2014 3.16 hakkinda bir sorum var
aracin yokusta geri kayma ilgili davranisi nasil?
Printable View
2014 3.16 hakkinda bir sorum var
aracin yokusta geri kayma ilgili davranisi nasil?
Kaymaz,hold var.
Hic kaymadi su ana kadar..
bunun icin bir opsiyon secenek buton falan varmi?
Hillholder standart
soyle birsey varmis
frene bastin . ayagini cektikten sonra 3 saniyen varmis ya frene yada gaza basman lazim yoksa arac kaymaya basliyor. yani sistem 3sn sonra devreden cikiyormus.
sunun tam kullanimi nasilki
hepiniz hayir hic kaymiyor kaymaz yazdiniz.
Hill holder zaten bu sekilde çalışıyor. Birkac saniye icinde gaza veya frene tekrar basmanız gerekiyor. Bundan öte bir sistem ariyorsanız direk yokusta aracı tutan asistan vardı Mercedeste yeni A serisinde vs opsiyon, baska markada görmedim.
Hill holderin kullanimi, ışıklarda yokusta durdunuz. Ayağınız frende. Kalkacağınız zaman frenden çektiğinizde birkac saniye freni tutar. Gaza basmanıza fırsat veriyor kaymadan.
başka bir forumda şöyle bir bilgi paylaşılmış
Yokuş Kalkış Desteği (HillHolder) Nedir?
Belli bir eğimin üzerindeki yokuşlarda aracı kaldırırken ayağı frenden çekip gaza basıp debriyajı bırakana kadar geçen zamanda otomobilin kaymasını önlemek için araç kullanımını kolaylaştırmak amacıyla yapılmış bir sistemdir.
Nasıl Çalışır?
Sistemin çalışması için yokuşun eğimi, fren ve debriyaj pedallarından gelen verileri değerlendirir.
Öncelikle frene basılmalıdır. Debriyaja bastıktan sonra 3 saniyelik süre başlar.
Fren basılı; boş viteste debriyaja basıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 1.vitese takıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
Fren basılı; debriyaja basmadan freni bırakırsanız hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 3 saniyeden fazla beklerseniz freni bıraktığınızda hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; 1.vitese taktıktan sonra hareket etmek için 3 saniyeden fazla beklerseniz hillholder devrede olmayacaktır.
Aynı şartlar ters yokuşta da geri vites için geçerlidir.
Önemli: Debriyaj balatalarınızı çok zorlamamak için yokuşta kalkış esnasında süreye dikkat etmenizi öneririz. Aksi halde araç tutunurken yarım debriyaj yapmanızdan dolayı balatalar daha çabuk yıpranabilir.
ALINTIDIR
otomatikten pek anlamamda , ne gereksizmiş.Ayağını çektiginde dursun işte öyle gaza basana kadar...
aracımda aynı sekilde calısıyor. yokus dur kalklarda tam durmadan yarım debriyajla falan tuttugnuzda yada tam durmadan geri kalktıgna devreye girmiyor illa durulcak :) 3 saniye gayet yeterli buarada kalkmak için hatta fazla bile bazen park ederken dalıyorm unutuyorm 3 saniye beklekii kaysında yerine girsin araba :)
manuelde alısmak lazım başta 1-2 stop ettirdim sonra cozdum :) kalkarken freni bırakmadıgından biraz fazla gaz vermek gerekiyor yoksa stop an meseli :)
valla benim araba otomatik, zaten f30 lar tam otomatik..
neden kaysın ki?
f30'un manuel şanz. olanı yok ki?
benim dediğimde otomatik zaten
steptronikmi nedir
onlar hiç kaymaz ki zaten, smg ya da manuel gibi değildir, 1.16 da var manuel sadece... sıkıntı olmaz yani...
şu işi bir türlü çözemedik usta
kardeşim aldı 3.16 , araba 1 haftalık daha
yokuşta kayıyor diyor
frenden ayağını çekinde 3sn sonra falan salıyormuş geriye araba
vites kolu aynen bu
http://www.bmw.com.tr/_common/shared...tomatic_01.jpg
buraya yazan arkadaşların cevapları farklı gibi
bazısı kaymaz diyor, bazısı 3sn sonra kayar diyor.
ozan neden kaysın diyor?
yani bende anlamadımki basit bir sistem bu, ya kayar ya kaymaz
Hill holder denmi olup olmadıgını anlamak çok basit aslında. Ayağını frenden çektikten sonra , araç kendini geri salmadan hemen önce frenlerden böyle bi gıcırtı gelir .Tutamamaya başladığını ve frenden cektigini anlıyosunuz zaten aracın. Eğer böyle bi tepki yoksa şanzımanda sıkıntı olabilir
Frene baskı yaptığı için 3 saniyeden sonra kayması yani freni bırakması normal bir durum.
Hill holder düğmesin yoksa araçta otomatik hill holder vardır.
Mesela benim arabamda otomatik hillholder var.yokuşta duruyorum ayağımı frenden kaldırdıkdan 3-4 saniye sonra araba kayıyor.Zaten 3-4 saniye sürmüyor ayağınızı frenden kaldırıp gaza basmanız.
Ankara'ya dönünce deneyeceğim benim de içime kurt düştü :)
Start/Stop özelliğinden dolayıda kayma yapıyor olabilir?..
yok kayıyormuş, kullanan bir arkadaşla konuştum
aslında sistemin amacı şu
bayırda, dur kalk yaparken kaydırıp arkadakine çakma..
3 saniye falan kaymıyor sonra salıyor arkaya
genede biraz saçma geldi, hiç kaymasın?
isteyen geri vitese alır geri gitmek için
aptal bir otomatik şanzıman değilki bu
Tork konvertörlü tam otomatik şanzumanda çok dik bir yokuş yoksa kaydırmaması gerekir zaten,dik bir yokuşta ise Manuel gibi salmaz kendini.İstenen şey arabanın hiç kaymaması mı?
Yokuşta da uzun süre bekledi mi gaza vermeden aracı boğmaz mı ya holder devreden çıktıktan sonra gaz vermeyince aracın torku yüksekse rölanti düşer , torku azsa motor boğulur diye biliyorum ama . Holder sistemi çok iyi bir şey özellikle bayan sürücüler için çoğu yokuşta panikliyor gaz-fran-debriyajı karıştırıyorlar :D
arkaya salmiyor hakan abi,
arac otomatik nasil salsin arkaya... arac d de iken tekerler geri geri giderse disliler filan atmasi lazim, yada stop etmesi.
sadece arabayi stop edince p ye alinca bir 50 cm kendini birakiyor, o cok tedirgin edici..
her sabah yokusta kaldiriyorum, yarin gidip 3 saniye beklicem frene gaza basmadan, bakalim geri birakacak mi?
birakirsa bomba olur
fazlaa....
yokuş kalkış sistemi benim bildiğim 80 li yıllardan beri var .. sadece yerli araçlara kadar düşünce ismi duyuldu popüler oldu.. ve en önemlisi yeni nesil debriyajlı yani manuel araçlarda hill holder daha faydalı ve etkili diye biliyorum..
yokuş yukarda otomatikde araç devamlı kaydırmadan dursa ismi hill holder olmaz otomatik el freni sistemi olurdu :)
o sistemde zaten bmw audi mercedes ve yeni nesil hemen hemen bütün otomatik araçlarda var..
manuel araçda 2 sensör var biri debriyajı biride yokuşun eğimini denetliyor yokuş yukarı halde araç kavramaya gelene kadar aracın kaymasını engelliyor..
ozan soyle yap
araci D ye al
biraz ilerle sonra frene bas
sonra freni birak 3 sn sonra ne olacak?
tamam yarin yaparim sabah ise giderken..
dik yokuşta hiç güven vermiyor, misal fethi paşa korusu çıkışı
beri turlu turlu otomatik araç kullanma fırsatı buldum
eski modeller dışında
yeni nesil otomatik şanzımanlar genel olarak belli bir sura sonra ufak ufak bırakıyor ki bu genel olarak bilerek yapılan birşey diye biliyorum şanzıman omrunu uzatmak açısından
mesela benim getzde klasik otomatik olmasına rağmen düz vitesten bir farkı yok freni bırakın yolun sonuna kadar geri geri gidiyor :D
abi ben buna benzerini yazdım kendi aracım için yasadıklarımdan (manuel ceed hill hold mevcut.)
biraz ilerleyip durmaya yakın olup (yarım debriyaj ondekinin ilermesini bekler kıvamda) ama tamamen durmadıgın takdirde ilermeye devam etmek istersem kaydırıyor arabayı normal hill holdsuz gibi .ama tamamen durup kalkmak istiyim hemen devreye giriyor gramda kaydırmadı ulus etilerin dimdik yokuşlarında bile...
devrede oldugnu yokusta dururken freni bırakıp tekrar basınca (arac hill holddan frenledigi için) fren pedalı zaten en üstte azcık basılabilen kıvamda oluyor anlayabilirsiniz net sekilde ( yada yine enazından bende busekilde)
buarada çok onemi yok ama sizdeki vitesin yuvarlatılmış degilde bundan olması lazım 3.16 lerde spor vites olmaması lazım
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225...H8WguxoTiA.jpg
evet çok dik rampada kaçırıyor ve de bunu şanzumanı korumak için yapmışlar :) yılların BMW cisiyim, ilk defa öğrenmiş olduk :)
3 saniye sonra direk saliyor anaaaaa
Sanırım bu salma olayı yakıt tüketimi içinde yapılmış olabilir. Aracın devamlı gaz vermesi yakıt tüketimini arttırıyor çünkü. Benim Audi A4 maşallah düz yolda gaza basmana gerek yok.