1.4 tsi 180 lik motorlarda özellikle trafikte yada yokuş aşağı araç kompresyona bindiğinde duman atma sorunu yaşayan varmı?
70 lik dp, düz boru var...
2013 model bir araç bunu neden niçin napar?
Printable View
1.4 tsi 180 lik motorlarda özellikle trafikte yada yokuş aşağı araç kompresyona bindiğinde duman atma sorunu yaşayan varmı?
70 lik dp, düz boru var...
2013 model bir araç bunu neden niçin napar?
Dumanı aynadan görebiliyor musun, yoksa kokusu mu geliyor?
Yağ eksiltme durumunu çubuktan kontrol ettiniz mi?
Kompresyona bindiğinde yağ atıyorsa subap lastikleri ölmüş olabilr diyeceğim ama 2013 modelde zor bir ihtimal
Duman beyaz ve kokuyorsa turbodan mavi ve kokusu yoksa motordan.
Kolay gelsin.
ne renk duman attığı önemli. ayrıca ne kadar süreli atıyor?
motor kodu nedir aracın ?
aracınız yağ eksiltiyor.
beyaz atıyordur
ateşle oynuyorsun :D yetkili servis görmesin direkt garantini yakar :D gerci makinaya bağladıklarında direkt göreceklerdir. orjınale cevırsen bile. ayrıca 180hp de yağ yakmasında napsın arac hersey stock okdr yuklenırsen yakındır bişiler.
Selamlar. 2010-2013 farketmiyor, benim bildiği kat iptal edilmiş tüm 1.4tsi lerde bazen çok nadir trafıkte iken yavaslayınca bir miktar bırakıyor ,nedeni bilinmiyor yeni 2013 gtı da kat sökülür sökülmez bizzat duydum söylediler yapıyormuş başka bir neden ile alakalı olabilir ama çok önemli olduğunu zannetmiyorum yağ yakıyor olsa seyir halinde iken gaza her basmanda ,
ani yuklenmelerde sürekli beyaz bırakması gerek. benim fikrim borulardan birinden motor ani kompressyona düşünce çok az yağ alıyor (yağ eksiltme denen olay )oda sıcak halde olan turbaya bir şekilde ulaştığı anda doğal olarak yağ olduğu için sıcak turboda yanıp eksozdan dışarı atılıyor kat da olmadığı için beyaz şekilde görünuyor,kat sökmeyenlerde bu görülmez bizzat bende de yoktu ne zamn katı söktüm bende de ara da var ,benim aracım 2010 model ve sıfır motor değişikliği yaptım serviste eksiltiyor diye motor takıldı eksilme çok az şu an 1000 km de 100 grm gibi,ama duman gene aynı ,o yüzden kafana takma ,sıfır motor ve onca kişinin arabası bozulurdu şimdiye ,ters bişey olsa aracım 2,5 yıldır araç motor anlamında tık demedi ve bi ağrıza çıkarmadı, yakında çözerler bu olayı ;)
yağ eksiltmesi az, şuanda 1300km oldu yağ çubuğunda yarımda. sadece aynada görsem iyi rüzgarla beraber bulut gibi duman aracı resmen yok ediyor :D
aman hocam sıfır araç :) böyle bişey olmuş bile olsa komple motor değiştirmeye kadar gider.
koku var ve beyaz. Turbonun nesinden? :soru:
beyaz, genelde zorlamadan düşük devirlerde kullanıldığında ve devamında trafikli bir yola girdiğimde ilk kalkış veya vites düşürüşlerde duman atıyor. öyle böylede değil bayağı bayağı atıyor.
CTH
W/G, DV, Twincooler var bitek yazılım eksik şuanda. Egsozdan sonra arıza ışığı yakmadı araç ve geçen gittiğimde bilgisayarda sıkıntı çıkmadı :)
aracın performansı hakkında hiç bir şikayetim yok c:icon_tup: 2011 model ibiza cupramı sırf bu duman yüzünden sattım açıkcası. böyle bişeyin yeniden olması araçtan soğuttu beni. bu hafta komple orjinale çevirip, duman atıp atmadığına tekrar bakmak istiyorum. atarsa aracı başlarına kakıcam :ofk:
trafikte resmen rezil oluyorum sıfır araç ama attığı duman sanki 70 model araçmış gibi duman atıyor. öyle böyle bir dumanda değil bayağı fazla. hayır işin kötü yanı çok severek bindiğim bir araç herşeyi güzel ama artık süresim bile gelmiyor.
doğuştan henüz aramadılar, aradıklarında bayağı bi saydırıcam sanırım.:icon_wack
2011 ibiza cupra'n kırmızı ve Kayadibi isimli galeriye mi satıldı?
Yağ turbonun zamanla eskiyen ve aşınan milinden egsoza gider ve sıcak egsozda resmen yanar bu yüzden beyaz ve kokuludur. İlk başlarda rolantide atar çünkü gaza bastığında mili ileri doğru şıkıştırıp kaçağı önler daha sonra iyice aşındığı için gaza bassanda atar.
Ben başıma gelen tecrübeleri anlatayım sen ona göre yorumla.
İlk turbom eskidiğinde egsozdan kokulu beyazduman atıyordu ve mili sağa sola ileri geri oynuyordu yani ben eskidim diyordu ve yeniledim.
3 veya 4 ay sonra tekrar kokulu beyazduman atmaya başladı ama ne atmak tam senin dediğin gibi insan utanıyor araba gözükmüyordu fakat tabi turbo yeni olduğu için mil oynamıyor beni bir müddet tereddütte bıraktı en sonunda turboyu tekrar söktüm içinde ne görelim motorun içinden yağ ile birlikte küçücük bir parça gelmiş turbo yağ yatağını çizmış ve o çızıktan egsozun içine resmen yağ damlatıyor tekrar turboyu yeniledik 1 seneden fazla oldu şimdilik bir sorun yok maşallah.
Ben cahilden bu kadar. Kolay gelsin.
Downpipe i sök kat i geri tak o dumani goremessin
Dp ile bu dumani goren var bende dahil
S yada D farketmiyor, araç kompresyona bindiği zaman özellikle yokuş aşağıya giderken ayağını gazdan çektiğinde ve devamında ışıklarda durduğunda, durana kadar ve kalkarken aşırı bir duman atma sorunu var. bugün orjinale çevirdim, bide böyle test edicem devam ederse servise götürüp bırakıcam.
motor değişimine kadar götürücem olayı.
Turbo beslemeli araçlarda, bazen yoğun trafikte artan motor ve yağı ısısına paralel olarak olabilir. Diğer tarafta bu bir sorunun başlangıcı da olabilir veya turbo yağ kaçağı önleyiciye ulaşan bir tozdan da kaynaklanabilir. Bunun dışında motor işletim sistemi, yoğun dur-kalk trafiğinde, bilgi temininde yapılan yanlışlık sonucu anlık zengin yakıt püskürtmesiyle hava miktarının artması sonucu, motor yağı miktarı da yükselir.
Partikül filtresine sahip Euro 5 standartlarındaki motorlarda bu ve benzeri dumanlar, partikül filtresinin kurumla tıkanması sonrasında otomatik regenerasyon işleminin başlaması sonucu oluşurlar. Ancak sizin aracınızın motoru, Euro 4 standartlarında olduğu için partikül filtresi yoktur. Katalizatörde iç kurum birikimi sonucunda artan egzoz çıkış hararetlerinde bir anlık bu yığılmanın yakılma ihtimali de vardır. Sonuç olarak sorunun belli sürelerde devam ettiğini fark ederseniz, yetkili servise müracaat etmeniz gerekiyor. (otohaber)
yok yazılımdan sonra kesilmedi aynen devam etti...
koku ile beraber geldiği için çok rahatsız edici ancak ben alıştım
günlük kullanımda yapıyor zaten ve günde 2-3 defa anca oluyor.
ayrıca dp dan önce yani dumansız hali ile dumanlı halinde aynı oranda yağ tüketimi mevcut... 7.000 km de 0.5 lt gibi... oda hiç bir şey sayılmaz...
Walla bu duman konusunda aynı şeylerden müzdaribim. İlk zamanlar methanol memesi damlatıyor kaçırıyor sandık kontrol ettik kaçak eksilme vs yok sonra baktımki cogu kişide var.
Özellikle bazı pololarda gordum vites aralarında geçişlerde pof pof salıyor .Trafikte yavaşken dur kalkta beyaz bir dduman salıyor arkadan kısa sureli sonra kesiliyor. Aşırı gazlamada gaz halinde falan bişey yok ne geliyosa alt devirlerde trafikte geliyor Komple milltek ten sonra olmaya başladı gerçi 1 yıldır var hafif hafif salıyor ama sıkıntı sorun yok bu DP siz tüm tsi ların genelinde var sanırım.
Servisede sorduğumda DP yoksa ondan olur dedi normal dedi aylardırda sıkıntısız gazlıyorum.
İ
Bu arada dipnot: Mobil 5 50 yag koyduğumda duman yok olmuş gibi bişidi nerdeyse hiç attığını görmedim 5 30 Castrola donunce geri geldi sanırım yag ile alakalı bi durum...
Aynı sorun sanırım bende de var. Aracım stock. Gazlama sırasında tam vites geçişinde 1 parça siyah duman atıyor araç. Ayriyetten 87-90 derecede stop ettirip tekrar çalıştırdığımda da 1 parça beyaz duman ve koku salıyor. servise göstermeli miyim
Eğer günlük yavaş kullanıyorsan kurum yapıp ara sıra gaza oturmalar sonunda bunu yapıyorsa doğaldır,
Ama ben senin yerinde olsam arabam daha yeniyken tapa gaz gezer kesip kesmeyeceğini kovalardım, bu süreçte arabanı standarta çevir ve ilk günden itibaren aynı şikayet ile servise git yağ eksiltme duman oranlarını kaydettir artarsa ve artık rolantide üflemeye başlarsa hayırlısı olsun :)
Egzoza kağıt tutup yağ var mı kontrol edebilirsin.
Bence bu arabalar imalat hatasi boyle bi kusur kabul edilemez
Bu ne yaa yağmi tasinmasi lazim hep bagajda
Zaten vw yapmis anca bu kadar olur
benim aracımda da belli kilometrede eksiltme oluyo <7000km civarında 0.5lt> bakıyorum arada eksilmişse ekliyorum üstüne. Çok fazla değilse <1000km de 1lt gibi> -bence- dert edilecek bir durum yok. Ayrıca yukardaki yorumlarda da var farklı yağ kullanıp minimuma indirenler olduğunu duydum ama henüz denemedim, bir sonra ki yağ değişimimde ben de farklı bir yağ denemeyi düşünüyorum. Önceki aracım da twincharge tsi dı onda da aynı km aralığında aynı miktarda eksiltme vardı.
çok gereksiz bi yorum olmuş, kullanıyorum diye demiyorum ama beğenmezsiniz almazsınız zorla mı sattılar?
Ben zaten sorunsuz arabayi tercih ettigimden dolayi mercoya biniyorum kafa rahat
bugün ne var ne yok orjinale çevirdim, aracımı çok seviyorum ama sanırım satıcam egsoz sesi olmadan araç bişeye benzemiyor :D
Gereksiz falan degil
Kiz kardesime almistim gecen sene yazin.bileydim iki zamanli tekne alirdim yazin keyfini cikartirdi en azindan. Ayda 1 2 kez surekli abi yag lambasi yandi diye diye bunaltti işimlemi ugrasaym serviste danismanlarlami ugrasayim dedm üçune besine bakmadan sattim gidip hemen A serisi aldim huzura erdim
Dp takıpta duman atmayan ben daha görmedim :) Seyir halinde ve dip gaz giderken bırakmıyorsa sıkıntı yok demektir,ama gene de mide bulandırıyor işte ,ben dp taktığımdan beri var, arada nadir yapıyor ama sıkıntı olmadan gazlıyorum anormal bişey gözlemlemedim şuana kadar ,servise de gösterdim arkaya peçete koyup baya bi denediler bişey bulamadılar :) bakalım uzun vadede bişey çıkarmı göreceğiz :)
motul kesiyo mu, daha önce de duymuştum bunu.. nereden temin ederiz bi de fiyat nedir? pm de alabilirim :D
aracın gidişinde bir sorun yok dediğin gibi ama arkadan gelenin arayı 10 araba boyu açması, özellikle roccocuların yanına gelidiğinde aracın duman atıyor demesi pek hoş değil :)
satmazsam aklımda dediklerin yapıcam :)
jdm getiriyor onlarala irtibata geçebilirsin.
elbette mercedes, wv'den daha kaliteli ama birde şöyle bişey var; audi a1 180 lik olanlarda aynı sorun var. sırf bu motorda böyle bir sıkıntı var diye audi'yi karalamazsın herhalde.
bende istemem elbette böyle bir sorun -benim gözümde- bu denli güzel bir araçta olsun ama ne yazıkki var. eğer önerilen (motul yağ, cat iptal etmeme) bir iki unsuru göz önünde bulundurursan bu sorunları minumuma indirgeyebiliyorsun.
ve bugün eğer mercedes bile renault motoru kullanıyorsa el üstünde tuttuğun mercedesi bir kez daha sorgulamak gerekir.
keşke benimde durumum olsa bende bir A serisi alabilsem ama şuanki durumum buna el vermiyor.
Hayırlı olsun A serisi, güzel bir araba.
evet megane coupe'm de vardı öncesinde megane rs'imde vardı. megane coupe yegöre kıyaslarsam, ilk başlarda ibizanın içi megane göre küçük geliyor ama gerek dsg gerek gidişi gereksede görünümü benim daha hoşuma gitti. megane' göre tek sıkıntısı içinin biraz küçük olması.
RS'e göre kıyaslarsam eğer açıkcası RS biraz eski olmasına rağmen ibizadan daha alımlıydı. RS'i satmamın tek sebebi 100.000km'ye gelmiş olmasıydı yoksa satma gibi bir niyetim olmaz hatta yükleyebildiğim kadar yüklerdim. TSI'yı belirili bir yere kadar yüklüyorsun ama RS'in önü daha açık ve sağlam ellerde çok iyi sonuçlar alınabilir. Yol tutuşu RS'in genişliğinden ötürü daha iyiydi ve brembolarıda es geçmemek gerek ve RS ibizaya göre daha sorunsuz bir araç.
Rs kasa olarak eski durmasa kesinlikle birakilacak hi arac dgl, parca sorunu vs yok donanim gayet yeterli vs...
Dizele göre cok dusunduruyor beni cupra/gti durumu. Polo kaliteli biraz daha ve 4 kapi ops var...Cupra da rakam olarak makul. Ama 240 liraya seh ici 850-900km gidebilirken, cok uzulur muyum onu kestiremiyorum..
Hayirli olsun sana da kazasiz belasiz...Dukan atma yag yakma fix skntilar saniyorum uzaktan takipteyim :)