sevgili arkadaşlar 16- 17 ağustos konya tosfed 2. ayak ve mahalli 2. ayak bütün drag ve otomobil severlere hayırlı olsun
sevgili arkadaşlar 16- 17 ağustos konya tosfed 2. ayak ve mahalli 2. ayak bütün drag ve otomobil severlere hayırlı olsun
katılacak olan arkadaşların dikkatine lisan sı olmayan lar TOSFED LİSANS sayfasından TC no ile lisans almak zorundalar katılacakları sınıfa göre (tosfed - mahalli) yada her ikisi birden olmak üzere lisanlarını almaları gerektiğini bildiririm.
Ali abi bilgi cok yetersiz kayit ucreti
yarisin isleyisi hicbir bilgi vermemissin sadece konu acarak da olmazki abi
Biz zaten tosfedin sitesinden yada orayi arayarak ogrenebiliyoruz ama ya mahalliye giricek olanlar yada ulusala kayit yaptircak yeni arkadaslar icin detayli konu lazim
Hayirli olsun simdiden kazasiz belasiz bir yaris olur insallah
Birdeilk yaristaki aksilikleri bu yarista olmamasi temennisi ile
Iyi bayramlar abi
Ulusalda sinif 1 katilimci listesini ogrenmem lazim sayet katilimci olmucaksa araci getirmemin bir anlami yok sirf ulusal kurallarina uygun arac hazirladik Akhisara yetismemisti baska arac ile katilmistim simdi aracimiz hazir
Yani bir an once bilgiler verilse katilimcilar belli olsa super olur
Ulusal sinif 1 e bizi yazmakla basliyabilirsin abi listeye ama dedigim gibi katilimci olmaz ise araci getirmeyiz mahallide isimiz yok cunku
Hayırlı olsun öncelikle ali abi..
akhisardaki gibi cumartesi seedingler hem ulusal hem mahalli
pazar günüde yine hem ulusal hem mahalli yarış olacaksa lütfen mahalli katılımını sınırlayın :)
iyi bayramlar abi :) soryy
45 kayıt iyidir eskiye nazaran,
şartlarımı zorlayacagım katılmak için bende ama nasip tabii..
Mahalli sadece pazar mi? Yoksa c.ertesi seeding pazar yaris seklinde mi?
IMG]http://i60.tinypic.com/o6kz6c.jpg[/IMG]
YanlİŞ oldu sİlemedİm !!
Ek tribun yapilmis diye duydum dogrumudur?
16-17 AĞUSTOS 2. AYAK TOSFED KUPASI EK YÖNETMELİK
01 AĞUSTOS 2014 08:00 KAYITLARIN AÇILMASI (ULUSAL-MAHALLİ)
12 AĞUSTOS 2014 17:00 KAYITLARIN KAPANMASI (ULUSAL)
14 AĞUSTOS 2014 17:00 KAYITLARIN KAPANMASI (MAHALLİ)
16 AĞUTOS 2014 09:00-12:00 İDARİ VE TEKNİK KONTROLLER (ULUSAL VE MAHALLİ)
16 AĞUSTOS 2014 12:00- 15:00 SERBEST ANTREMANLAR (KONTROLLERİ TAMAMLANMIŞ ARAÇLAR)
16 AĞUSTOS 2014 15:00-18:00 SEEDING (ULUSAL)
16 AĞUSTOS 2014 15:00-18:00 SEEDING (MAHALLİ)
17 AĞUSTOS 2014 09:30 YARIŞMANIN STARTI (ULUSAL)
17 AĞUSTOS 2014 14:00 YARIŞMANIN STARTI (MAHALLİ)
17 AĞUSTOS 2014 19:00 KUPA TÖRENİ
KONYA DRAG SPORLARI 2. AYAK TOSFED KUPASI KURALLARI
Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
Sınıf 1 N/A FWD
Önden çeker atmosferik otomobiller
0-1600cc sürücü ile birlikte alt limit 900kg
1601-1800cc sürücü ile birlikte alt limit 950kg
1801-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
2201-2400cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2401-2600cc sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
2601cc ve uzeri sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
Sınıf 2 N/A RWD
4-6 silindir Arkadan itiş atmosferik otomobiller
0-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2201-2800cc sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2801-3400cc sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
3401-4000cc sürücü ile birlikte alt limit 1400kg
Sınıf 2A SüperSport
SüperSport Katagorisine giren atmosferik otomobiller
Bu kategoride yarışan otomobiller fabrika teknik verilerin-deki ağırlıkları üzerinden %5 hafifletme yapabilir.
Örn;
BMW m5–m6, Porsche Gt3, Ferrari F458, F430 gibi.
* 6 silindir ve 4001cc üstü arkadan itiş atmosferik swap otomobiller sürücü ile birlikte alt limit 1500kg
Sınıf 3FI FWD
Önden çeker aşırı beslemeli otomobiller
58.9mm ve altı sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
(Gt28-30serisi Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
(Gt35-37-40serisi precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
Sınıf 4 FI RWD
Arkadan itiş aşırı beslemeli otomobiller
58.9mm ve altı sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
(Gt35-37-40 serisi precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
58.9mm ve altı Twin Turbo Otomobiller sürücü ile birlikte alt limit 1700kg
(Gt28-30serisi Precision 55-58serisi)
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
Sınıf 5 FI AWD
4 çeker çekiş sistemine sahip otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
(Gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile bir
likte alt limit 1600kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
Sınıf 6 OldSchool Amerikan
Amerikan Small blok Alt limit sürücü ile birlikte 1400kg
Amerikan Big ve Stroker Small blok Alt limit sürücü ile birlikte 1600kg
(Bu sınıfın kural taslakları geliştirilmektedir .)
Sınıf 7 Outlaw
Çekiş sistemi ve besleme tipi farkı olmaksızın yarışacak otomobiller
Minimum ağırlık:
4 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 900kg
6 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
8 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2 rotor: sürücü ile birlikte alt limit 900kg
3 rotor: sürücü ile birlikte alt limit 1100 kg
- Bu sınıfta minimum 6 nokta rollbar mecburidir
- Fabrika üretimi seri otomobillerde 1500kg ve üstü ağırlıklarda, rollbar zorunlulugu yoktur.
- Bu sınıffta FIA Kurallarına gore homologe tulum ve kask mecburidir.
Genel Kurallar
Sınıf saptamalarında hacim icin % 3 tolerans gösterilebilir. Grup saptanması itilaflarında Spor Kurulu kararları geçerlidir.
Örn;
1648cc sürücü ile birlikte 900kg alt limit
1854cc sürücü ile birlikte 950kg alt limit gibi..
*Ağırlık ölçümleri sırasında ilk ölçüm sonuçlarına göre, yarış içinde ve sonrasında oluşabilecek ağırlık farkı max %2 olabilir. Aksi taktirde yarışmacı diskalifiye olur. Nihai karar teknik kontrol ekibi ve yarış direktöründedir.
Örnek:
Yarış öncesi sürücü ile birlikte ağırlığı 1122kg
Yarış esnasında veya sonunda minimum ağırlık sürücü ile birlikte 1100kg
a) SOHC motora sahip otomobiller extra 100 kg hafifletebilir.
* Turbo emme pali billet olmayan otomobiller extra 50kg hafifletebilir.
* Aşırı besleme olarak sadece nos uygulaması yapan;
FWD otomobiller sürücü ile birlikte alt limit 900kg,
RWD otomobiller sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
b) Sınıfında üçten az kayıt olan araç yarış direktörü kararı ile başka bir sınıfa dahil edilir. Yarışmacılar isterlerse araçlarını bir üst sınıflara kayıt yaptırabilirler. Bu gibi durumlarda yarışılan sınıftaki emniyet tedbirleri ve kuralları geçerli olacaktır.
c)Sınıf 7 hariç, Yarışacak otomobillerde fiber kasa uygulaması ve tüp boru profil şase uygulamasına izin verilemez. Otomobiller üreticinin üretim görüntüsünde olmak zorundadırlar. Otomobili hafifletme sağlama açısından gövdesiyle oynanamaz.
Sınıf 6 ve 7 hariç Süspansiyonları standart üretim şeklinde olmalıdır, 4 link ve benzeri süspansiyonlara izin verilmez. Sadece şase tamlaması, sway bar ve traction bar kullanımına izin verilebilir.
d) Fiber uygulama olarak, en az iki adet güvenlik mandalı olmak kaydıyla motor kaputu, bagaj kapağı, ön-arka tampon ve spoiler’a izin verilir. Bütün fiber dış aksam orijinaline uygun olarak orijinal bağlantı yerlerinden monte edilmiş olmalıdır. Menteşelerinden bağlanmış, içerden ve dışarıdan açılacak şekilde fiber kapı uygulamasına izin verilir. Kapı içleri uygun şekilde kapatılmış olmalıdır.
e) Fiber uygulamaları, ancak orijinal ve imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir. Otomobillerde farlar ve stop lambaları mutlaka takılı bulunacak ve çalışır halde olacaktır.
* Hava filtresi için sadece 1 tane farın sökülmesine izin verilir.
* 4lü ikaz lambası çalışır vaziyette olacaktır.
f) Otomobil motor hacimlerinde yarışmacı beyanı esas alınacaktır. Yarış öncesi ve sonrası teknik kontrolde, herhangi nedenle limit aşımı veya yanlış beyan oluşturan bir büyütme saptanması ihraç nedenidir.
g) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar kendileri sorumludurlar.
h) LPG ve CNG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir. Tüm gruplarda LPG ve CNG yasaktır. Önceden LPG’ li araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla yarışabilirler.
i) Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik (yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine izin verebilir.
* Araçlarda (stepne tarzı) hız sınırı olan ince lastikler kullanılamaz.
2.2 Katılabilir, yarışmacı ve sürücüler Geçerli TOSFED yarışmacı ve sürücü ihtisas lisansına sahip gerçek ve tüzel kişiler Otodrag yarışmalarına katılabilirler.
2.3 Başvuru formları ve kayıtlar
a) Yarışmalara katılmak isteyen, ilgili sezon için geçerli TOSFED sürücü lisansı almak zorundadırlar. Lisanslar, yarışma günü yarışma sekreterliğinden istenilen tüm evraklar teslim edilerek ve ücreti karşılığında alınabilir. Evrakların tam olması ve yarışma sonrası Pazartesi günü TOSFED’ e ulaştırılması organizatörün sorumluluğundadır. Yarışma içerisinde lisansların takibini ve kontrolünü TOSFED gözlemcisi değerlendirecektir.
Yarışma günü en geç 11:00’ den sonra yapılacak kayıt başvuruları, organizatör tarafından kabul edilemez.
b) Organizatör, ASN onayı almak ve gerekçelerini belirtmek şartıyla herhangi bir kaydı, reddetme hakkına sahiptir.
c) Organizatör kayıt listesini, asgari müddetlere uygun olarak ilan etmek ve bir kopyasını, TOSFED ‘ e faks ile göndermek zorundadır.
2.4 Kayıt Ücreti ve Sigorta
2.4.1 Kayıt Ücretleri
a) Kayıt ücretleri TOSFED tarafından açıklanmış olan limitleri aşamaz. Yarışmacı veya sürücülere dağıtılacak doküman tutarları kayıt ücretinin içindedir.
b) Kayıt ücreti nakden veya banka havalesi yolu ile ödenebilir. Banka havalesi yapıldığı takdirde havale dekontu kayıt formu ile birlikte ibraz edilecektir.
c) Kayıt ücretini ödemeyen yarışmacılara start verilmez.
detaylı kurallar linktedir
http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/20...upas%C4%B1.pdf
Sürücü Kıyafetleri ( tosfed kupası için geçerlidir )
a) Tüm sürücüler, yarışma boyunca tulum giymek ve kask takmak mecburiyetindedirler ve bu teçhizatların teknik kontrol sırasında gösterilmesi mecburidir.
b) Sınıf 1, 2, 3 ve 4’te yarış tulumu ve kaskı; Sınıf 5 ve 6’da daha önceden FIA homologe olmuş tulum, kask ve eldiven zorunludur.
c) Tüm sürücülerin start noktasına tulumu giyinmiş, kaskı ve güvenlik kemeri takılmış bir şekilde gelmeleri gereklidir.
d) Tüm sınıflarda yarışacak üstü açık otomobil sürücüleri homologe olmuş, vizör lü kask takmak zorundadırlar. Aksi halde start alamazlar ve ihraç edilirler.
e) Kupa törenine yarış tulumu ile katılım zorunluluğu vardır. Aksi davranışlar para cezası ile cezalandırılacaktır.
f) Bu organizasyon esnasında yarışmacıların kendilerine ve 3 üncü şahışlara verebilecekleri MADDİ VE MANEVİ Zararlardan :TOSFED,İL SPOR MÜDÜRLÜĞÜ VE ORGANİZATÖR KULÜP SORUMLU TUTULAMAZ
g) İşbu organizasyona katılan yarışmacılar bu kuralları kabul etmiş sayılır.
16-17 AĞUSTOS KONYA 2. AYAK MAHALLİ DRAG EK YÖNETMELİĞİ
BÖLÜM 1
PROGRAM
KAYITLARIN AÇILMASI
04 AĞUSTOS 2014 P.tesi Saat : 09:00
KAYITLARIN KAPANMASI
15 AĞUSTOS 2014 CUMA Saat : 17:00
YARIŞMACI LİSTESİ İLANI
Yer KONYA DRAG PİSTİ
16 AĞUSTOS 2014 C.TESİ Saat : 10:00
İDARİ & TEKNİK KONTROL
Yer KONYA
16 AĞUSTOS 2014 C.TESİ Saat : 08:30 – 10:00
YARIŞMACILARLA BRIFING
(katılım mecburidir)
16 AĞUSTOS 2014 C.TESİ Saat: 10:15
1. KOMİSERLER KURULU TOPLANTISI
16 AĞUSTOS 2014 C.TESİ Saat : 10:30
SERBEST ANTREMANLAR
16 AĞUSTOS 2014 C.TESİ Saat: 12:00-15:00 arası
SEEDING
16 AĞUSTOS 2014 c.tesi Saat: 15:00
YARIŞMANIN STARTI
17 AĞUSTOS 2014 Pazar Saat : 10:00
YARIŞMANIN FİNİŞİ
17 AĞUSTOS 2014 Pazar Saat : 17:00
2. KOMİSERLER KURULU TOPLANTISI
17 AĞUSTOS 2014 Pazar Saat : 17:15
GEÇİCİ NETİCELERİN İLANI
17 AĞUSTOS 2014 Pazar Saat : 17:30
ÖDÜL TÖRENİ
Yer KONYA DRAG PİSTİ
17 AĞUSTOS 2014 Pazar Saat : 18:00
ADRESLER, RESMİ İLAN YERLERİ ve YARIŞ MERKEZİ
1 – SÜREKLİ SEKRETERYA
KONYA DRAG SPORLARI KULÜBÜ
ESKİ SAN.ÇAR.ZÜLALİ SK.NO 112 SELÇUKLU/KONYA
Tel : 0533 5425585 - Faks : 0332 322 79 12
Email:kdsk@outlook.com
2 – YARIŞMA SEKRETERYASI
Yarış Alanı – (17 AĞUSTOS 2014 saat 08:00’den itibaren) Telefon: 0 505 968 33 08 İlgili Kişi: İlhan SAVAN
Organizasyon Komitesi
KONYA DRAG SPORLARI KULÜBÜ YÖNETİM KURULU
Başkan Ali KOLAY
Yönetim Kurulu Üyesi Serdar ALTUNAY
Yönetim Kurulu Üyesi B.Ali TAŞ
Yarışma Görevlileri:
ASN Gözlemcisi :
Spor Komiserleri Başkanı :
Spor Komiser Üye : Ahmet SAĞLAM
Spor Komiser Üye : Murat SONGÜR
Komiserler Kurulu Sekreteri : İhan SAVAN
Yarışma Direktörü : Raci MUTLU
Yarışma Direktör Yrd : Üsame YAVAŞ
Neticeler Sorumlusu : Raci MUTLU
Teknik Kontrol : M.Zeki ULUBATLI
Yarışmacılarla İlişkiler Sorumlusu : m.gürol KARAOĞLU
Basınla İlişkiler Sorumlusu : M.Barış SÜTÇÜ
Yarışma Genel Sekreteri : Murat SONGÜR
Yarışma Doktoru : 112 Acil
Yarışma Gözetmenleri :KONYA Bölgesi 4 Kişi
Organizasyon komitesi yarışma esnasında yarışmacıların ve servis elemanlarının uğrayabilecekleri veya üçüncü şahıslar nezdinde sebep olabilecekleri kazalar ve hasarlardan dolayı hiçbir sorumluluk yüklenmezler.
BÖLÜM 2
ORGANİZASYON
Madde 1
Mahalli Otodrag Yarışı KONYA Otodrag Pisti’nde TOSFED kurallarına uygun olarak ve bu ek yönetmelik dahilinde KONYA DRAG SPORLARI Kulübü tarafından organize edilmektedir.
2.1 Yarışmanın tarifi geçerliliği ve yeri
Bu yarışma KONYA DRAG SPORLARI Kulübü tarafından, yönetmelikte belirtilen tarihlerde KONYA Otodrag Pisti’nde yapılacaktır. Parkur uzunluğu 402 metre asfalt pist.
2.2. Katılabilir Otomobiller ve Sınıflar ;
Sınıf 1 - Street (15 saniye üstü)
Sınıf 2 - Super Street (14-15 saniye arası)
Sınıf 3 - Pro-Street (13-14 saniye arası)
Sınıf 4 - Drag (12-13 saniye arası)
Sınıf 5 - Pro-Drag (11-12 saniye arası)
Sınıf 6 - Super Pro Drag (11 saniye Altı)
KONYA DRAG SPORLARI ETKİNLİGİ, Türkiye Otomobil Federasyonunun belirlediği kurallar dahilinde yapılacaktır.
• Polyester kaput ve bagaj serbesttir. Kaputta, kaput mandalı kullanılması zorunludur. Bagaj sabit olabilir.
• Kapı döşemeleri sökülse dahi daha hafif bir malzeme ile kapatılması şarttır.
• Yedek lastik,arka koltuk, yolcu koltuğu zorunlu değildir.
• Emniyet kemeri sökülemez.
• Hız limiti 80 km/h olan küçük stepneler ile yarışa girilemez.
• Aşırı Besleme: Motoruna; NOS (nitrojen dioksit), supercharger, kompresör ve turbo uygulamaları yapılmış otomobillerdir. Tüm sınıflarda aşırı besleme serbesttir.
• Araç üzeri reklam serbesttir. Araçların ön ve arka camında görüşü etkileyen reklam olup olmadığı kontrol edilecektir. Varsa sökülecektir.
• Sağ ve sol kapıda yarış numaranızı belirten sticker olacağı için Ön kapılarınızı boş bırakmanız gerekmektedir.
Hafifletme amacı taşıyan ön, arka, yan spoyler ve çamurluk çıkıntıları sınıf değişikliği yaratmaz.
2.3 Katılabilir Yarışmacılar
2011 Tosfed Mahalli Sürücü lisansına sahip olan kişiler
2.4 Sorumluluk
Organizasyon komitesi ve görev alan kişiler, yarışmalar esnasında yarışmacıların, sürücülerin ve servis elemanlarının uğrayabilecekleri kazalar ve hasarlardan dolayı yarışmanın gerektirdiği tüm emniyet tedbirlerinin alınmış olması koşuluyla, maddi ve manevi hiçbir sorumluluk yüklenemezler.
Yarışmacı ve sürücüler kayıt formunu imzalamamış olsalar dahi yarışmaya kayıt yaptırmakla bu yönetmelik ve diğer geçerli tüm kuralları okumuş, anlamış ve uygulayacaklarını kabul etmiş sayılırlar.
2.5 Müracaat formları ve kayıtlar:
Yarışmaya katılmak isteyen, yarışmacılar kayıt formunu tam olarak doldurup
yarışma sekreterliğine fax veya e-mail ile ulaştıracaktır.
- Yarışçı isterse bir üst veya daha üst sınıfta yarışabilir.
- Yarış alanına 1 yarışçı, 1 mekaniker girecek. Mekanikerin hal ve hareketlerinden yarışçı sorumlu olacaktır.
- Lastik ısıtma, start çizgisinden önce organizatör tarafından belirlenen 30 metrelik alanda yapılacaktır.
2.6 Servis Alanı ve Tamirat
Her bir yarışçının Servis mahallinde 2 teknik eleman bulundurma hakkı vardır ve organizasyon tarafından verilecek olan yaka kartları veya bileklikleri kullanmak zorundadır.
Bahsi geçen yaka kartlarını takan görevlilerin, teknik kontrol başlangıcından son otonun finişine kadar yarışmanın akışını veya güvenliğini aksatacak davranışlarda bulunmaları (parkur üzerinde dolaşmak, karşıdan karşıya geçmek, alkol almak ve spor ahlakıyla bağdaşmayan davranışlarda bulunmak) servis verdikleri otomobilin ihracına neden olabilir.
Yarışma sırasında otomobiller start düzlüğüne yarışacakları sınıflara göre çağrılırlar. Sınıf sırasında gelen yarışçılar, anonsları takiben 5 dakika içerisinde start düzlüğü öncesindeki alana gelmelidirler.Start düzlüğü alanında bekleyen otomobilin kapı numarası anons edildikten sonra 2 dakika içerisinde start noktasına gelmeyen sürücüler,yarışmadan ihraç edilir.
Bu süreler dışında, teknik kontrol ve kapalı park alanı dışındaki yerlerde servis hizmeti serbesttir, gerekli tamirat ve ayarların bu süre zarfında yapılması gereklidir.
2.7 İdari ve Teknik Kontrol
- Tüm yarışmalarda araçlar idari kontrol ve teknik kontrole sürücü yada kayıt formunda beyan edilmiş teknik ekip tarafında getirilecektir. İdari kontrolde sürücü lisansı, ıslak imzalı kayıt formu ibrazı şarttır.
- Sürücü bölümünde (kabin içinde), bagaj ve motor kaputu içinde sabitlenmemiş hiçbir cisme izin verilmez.
- Koltuk sağlamlığı, emniyet kemeri, kask ve gövde ekipmanlarının montaj sağlamlığı, fiber kaputlu otomobillerde kaput mandalı, otomobil içerisinde sabit olmayan malzeme bulunmaması gibi hususlara bakılacaktır.
2.8 Brifing
Yarışmacıların katılması mecburidir. İsmi okunan yarışmacılar orada bulunduğunu beyan edemezse 50.-TL para cezası ile cezalandırılır. Bu parayı start almadan sekreteryaya ödemek zorundadır.
2.9 Start
- Sürücüler koltuklarında emniyet kemeri ve kaskları takılı olarak motorlarını marşla çalıştıracaktırlardır.
- Elektronik Startın arızalanması durumunda yeşil bayrak inmesiyle start verilmiş sayılacaktır.
2.10 Hatalı Start
- Aynı eşleşme serisinde (3 kalkıştan 2 kazanılan) Toplam iki kere hatalı kalkış yapan sürücü kalkışı kaybetmiş sayılır.
- Pilotlar otomobillerini parkur boyunca itemezler.
- Herhangi bir sebeple duran otomobil ancak kendi imkanları ile tekrar çalıştırılabilir.
2.11 Cezalar
Bütün sınıflarda; girdiği grubun alt limitine göre, 0.25 saniye kadar gelişme / iyileşme toleransı tanınmıştır.Bu sınıflarda kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans payının altında kalan derecelerde
Madde-1: 0.25-0.40 saniye arası için 0.50 saniye
Madde-2: 0.40-0.75 saniye arası için 1 saniye zaman cezası uygulanacaktır.
Madde-3: Girdiği grubun alt limitine göre 0.75 saniyeden daha iyi bir derece yapan sürücü,yarışmadan ihraç edilir.
Örnek(Sınıf 2):
Bu grupta alt sınır 14 saniyedir. 14 saniyenin altında bir derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz. Otomobilin Sınıf 3, 4, 5 veya 6’da belirtilen güvenlik kurallarına uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.14 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa taşınamaz.
Ceza Örneği - 1 (Sınıf 2):
Yarış öncesi sınıf belirlemek için yapılan ölçümler sonucunda 14.234 sn. süre yapan bir yarışçı; Sınıf 2 de yarışmaya hak kazanır.
Yarış esnasında 13.678 sn. süre yaptı.Bu değer 14 sn. altında olduğu için madde-1 deki ceza toleransı (0.25-0.40 saniye) uygulanarak 0.5 saniye eklenir. 14.178 süre ile kayıtlara geçer.
Ceza Örneği - 2 (Sınıf 2):
Yarış öncesi sınıf belirlemek için yapılan ölçümler sonucunda 14.234 sn. süre yapan bir yarışçı; Sınıf 2 de yarışmaya hak kazanır.
Yarış esnasında 13.365 sn. süre yaptı.Bu değer 14 sn. altında olduğu için madde-2 deki ceza toleransı uygulanarak (0.40-0.75 saniye) 1.0 saniye eklenir. 14.365 süre ile kayıtlara geçer.
Ceza Örneği - 3 (Sınıf 2):
Yarış öncesi sınıf belirlemek için yapılan ölçümler sonucunda 14.234 sn. süre yapan bir yarışçı; Sınıf 2 de yarışmaya hak kazanır.
Yarış esnasında 13.235 sn. süre yaptı.Bu değer 14 sn. altında olduğu için madde-3 deki ceza toleransı uygulanarak (0.75 sn. yüksek) yarıştan ihraç edilir ve bir sonraki yarışta bu grupta yarışamaz.
2.12 Kurallara aykırı tehlikeli sürüş
Yarışma Direktörü tarafından ihraç edilecektir. Pist sınırları içinde nerede olursa olsun yarışma direktörünün izni olmadan otomobil çevirmek, lastik yakmak kurallara aykırı tehlikeli sürüş kabul edilir.
2.13 Kayıt ücreti ve sigorta:
Kayıt ücreti ve Sigorta : 500.-TL
2.14 Reklamlar
Tüm yarışçıların, sponsorun ve organizatörün kapı numaralarını, stickerlarını yapıştırmaları zorunludur. Organizatör tarafından teklif edilen ihtiyari reklamları kabul etmek istemeyen yarışmacı, kayıt parasının 2 mislini ödemek kaydıyla reklamı reddedebilir.
2.15 Yönetmeliğin yorumu, uygulanması ve değişikliği:
Bu yarışma yönetmeliğine esas mahalli oto-drag talimatnamesidir. Mahalli oto drag talimatnamesi üzerindeki değişiklikler sadece TOSFED spor komitesi tarafından yapılabilir. Yarışma programı, görevliler veya parkur değişiklikleri ile ilgili bültenler tarih ve numaraları olarak resmi ilan yerlerine asılmak ve yarışma komiseri tarafından onaylanmak suretiyle geçerli olacaktır.
2.16 Ödüller ve ödül töreni
Aşağıda belirtilen ödüller yarışma günü saat: 18:00 de, yeri KONYA OTO DRAG Pisti Ödül takı’dır. Sınıf 1, Sınıf 2, Sınıf 3, Sınıf 4, Sınıf 5, Sınıf 6;
Birinci, İkinci, Üçüncü’lere birer kupa.
Hayırlı olsun Ali abi inş. Sikintisiz bir yarış olur
Dün 26,27 yazdın gibi geldi bana arabamizi yetiştirmeyi düşünüyorduk o tarihe,ama açıklama geç oldu sanki :) saglik olsun bı dahakine artık ins
sevgili arkadaşlar kayıtlar 04 ağustos 2014 günü başlayıp 12 ağustos 2014 tosfed - 14 ağustos 2014 mahalli olmak üzere kapanacaktır.araç sayısı mahalli de 45 araç ulusal da 30 araç olarak belirlenmiş olup kontenjanlar bu tarihlerden önce dolması halinde tarih beklenmeksizin kapatılacaktır. katılacak olan yarışmacılar TOSFED/ LİSANS Web. sayfasından mutlaka (mecburi) LİSANS almak zorundadır.
Kulüp e-mail (kdsk@outlook.com) adresine katılımcıların müracat etmeleri halinde kendilerine katılım başvuru formu gönderilecektir. katılımcılar e-maillerinde hangi branş a katılacaklarını kendi e-mail adreslerini ve gsm nolarını mutlaka belirtmek zorundadırlar.
KATILIM ÜCRETLERİ:
TOSFED yarışma ve sigorta ücreti 700 TL (YEDİYÜZ LİRADIR)
MAHALLİ yarışma ve sigorta ücreti 500 TL (BEŞ YÜZ LİRADIR)
Her iki organizasyona katılacak yarışma ve sigorta ücreti 1000 TL (BİN LİRADIR)
NOT: TOSFED KUPASINA KATILACAK OLANLAR 13 AĞUSTOS 2014 GECE 23:59 a kadar bilgi vermeleri halinde kayıt ücretleri taraflarına iade edilecektir.
MAHALLİ KUPAYA KATILACAK OLANLAR 14 AGUSTOS 2014 GECE 23:59 a kadar bilgi vermeleri halinde kayıt ücretleri taraflarına iade edilecektir.
BANKA HESAP BİLGİLERİ:
GARANTİ BANKASI / KARATAY SAN. SB.
ŞB. KODU: 519
IBAN NO: TR28 0006 2000 5190 0006 6836 38
HESAP ADI: ALİ KOLAY (konya drag sporları)
İLETİŞİM:
ALİ KOLAY 0533 542 55 85 - 0533726 90 85 - 541 726 90 85
MURAT SONGÜR 0532 711 98 68
AHMET SAĞLAM 0543 625 62 59
İLHAN SAVAN 0505 968 33 08
e-mail : kdsk@outlook.com - typerali@hotmail.com
bütün yarışmacı arkadaşlara şimdiden başarılar dilerim. bilgilerinize.
ALİ KOLAY
KDSK KLP BŞK.
İLK MÜRACATLAR
YILDIRIM ALPARSLAN NİSSAN 300 ZX mahalli
ADEM ÇENTMEN LANCER EVO MAHALLİ
BAYRAM DUMAN 106 PEJO TOSFED MAHALLİ
ADEM SEZER LANCER EVO MAHALLİ (yetişirse)
ZİYA AYANLAR BMW TURBO MAHALLİ
YASİN KARA BMW TURBO MAHALLİ
İSMAİL ULUOCAK TOFAŞ SWAP MAHALLİ
CELALETTİN YILMAZ TOFAŞ TURBO MAHALLİ
ERHAN SİZGEN AUDİ QATTRO MAHALLİ
SEFA KAYA BMW N/A NOS MAHALLİ
METİN DOĞAN TOFAŞ TURBO MAHALLİ
METİN DOĞAN TOFAŞ N/A NOS MAHALLİ
METİN DOĞAN TOFAŞ N/A NOS MAHALLİ
EMRE BATMAZ TOFAŞ SWAP MAHALLİ
AHMET SAĞLAM TOFAŞ TURBO MAHALLİ
ORHAN GÜL SUBARU LECASY TOSFED MAHALLİ
MUSTAFA DEMİRCİ 206 RC PEJO MAHALLİ
Ali abi hayırlı olsun inşallah istediğin gibi bi yarış olur bu sene.
Mahalli grubuna benide yaz turbo dogan 1.6 lt
Tomayida mahalliye alırsan hazırlıyoruz :)
ilave güncel liste
turan sezgin bravo hgt turbo tosfed mahalli
halil akgün tofaş turbo mahalli
tahir sarıbaş bmw turbo mahalli (yetişirse)
selehattin özduyar subaru impreza tosfed mahalli
H.fehmi köseoğlu subaru impreza tosfed mahalli
Turan Sezgin r32 nin sahibi değilmiydi o araçlar pistte görmek isterdik =)
sevgili arkadaşlar konuşma uslübumuza dikkat edelim kırıcı olmamaya özen gösterelim.
Ahmet sanki biraz fazle bir reaksiyon göstermişsin gerek yok böyle rencide edici konuşmalara acayip bir kelimede yok yazıda gönlünden geçeniyazmış şahsen bende r32 yi görmek isterim.bu mesele kapanmıştır uzatmayalım. anlayışınıza şşimdiden tşkrlr.
ÖNEMLİ :
Arkadaşlar yukarıda yazmıştım kayıtlar p.tesi açılıyor diye ewet kayıtlar açıldı ve seri bir kayıt işlemleri devam ediyor biliyorsunuz kontenjanlı kayıt; kayıt sınıra yaklaştı kaydını bekleten arkadaşların acele etmelerinde kendi adlarına fayda var sonra yaw ben açıkta kaldım dememek için işlemlerinizi hızlı bir şekilde halledin . tşkrlr. biligilerinize.
ali kolay
kdsk bşk.
Evet Ali başkan konu kapanmıştır ...
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...66264316_n.jpg
SatilmiŞ yİĞİt saxo turbo
satilmiŞ yİĞİt vw golf turbo
yusuf bozkurt bmw swap turbo
damaması olabilir mi Başkanım :)[/QUOTE]
merhaba yusuf her söz sahibini bağlar , dolasıyla kim söylemişse kimi hedef almışsa hedef te açıksa muhataplar birbirlerine cevap haklarını kullanırlar dolayısıyla bizler müdahil olmamak için araya girmemeye özen göstermeliyiz genelde kaş yapaılım derken göz çıkarmayı severiz ne demek istedigimi herhalde anlatabilmişimdir.
O fotoğrafı ahmet değil ben koydum
Ali başkan sen burda ahmete sert yazmışsuın diyorsun ama insanların emeğine dil uzatan
Kendisinden başka kimseye saygısı olmayan bu adama hiç bir uyarıda bulunmuyorsun
Ben seni hiç samimi bulmuyorum abi
size iyi yarışlar olsun konyada
Telefonunu da açmıcam kusura bakma biz senle daha evvelki bu adamın yazdıklarıyla alaka ne konuştuk adam yine aynı yine aynı
Ya herkese aynı mesafede olucan Başkan olarak yada bu işi yapmıcan
Ben yine daha evvel söylediklerimi tekralıyım
Başkalarının emeğine ne zaman Saygı gösterirse bu şahıs ozaman da Herkesten saygıyı görür
Hilmi
merhaba yusuf ;her söz sahibini bağlar; mantığıyla davranırsak kimsenin başı agrımaz.birisi birebir şahısları hedef almışsa hedef kişinin cevap hakkı doğar kaldıki bu camia da kendini savunamayacak aciz hiç kimse yok bildiğim kadarıyla yani meseleye haricen dahil olmak bana göre abesle iştigaldir bu benim düşüncemdir beni bağlar. ben sadece tavsiyede bulunabilirim hiç kimsenin kendisi mevcudiyetini korurken benim yada başkalarının savunması bana göre hoş davranış degildir. bu durum ;kaş yapayım derken göz çıkarmak; deyimine tam denk gelir düşüncesindeyim.
hilmi ben kimseye sert davranmadım kimseyle de mesafem konusunda şüphem yok diyorsun ki tlfna cvp vermem vermeye bilrsin bu davranış beni küçülmez yada yüceltmez iyi dileklerin için tşkrlr. ama böyle insanlara kendi meseleniz bile değilken mudahil olarak fevri davranışlarda bulunmanız hoş değil benim üzerime düşün sadece uyarmak dikkate alıp almamak sizin bileceğiniz bir durum iyi günler.
Öle veya böle su deniyo bu deniyo ama konya ekibini kutlarim bisekilde tüm olumsuzluklara rağmen genede yarıs yapabilmek icin ellerinden geleni yapiyorlar ufak bir eksik var aracimda biterse ordayimm...