ben guvenemedım
fakat 8500 dönerken dynya cıktıgında 7000 den sonra grafik eskige gidiyorsa boşa dönmüş olursun ama 7000 den sonra grafikteki düşüş çok olmazsa dönersın maximum hızın artar okadar araba devir dönunce daha hızlı gidicek diye birsey yok.
ztn devir dönmek için yapılcak olan işlemleri erkut abi anlattı....
o zaman bu işten vazgeçicem.. birde bu araçlarda egzantirik olayı sıkıntı oluyomuş atmo takılmıcaz bu durumda üflemek en sağlıklısı gözüküyor şu durumda stok motora 0,5 bar basılsa bi sakıncası olurmu sizce ?
egzantrik olmazsa 9000 devir dönmenin sana hiç bir artısı olmaz, oem egzantriklerin verebilecekleri maks. gücü daha önce verdiği için senin için rollde dezavantajı olur, boşa dönersin kısacası...
d serisine pek aşina değilim ama bladerk arkadaş bu motorlarla ilgili çok ciddi işler yapıyor bildiğim kadarıyla onun tavsiyelerini dinlemek faydalı olacaktır.
ha egz. alacak bütçe yoksa turbolayacak bütçenin de olması zorduri öyle bir durumda egoz filtre emm headers gibi daha soft modifiyelere yönelmek faydalı olabilir, yanlış hatırlamıyorsam si larda crx 3-4 dişlisi takıldığında fena olmuyordu...
Devir bandını yukarı çeksen bile bu süreyi eksantriksiz boşa döneceksin bi mantığı kalmıyor
90mm stroku olan bir motorla 9000 devir dönmek pek sağlıklı olmaz sürekli bakım ister + olarak vibrasyonlu çalışan bir motor d16a9 gevşemeyen vida kalmaz gibime geliyor :)
sorun bütçe meselesi değil egz. olayı bu motorlarda sağlıklı olmuyomuş diye okudum sitede rolanti tutmuyormuş felan.. zaten aracımda 4-2-1 headers / 51lik düz boru / cai / hafif volant / özel yapım baskı balata var bi crx 3-4 dişlisi takıp ilerleyim ben en iyisi bu işin sonu yok :)
vites dişlisini değiştirerek hp alamazsın.
şanzımanın kısalıyor ondan dolayı bir hızlanman olacak, devir 100 km vs konularını bilemiyorum si sahipleri daha iyi bilir
P29 a gerek yok orjınal beyninede çip atabiliyorsun benimki öyle
benim ayarlara göre kesici bandını 8500 devire çıkarttık dynoya çıkartıp baktığımızda 7200devirde en üst hp aldık bende o yüzden sadec 2.viteste 8200 çevirip 3-4-5 te 7200 çeviriyorum dynodaki devirle aracın üzerindeki devir bandı arasında 0.20 fark var
si'ların orjinalı p29 beyin değilmi zaten?
bende de p29 varda o yüzden ya, merak ettim şimdi hangilerinde p28 var :beuj:
Çakılıp kalma değilde si ın 4 ü bitirdiği yer 210 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam 3 yıl oldu :)
crx dişlisinde 4 190 gibi bi rakamda bitiyor hal böyle olunca 5 ister istemez oralarda nazlanıyor
bence crx 3-4 e bulaşılırsa finalde girmek mantıklı olur.
şöyle bir bilgi buldum gerekli cevap var burada :)
1992–1995 Civic Si (Japanese, European and Peruvian version)
Displacement : 1,598 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Compression : 9.5:1
Power : 130-137 hp (96.9-102.1 kW, 132-140 PS) @ 6.800 rpm
Torque : 105 ft·lbf (14.5 kg/m, 143 Nm) @ 5700 rpm
Valvetrain : 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7200 rpm
Limit: 7250 rpm
Fuel Cut: 7800 rpm (PM7)
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: PM7 (P29 OBD1)
GearBox : <non LSD> (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)
d16z5' i ilk defa duydum Sİ' larda benim bildiklerim d16a9 ecularıda OBD1 P29. P28 ecularda OBD1 ama vtec.
senin aracın gümrük çıkışlı olabilir veya blok değiştirilmiş olabilir. d16z5 yanılmıyosam crx lerde çıkan bi motor.
z5 türkiyede olmayan bir motor gümrük girişlidir aracın...tr de o motor ne crx te cıkar nede baska bi honda da...si ın oem beyni p29 dur p28 yurtdısındaki vteclerde cıkar...senin aracının beyni p28 değildir cünkü z5 ler vtec degil hani sohc vtec olsa anlarım p28 beyin koyabilirler oem olarak derim ama z5 bizim a9 larla hemen hemen aynı motor non vtec zc.
Benim crx imde d16z5 ;) almanyadan gelme. tek fark oksijen sensörü olan bir headers ve arkasından gelen katalitik konvertör. ben geçen hafta katalitiğimi iptal edip yerine test pipe diye yerine spor katalitik taktım. konunun özüne gelirsek amaç sadece devir çevirmek ise önceki sayfada gerekli yorumlar yapılmış. orjinal yağ pompası alıp revize etmekle kendini korumaya alarak başlamalısın zaten bizim motorlarla fazla kasmadan bir şeyler yapacaksın. egzantrik ayar tutmuyor gerekte yok bence. yapmış olduklarına ilerde yüksek sıkıştırma pistonlar ekleyerek atmosferik olarak güzel bir tat yakalayabilirsin. crx 3-4 güzel olur. 5 e atınca yavaşlıyor falan napıcaksın o hızlarda ne işin var 200 yap bırak uçan teneke bu arabalar. hem ne demişler 4 biter roll biter...
ayrıca d16a9 ve tipi motorlarda o devirleri cevirmenin oem internalle cok gereksiz oldugunu söyleyebilirim arac 200-300 rpm dahi devir bandını genişletseniz dahi devri boşa dönüyor 9k da bi defada yatak sarmaz bişi olmaz ama 10 binde yatak dökmeye baslar ama 10 bin km ye gelene kadar coktan subap cakar yay şapka kullanmazsan...supertech in ciftli yay sapkaları mevcut bu kapaklar icin ama buzamana kadar 4 tane kırılan supertech yay yüzünden parcalanan dört kapak biliyorum orasıda ayrı bir konu....
Fabrikanın bile 7200dd'yi uygun gördüğü bir motorda 9000rpm çevirmek sana +'dan çok - durumlar kazandırır söyliim hele ki D serisi bir motordan bahsediyoruz :rolleyes:
Sİ'da 9000 demek motoru kucağına almak demek gerek yok.
Aracına hedırs, filtre, egzos, stg1 debriyaj, crx 3-4 dişli, vti gaz kelebeği+port polish, emme manifoldu ve silindir kapağı port polish, ince conta, çip ve güzel bi coilover + yürüyende iyileştirmeler ile hem krankta hem tekerde güzel bişeyler alırsın;)
anlatılanlardan dolayı artık 9k dönmek istemiyorum :) benim mantığım şu yöndeydi misal en üst hpleri yüksek devirlerde veren bi motor birazdaha devir yaparsa ivmelenmeyi dahada iyi yapabilirim diye düşünüyordum ki olay daha farklıymış...
9000 gereksiz bir fantezi olur tecrübelerle sabittir yeniden kesfe gerek yok
bro bence SU Sİ'n daha gideri vardı, kapak filan radar'da işlendi nasıl yapıldı bilmiyorum ama kaan abinin yaptığı işi biliyorsun o yapmış olsaydı çok daha yi olurdu bence ;) yazılım da muallaktı benim için SU si'da :)
camaro rs 01@ ne yapmak istiyorsun pm'den geç bana kardeşim yardımcı olıyım sana ;)