Fn2 modifiyesi ile ilgili ince conta-fitre-egzoz-headers olarak verim alınabilecek önerdiğiniz markalar nelerdir arkadaşlar ?
örneğin ep3 te toda ince conta,kidd headers,gruppe M filtre,60 lık araboru ve gredyy son susturucu kullanıyorum ben
Printable View
Fn2 modifiyesi ile ilgili ince conta-fitre-egzoz-headers olarak verim alınabilecek önerdiğiniz markalar nelerdir arkadaşlar ?
örneğin ep3 te toda ince conta,kidd headers,gruppe M filtre,60 lık araboru ve gredyy son susturucu kullanıyorum ben
1-2 ay içinde tamamlamayı düşündüğüm setup şu şekilde:
- RRC emme manifoldu
- Hondata termal conta
- Orjinal gaz kelebeğine port polish (62mm'den 65mm'e)
(Alternatif olarak spoon, mugen 70 mm gaz kelebekleri var yalnız gereksiz masraf olarak baktığım için tercih etmedim)
- Injen Cold Air Intake (sol önden çekiyor, sis farlarını iptal ederek hava girişini arttırabilirsin)
- İskender usta yapımı Headers
- İskender yapımı 70 mm egzoz sistemi (çift susturucu, tek çıkış)
- Ve tüm bunların kalibrasyonu için Hondata Flashpro
Header & egzozda marka istiyorum dersen, fiyat problem değilse Toda getirmeye çalış.
Bildiğim kadarıyla CPL ve Kidd Racing headers'lar da gayet verimli.
Intake'de verim almak istiyorsan cold air olması şart.
Injen hem ses olarak hem gaz tepkisi iyileşmesi olarak çok iyi geldi.
HKS Racing Suction (mantar filtre) kullanan ve memnun olanlar da var.
Yürüyen veya frenler üzerinde bir mod. uygulamıyorum şu aşamada.
tabi ki en iyi serhat abi bilir bu işleride , benimde kulaktan dolma bi kaç bilgim var.
gruppe m ep3 teki gibi verimli değil fn2de..Egzozları ve headerı custom yaptırmak daha mantıklı fiyat performans açısından.
su çekmeyecek,özellikle kış kullanımı için gruppe m tarzı bir filtre varmı peki fn2 için ?
ep3 teki gruppem mükemmel birşey özellikle kış kullanımı için
Fn2'deki GruppeM de en pahalı (ve en verimli olduğu söylenen) intake sistemi.
Benim tanıdığım yalnızca bir arkadaş kullanıyor bunu TR'de. Yabancı forumlarda da belirtilen genel durum, uygun mapping ile GruppeM +10 hp Injen ise +5-6 veriyor şeklinde.
10 hp çok abartı ama sonuç olarak verimli olduğu söyleniyor.
Bu arada Injen hakkında korkmaya gerek yok, ben bu yıl Ankara'nın kör kışında hergün iş-ev-gezme üçgeninde çatır çatır kullandım arabayı.
Birikmiş havuz haline gelmiş suyun içine sokup gazlanmadığı takdirde hiç bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.
bilgiler için çok tşk ederim,diğer kullanıcı arkadaşlarında fikirlerini almak isterim...
FN2 için gruppe M iyi diyiyorsunuz ?
ben taktım araba sıkıştı yürümedi ayrıca çok kolay ısındı injen e geri döndüm injenle birlikte RRC iyice nefes aldı benim nazarımda şu an en iyi hava çeken filtre kiti injendir. arabanın nefes aldığını filtre sesinden de anlıyosun zaten.
ayrıca serhatın (BS typeR) arabasında dyno üzerinde iki filtre kitide denendi sonuç olarak İNJEN in gruppe M den daha iyi performans verdiğini gördük.
valla bilgilenelim taner fn2 olur s2k olur,sağolasın:)
injen iyi gibi gözüküyor eğerki sonuçlar öyleyse :)
gruppeM İŞ yapmaz fn2 de , cai sistemi daha mantıklı ..
hızlandırmak isteniyorsa rutin işlemlerden ekstra olarak , 17 jant ve hafifletilmeye gidilmeli
peki ince conta olarak toda nasıldır fn2 de ? kullanılan başka bir marka varmıdır ?
Jantlar ve araba cok agir jantlar 11 kg nin ustunde sanirsam.
fıltre olarak ınjen,buna karar verdık :)
1-2 sorum daha olacak :
aracın yumusak olmasını ıstıyorum.yay olarak ne onerırısınız hangı marka ve kaclık olması hem goruntu hem konfor bozmadan kullanabılınecek hangı markadır ?
kat ıptalı ve egzoz sıstemınde bıldıgım ve takıp ettıgım kadarıyla arıza ısıgı yanıyordu bu sorunu neyle cozerız sadece yanıltıcı ısımızı gorurmu ?
yag olarak 5-40 uygunmu,kullanılan yag oranı nedır ?
fn2 kullanıcıları ve bılgısı olan arkadaslar yardımlarınızı beklıyorum :)
Injen çok doğru bir karar olmuş ;)
Yay konusunda ise, deeperblack nickli cumhur arkadaşımız H&R 3.5 cm yay kullanıyor bildiğim kadarıyla ve bu yayların oem yaylara göre %15-20 oranında yumuşak olduğunu belirtmişti. Ben de yakın bir zamanda hr takmayı düşünüyorum.
Kat iptalinde arıza ışığı yanması olayını ben de bir çok forumda okudum fakat kullandığım İskender yapımı headers sayesinde bu sorunla karşılaşmadım.
Egzoz sisteminin fotoları işinize yararsa bilgisayara aktarıp buradan paylaşırım.
Yağ olarak da Castrol Edge 10-60 margarin kıvamında yağ kullanan çok var :) maksat devir çeviren arabada yağ eksilmesini azaltmak. Ama benim aracıma iki seferdir yetkili serviste Mobil 1 0-40 ince yağ koyuluyor ve sakin / agresif karışık kullanıma rağmen yağ eksiltme yaşamadım. Bundan sonra 5-40 kullanmayı düşünüyorum.
ilk önce jantlardan başlamak lazım çok ağırlar selçuk abi :)))
Arkadaşımın FN2'de H&R 3.5'lik kullandık işin açığı biraz fazla yumuşak. Araç 100km üstü fazla yaylanıyor. İnme konusu çok iyi 3.5'a göre çok iyi indirdi ama yüksek sürate çıkınca yaylar fazla yumuşak kalıyor.
fn2 im olsa yapacağım işlemler;
injen cai+gaz kelebeği port polish+ custom headers ve komple egzoz+toda ince conta+Hondata Flashpro+ 18 veya 17 hafif jant+ H&R 3.5 cm yay
Bu speclerle çok çok zevkli bi hale gelir araç...
Bir de unutmadan fren sistemine el atılırsa çok iyi olur en azından spor tip balata takılması çok iyi olur...
cnzdmr bu saydıklarına ek olarak bir de RRC emme manifoldu takacağım ki, yavaş yavaş zevk makinesi haline geliyor bir an önce tamamlamaya çalışıyorum setup'ı ;)
GruppeM icin ben getirdim kendi aracima taktim fakat bizim setup a uymadi, yoksa yurtdisi forumlardan arastirmistim tum testlerde GruppeM daha basariliydi, sadece filtre kullaniminda tabi, ben custom cai sistemi yaptirdim HKS mantar filtreli.
Vakit bulunca konuya diger tecrubelerimi paylasirim. Kolay gelsin,,
ep3 te 5 40 kullanıyordum bende aynı yağa devam o zaman ,h&r bir ara vti de kullanmıştım yumuşaktı genel olarak iyi bir yaydı fn2 dede kullanılabilir...
yay ve injen cai yeterli gibi stock a yakın bineriz işte :) çok tşk ederim genel bilgiler için,sağolun :)
efecim gazlama derdim olmayacak bu arabayla öyle bir filtre sesi versin biraz basık olsun kafi kardeşim :)
İlle de Grup M isteniyorsa bence FD2 için yapılanı FN2 ye uydurmak en güzel iolur. Ama bir filtre kitine o para verilirmi diye düşünmek lazım...http://www.cplracing.co.uk/htmlarea/...2%207%20wm.jpg
gruppe m iyi olabilir ama sanırım injen işimizi görecek gibi sonuçta bu ara tam fiyatları neler gruppe m ve injen in ?
gruppe m aşağı yukarı 1200-1500, injen de 750-1000 tl aralığında
Abi biz bir arkadaşın aracına replika injen taktık gayet iyi bence 800 tl orjinal injene verecegine 400 tlye replika alıp + 100 tlye hks mantar takıp 500 tlye maal edebilirsin :)
hks mantar replikaları ankarada 60tl 100e de gertek yok :D
1000$ gibi bir para filtre sistemine harcanabiliyorsa, custom bir filtre sistemi yapmak, hazir kitlere gore cok daha basarili sonuclar verecektir.
sen yabancı deilsin moruk sana ayarlarız bir filtre :D
bakalım bende satmazssam advan jant almayı dusunuyorum hafıfletmek ıcın ınce conta manıfold gazkelebegı kalıo gerıye ıns tamamlıcaz satmazssam:D
RRC almayı düşüneneler konsorsiyumu kuralım. Toplu getirtelim. :)
RRC ve Hondata termal conta evde kolinin içinde kız gibi yatıyorlar :) satsam mı ne :D
Eibach 15mm yay var kullanan varmi acaba
Hr yay sanki aracin arkasini fazla dusuruyo gibi geldi arkasi dusuk goruntu hic hos durmuyo bence.
Eibach ta kamber vermesi icin 2 adet vida var isimleri tam ne diye geciyo bilmiyorum burda kendimiz onler icin oraya vida uydurabilirmiyiz ust kovana takiliyo az bisey kamber veriliyo.
rrc ve contaya ek olarak bir de aem wideband de aldim amerikada bir arkadasim gonderdi, 1700 tl civarina geldi tamami. fedex ile geldi şansa takilmadi gumrukte :)