İsveçli otomobil üreticisi Volvo, Cenevre Fuarı'nda ilk kez tanıtığı tamamen yeni 5 kapılı V40 modelinde, "yaya hava yastığı" da kullanacağını açıkladı.
Volvo, böylelikle yaya hava yastığını seri üretim otomobillerinde kullanan ilk üretici ünvanını aldı.
Daha önce Ford ve Jaguar tarafından denenen ancak seri üretime geçirilmeyen yaya hava yastığı, Volvo'nun Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttığı ve yeni piyasaya çıkacak olan 5 kapılı V40 modelinde hayata geçiyor. V40'da isteğe bağlı güvenlik donanımları arasında bulunması beklenen yaya hava yastığı, önden çarma anında aracın motor kaputu ile ön cam arasında kalan bölümde açılıyor. Amacıysa, çarpma anında yayaların başından alacağı yaraları azaltmak. Söz konusu hava yastığı, aynı zamanda motor kaputunun da çarpan yayalara fazla zarar vermesini önleyecek.
Volvo, daha önce de “Yaya Algılama Sistemi” adı verilen bir teknolojiyi geliştirmişti. Bu teknoloji de, düşük hızlarda aracın yayalara çarpmasını önlemek amacıyla sürücüyü sesli olarak uyarmayı, sürücü tepki vermezse otomobili frenlemeyi amaçlıyordu. Bu sistemin de, yeni V40'ın donanım listesinde bulunacağı belirtiliyor.
Geely Volvo teknolojisi alacak
Bu arada Volvo ile Çinli sahibi Geely arasında teknoloji işbirliği anlaşması imzalandı. Bu anlaşma uyarında Geely, Volvo'nun teknolojilerine ulaşım imkanı bulacak. Geely'nin, bu teknolojiyle geliştireceği modeller sayesinde Çin'de yeni bir lüks otomobil markası oluşturmayı planladığı bildirildi. Volvo'yu 2010 yılında satın almıştı.
samanyolu
11-03-2012, 12:53
honour35
sanmıyorum cama çarpsın, yüksek hızlarda yay direkt arka tarafa fırlamazmı?
11-03-2012, 12:57
ENGean
kafa kaputa carpma ıhtımalı war, daha yukarı fırlayıp tavana carpan war.
hee bi ıhtımal olark iyi ama :)
11-03-2012, 13:14
Burak-Akın
güzel düşünülmüş ama.. aracın yaya ya çarpma derecesi ve çarptıkdan sonra nere dogru savrulacagı aracın hızına baglı diye düşünüyorum
11-03-2012, 13:22
darkmoon
bizde fena olur adam yayaya çarpar yayanın birşeyi yoksa adam birde yaya ya trafik kaza tutanağı tutturmaya kalkar aracın airbagi patladığı diye :D tabi bizde hırsızların favori çalıcağı şeylerden biri olur :D ..
11-03-2012, 14:07
YEY®
Alıntı:
honour35 Nickli Üyeden Alıntı
sanmıyorum cama çarpsın, yüksek hızlarda yay direkt arka tarafa fırlamazmı?
Bu teknolojinin sanmayla varsayimla falan uygulandigini mi dusunuyorsunuz gercekten ? Emin olun defalarca demo mankenlerle test edilmistir. Yuksek hizi bilemem ama 100 km ve alti yaya carpmalarinda hayat kurtaracagi kesin.
11-03-2012, 14:13
timucintt
öne katlanan kaputu honda icat ettiydi 96 da ama bu hava yastığı olayını sevdim :D :D düşük hızlarda işe yarıyacağı kesin... tabi airbag camı kapatıp sürücüye daha saçma hareketlerde yaptırailir + yaya yan taraflara çarpması gerekecek kafasını ortası gene cam gene kafayı yaracak :D :D bide yayanın uçması için gerekli surat baya yüksek olmalı bu arada... zaten düz duvara yüksek hızla çarptığında yayayı bırak araç içindekilerde pert oluyor.. :) yani kısacası olmazsada olabilir gibi :D :D ama katlanır kaput herzaman yaya için iyidir...
11-03-2012, 14:27
Frid
bir gün bir volvo mühendisi wc deyken aklına gelmiş hadi yapalım demiş diye düşünmenin anlamı yok, ne kadar kafa yoruldugunu hesap kitap yapıldıgını tahmin etmek zor degil
11-03-2012, 14:36
atituti
bence arabanın camını korumak için yapılmış bu ya :)
11-03-2012, 14:43
Osman Bahadır
Avrupa'da yaya kazaları zaten hep düşük hızlarda, şehiriçi yollarda, caddelerde oluyor. Bizdeki gibi otobandan üst geçit kullanmayıp yayan geçmeye çalışan pek yok. O yüzden şehiriçi hız limitleri çerçevesinde yayaya çarpılırsa yaya nereye düşer diye hesaplamışlar ve orayı bulmuşlar. Yanlardaki, ön direklerdeki fazlalıklar da yaya yuvarlanıp da direğe çarparsa diye zaten.
Bence güzel. Bunun işe yarayıp yaramaması değil, herkesin dev gibi jiplere binip sadece kendini güvende hissetmeye amaçladığı bir devirde yayanın da düşünülmesi güzel.
Ayrıca otomobil kullanmayı çok sevsem de hayatımdaki en büyük korkum bir yayaya çarpmaktır. Bu gibi uygulamalar da yayanın can güvenliğini korumak için geliştirildiğinden bence güzel.
11-03-2012, 14:48
RsErdi
bence sacma olmus o araba o kişiye o şekilde vurdumu direk sakat kalma riski var yada ölür ztn hızlıysa pek bi işe yarayacagını sanmıyorum onun
11-03-2012, 15:03
0k4N
Alıntı:
o.b.k Nickli Üyeden Alıntı
Avrupa'da yaya kazaları zaten hep düşük hızlarda, şehiriçi yollarda, caddelerde oluyor. Bizdeki gibi otobandan üst geçit kullanmayıp yayan geçmeye çalışan pek yok. O yüzden şehiriçi hız limitleri çerçevesinde yayaya çarpılırsa yaya nereye düşer diye hesaplamışlar ve orayı bulmuşlar. Yanlardaki, ön direklerdeki fazlalıklar da yaya yuvarlanıp da direğe çarparsa diye zaten.
Bence güzel. Bunun işe yarayıp yaramaması değil, herkesin dev gibi jiplere binip sadece kendini güvende hissetmeye amaçladığı bir devirde yayanın da düşünülmesi güzel.
Ayrıca otomobil kullanmayı çok sevsem de hayatımdaki en büyük korkum bir yayaya çarpmaktır. Bu gibi uygulamalar da yayanın can güvenliğini korumak için geliştirildiğinden bence güzel.
Kelimesi kelimesine katılıyorum :icon_tup:
11-03-2012, 15:38
TigeR
:o teknoloji işte
11-03-2012, 22:22
asot
bundan 30-40 yıl sonra kahkahalarla gülünecek bir teknolojiye benziyor.. :)
bir de TR'de opsiyonel olur bu, kimse almaz, benden söylemesi.
11-03-2012, 22:35
HondatugraL
bunu hondadan duymuştum ben:beuj:
11-03-2012, 22:48
onursumer
şehir içi için çok mantıklı duşunulmuş aslında
yaya ya çarpmış birçok aracın on camı patlak oluyor yani birşekilde yaya on cama çarpıyor
buda hasarı minimuma indirmek için güzel bir fikir
11-03-2012, 23:02
darkmoon
volvonun maddi hasar az olsun mantığıyla düşündüğünü pek sanmıyorum tarzı değil zaten önce canı düşünmüşdür maddi hasar az olsun mantığı gütse bir cam bin tl olsa o airbag sistemini patladıkdan sonra toplatmak onun beş misli fazla bir paraya mal olucakdır :)
hatta türkiyede o airbagler patlamasın başımıza masraf çıkartmayalım diye o airbagleri iptal edicek insanlar bile olur :D
11-03-2012, 23:08
Frid
volvo kullanıcısıda üreticiyle aynı mantıkta düşüncede oldugundan volvoyu tercih ediyor bence opsiyonda olmaz millet dertte etmez sökmeyi iptali
11-03-2012, 23:12
ygtkrmdnz
Adamlar bosuna dunyanin en guvenli otomobil ureticisi degiller :)
11-03-2012, 23:15
BAŞAR
bu sayede belki ölüm riskini dahada minimum seviyelere çekilebilir bence gerekli bir iş başarmışlar.
11-03-2012, 23:23
CaNeR44
ilk çarptığında yaya ön cama düşer şiddete bağlı olarak ön cam yay görevi görür arka camda biter hazin son geçen yayalara çarpan pert arabalardan gözlemledim
11-03-2012, 23:28
blow07
Alıntı:
BAŞAR Nickli Üyeden Alıntı
bu sayede belki ölüm riskini dahada minimum seviyelere çekilebilir bence gerekli bir iş başarmışlar.
Kesinlikle.
11-03-2012, 23:31
onursumer
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
volvonun maddi hasar az olsun mantığıyla düşündüğünü pek sanmıyorum tarzı değil zaten önce canı düşünmüşdür maddi hasar az olsun mantığı gütse bir cam bin tl olsa o airbag sistemini patladıkdan sonra toplatmak onun beş misli fazla bir paraya mal olucakdır :)
hatta türkiyede o airbagler patlamasın başımıza masraf çıkartmayalım diye o airbagleri iptal edicek insanlar bile olur :D
hasardan kastım yayada oluşucak hasarlar :D arabayı kim duşunur :D