Bilgi almak istediğim konu bu aradaki tork farkı nasıl oluyor örnek olarak
1.6 mjt linea 290nm 1.4 linea da 115nm tork
dizel motorlardan nasıl bukadar verim alınıyor
Printable View
Bilgi almak istediğim konu bu aradaki tork farkı nasıl oluyor örnek olarak
1.6 mjt linea 290nm 1.4 linea da 115nm tork
dizel motorlardan nasıl bukadar verim alınıyor
turbo :) 10krkter
Turboooooo
Haram beyyygirrr issyeean :D
Turbo ve dizelin çalışma prensipi..
torksuz araba performansı devirden alır. devirde araca zarar verdiğinden, yeni teknolojide yüksek tork az devir yapıyorlar.
Turbodan ziyade çalışma prensiplerinin farklılığı.... Dizellerin sıkıştırma oranı ve yanma enerjileri benzinliye oranla daha yüksek ve daha verimlidir, dizelde kayıp daha azdır.
sıkıştırma + turbo .
nekadar uflersen okadar cok sısersın desem komık we degısık bır acıklama olur basınc fazla fakat motor omurlerı daha kısa oluyor normal kullanımda atıyorum 200 bın kmgorucek motor 100 bınde kacırmaya we asagı ındırmeye baslıyor
şu turbooo diye yırtınan arkadaslar , o zmn birde 1.6 turbo benzinli araclarda neden o kdr tork alamadıklarınıda acıklasınlar bakalım ...
çok güzel cevap :)
buyrun??
mazot - benzin verimlilik farkı, sıkıştırma farkı, ateşleme / yakıt besleme farkı iki motor arasındaki.
Diesel vs Petrol - Difference and Comparison | Diffen
Şurda kısmen biraz açıklamalar var altlara indikçe görebilir merak edenler.
Dünya kadar malın olacagına,fındık kadar turbon olsun.
dizelin çalışma prensibinden bence turbo işin bonusu. Dizellerde tork var ki ağır yük çeken ticari araçlarda kullanılıyor
- Dizel motorlar içten yanmalı motor tipleri arasında yer almaktadır..Motor içine çektiği havayı yaklaşık 25-30/1(motoruna göre farklılık gösterir) oranında sıkıştırır, bu oranda sıkışan hava ciddi bir basınç ve ısı kazanır..yaklaşık 800 derecelere kadar ısınan havanın üzerine yüksek basınçlı olarak mazot püskürtülür ve şiddetli bir patlama oluşur..Motorun temel çalışma prensibi budur..Benzinli araçlardaki gibi harici bir ateşleme ünitesine ve hava ile yakıtı mix edecek herhangi bir düzeneğe ihtiyaç duymaz..
- Benzinli motor çevrimi ile Dizel çevrimi arasındaki temel farklar;
Havanın motora Emilmesi esnasında(Emme Zamanı) Benzinli motorda içeriye havayla karıştırılmış yakıt alınırken Dizel de sadece Hava alınmaktadır.
İçeriye çekilen hava, benzinli motorda yaklaşık 10 bar sıkıştırılırken Dizel motorda daha yüksek bir oranda sıkıştırılır, sıkışan hava yaklaşık 30 bar kadar basınçlanır ve 800 santigrad derecelere kadar ısınır..
Sıkıştırılan hava ateşlenirken Benzinli motorda buji kullanılır, dizel motorda ise yüksek sıcaklık ve basınçdaki havanın üzerine basınçlı yakıt püskürtülür..
Eksoz zamanında her iki motorda aynı işlemleri yapar, piston yukarı çıkarken yanmış gazı açık olan eksoz subabından dışarı süpürür..
Motor gücü ve devri, Benzinli motorda içeriye alınan hava/yakıt karışımının ayarlanması ile Dizel motorda ise sadece püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanı ile ayarlanır...
- Dizel Çevrimi
Motor ayarı yapılırken içeriye alınan hava yakıt karışımındaki hava yakıt oranı, uygun sıkıştırma olup olmadığı, Ateşleme zamanının ve kıvılcımının uygun olup olmadığı Benzinli motorlar için çok önemli ve özellikle dikkat edilmesi gereken konuların başında gelirken, Dizel motorlarda Sıkıştırma sadece motor gücü çıkışını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda yakıtın yanmasınıda etkiler..Zira yanma, sıkışan havada oluşan ısıya bağlıdır..
Teorik olarak Dizel de avans sonsuzdur..Buda motor devrini sonsuz kılmaktadır..Şimdi Kendi kendinize Neden dizel motorların devri bu kadar kısa sorusunu soracaksınız..Günümüzün metal dayanımı ancak bukadarına dayanabilmektedir..
Alıntıdır.
Bende böyle bir bilgi var paylaşmak istedim belki kafalardaki bir kaç soru işaretini gidermiş oluruz. :icon_tup:
basit bir sekilde anlatmaya calisayim once beygir gucu nedir?
hp= (rpm x tork) / 5252 yani , maksimum motor gucunu ne kadar dusuk devirde alirsan tork o kadar yuksek oluyor. dizel motorlarda buji yoktur mantik tamamen yakitin gerek statik yuksek sikistirmali misal 15, 16 gerekse turbo benzeri kompressorler vasitasi ile dinamik sikistirma 25, 30 lara getirilerek basinc ile atesleme saglanir. dizel motorlarda yakit verimliligi tamamen atesleme stroke u kadardir bu nedenlede genelde dizel motorlarda yuksek strokelu kranklar ve uzun kollar kullanilir. sikistirma esasina gore calistigi icinde gerek kollarin, gerek krankin gerekse pistonlarin saglam agir malEmelerden olmasi gerekir, buda agir motor parcalari ve uzun stroke kol boylari yuzunden mekanik olarak devir cevirmeyi zorlastirir bir diger sebepte devir donup maksimum beygiri daha yukarida verecek egzantrik, kapak dizaynlari kullanilsa iceriye daha fazla hava ve mazot sokmak durumuda kalacaksiniz buda eger sikistirma yapilamazsa ve yapilsa bile daha agir motor parcalari gerektirdigi icin yipranma ve motor omrunu kisaltacak onun yerine guzel sanziman oranlari ile bu yuksek alt devir torkunu verimli kullanmak daha basarili ve uzun omurlu bir cozum olacaktir. yuksek devir icten yanmali bir motora en cok stres yukleyecek ve imalat maliyetini en cok arttiracak seydir. 3000 devir icin 1 grama balanslanan bir motorun 9000 devir icin 0.1 grama balanslanmasi ve her 1000 devir icin minimum 10 psi ekstra yag basincina ve bununla beraber olsuna ekstra stres ve asintiyi engellemek icin daha kaliteli yag ve bakim giderlerine ihtiyaci olacaktir buda o motorun ekonomik verimliligini dusurecektir. sonuc telden yazdigim icin biraz devrik cumleler veya anlatim bozukluklari olabilir ama kisaca mantik bu.